Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 2574 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
13th_Star schreef:
20-06-2025 13:03
Sorry Yesss, ik moest toch even lachen om je hamertje :-D.

Weet iemand of de action van die koelsjaaltjes verkoopt?
Haha ja soms moeten we er maar gewoon even om lachen, snap ook echt niet dat mensen dit leuk vinden.
Lijkt me trouwens wel heel mooi Wenen! Maar daar wordt het dus ook heet :-$
Sterrenstof74 schreef:
20-06-2025 22:33
Moeten ze hier ook meer gaan doen. Geen 'doorzonwoningen' meer en gericht op warmte binnenhouden. Of zorgen dat er goed gekoeld kan worden.

Tenzij de Atlantische straalstroom (ofzoiets) bijna tot stilstand komt, dan wordt het hier gemiddeld 10 graden kouder. Zal ook wel gevolgen hebben, maar op dit moment hoop ik er bijna op :$
Ach, er kan hier al amper gebouwd worden door regelgeving en personeelstekort. Alles wat hier in de buurt gebouwd wordt is mega snel met prefab of zo'n noodwoning
Hebben jullie dat nou ook als je naar nieuwbouw of te koop staande huizen kijkt, dat je denkt: so dat wordt vast warm in de zomer. Ik zou dus echt nooit een tuin of raam op het zuiden willen bijvoorbeeld. Terwijl anderen daar gelukkig van worden.
muts87 schreef:
21-06-2025 08:30
Ach, er kan hier al amper gebouwd worden door regelgeving en personeelstekort. Alles wat hier in de buurt gebouwd wordt is mega snel met prefab of zo'n noodwoning
Hebben jullie dat nou ook als je naar nieuwbouw of te koop staande huizen kijkt, dat je denkt: so dat wordt vast warm in de zomer. Ik zou dus echt nooit een tuin of raam op het zuiden willen bijvoorbeeld. Terwijl anderen daar gelukkig van worden.

Ik woon al jaaaaaren in een huis met raam en tuin op zuiden. Soms heb je geen keuze.

En daarbij is een groot deel van de woningen zo gebouwd en daardoor heb je in de huidige woningmarkt ook niet de mogelijkheid zo kritisch te zijn.
Hoop hier ooit weg te kunnen en zou dan zeker voor andere ligging kiezen.

En ja, herkenbaar als ik nieuwbouw zie, helemaal bij appartementencomplexen. Vreselijk. Duurt jaren ook tot er wat bomen en struiken staan.
Sterkte vandaag iedereen!
Depression is my body needing deep rest from putting on an act.
Sterrenstof74 schreef:
21-06-2025 09:23
Ik woon al jaaaaaren in een huis met raam en tuin op zuiden. Soms heb je geen keuze.

En daarbij is een groot deel van de woningen zo gebouwd en daardoor heb je in de huidige woningmarkt ook niet de mogelijkheid zo kritisch te zijn.
Hoop hier ooit weg te kunnen en zou dan zeker voor andere ligging kiezen.

En ja, herkenbaar als ik nieuwbouw zie, helemaal bij appartementencomplexen. Vreselijk. Duurt jaren ook tot er wat bomen en struiken staan.
Ja dat is zo. Ik zou ook graag weg willen. Maar een rustige straat en koel huis. Ja dat wil iedereen wel en daar betaal je de hoofdprijs voor. Helaas.
Net op tv;
Het wordt een zalige zomerdag en dus enorm genieten.

Dat jullie het weten.
flawed schreef:
21-06-2025 10:12
Net op tv;

Dat jullie het weten.
Ja en in Brabant wordt het heerlijk tropisch.
muts87 schreef:
21-06-2025 10:23
Ja en in Brabant wordt het heerlijk tropisch.
Hier, richting oosten, ook. Was al bijtijds op de fiets gestapt voor paar boodschapjes. Nu in de schaduw achter huis, maar vind het vies warm. Voel hoofdpijn al weer opkomen....
muts87 schreef:
20-06-2025 16:36
Ik werk ook in de zorg en met extreme hitte skippen we vanwege de Arbo het douchen wel eens. Gewoon wassen met een swash doekje dan. Ken je die? Scheelt een hoop gesjouw en gezweet.
Wij kennen geen protocol. Hebben pas pauze na 5,5 uur en moeten gewoon de zorgvrager douchen. Werk in thuiszorg, zo warm in de woningen.
flawed schreef:
21-06-2025 10:12
Net op tv;

Dat jullie het weten.
Dan doe ik toch iets verkeerd.
To the end of my days; I will follow.
Ik ben nog niet buiten geweest vandaag en dat vind ik he le maal prima.
Hier het evenement wel overleefd, maar zooo blij dat ik met de auto ben gegaan. Het was binnen ook inderdaad wel warm. Hoofdpijn is wel een beetje de standaard modus de laatste dagen, helaas.
Normaal geen last van, maar op zulke dagen waarop je buiten en in huis nauwelijks meer frisse lucht hebt, moet ik soms uitkijken niet te gaan hyperventileren. Geen idee waar dat door komt, maar irritant is het wel.
Sterrenstof74 schreef:
21-06-2025 17:14
Normaal geen last van, maar op zulke dagen waarop je buiten en in huis nauwelijks meer frisse lucht hebt, moet ik soms uitkijken niet te gaan hyperventileren. Geen idee waar dat door komt, maar irritant is het wel.
Herkenbaar. Net als de hoofdpijnen, maar nu ik 2.5 liter drink per dag is dat een stuk minder gelukkig :-?

Ik heh meer last van vermoeidheid. Doe elke dag met dit weer een dutje, die soms wel uren kan duren o_o
Pluviofiel
Ik zit met mijn dochter in de bioscoop. We zitten helemaal alleen in de zaal en hebben het zelfs koud nu :biggrin:
Kan echt wel weer janken, het koelt ook niks af nog steeds 29 graden.
Zo benauwd in huis, in de ochtend begin van de middag gaat het nog maar daarna pfff
Voel me echt weer somber en negatieve gedachten alsof het nooit meer goed komt bah!
Sterrenstof74 schreef:
21-06-2025 17:14
Dit herken ik..
Zit soms tegen het paniekerige aan echt heel naar, alsof ik niet goed door kan ademen.
yesss wijzigde dit bericht op 21-06-2025 22:05
4.74% gewijzigd
Ik vond toevallig nog een lorazepam die ik over heb van een tijdje geleden. Die ga ik vannacht denk ik maar slikken, anders lig ik weer de hele nacht wakker.
yesss schreef:
21-06-2025 21:43
Kan echt wel weer janken, het koelt ook niks af nog steeds 29 graden.
Zo benauwd in huis, in de ochtend begin van de middag gaat het nog maar daarna pfff
Voel me echt weer somber en negatieve gedachten alsof het nooit meer goed komt bah!
:hug:
Een positieve noot: na vandaag worden de dagen dit jaar niet meer langer!
Sterrenstof74 schreef:
21-06-2025 22:43
Een positieve noot: na vandaag worden de dagen dit jaar niet meer langer!

Jaaaa, zo fijn! :worship: Over acht weken is het alweer anderhalf uur eerder donker en vanaf daarna gaat het snel.
Nou dat was weer een heerlijke plaknacht. Zit nu al weer beneden en heb alles tegen elkaar open gezet maar helpt amper. Het is wel bewolkt dus dat scheelt iets . Zou heel graag doorspoelen naar morgenochtend 0500. Van mij was dit weer genoeg voor 2025. Qua hitte en ellende maar ja.
Hier in huis is het niks afgekoeld, ondanks alles open gehad te hebben deze nacht. Dat belooft nog wat voor vandaag/vannacht. Zonnetje schijnt volop.
Pluviofiel
Wat een helse nacht. Bloedheet op slaapkamer, buren gingen klussen tot 1.00(!!!) “omdat het overdag te warm was, sliep ik eindelijk, kwam de familie mug op bezoek. Nu al doodmoe.
#klaagmodus
We gaan weer de goede kant op :cheer2:

Meer positiefs heb ik niet te zeggen. Ja de was droogt snel, dat is ook echt het énige voordeel van deze temperaturen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven