Het leven na een zelfmoordpoging.

01-09-2018 14:32 561 berichten
Vorig jaar heb ik na veel ellendige jaren geprobeerd om een einde aan mijn leven te maken. Dit is niet gelukt en na de poging ben ik een jaar opgenomen geweest. In dat jaar werden er verschillende diagnoses gesteld; autisme, adhd, ernstige depressie, ptss en er zou sprake zijn van een borderline dynamiek. Ik heb moeite gehad met het accepteren van de diagnose, met name autisme vond ik lastig te accepteren (het idee dat het altijd zo ingewikkeld in mijn hoofd zou blijven en dat is blijkbaar geen fase was).

Tijdens mijn opname werd ik nog depressiever dan dat ik al was. Ik heb zelf het idee dat de anti depressiva niet werkt maar volgens mijn psychiater ben ik rustiger dan ervoor. Hij wil dan ook dat ik de medicatie blijf gebruiken. Ikzelf twijfel omdat ik me nog steeds heel erg somber voel, veel zelfmoordgedachten heb en niet echt een toekomstbeeld heb.

Ik heb in de tussentijd een nieuwe huurwoning gehad en ben daar nu een aantal keren geweest. Het is een mooie woning maar ik voel me er erg ongelukkig. Ik denk omdat het een flatje is, erg gehorig en ik ben nogal gevoelig voor prikkels. Over twee weken wordt ik ‘ontslagen’ en mag ik helemaal naar huis.

Ik vind het doodeng. Ik kan alleen maar huilen omdat ik niet naar dat huis wil en heb nog steeds zelfmoordgedachten. In alle somberheid heb ik ook het gevoel dat het nooit meer goed gaat komen. Alles is zwart en het lijkt of ik erin ga verdrinken. Ik weet niet of ik me ooit nog blij ga voelen.

Ik weet niet waarom ik het schrijf, misschien hoop ik dat mensen tips hebben? Mensen die dat gevoel herkennen? Het is fijn om van me af te schrijven in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
ik heb deze eens gekregen van de psychotherapeut :
http://www.gedichtbundel.nl/gedichten/de%20herberg.html

vind het een hele mooie :-)

Hopelijk heb je er wat aan....
Ik val en ik val en ik val. Telkens denk ik de bodem geraakt te hebben maar dan gaat alles nog net iets dieper. Vandaag heeft de psychiater besloten om de AD op te hogen, omdat het tot nu toe weer geen effect heeft. Verder ben ik wakker, adem en eet ik. Dus ik ben er.
En ik schaam me. Ik had al drie weken niet gedoucht ofzo. Wel gewassen, maar gewoon geen zin om te gaan douchen. Ook niet om iets anders aan te trekken dan een trainingsbroek. Ik weet niet, misschien is dit echt de depressie maar het duurt al best lang dit.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
:hug:

Schop jezelf onder de douche..., ik vind dat altijd het letterlijke ''laat alles van je afspoelen moment'' en ontprikkel er gigantisch van!


Sterkte.
Dankje! Vandaag wezen winkelen en het ging redelijk goed, tot nu. Ineens zie ik alles zwart en voelt het alsof het nooit meer goed komt. Alles valt dan ineens keihard naar beneden en dan is het zo van “oja, we willen je er even aan herinneren dat je vet depressief bent”.
Ja, dat is de stem van de depressie.
Daar moet je tegen vechten zodat die zwakker wordt!
Ja, we zijn nu op de terugweg, een autorit van anderhalf uur. Prima piekermoment. Hier even van me afschrijven helpt gelukkig. Ik heb ook rustgevende medicatie in mijn zak, maar ergens wil ik het vandaag graag zonder doen. Het ging zo goed eerder vandaag!
Ja, snap ik.
Wees trots dat het eerder vandaag goed ging. Probeer het zo te bekijken.
Kijk naar de omgeving waarin je rijdt, probeer je daarop te focussen.
Alle reacties Link kopieren
wat vind je van het gedicht mors?
Heb je het gelezen?
Ik vind het een heel toepasselijk gedicht ook een levenswijsheid :-)
Thuis-in-eigen-huis schreef:
25-10-2018 16:26
Ja, snap ik.
Wees trots dat het eerder vandaag goed ging. Probeer het zo te bekijken.
Kijk naar de omgeving waarin je rijdt, probeer je daarop te focussen.
Ga ik proberen! Thanks :)

Het gedicht vond ik niet zo mooi.
Wat fijn dat het even goed ging. Hou dat bij en schrijf op wat je deed en hoe dat was. Beetje houvast voor de slechtere dagen... Je kúnt je dus best goed voelen.
Morsmordre schreef:
25-10-2018 16:23
Ja, we zijn nu op de terugweg, een autorit van anderhalf uur. Prima piekermoment. Hier even van me afschrijven helpt gelukkig. Ik heb ook rustgevende medicatie in mijn zak, maar ergens wil ik het vandaag graag zonder doen. Het ging zo goed eerder vandaag!
.
Maar kijk dan ook naar wat er goed ging. Dit gaat elke keer zijn, het gaat niet een steeds stijgende lijn zijn, het gaat niet zo zijn dat je je opeens veel beter gaat voelen hele dagen of dagen achter elkaar. Het gaat met stukjes en vallen en opstaan. Zo zonde om die goede ochtend weg te maken, omdat er weer een rotgevoel komt.

En ga ook wel douchen. Stel 's ochtends of 's avonds kleine doelen voor de dag. Douchen is een prima doen. En schrijf 's avonds 3 dingen op die die dag oké waren. Dan kan je ook schrijven dan je gedoucht hebt of wat dan ook. Kijk naar de kleinste dingen die andere dagen soms niet lukken. Ik weet dat dit zinloos lijkt bij en depressie, maar 'er is toch niks dat echt helpt' is vaak een reden om veel dingen dan toch ook maar niet te doen en daarmee wordt het alleen maar erger. Alle kleine beetjes helpen iets.

:hug:
Sterkte to.
Alle reacties Link kopieren
Andere antidepressiva? Heb je al eens aan psylocibine gedacht? Lees maar wat onderzoeken en artikelen erover.
Dit is de vierde of de vijfde antidepressiva, hij wilde het eerst verhogen voordat we weer een andere proberen. Ik zal dat van jou straks even googlen.

Vandaag een dag thuis (en morgen ook). Ik heb niets te doen en dat maakt dat ik weer erg somber ben. Ben even buiten geweest en boodschappen gehaald maar ook dat zorgde niet echt voor afleiding. Ik wil me gewoon zó graag beter voelen en weer het leven hebben dat ik had. Maar dan zonder dat het slecht gaat. Gewoon werken en een eigen huisje, maar iedereen om me heen vind dat te snel gaan. En men maakt zich zorgen. Ik weet het allemaal niet meer, maar dit maakt me gek.
ah klote dat je al zoveel antidepressiva hebt gehad en tot nu toe niet gewerkt heeft.
Vervelend dat je niet zoveel te doen hebt thuis. Wel goed dat je naar buiten bent geweest en boodschappen hebt gedaan. Misschien toch morgen weer koken of iets bakken? Een eind lopen of fietsen, misschien is er een mooi natuurgebied in de buurt waar je heen kunt? Hou je van spelletjes? Misschien kun je één van je ouders strikken om mee te doen?
Sterkte dit weekend!
Ja, vandaag wel weer koken. En ik heb net wat met m’n beste vriendin gedronken in de stad, dat was écht even gezellig. Al merk ik aan mezelf dat ik me dan wel beter voordoe dan dat ik me voel, terwijl ik eigenlijk wel weet dat dat bij haar niet hoeft.
Alle reacties Link kopieren
niks mis met jezelf een beetje beter voordoen hé mors ;-)
niet overdrijven natuurlijk maar als niet te down bent om jezelf wat beter voor te kunnen doen mag je dat gerust doen vind ik , dat helpt je zelf beeld ook hé.
negatief praten is een uiting van je negatief voelen , maar omgekeerd is het ook he , je kan je negatief gaan voelen als je negatief praat!
dus in dat opzicht wanneer het mag je beste beentje beentje voorzetten denk ik , graag zelfs , hoewel je weet dat je soms slechter bent maar dat maakt niet uit.
Hee, alweer een leuke ochtend gehad..! Dat telt ook he. Het kán dus wel.

Geef je nieuwe medicatie ook een kans. Dat moet langzaam worden opgebouwd en pas na een aantal weken weet je of het iets doet. Zo werkt dat helaas.
Hopelijk kom je de avond ook een beetje door. En anders: hij is bijna voorbij.

Hou vol!
Echt een dramadag. Ik trek dit gewoon allemaal niet meer joh. Dit is gewoon niet te bevechten.
Alle reacties Link kopieren
zo jammer mors...

volgende week start ik met TMS , ik hou je zeker op de hoogte , ik lees er echt wel goede dingen over !
het kost wel wat maar dat heb ik ervoor over , ze hebben me gezegd zo'n 600-700euro voor dagelijks 1 sessie, dit 6 weken lang.

ik hoop voor je dat het gevoel nu snel weer mag omslaan!

Maandag is gewoon ook meestal een kutdag , voor mij ook :-(
Maandagen zijn ook vervelend... Hou vol. Bijna afgelopen alweer. En misschien ziet je dinsdag er wel iets beter uit.
Alle reacties Link kopieren
hoe gaat het Mors?

Nog heel even wachten en ik kan starten met TMS , ik ben wel hoopvol !
Heb ergens een bericht gelezen van Fayana die zowat alles geprobeerd heeft en niets hielp schreef ze behalve TMS , dat werkte een beetje voor haar.
Het gaat slecht, zit qua stemming in een neerwaartse spiraal. De AD is verhoogd en de psychiater wil nu drie weken aankijken hoe dat gaat, gaat het dan nog niet beter dan wil hij een klassieke AD proberen.

Ik weet het allemaal niet meer, voelt alsof dit vechten het echt niet meer waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven