Hb en geen energie

12-10-2018 16:46 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je hebt een iq van 125. Je hebt hbo afgerond en geen moeite voor gedaan. Je hebt nooit ergens moeite voor gedaan. Je kon makkelijk de uni doen maar 1 was het hbo demotiverend en 2 er kwam privé wat tussen waardoor het niet kon. Stel je hebt een kantoorbaan maar je verveelt je stierlijk. Stel je komt doodmoe thuis en moet gelijk rusten, want tja, het is een lange werkdag geweest en je hebt een lage ijzerwaarde erbij. Terwijl je nog zoveel wil gaan doen. Je wil het liefst een jaar vrij nemen van je werk want het is niet uitdagend en je hebt tenminste tijd en energie om de dingen te doen die jij zo graag wil doen. Hobby's, cursussen en geestelijke uitdaging.

Maar stel dat je je hele leven geen moeite hebt gedaan voor school en dingen leren, bestaat er zo iets als luie hersenen. En kan je dan wel hb zijn, ook al geeft de test aan van wel.

En waarom moet iemand met hb zich zovaak zo dom voor doen op de werkvloer of bij niet gelijke vrienden en kennisen. Want tja, anders ben je de wijsneus en wordt je zelfs uitgelachen of juist boos aangekeken.

Hebben jullie tips hoe je met hb om moet gaan in combinatie met geen energie hebben om dingen te ondernemen. Puur door werk wat je opzuigt en ijzertekort. En geloven jullie dat als je weer energie hebt je dan weer vanzelf behoefte hebt om een boek te pakken en te gaan lezen, of een nieuwe taal te gaan leren of wat dan ook.

Ps ben weer niet lekker....heb enorme migraine en heb me vandaag ziek gemeld.
.
Waarom vertel je zoveel verschillende verhalen Vanille?
Je werkt in een winkel en hebt nog nooit een opleiding gedaan. Dat wat je hier schrijft dat gaat niet over jou.
Waarom doe je dat?
Ergens schrijf je dat je zo eenzaam bent. Is aandacht willen de reden dat je hier zoveel gekke verhalen over jezelf verzint?
Als je je rot voelt, dan kan je dat maar beter eerlijk zeggen dan dat je hier aan de lopende band verhalen verzint. Dat vinden mensen namelijk nogal raar.
Monchu69 schreef:
13-10-2018 10:36
Je werkt in een winkel en hebt nog nooit een opleiding gedaan. Dat wat je hier schrijft dat gaat niet over jou.
Waarom doe je dat?
Ergens schrijf je dat je zo eenzaam bent. Is aandacht willen de reden dat je hier zoveel gekke verhalen over jezelf verzint?
Als je je rot voelt, dan kan je dat maar beter eerlijk zeggen dan dat je hier aan de lopende band verhalen verzint. Dat vinden mensen namelijk nogal raar.

Je maakt er je eigen verhaal van en doet alsof het waar is.
.
Ze schrijft...stel je hebt...ze schrijft niet Ik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Had jij niet een iq van 128 (zie je eigen andere topics).

Ik denk gezien het aantal topics dat je opent en de verhalen die je vertelt dat je hele andere problemen hebt dan je iq of je baan.
viva-amber schreef:
13-10-2018 11:31
Ze schrijft...stel je hebt...ze schrijft niet Ik.
Dat heb ik gelezen. Maar het is overduidelijk dat ze eigenlijk zichzelf heeft bedoeld. En nu zich verschuilen onder dat ‘stel’. Daar trapt niemand in.
Maar wat ze wil. Ze ziet zichzelf als iemand met een uitzonderlijke gave, maar ik vraag mij af waar ze het vandaan haalt. Ze is gewoon doorsnee.
Ik blijf erbij dat wat psychische hulp geen kwaad kan voor haar, want ze lijkt wat in de war te zijn.
Monchu69 schreef:
13-10-2018 13:47
Dat heb ik gelezen. Maar het is overduidelijk dat ze eigenlijk zichzelf heeft bedoeld. En nu zich verschuilen onder dat ‘stel’. Daar trapt niemand in.
Maar wat ze wil. Ze ziet zichzelf als iemand met een uitzonderlijke gave, maar ik vraag mij af waar ze het vandaan haalt. Ze is gewoon doorsnee.
Ik blijf erbij dat wat psychische hulp geen kwaad kan voor haar, want ze lijkt wat in de war te zijn.
Je moet mij wel hebben he vandaag. Waarom ga je geen monchou kopen en lekkere bladerdeeg hapjes maken. Doe er wat vanille door heen. Is heel lekker.
.
Maar wat is nou de waarheid dan?
En hoe is de IQ test afgenomen? Wat waren de scores op de subtesten?
Monchu69 schreef:
13-10-2018 10:36
Waarom doe je dat?
exact
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
-vanille- schreef:
13-10-2018 14:19
Je moet mij wel hebben he vandaag. Waarom ga je geen monchou kopen en lekkere bladerdeeg hapjes maken. Doe er wat vanille door heen. Is heel lekker.
post dan zelfs niks meer als mensen door je wir-war van verhalen en berichten die je ook weer verwijderd niet meer weten wat je exact zegt.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Maare wat is hier het Hb nou eigenlijk?
.
-vanille- schreef:
13-10-2018 14:19
Ik vind de vanille op dit forum vooral flink verzuurd
Anoniem262821034 schreef:
13-10-2018 14:42
Maare wat is hier het Hb nou eigenlijk?
8.7
Ik heb hier een hb van 1. Tekent fijner dan een 2.
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 14:47
8.7

Oeh, doe mij die! Ik zat van de week op 3.7. :@@:
.
lilalinda schreef:
13-10-2018 14:42
Ik vind de vanille op dit forum vooral flink verzuurd

Over smaak valt te twisten.

Ps ik vind dit topic aardig verpest door sommige forummers.
.
Het duurde even voor ik doorhad dat je met hb hoogbegaafd bedoeld ipv die bloedwaarde. En inderdaad een beetje vreemd om in de tweede persoon over jezelf te schrijven. Het komt op mij over of je emotioneel gezien nog heel wat te ontwikkelen hebt.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar ander werk. evt een dag per week minder werken, zodat je meer tijd/energie overhoudt voor een leuke hobby ofzo.

Ik denk dat je baat zou hebben bij een goede therapie of cursus om je eigen emoties en gedrag beter te leren te begrijpen. Investeer in jezelf :)

Natuurlijk kan het dat je nooit hebt geleerd om ergens écht moeite voor te doen, maar ook dat kan je leren. Succes
Anoniem262821034 schreef:
13-10-2018 15:11
Oeh, doe mij die! Ik zat van de week op 3.7. :@@:
Wauw. Ik kom nooit onder de 8.2 dus je mag wat hebben.
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 16:40
Wauw. Ik kom nooit onder de 8.2 dus je mag wat hebben.

:high5:
.
Beste Vanille,
Je hebt veel vragen over lichamelijke klachten, wellicht psychische klachten, wellicht hypothetisch, of misschien toch over jezelf, in best heel veel topics in korte tijd.
Ik zou toch eens met een professional over deze zaken gaan praten, in eerste instantie zou ik zeggen je huisarts.
Het enige wat echt duidelijk wordt is namelijk dat je niet lekker gaat op dit moment en je verdient hulp en een goede kans op een prettiger leven.

Ik wens je wijsheid en een gelukkige toekomst. :hug:
Bee_Kind schreef:
12-10-2018 18:15
Haha sterker nog, door jouw reactie heb ik even gekeken en zag ik ook deze post van laatst:

Oké, ik denk dat ik adhd heb want ik barst zo erg van de energie. Heb net 2 uur achter elkaar staan dansen.
Ik ben altijd al druk geweest en krijg vaak te horen heb je adhd. Tot ik van de week echt ging opzoeken en heb veel kenmerken van adhd. Ook zo druk in mijn hoofd altijd.

:HA:

ADHD, 'Hoogbegaafd', doodmoe, barstend van energie... Het is me wat.
Joehoe :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven