het gaat niet meer

02-05-2011 10:43 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na nu al vier maanden tobben met mijn gezondheid is het me teveel geworden. Ik ben gister ingestort om het zo maar te noemen. Doodsbang en onwerkelijk gevoel, het gevoel mezelf compleet te verliezen. En het gevoel blijft, ik ben zo verschrikkelijk bang voor wat er met me gebeurt, moet het even kwijt. Vanmiddag met mijn man naar de huisarts. Ik ben zo bang om de greep op de werkelijkheid te verliezen .
Ik las je topic daarover al. Maar je had het vroeger toch ook al gehad? Was je er toen ook zo door van slag? Op het moment kun je gewoon niet dit er nog bij hebben, als je wat lekkerder in je vel had gezeten had waarschijnlijk niet zoveel met je gedaan als nu.

Zowel betablokkers als salofalk zijn geen zware medicatie, ik neem ook aan dat je de betablokkers niet dagelijks hoeft te nemen.

Begrijp dat je van streek bent hoor, maar het heeft ook veel met je situatie nu te maken, over een paar jaar zie je het vast veel positiever!

Heb je inmiddels al iets gehoord van de psychiater? Zou toch fijn zijn als er wat gaat gebeuren voor je.
De huisarts heeft me net teruggebeld, maar ik MOET ze dus nemen en ook elke dag, mag er ook niet zomaar mee stoppen of een dagje overslaan. Volgens hem is het niet gevaarlijk, dat op hol slaand hart, maar moet toch die medicijnen. Ik wil zo graag janken, janken, janken. Had net weer een beetje vertrouwen in mijn lijf.

Ik heb het inderdaad vaker gehad idalee, maar dan duurde het altijd korter en dan dacht ik er daarna niet meer zo aan. Toch herinner me ik die keren nog (zelfs van jaren geleden). Maar gister was het voor mijn gevoel 'anders' en duurde het lang, het hart ging niet vanzelf weer terug zeg maar. Bovendien: ambulance erbij, huisarts en als topper nog nieuwe medicatie erbij. En dat is nu net wat ik op dit moment er even niet meer bij kon hebben....

Ik heb een ontzettende angst voor nieuwe medicijnen .
Maandag hoor ik van de psych wat het plan is, het duurt allemaal veeeeeel te lang, want ik wil dit niet meer.
Ik las het net op je andere topic. Balen hoor. Maar het zijn echt niet van die erge medicijnen en dan maak je waarschijnlijk zo'n situatie als gisteren niet meer mee. Mijn moeder slikt ze ook al jaren, nooit een centje last van een bijwerking. Verstand op nul en slikken. Sterkte meid!
lieve lila wat ontzettend klote voor je om het maar even zo te zeggen

Heb je de symptomen van de overgangsklachten gelezen???

Ik heb dat ook regelmatig een hart wat op hol slaat doodeng...

ik probeer dan op mn ademhaling te letten en een paar minuten daarna gaat het wel weer,

maar wat ik bedoel hetkan ook bij de meno pauze horen..
Ja je vertrouwen wordt zo aardig op de proef gesteld he. Maar dat komt echt wel weer terug, het is je eerder gelukt dus nu lukt het weer. Probeer wat afleiding te zoeken en je zal zien dat net als met de andere medicatie het mee zal vallen. Sterkte!
Nou, ik ben helemaal blij (NOT). Krijg net een brief van L.entis dat mijn afspraak van maandag niet doorgaat, nieuwe afspraak 2 weken later!!!!! Was de afspraak met de psych met de uitslag van de intake en nog steeds geen therapie dus...
quote:Rainbow01 schreef op 29 juni 2011 @ 19:24:

lieve lila wat ontzettend klote voor je om het maar even zo te zeggen

Heb je de symptomen van de overgangsklachten gelezen???

Ik heb dat ook regelmatig een hart wat op hol slaat doodeng...

ik probeer dan op mn ademhaling te letten en een paar minuten daarna gaat het wel weer,

maar wat ik bedoel hetkan ook bij de meno pauze horen..Weet ik rainbow, ik wil die pillen niet en ik voel me nu zo alleen staan... en nu wordt mijn therapie ook nog eens weer uitgesteld, zie het even niet meer zitten..
O.k. update:

ik heb de psychosociale therapeut gebeld waar ik eerst was en ik kan dinsdag bij hem beginnen met adem-hartcoherentie. Die L.entis kan de boom in, dit duurt te lang en is erg onzorgvuldig. Ik ga over 2 weken nog naar hun om evt. de diagnose te horen en dan zal ik met hun bespreken dat ik verder wil met mijn huidige therapeut. Stelde de psychiater in de intake ook voor als optie.
Goeie zet Lila, goed ook dat je ondanks alle tegenslagen doorzet, zo kom je er wel
Ik ben inmiddels weer bij de L.en.tis geweest, waar ik eindelijk 8 weken na de intake een vervolgafspraak (was 1 keer afgezegd door hun) met de psych had. Wat een afknapper was dat zeg.

Ik zal niet teveel in detail treden, vanwege de herkenbaarheid (liever ook deze OP niet citeren), maar het kwam erop neer dat in mijn dossier een aantekening stond van een andere psych, die niet over mijn ging (??), de psych wist niet meer of hij een rapportage (met zeer vertrouwelijke info) van een eerder onderzoek die ik keurig 8 weken geleden heb afgeleverd aan de balie nou wel of niet had gelezen (hij vroeg me er opnieuw om).

Het team heeft besloten me aan te melden voor een bepaalde therapie (fijn dat dat mij werd meedegedeeld), geen vraag:'weet je wat dat inhoudt? wil je dat wel?)

Maar die therapie ga ik dan volgen bij Pietje Puk. Of ik al een uitnodiging had van Pietje Puk?

Nee, niks gehad.

O, nou dan zal ik het aan hem doorgeven, weet niet wanneer hij vakantie heeft en ik ben hier zelf maar 1x per week. Maar duurt vast niet zo lang, hij heeft geen wachtlijst.

O, en ik blijf je hoofdbehandelaar, vanwege de medicatie, maak me wel een beetje zorgen om die pammetjes, want als je die te lang slikt, dan krijg je gewenning en dan heb je behoefte aan meer.

Weet ik dokter , daarom moet er nu ook iets anders gebeuren.

Maar, zoals ik al zei, ik blijf je hoofdbehandelaar, overigens heb ik nu eerst 3 maanden een sabbatical, ik ga op reis.

Nou fijne reis dan maar dokter.

Jullie begrijpen dat mijn vertrouwen in hun al behoorlijk op de proef is gesteld... (ik ben notabene bij hun binnengekomen via de c'risisdienst en wacht nu al maanden totdat de echt therapie kan beginnen)

Ben gelukkig zelf al onder behandeling van een psychosociaal therapeut, heb ik het niet eens over gehad met hem, kwam toch niet aan. Ik wacht de uitnodiging voor intake no. zoveel wel af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven