Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Een pluviofiel met hart en ziel.
Ik heb het echt even gehad. Het is bij mij zó heet binnen (28,5 graad en precies niets afgekoeld vannacht) dus ik heb net een mobiele airco besteld. Gisteren bij mijn moeder, 22 graden binnen o_o zegt ze ‘Hier warmt het ook wel op hoor’ Euh?! Ik zou er heel veel voor over hebben om die temperaturen te hebben! Maar wel mega veel zin in morgen en overmorgen! 20 graden! :cheer:
De dagen hierna zien er inderdaad prima uit, laten we hopen dat het dan ook iets kan afkoelen.
Momenteel is het bewolkt en voel ik wel een windje, maar afkoelen doet het jammer genoeg niet
Ik ben zo bang dat dit wekenlang zo doorgaat. Vreselijk 😞
Hier morgen 24, di 26 en wo 32. Bah
Hier krijgen we vanmiddag regen en onweer :cheer:
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
22-06-2025 11:01
Hier krijgen we vanmiddag regen en onweer :cheer:
Oh, wat heerlijk
Het is hier al 30 graden. Vanmiddag komt er iets regen, maar koelt het nauwelijks af. Dan mag die regen wegblijven, want vind dat zo smerig dan.

Woensdag helaas 28 graden volgens voorspellingen, maar morgen en dinsdag gelukkig wat koeler.
Op de actuele temperatuurkaart van weerplaza zie je goed hoe verkoeling van links binnenkomt.
Hier helaas niet echt verkoeling. Vanavond om 21 uur nog steeds 25 graden.
flawed schreef:
22-06-2025 12:15
Op de actuele temperatuurkaart van weerplaza zie je goed hoe verkoeling van links binnenkomt.
Hier helaas niet echt verkoeling. Vanavond om 21 uur nog steeds 25 graden.
Ja, hier helaas ook. Pas in loop van de nacht naar 17 graden.

In de zomer wil ik graag aan zee/op de wadden wonen, in de winter gewoon hier :D

Qua werk zou het prima kunnen, maar die geldboom groeit maar niet...
Lekker bewolkt hier en een buitje… voel me gelijk relaxter… was gisteren echt snel geïrriteerd over van alles, volgens mij komt dat grotendeels door de felle zon die maar blééf schijnen.
Het schijnt dus echt zo te zijn dat bij heet weer de lontjes korter worden.
Wat is het warm vandaag. Ik ging vanmorgen om 6.50 naar mijn werk en had gevoel tegen een deken van hitte te fietsen.
Net even geregend vond zo fijn erin te fietsen.
O wat verlang ik naar de herfst. Het zomert hier al sinds maart vreselijk
13th_Star schreef:
22-06-2025 13:51
Ik snap dat volledig. Persoonlijk trek ik die lange lichte dagen al niet en als de zon dan ook nog 17 uur per dag schijnt, dan komt alles ook wel heel hard binnen. Nu bewolkt en regen hier en alles voelt gelijk zoveel rustiger.
Hier heeft het iets geregend en gerommeld. Nu schijnt de zon weer en 28 graden. Bah!!!
Geen regen gehad. Wel wat bewolking hier en daar en helaas nog steeds 30 graden (zuid-limburg).
En een kort lontje krijg ik zeker van die schijthitte.
Hier was het ongeveer een uurtje wat aangenamer. Bewolkt, beetje regen, temperatuur binnen niet zo hoog. Nu schijnt de zon weer, en stijgt de temperatuur weer binnen
Precies dit echt pleur op met die zon
Ik hou van de zon, heb ook geen last van het felle licht.

Maar die grafhitte... :swear:
Wat ik echt niet kan begrijpen is dat mensen nu naar een festival zijn gegaan, zoals Pinkpop. Hoe hou je dat vol? En dan al helemaal op zo"n camping?
Mijn man en zoon waren op Graspop vrijdag en zaterdag. Dochter heeft vanwege het weer haar kaartje verkocht.
Mijn man houdt van warmte maar ze zijn nu terug en hij gaf aan dat het toch wel erg heftig was, die brandende zon de hele dag en de hitte. Hij is helemaal kapot.

Voor mij is het sowieso een absolute no go. Ik houd dat echt geen uur vol.
13th_Star schreef:
22-06-2025 13:51
Klopt, volgens mij is dat inderdaad aangetoond. Zit ook veel in uitdrukkingen (zoals ‘een verhitte discussie hebben)
Sterrenstof74 schreef:
20-06-2025 22:33

Tenzij de Atlantische straalstroom (ofzoiets) bijna tot stilstand komt, dan wordt het hier gemiddeld 10 graden kouder. Zal ook wel gevolgen hebben, maar op dit moment hoop ik er bijna op :$
Nou die gevolgen zijn erg heftig. Hele ecosystemen bedreigd en voedselproductie in gevaar. Dus nee. Moeten we niet willen. Maar ieder jaar een elfstedentocht zou leuk zijn
Gelukkig koelt het goed af nu. Huis kan lekker doorwaaien zo lang het duurt. Want buren zullen zo wel weer aan de sisha gaan vrees ik.

Langste dag zit er in ieder geval op. :cheer:
muts87 schreef:
22-06-2025 22:35
Gelukkig koelt het goed af nu. Huis kan lekker doorwaaien zo lang het duurt. Want buren zullen zo wel weer aan de sisha gaan vrees ik.

Langste dag zit er in ieder geval op. :cheer:
Yes! Op naar de winter :cheer:
Ook een Pluviofiel
Ik laaf me aan jullie positiviteit :cheer:.
Oh god. Ik had even moeten afkloppen of zo. Balkondeur alweer dicht want onderburen zitten weer te stomen. Dag afkoeling. Vind het echt steeds vervelender worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven