Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Liv8 schreef:
20-06-2025 15:02
Ik kom echt net uit de action, maar ik heb bij die van ons geen koelsjaaltjes gezien. Moet wel zeggen dat de halve koelafdeling gewoon leeg was. Ik zocht een waaier, die ik daar eerder deze week toevallig zag maar toen niet nodig had, en die waren er nu helemaal niet meer
Ah jammer, ik ben al heel lang op zoek naar een waaier.
To the end of my days; I will follow.
Liv8 schreef:
20-06-2025 15:02
Ik kom echt net uit de action, maar ik heb bij die van ons geen koelsjaaltjes gezien. Moet wel zeggen dat de halve koelafdeling gewoon leeg was. Ik zocht een waaier, die ik daar eerder deze week toevallig zag maar toen niet nodig had, en die waren er nu helemaal niet meer
Koelsjaaltjes heb ik bij een webshop besteld, evenals een cooling handdoek. Dit weekend maar eens proberen.
Afbeelding

Dit is satire
Maar voor ons de werkelijkheid
https://speld.nl/2025/06/19/gelukkig-is ... er-korter/

Dit is voor ons werkelijkheid, geen satire.
muts87 schreef:
20-06-2025 16:08
https://speld.nl/2025/06/19/gelukkig-is ... er-korter/

Dit is voor ons werkelijkheid, geen satire.
Haha nou inderdaad! Lekker man, die kortere dagen, ik kan niet wachten!

En het duurt nog even voordat we het beginnen te merken, laat staan voordat het weer écht lekker vroeg donker wordt.
Maar dan gaan we in ieder geval weer de goede kant op! :cheer2:
Mag ik voor morgen jullie steun. Werken bij deze hitte, warme woningen, zorgvragers douchen pfffff.
Zie er zo tegenop.
Lemoemie schreef:
20-06-2025 16:27
Mag ik voor morgen jullie steun. Werken bij deze hitte, warme woningen, zorgvragers douchen pfffff.
Zie er zo tegenop.
Ik werk ook in de zorg en met extreme hitte skippen we vanwege de Arbo het douchen wel eens. Gewoon wassen met een swash doekje dan. Ken je die? Scheelt een hoop gesjouw en gezweet.
Lemoemie schreef:
20-06-2025 16:27
Zie er zo tegenop.
Oei, ik heb met je te doen! Ook met Muts trouwens.

Sterkte dames!
Sterkte hoor.
En respect voor jullie job! En washandje is ook prima nu.
Welke koelsjaaltjes raden jullie aan ? Want wil die wel graag hebben. Bijvoorbeeld thuis voor de tv, tijdens het koken of lopen met de hond.

Over dat laatste gesproken. Dat wandelen met hond in bos heeft me wel goed gedaan mentaal. Het was nog best koel, schaduwrijke route gevonden dus hond is ook niet gaan liggen (dat doet ze wel eens van oververhitting)
Dus voel me iets beter. Binnen nu 27 graden. Nog steeds te warm. Maar ja zal er proberen aan te wennen.
Ik heb respect voor alle (thuis)zorg medewerkers nu. Bikkels
Pluviofiel
Spoiler alert: ik woon in Wenen!

Ik ben inmiddels op koelsjaaltjesjacht, maar ze zijn (hier) bijna niet online te krijgen. Dus ik zoek door. Ik zag trouwens dat er ook zoiets bestaat als koelpolsbandjes. Da's extra fijn natuurlijk, die combi.

En ik wil niet teveel denken aan volgende week, maar voel me echt klote. Vanaf maandag een dikke vette hittegolf die volgens de verschillende weerapps sowieso twee weken aanhoudt. Met temperaturen tussen de 28 en 36 graden. Ik vrees voor een herhaling van vorig jaar, toen duurde het de hele zomer, met maar heel af en toe een dag onder de 30. Somebody please shoot me... Is in Wenen trouwens, weet niet hoe het in Nederland wordt.
13th_star wijzigde dit bericht op 20-06-2025 20:01
2.58% gewijzigd
13th_Star schreef:
20-06-2025 19:35
Ik ben inmiddels op koelsjaaltjesjacht, maar ze zijn (hier) bijna niet online te krijgen. Dus ik zoek door. Ik zag trouwens dat er ook zoiets bestaat als koelpolsbandjes. Da's extra fijn natuurlijk, die combi.

En ik wil niet teveel denken aan volgende week, maar voel me echt klote. Vanaf maandag een dikke vette hittegolf die volgens de verschillende weerapps sowieso twee weken aanhoudt. Met temperaturen tussen de 28 en 36 graden. Ik vrees voor een herhaling van vorig jaar, toen duurde het de hele zomer, met maar heel af en toe een dag onder de 30. Somebody please shoot me... Is in Wenen trouwens, weet niet hoe het in Nederland wordt.
Pfoeeeh wil je even in je bericht naar boven verplaatsen dat het in Wenen is? :rofl: Schrok me dood. Wat naar overigens zeg.
ZuurSnoepje schreef:
20-06-2025 19:55
Pfoeeeh wil je even in je bericht naar boven verplaatsen dat het in Wenen is? :rofl: Schrok me dood. Wat naar overigens zeg.
Ik ga het aanpassen ;-)
Tjongejonge, het lijkt wel of ik in één of andere asobuurt woon laatste paar jaar. Ieder weekend wel ergens muziek op standje 100 :steam: Of is dat tegenwoordig (bijna) overal 'normaal'?

Kijk trouwens uit naar maandag, dan wordt hier 20 graden voorspeld :kneel:

Sterkte met de komende hitte, 13th_Star
Sterrenstof74 schreef:
20-06-2025 20:46
Tjongejonge, het lijkt wel of ik in één of andere asobuurt woon laatste paar jaar. Ieder weekend wel ergens muziek op standje 100 :steam: Of is dat tegenwoordig (bijna) overal 'normaal'?

Kijk trouwens uit naar maandag, dan wordt hier 20 graden voorspeld :kneel:

Sterkte met de komende hitte, 13th_Star
Asociaal gedrag wordt steeds normaler ja. Helaas.

Ik heb ook al zin in maandag.
Volgende week max 26 graden in het oosten....dat is al een stuk beter te behappen voor mij :high5:
Pluviofiel
Ik gun het jullie!

En ik ga me er gewoon bij neerleggen. In Nederland wist ik ook thuis niet waar ik het zoeken moest van de hitte, maar hier blijft het altijd goed te doen binnen. Dus ik ga voortaan lief zijn voor mezelf in de zomer. Lekker thuis, alleen in alle vroegte of 's avonds naar buiten. Niks meer forceren.

En in september kom ik weer uit mijn zomerslaap.
13th_Star schreef:
20-06-2025 21:27
Ik gun het jullie!

En ik ga me er gewoon bij neerleggen. In Nederland wist ik ook thuis niet waar ik het zoeken moest van de hitte, maar hier blijft het altijd goed te doen binnen. Dus ik ga voortaan lief zijn voor mezelf in de zomer. Lekker thuis, alleen in alle vroegte of 's avonds naar buiten. Niks meer forceren.

En in september kom ik weer uit mijn zomerslaap.
Woon je in zo'n typisch huis met hele dikke muren ? Zie dat in Duitsland veel ook. Dan blijft de hitte goed buiten.
muts87 schreef:
20-06-2025 21:55
Woon je in zo'n typisch huis met hele dikke muren ? Zie dat in Duitsland veel ook. Dan blijft de hitte goed buiten.
Ja inderdaad, 60 cm. Zie je ook veel in zuid Europa volgens mij.
13th_Star schreef:
20-06-2025 22:08
Ja inderdaad, 60 cm. Zie je ook veel in zuid Europa volgens mij.
Moeten ze hier ook meer gaan doen. Geen 'doorzonwoningen' meer en gericht op warmte binnenhouden. Of zorgen dat er goed gekoeld kan worden.

Tenzij de Atlantische straalstroom (ofzoiets) bijna tot stilstand komt, dan wordt het hier gemiddeld 10 graden kouder. Zal ook wel gevolgen hebben, maar op dit moment hoop ik er bijna op :$
Sterrenstof74 schreef:
20-06-2025 22:33
Moeten ze hier ook meer gaan doen. Geen 'doorzonwoningen' meer en gericht op warmte binnenhouden. Of zorgen dat er goed gekoeld kan worden.

Tenzij de Atlantische straalstroom (ofzoiets) bijna tot stilstand komt, dan wordt het hier gemiddeld 10 graden kouder. Zal ook wel gevolgen hebben, maar op dit moment hoop ik er bijna op :$
Je haalt de woorden uit mijn mond. Er moet echt een denkomslag komen. Zelfde met het organiseren van allerlei evenementen in de zomer. Het kan gewoon echt niet meer.

En laat die straalstroom maar tot stilstand komen :mrgreen:.
Ik ben benieuwd hoe dat festival op het asfalt in Amsterdam zal gaan. Zullen wel veel mensen een hitteberoerte oid gaan krijgen :(
Pluviofiel
Dat ze dat niet aflasten begrijp ik echt niet.
Kidneybean schreef:
20-06-2025 23:08
Ik ben benieuwd hoe dat festival op het asfalt in Amsterdam zal gaan. Zullen wel veel mensen een hitteberoerte oid gaan krijgen :(
Nee joh gewoon wat voorzorgsmaatregelen nemen, je luchtig kleden en veel water drinken aldus de man van de organisatie.
Zag het laatst op tv voorbijkomen, pfff daar moet je toch niet aan denken op dat hete asfalt. Niet te doen hoor.

Ik ga straks naar de sportschool en heel lang doen over mijn trainingschema (daar is airco maar daar voel je op een gegeven moment ook niks meer van) daarna maar in de supermarkt bij de vriezers rondhangen ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven