herkent iemand dit??
zaterdag 25 augustus 2012 om 18:17
Ik worstel al een tijdje met mijzelf maar ga nu ook echt dingen inzien. Zo merk ik dat ik graag van alles wil en wil gaan doen maar als ik dan dat drukke leven heb vol met mensen en gezelligheid waar ik altijd naar verlang, dat ik mezelf dan kwijt raak. Het word me teveel, grijpt me naar de keel en ik krijg het benauwd vervolgens kets ik het af. Dan zit ik alleen en mis ik die gezelligheid en mensen weer. Om gek van te worden he.. Nu ik iedereen hoor over alle leuke festivals deze zomer bedenk ik me dat het jaren geleden was dat ik daar rond liep. Gewoon weg omdat ik zo zenuwachtig word van het hele idee alleen al. Ik moet eigelijk niet nadenken en gewoon gaan maar dan komen die pieker momenten achter af waar ik echt gek van word. Het is allemaal niet echt precies in woorden uit te drukken maar het zijn gevoelens, angstig, zenuwachtig, blij, een ratjetoe in me hoofd. Uiteindelijk wil ik net als iedereen denk ik wil zorgeloos en zoveel mogelijk genietend in de stroom van het leven mee gaan maar het houd me op een bepaalde manier vaak op. En dat vind ik echt zonde..
zaterdag 25 augustus 2012 om 18:24
Kun je het niet doseren? Ik hou ervan om alleen te zijn én om met anderen af te spreken, maar het is niet het één of het ander. Eens per jaar naar een festival vind ik geweldig, maar ik hoef niet 3 keer in één zomer. Ik plan niet mijn hele weekend vol, maar zorg wel dat ik iets leuks te doen heb op zaterdag óf zondag. Mijn vriendinnen hoef ik niet elke dag of week te zien, maar ook niet maar eens in de drie maanden. Houd de balans erin en zorg dat je onder de mensen komt, maar plan niet alles te vol. Het is echt heel simpel!
zaterdag 25 augustus 2012 om 18:41
quote:aaquamarine schreef op 25 augustus 2012 @ 18:24:
Kun je het niet doseren? Ik hou ervan om alleen te zijn én om met anderen af te spreken, maar het is niet het één of het ander. Eens per jaar naar een festival vind ik geweldig, maar ik hoef niet 3 keer in één zomer. Ik plan niet mijn hele weekend vol, maar zorg wel dat ik iets leuks te doen heb op zaterdag óf zondag. Mijn vriendinnen hoef ik niet elke dag of week te zien, maar ook niet maar eens in de drie maanden. Houd de balans erin en zorg dat je onder de mensen komt, maar plan niet alles te vol. Het is echt heel simpel!Deze dus. En blijf niet te lang hangen bij vrienden, als het je zat wordt, ga dan gewoon, anders gaat het je tegen staan.
Kun je het niet doseren? Ik hou ervan om alleen te zijn én om met anderen af te spreken, maar het is niet het één of het ander. Eens per jaar naar een festival vind ik geweldig, maar ik hoef niet 3 keer in één zomer. Ik plan niet mijn hele weekend vol, maar zorg wel dat ik iets leuks te doen heb op zaterdag óf zondag. Mijn vriendinnen hoef ik niet elke dag of week te zien, maar ook niet maar eens in de drie maanden. Houd de balans erin en zorg dat je onder de mensen komt, maar plan niet alles te vol. Het is echt heel simpel!Deze dus. En blijf niet te lang hangen bij vrienden, als het je zat wordt, ga dan gewoon, anders gaat het je tegen staan.
zaterdag 25 augustus 2012 om 19:22
Umh nee ik denk dat ik niet kan doseren en ik denk ook niet dat het zo makkelijk zit. Om het zo maar even te zeggen ben ik al ´uit´ veel situaties gestapt omdat ik het sociale plaatje: leuke dingen doen met een leuke vrienden club die regelmatig over de vloer kwamen, verjaardagen bbqtjes enz erg leuk vond, maar ik kan het niet bolwerken op de een of andere manier. Ik denk dus dat ik misschien iets heb psygische maar kan nergens echt me vingers op leggen. Want ik probeer het allemaal wel. Maar het vreet energie terwijl er niet liever is wat ik wil dan dat..
zondag 26 augustus 2012 om 19:47
quote:vivalaavida schreef op 25 augustus 2012 @ 19:22:
Om het zo maar even te zeggen ben ik al ´uit´ veel situaties gestapt omdat ik het sociale plaatje: leuke dingen doen met een leuke vrienden club die regelmatig over de vloer kwamen, verjaardagen bbqtjes enz erg leuk vond, maar ik kan het niet bolwerken op de een of andere manier. Ik denk dus dat ik misschien iets heb psygische
Je hebt iets in je hoofd wat je erg leuk lijkt: 'het sociale plaatje'. Maar in de praktijk pakt dat anders uit. En blijk je er dus niet zo gelukkig van te worden als je gehoopt had.
Nou, dat kan.
Dat betekent volgens mij nog niet dat er psychisch iets niet in orde is met je. Het lijkt me inderdaad energieslurpend om alle festivals, bbq's, feesten en partijen af te moeten lopen, puur om het feit dat je dit zo leuk lijkt.
Het lijkt dus leuk, maar eigenlijk is het voor jou niet zo leuk.
Ik vind dat helemaal niet zo gek. Ik denk dat de meeste mensen zo'n overvolle sociale agenda niet zouden trekken.
Om het zo maar even te zeggen ben ik al ´uit´ veel situaties gestapt omdat ik het sociale plaatje: leuke dingen doen met een leuke vrienden club die regelmatig over de vloer kwamen, verjaardagen bbqtjes enz erg leuk vond, maar ik kan het niet bolwerken op de een of andere manier. Ik denk dus dat ik misschien iets heb psygische
Je hebt iets in je hoofd wat je erg leuk lijkt: 'het sociale plaatje'. Maar in de praktijk pakt dat anders uit. En blijk je er dus niet zo gelukkig van te worden als je gehoopt had.
Nou, dat kan.
Dat betekent volgens mij nog niet dat er psychisch iets niet in orde is met je. Het lijkt me inderdaad energieslurpend om alle festivals, bbq's, feesten en partijen af te moeten lopen, puur om het feit dat je dit zo leuk lijkt.
Het lijkt dus leuk, maar eigenlijk is het voor jou niet zo leuk.
Ik vind dat helemaal niet zo gek. Ik denk dat de meeste mensen zo'n overvolle sociale agenda niet zouden trekken.
zondag 26 augustus 2012 om 20:13
Als je jezelf dan leert doseren? Dus bijv eerst één avond in de week. En dan kijkt of je behoefte hebt aan nog een avond.
Ik moet mezelf ook niet stampensvol plannen, dan word ik geschift en mis ik mijn rust. Ik weet waar mijn limiet ligt en daar hou ik me dan ook aan. En soms heb ik periodes met meer en dan weer met minder contact.
En heel eerlijk zijn met jezelf wat je precies aanvliegt. Wellicht vind je sommige dingen gewoon überhaupt niet leuk. Dat mag .
Ik moet mezelf ook niet stampensvol plannen, dan word ik geschift en mis ik mijn rust. Ik weet waar mijn limiet ligt en daar hou ik me dan ook aan. En soms heb ik periodes met meer en dan weer met minder contact.
En heel eerlijk zijn met jezelf wat je precies aanvliegt. Wellicht vind je sommige dingen gewoon überhaupt niet leuk. Dat mag .