helpp mijn pysch is een lekkerding

15-12-2011 22:27 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben net begonnen met naar de pyscholoog te gaan
gevoelens van overdracht wat betekent dat?
quote:Juliet86 schreef op 15 december 2011 @ 22:36:

ja ik wil ook zeggen dat ik liever naar een vrouw heen ga maar ik durf nietJuliet, heeft niks met durven te maken. Gewoon niet meer heengaan naar die man en een vrouwelijke psych zoeken. Hoe ben je bij hem terecht gekomen? Via je huisarts?
Want?? Oppervlakkige deling van ervaring? Zie ik geen problemen in... ligt meer aan de context waarin het gezegd werd, en die kennen we niet.
Run for the hills!....O_o

Wat ongepast zeg.. Bizar gewoon.
quote:spectral schreef op 15 december 2011 @ 22:42:

Want?? Oppervlakkige deling van ervaring? Zie ik geen problemen in... ligt meer aan de context waarin het gezegd werd, en die kennen we niet.Sorry, maar vertellen dat je vrouw geen sex meer wil na de bevalling is niet iets wat je met clienten deelt.
quote:lila01 schreef op 15 december 2011 @ 22:42:

[...]

Juliet, heeft niks met durven te maken. Gewoon niet meer heengaan naar die man en een vrouwelijke psych zoeken. Hoe ben je bij hem terecht gekomen? Via je huisarts?ja vvia huisarts
Als dit waar is zou ik heel snel naar een andere psycholoog op zoek gaan. Gewoon omdat aan jezelf werkt en daar geen lekkerding met verhalen over zijn vrouw voor nodig hebt maar iemand die je vertrouwd en niet op die manier ziet.

Mocht dit niet waar zijn..................dan snap ik niet waarom je naar een psycholoog gaat dan heb je een psychiater nodig. Die kunnen je helpen met verzinsels en aandachtstekort.
Och, vaak beginnen dit soort dingen onschuldig.

Maar het kan ook zijn dat we met Keith Bakker nr. 2 te maken hebben?
quote:Juliet86 schreef op 15 december 2011 @ 22:41:

gevoelens van overdracht wat betekent dat?Is je Google stuk?
Nou, terug naar de huisarts dan maar en vragen om een vrouwelijke psycholoog. Je mag best aangeven wat je voorkeuren zijn hoor.
Dat ligt nogmaals aan de context hè.... we weten niet waarom TO daar loopt en waar de gesprekken over gingen.
Zeker, eens Spectral.
quote:Juliet86 schreef op 15 december 2011 @ 22:44:

[...]

ja vvia huisartsJuliet, terug naar je huisarts, echt. Maak je alsjeblieft niet druk om wat die psych ervan vindt. En vertel de huisarts wat je hier vertelt. Die weet dan ook naar wie hij mensen doorverwijst.
Zeg lila, vraag eerst eens aan TO waarom de psych dat zei... in welk gesprek enzo... lijkt mij best relevant.

Misschien blijkt het dan wel helemaal niet zo ongepast of out of the blue.
Ik weet dat mijn psycholoog ook vaker voorbeelden geeft uit haar omgeving en haar ervaringen. Ze doet dit bij mij om sommige zaken beter te kunnen relativeren.

Dus misschien ligt het ook aan het onderwerp waarover je het met de psycholoog hebt gehad.
quote:Stien schreef op 15 december 2011 @ 22:44:

Och, vaak beginnen dit soort dingen onschuldig.

Maar het kan ook zijn dat we met Keith Bakker nr. 2 te maken hebben?Als die man in de beginfase van de therapie al zulke dingen zegt, dan is dat vaak een aanloop/ introductie naar meer. Dit is de grooming fase. Hij volgt excact de gebruikelijke paden van misbruik.
hey dames dit is wel serieus graag ook serieuze reacties aub
quote:spectral schreef op 15 december 2011 @ 22:47:

Zeg lila, vraag eerst eens aan TO waarom de psych dat zei... in welk gesprek enzo... lijkt mij best relevant.

Misschien blijkt het dan wel helemaal niet zo ongepast of out of the blue.I know, maar mijn nekharen gaan hiervan overeind staan. Weet inmiddels (te)veel over dit onderwerp.
Dus met 1 vraag van TO weet jij gelijk hoe het zit zonder enige achtergrond info?? Knap!

Je moet je eigen ervaringen niet gaan projecteren op ieder ander willekeurig geval... paniekzaaien heet dat.
Juliet, ik reageer heel serieus. Ik heb zelf te maken gehad met een therapeut die de fout in is gegaan, op een hele andere manier weliswaar, maar geloof me, je kunt er enorm door beschadigd raken (en de mensen in je omgeving erbij).
quote:spectral schreef op 15 december 2011 @ 22:51:

Dus met 1 vraag van TO weet jij gelijk hoe het zit zonder enige achtergrond info?? Knap!Nee joh, ik ben bevooroordeeld in dit geval, dat geef ik toe. Ik hoop dat ik ernaast zit.
Is het een idee om terug te gaan naar je huisarts en hem/haar dit voor te leggen?
Psychologen komen veel in aanraking met rare mensen dus dan zijn ze wel geneigd om zelf ook wat raar te worden. Zo is mijn ervaring.
quote:lila01 schreef op 15 december 2011 @ 22:34:

Als dit serieus is dan moet je heeeeeeeel hard wegrennen nu! Alles wat die man tegen je zegt is over de grens. Ik neem aan dat je voor hulp komt? Niet voor een probleem erbij, want die krijg je als je met deze man (die duidelijk zelf een probleem heeft) verder gaat. Als die man een supervisor heeft, dan zou ik nu al een melding maken van zijn gedrag. Geloof me, hoe aantrekkelijk hij ook is, uiteindelijk zul je er enorm door beschadigd worden als je doorgaat. Mijn advies: praat erover met je omgeving (de huisarts die je doorverwezen heeft misschien?) en zijn gladde praatjes? Die verkoopt hij ook aan andere clienten, dus foute man, die niet geschikt is voor zijn werk.Dit klinkt heel geruststellend. Goed van je Lila!!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik hoef eerlijk gezegd ook geen achtergrondinformatie te hebben over context etc. Zijn gedrag is in strijd met de regels van de NIP. Punt. TO wegwezen bij dat sujet en als hij aangesloten is bij het NIP, een klacht indienen. Is hij nu helemaal van het potje gerukt?
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven