Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
hmm net een tekst geschreven, is ie weer weg...

Overnieuw :

Ik ga mijn auto wel laten maken, het is een betrouwbare auto en als ik een andere koop voor 1000 of 1200 euro weet ik niet wat ik in huis haal

Ik ga zeker even rustig aan doen, moet eerlijk bekennen gisteren om 1800 in slaap te zijn gevallen en vanochtend om 6 uur weer wakker te zijn geworden.

Maar nu voor het eerst een uitgerust gevoel dus ik had het even nodig

Als ik weet hoe je niet meer kunt 'invullen' zal ik me melden
Even ego-post: het gaat goed met Choco!!

Druk bezig met bruiloft. Uitnodigingen kwamen vandaag binnen dus ik loop de hele dag met een giga smile op mn gezicht! Het komt steeds dichterbij!! Druk bezig met trouwbedankjes maken, kost behoorlijk wat tijd en stress (soms) maar dan heb je wel iets persoonlijks om te geven en ipv 2 euro per persoon iets stoms bestellen ben ik nu voor 40 euro in totaal klaar! Beter dan 380 euro toch?

Ik ga weer verder met de bedankjes, tot lter dames@!
Hello!

Wat een goed nieuws Choco. Tijd om de OP aan te passen?

Ja ik heb mijn zwemkaart gevonden.

Ik denk wel dat het goed voor mij is om even forum-pauze te nemen. Ik was de laatste dagen zooo moe en sommige topics lieten me ook niet los. Ik zit echt teveel achter de PC.

Dus tot later, ik ga een paar dagen uitrusten
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ja LA, meld het maar als je weet hoe je niet meer kunt "invullen". Mocht ik het eerder weten, dan zal ik me ook melden

Fijn dat het goed met je gaat Choco! Doet je zeker ook goed om met de voorbereidingen voor de bruiloft bezig te zijn?

Met mij gaat het inmiddels iets beter. Ben nog wel aan het piekeren, maar het is allemaal iets lichter in mijn hoofd.

Nu snel voor de televisie, schaatsen kijken!
ik kom net uit mijn bed rollen, schandalig maar wel lekker. Weer als een blok geslapen.

Tjee mijn zus belde net en vertelde dat t kabinet is gevallen.

Even gauw op nu.nl lezen wat er allemaal aan de hand is.

Gaan jullie nog stemmen op 3 maart? Ik wel alleen ik weet nog niet op wie

@ Verana: lastig he dat piekeren, helpt het als je het voor jezelf opschrijft? Hier of in een dagboek? Ik merk dat ik dat zelf prettig vind. Ga je er toch anders naar kijken als je het op papier ziet staan.

@ choco: echt leuk dat je zo druk bezig bent met de bruiloft. Ik kan me zo voorstellen dat al die voorpret ook heerlijk is

@ moon: klinkt goed, een forumloos weekend, ben je nog gaan zwemmen? ik wil volgende week weer beginnen met hardlopen. de sneeuw is nu wel weg dus dan heb ik geen excuus meer om het niet te doen.
wederom als een blok geslapen,nu rustig wakker aan het worden met een heerlijk kopje koffie.

Ik heb allemaal vetbollen opgehangen in mijn tuin en er zijn steeds meer vogels die ze weten te vinden. Ik word nu dus wakker met vogelgeluiden, wel leuk.

Ik heb ook echt zin om in mijn tuin aan het werk te gaan, vrolijke bloemen te planten ed.

Nog even wachten en dan is het voorjaar
het is hier de hele dag al aan het regenen, maar ja beter dan de sneeuw want die was ik echt zat.

Vandaag lekker in mijn huisje aan het rommelen, steeds meer spullen komen op de juiste plek te staan.

Gisteren vierde mijn moeder haar verjaardag en moest ik er door de regen op de fiets heen,ik ben blij als ik mijn auto weer heb

Hoe gaat het met jullie?

Moon beetje tot rust gekomen zonder forum?
Ha, ik kom heel stiekem even kijken.

Ja, eerlijkgezegd geeft het me wel rust om minder te forummen. Ik kijk af en toe nog wel, maar niet zoveel meer op de psychepijler. Daar kon ik uren blijven schrijven en dat is misschien een beetje teveel van het goede.

Dus eigenlijk bevalt het me wel, met iets minder forum.

Groetjes!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ha moon,

fijn dat het helpt om wat minder op het psycheforum te schrijven. Het kan mij soms ook wel wat te veel bezig houden

Tot later dan maar.

Hey Moon, groetjes terug!
IBI hoe gaat het eigenlijk met jou? Ben je er uitgekomen met de tijdelijke woonruimte of was dat toch niet nodig?

pompiedompiedom, wat is het stil in dit topic. Ik mis moon

Met mij gaat het niet zo goed, nog steeds verdrietig, het houdt maar niet op. Ben vandaag ook niet gaan werken, heb me ziek gemeld. Dat is niks voor mij, ik ben nooit ziek en dan nog ga ik meestal wel werken of werk ik vanuit huis.
LA:

't Zal wel gewoon nodig zijn je verdriet, gewoon laten gaan....

Ik zit er ff doorheen. Ben zo moe even van alles! Therapie, de daar bij komende stappen, de bruiloft regelen.

Pff vandaag is een kutdag. Na therapie onder de zonnebank en dan even winterslaap houden. Blegh.
Ook niet zo gek hoor choco, het is allemaal ook veel.

Therapie en dan ook nog de bruiloft.

Rust lekker uit en neem de tijd!

een tijdje geleden vroeg mijn psychiater mij om een 'levensbeschrijving' te maken. Omdat ik de psychiater nog niet goed kende en omdat ik er niet aan toe was heb ik me ervan afgemaakt met een beschrijving van wat feitjes in 2 pagina's.

De laatste tijd blijft mijn 'leven' maar door mijn hoofd spoken.

Het is zoveel allemaal en het overspoeld mij als het ware.

Dus heb ik gisteren besloten om nu echt mijn levensverhaal op te schrijven. Er zijn er vast velen die dat al eerder hebben gedaan.

Ik zit nu op pagina 8, veel pagina's met verdriet, het maakt een hoop bij mij los maar ik denk wel dat het goed is om het een keer op een rijtje te zetten. Dan kan ik het misschien meer plaatsen en kan ik verder kijken ipv terugkijken.

Ik weet nog niet wat ik met mijn document ga doen als het af is, misschien wel aan mijn psychiater sturen, scheelt een hoop gepraat, misschien ook wel niks en houd ik het voor mijzelf.
(is er heel even)

Wat goed LA, dat je dat nu kunt opschrijven. Heel dapper. Komt het ook door de rust van een eigen woning, dat je er nu wel aan toe komt?

Ik vind echt dat je veranderd bent, op het forum. In het begin vertelde je zo weinig over jezelf. En nu sta je af en toe te popelen om iets te schrijven, volgens mij.

Hoe voel je je nu, in je nieuwe woning?
ha moon, wat lief dat je reageert, echt leuk, maar voel je niet verplicht om te reageren. Ik begrijp heel goed dat je je sommige topics teveel aantrekt en ik wil niet de oorzaak zijn dat jij je weer rot voelt.

Het is inderdaad de rust van een eigen woning, ik hoef nu niet meer de 'schijn' op te houden en er komen een hoop gevoelens los. Ik heb de afgelopen weken gehuild, niet normaal meer.

Maar het lucht wel op.

En nu heel veel dingen opgeschreven, mijn hele verhaal. Ook dat had ik nog nooit gedaan.
Hallo ben ik weer

Vandaag wel een goede dag, ik heb mijn laatste doos uitgepakt. Ben bijna klaar met alles een plek geven.

Volgende week heb ik mijn auto weer en kan ik ook nog wat spullen naar de stort brengen, heb veel lege dozen etc.

Vandaag 2 vogellijken uit de tuin opgeruimd, yeugh, wel vies

Verder vandaag geen enkele keer gehuild

Vanavond ga ik mijn laatste antipsychotica pil innemen, dus als ik morgen opeens rare berichten ga plaatsen weten jullie hoe het komt

@choco: nog een beetje bijgekomen gisteren?

@twister: hoe gaat het met jou
mijn hondjes zijn bij me!

MIjn ex gaat een weekend weg met zijn nieuwe vriendin dus zijn de honden even bij mij.

Echt gezellig
Oh leuk LA, das wel fijn om ze bij je te hebben zeker?

Ja gaat wel iets beter, gister was weer een kutdag maar heb ff tijd voor mezelf genomen. Ben er weer maar nog niet helemaal. Komt vanzelf
@ Iedereen die het momenteel ff niet ziet zitten:

@LieverA: wat goed dat je je levensverhaal opschrijft! Kan me heel goed voorstellen dat er dan veel emoties naar boven komen.

Ben eigenlijk niet zo vaak op het forum te vinden en als ik er wel ben, lees ik wel mee, maar reageer ik meestal niet. Ben er nog steeds niet helemaal uit of ik het forum nou leuk vind of niet! Kan me ook echt vreselijk irriteren aan sommige topics en reacties. Mijn handen jeuken dan om een heel nare reactie achter te laten en dat lijkt me niet echt de bedoeling van het forum...
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Hallo allemaal,

gisteren heb ik een topic geopend, over het feit dat mijn creatieve therapie binnenkort gaat stoppen voor mij. Nu vind ik dat voor het beeldend werk niet zo erg, maar ik hang erg aan de groep en het gesprek dat we altijd houden voordat we aan het werk gaan. Het is elke week, en aangezien ik nogal heftig reageer op de kleinste dingen en alles mij veel spanning geeft en energie kost, vind ik het altijd fijn om even de spanning van me af te praten. Maar de rest van mijn doelstellingen, emotieregulatie, handhaven van structuur, acceptatie en op eigen benen blijven staan zal ik toch elders moeten vinden, zo realistisch moet ik zijn. Ik moet mogelijkheden zoeken om ergens anders mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik heb mijn man, vrienden en familie waar ik veel kwijt kan, maar ik wil niet altijd tegen hun van me afpraten, ik wil het ook gezellig houden.

Chocolover attendeerde me op dit topic, en ik hoop dat we iets voor elkaar kunnen betekenen hier.

Groetjes

salandermillenium
@ choco Ja dat is zeker fijn om mijn hondjes te hebben, heel gezelllig Hoe gaat het eigenlijk met jouw poesjes? Die zijn ondertussen wel flink gegroeid denk ik.

@twister: hee fijn wat van je te lezen. Ik herken het wel hoor, dat je af en toe op je handen moet zitten om niet te reageren.

Verder met mij alles ok, vanavond een feestje en ik heb beloofd taart te bakken, ga ik zo dus maar eens doen
Hoi Salander,

Welkom hier, leuk als je mee komt schrijven. Misschien kun je dit topic wel gebruiken om even van je 'af' te schrijven als je daar behoefte aan hebt.

Mij helpt het in ieder geval goed.

Wanneer gaat de therapie precies stoppen?

En is er nog iets van nazorg?

Groetjes LA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven