Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
mmm snap het chocholover!

gek gek gek wordt van mezelf

ik trek het gewoon zo niet meer.

net uur in een park rond gelopen.

en nog is het een grote chaos in me kop.

weet gewoon niet meer wat ik met mezelf moet.
.
kleine: als je wilt en het je helpt/lukt: schrijf de chaos van je af!

Of kan je misschien even afleiding zoeken met iets (ik kwam een paar keer in dit topic tegen dat je wel van lezen houdt bijv? al is dat nu misschien lastig juist.) Of nu even een kop thee zetten voor jezelf? Of is er iets anders waar je misschien rustig van wordt?

quote:chocolover schreef op 02 mei 2010 @ 22:30:

Steun? Steun? Als ik mn bed heb verschoont pist mijn 'steun' erop om te laten weten dat zij er ook nog is! Ik blijf wassen 's avonds laat!!

(chooc is onwijs moe en chagrijnig nu!!)Hahaha, ik zie het zo voor me. Niks geen troostkat dan of wel? Ik snap heel goed dat je daar pislink van wordt.
normaal ga altijd douchen of

ff thee drinken

kan me nu echt weinig concenteren op wat dan ook

loop rondjes door het huis heen te ijsberen.

ga zo maar in me bed liggen en hopen dat slapen lukt.

echt wordt gek van mezelf misschien pak nog wel een pen en papier en ga stuk schrijven op alle chaos op te schrijven.

maar weet of dat lukt.
Kleine, ik lees niet meer alles hier. Misschien heb je het dus al verteld.

Ik vroeg me af of je hulp hebt. Een therapeut ofzo.

Soms is alles gewoon teveel om er in je eentje uit te komen.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Kom alleen even gauw hoi zeggen, ga zo weer de deur uit.

Tot later

hoi

heb geen hulp.

heb vandaag niks gedaan

diep onder me deken gelegen omdat me zo verveeld voelde.

zo met grote kop thee op de bank.

gr kleine04
Hoi Kleine,

misschien is het dan een idee om een keer naar de huisarts te gaan? Wellicht dat hij/zij je door kan verwijzen naar een psycholoog.

Lijkt mij wel een goed idee.

Wat doe je precies overdag? Ik weet niet of je dat al had geschreven, zo ja sorry dat ik het ben vergeten.

@afentoe: hoe gaat het met jou?

@ GE: fijn weer wat van je te lezen!
ben niet zo happig op hulpverlening.

heb al de nodige gezien.

ga zo straks proberen te slapen.

morgen weer een dag.

gr kleine04

voor iedereen in dit topice een dikke knuffel
hoi

niet echt super geslapen.

dus ga zo denk nog maar ff paar uurtjes proberen te slapen.

en dan zien we wel weer verder..

fijne dag voor iedereen
Kleine je hebt het niet zo op hulpverlening, maar denk je dat dit weer vanzelf over kan gaan?

Ik heb zelf een boel 'slechte' hulpverleners gezien (iig waar ik niks aan had en kwaad van werd) maar heb nu een paar goede. En daar heb ik echt veel aan!

Je hoeft eigenlijk maar één keer iemand te vinden met wie het klikt, dan kun je zoveel beter leren met je problemen om te gaan.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
.
Haha, wel tegenstrijdig dat einde! Niet meteen denken dat ik enorm arrogant ben, he?
green eyes

ff weinig woorden maar voel met je mee.

schrijf het hier lekker van je af en probeer te kijken wat je rust geeft en iets waar je misschien ff rustig van wordt of wat je fijn vindt op dit moment.
GE, nee hoor, niks arrogants te ontdekken aan je post.

Ik denk dat het goed is dat je de afspraak afgezegd hebt. Is het iemand waarmee je bevriend bent?

Ik zeg ook wel eens dingen af als ik denk dat het negatief zal werken op de energiebalans. Maar realiseer me ook dat ik in bepaalde contacten ook moet investeren van tijd tot tijd, dus ook wel eens een afspraak plannen waar ik eigenlijk niet direct zin in heb, om het contact 'warm te houden'. Dit gaat dus over mezelf, is geen kritiek op jou hoor.

En ik heb wat mensen 'afgeschreven' die niet zo belangrijk meer voor me waren (zijn). Er heeft bij mij wel een soort schifting plaatsgevonden in de tijd dat ik ziek was, mensen laten zich dan van een andere kant zien en dan weet je soms beter wat je aan ze hebt (veel... aan sommigen, die contacten koester ik dan ook).

GE, volgens mij mag je best wat egoïstischer zijn af en toe, in het leven.
.
Huh? moon alweer online???

@ GE

Volgens mij heb je nogal een heftige week achter de rug.

Ik vind dat je het er gezien de omstandigheden nog goed van afbrengt. En je bent zeker niet egoistisch.

Was die vriendin waar je de afspraak mee hebt afgezegd de vriendin die jou af en toe 'checkt'?

Ik reageer later nog even op je mail.

GE: misschien kun je ook een keer aangeven dat je wel iets wilt afspreken maar eigenlijk te moe bent voor gesprekken.

Dat vind ik zelf dus nog heel moeilijk. Maar een vriendin stelde dat zelf eens voor: je mag ook gewoon thee komen drinken en dan praten we nergens over. Heel lief. (helaas wonen we nu 1,5 uur reizen uit elkaar en bellen zonder te praten is net ff anders)

Die vriendin heeft dan toch een 'uitstapje' maar dan hopelijk zonder het geklaag en gezeur.

(LA, ja, vandaag een forumdagje. heb ook gestreken enzo, ben best goed bezig. En hefige topics vermeden en ook niet de hele dag op taboe schaamte gehangen. Morgen duik ik weer het echte leven in )
je bent misschien wel begripvol

maar omdat die die negatieve spiraal zelf wil doorbreken brengt het jouw iritatie met zich mee en wil jij dat niet daarbij trek je de grens voor jezelf.

ook al is dat misschien moeilijk omdat je die persoon ook wel begrijpt.

misschien gewoon die persoon mailen met advies.

zo dat je misschien toch nog een goed gevoel geeft.

hier is nog steeds niet helemaal lekker.

heb heel erg benauwt op moment van het hyperventileren.

en zit beetje vast in me eigen wereldje...

ga zo proberen wat te eten en proberen ff rustig te worden.

gr kleine04
@GE je had gepost terwijl ik mijn berichtje aan het schrijven was.

Om andere vriendinnen uit de negativiteit te halen is eigenlijk een professional nodig, die zijn er voor opgeleid en kunnen ook enige afstand bewaren.

Dat wil niet zeggen dat je er als vriendin niks voor kan doen, dat kan heel erg goed door te steunen, te luisteren, een schop onder de kont te geven en dingen te begrijpen.

Maar om dat goed te kunnen doen moet je zelf wel goed in je vel zitten.

Als je dat even niet zit moet je echt voor jezelf kiezen.

Samen kniezen op de bank schiet niet echt op.

Al is het soms wel fijn

@moon: wow gestreken??? jij bent echt goed bezig!
Het lag er echt al heel lang, dat strijkgoed. In mijn forumloze week ben ik gaan inzien dat het niet zichzelf zou gaan strijken
@kleine: hyperventileren lijkt me heel vervelend. heb je daar vaak last van?

Wat ga je eten?

Ik ga zo asperges eten maar moet ze nog schillen en vind dat een rotwerk dus ben het steeds aan het uitstellen
@moon: hihi moet je eens bij mij op zolder kijken.

hmm 1 week niet forummen en dat is allemaal gestreken????

Ik ben benieuwd, ga het binnenkort eens uitproberen
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven