Help, ik zit in de knoop!

01-02-2012 21:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Ik ben een jonge vrouw en heb 1,5jaar geleden mijn opleiding afgerond. Ik ben nu ruim een jaar werkzaam als apotheker. Hiervoor ben ik naar de andere kant van het land verhuisd. Binnenkort ga ik trouwen met de liefde van mijn leven. Hij heeft ook een universitaire opleiding gehad en een goede baan. We hebben een huis gekocht een aantal maanden geleden. Beide hebben we een kinderwens.

Klinkt zeer succesvol en super perfect.

Echter, ik ben niet gelukkig. Ik weet niet zeker of ik aan de andere kant van het land wil wonen. Ik mis mijn vrienden en familie.

Het gaat niet flitsend met mijn carriere en ik twijfel of ik apotheker zijn wel leuk vind. Ik ben bang van niet, maar ik ben ook te bang om dat te erkennen. Erkennen betekent ook de baan opgeven.

Ik twijfel tussen het veranderen van mijn huidige leven/werk of niet. Mijn werk = mijn leven.

Ook vraag ik met af hoe ik dat dan ga combineren met een baby straks. Wil ik wel een baby voordat ik mijzelf/mijn carriere op orde heb? En wil ik niet eerst een baby hebben en een paar jaar moederen en dan verder kijken naar een carriereswitch?

Kan iemand mij tips geven? Ik ben erg in de war en heb veel last van stress. Ik weet niet wat ik wil.

Alvast bedankt!

Ps: Eigenlijk weet ik wel wat ik wil. Ik wil stoppen met mijn huidige werk en een paar maanden rust nemen. Dus geen carriere en baby's for the moment. Even tijd en rust om goed na te denken. En lekker in de buurt van mijn ouders, zus en vrienden wonen.
Rust. Ik moet nodig rusten en nadenken.

Bedankt voor je lieve antwoord en steun
Ik mag trouwens niet minder werken. Nu 4 dagen werken. Heb gevraagd of ik 3 dagen mocht, maar dat mocht niet. Dus enige optie om vrij te krijgen is open kaart met mijn baas te spelen...

Zie ik eigenlijk nog niet zo heel erg zitten
Balen zeg, dat je niet minder mag werken. Misschien is het inderdaad wel het overwegen waard om open kaart te spelen?

Ik hoop dat het je op de een of andere manier wel gaat lukken om wat rust te vinden zodat je ruimte hebt om na te denken.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven