Het leven na een zelfmoordpoging.

01-09-2018 14:32 561 berichten
Vorig jaar heb ik na veel ellendige jaren geprobeerd om een einde aan mijn leven te maken. Dit is niet gelukt en na de poging ben ik een jaar opgenomen geweest. In dat jaar werden er verschillende diagnoses gesteld; autisme, adhd, ernstige depressie, ptss en er zou sprake zijn van een borderline dynamiek. Ik heb moeite gehad met het accepteren van de diagnose, met name autisme vond ik lastig te accepteren (het idee dat het altijd zo ingewikkeld in mijn hoofd zou blijven en dat is blijkbaar geen fase was).

Tijdens mijn opname werd ik nog depressiever dan dat ik al was. Ik heb zelf het idee dat de anti depressiva niet werkt maar volgens mijn psychiater ben ik rustiger dan ervoor. Hij wil dan ook dat ik de medicatie blijf gebruiken. Ikzelf twijfel omdat ik me nog steeds heel erg somber voel, veel zelfmoordgedachten heb en niet echt een toekomstbeeld heb.

Ik heb in de tussentijd een nieuwe huurwoning gehad en ben daar nu een aantal keren geweest. Het is een mooie woning maar ik voel me er erg ongelukkig. Ik denk omdat het een flatje is, erg gehorig en ik ben nogal gevoelig voor prikkels. Over twee weken wordt ik ‘ontslagen’ en mag ik helemaal naar huis.

Ik vind het doodeng. Ik kan alleen maar huilen omdat ik niet naar dat huis wil en heb nog steeds zelfmoordgedachten. In alle somberheid heb ik ook het gevoel dat het nooit meer goed gaat komen. Alles is zwart en het lijkt of ik erin ga verdrinken. Ik weet niet of ik me ooit nog blij ga voelen.

Ik weet niet waarom ik het schrijf, misschien hoop ik dat mensen tips hebben? Mensen die dat gevoel herkennen? Het is fijn om van me af te schrijven in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
hey Mors,

dat is zo jammer genoeg ja... het opstarten zorgt vaak voor verergerde klachten...

Ik hoop dat het snel weer wat beter mag gaan!
:hug:
Dankjewel strontvliegje :hug:

Ik kreeg vanmorgen bericht dat ik in plaats van december/begin januari nu ergens op z’n vroegst in maart aan de beurt ben voor m’n vervolgbehandeling. Wéér langer, wéér wachten. Ik trek het echt allemaal niet meer en niemand om me heen lijkt dat te begrijpen.
Poe, vervelend bericht mors.

Het is zo naar dat je je zo alleen en onbegrepen voelt. Je bent niet de enige die zich zo voelt/gevoeld heeft, het maakt het niet makkelijker, ik weet het, maar weet dat je niet alleen bent als het soms even kan :hug: We houden je hier figuurlijk vast.
Wat een vervelend nieuws weer... dat duurt ineens weer lang. Is er niet iets dat je tijdens deze opname al kunt doen? Een cursus of groep, dat je voor jouw gevoel al met behandeling bezig bent? Of dat je je kunt voorbereiden?
tu1nhek schreef:
19-12-2018 10:31
Poe, vervelend bericht mors.

Het is zo naar dat je je zo alleen en onbegrepen voelt. Je bent niet de enige die zich zo voelt/gevoeld heeft, het maakt het niet makkelijker, ik weet het, maar weet dat je niet alleen bent als het soms even kan :hug: We houden je hier figuurlijk vast.
Aaah super lief, ik moest even huilen toen ik je berichtje las :hug:

Het voelt nu zo alsof iedereen even erdoor zit. Mijn psycholoog zei dat ze het even niet meer weet, mijn ouders zijn op en weten niet meer wat ze moeten zeggen, de psychiater zegt dat hij niet weet hoe het de komende drie maanden moet... het enige waar ik nu nog hoop op heb is dat ik vandaag weer een ophoging van de antidepressiva heb gekregen. De bijwerkingen zijn wel heel heftig trouwens, had de psychiater me al voor gewaarschuwd maar ik had het onderschat, duizelig, wazig zien, trillende handen, niet kunnen slapen en een hele hoge hartslag bij kleine inspanning al. Hoort er allemaal bij.

Ik krijg best wat kerstkaartjes, dat postmoment is wel een leuk moment van de dag.
Ik voel me zo kut. De hele middag toneel gespeeld voor vriendinnen, doen alsof het allemaal goed gaat. Ik wil niet iedereen meeslepen in mijn depressieve gevoel.

En nu is het op. Leeg, somber, verdrietig. Ik ben zo bang dat dit gevoel nooit meer weg gaat.
:hug:
Sterkte deze dagen to
Sterkte... leuk doen is heel vermoeiend inderdaad. Maar misschien hoeft dat wel niet. En vindt je familie het al fijn als je er bent.
Bedankt :hug: kerstavond en eerste kerstdag gingen niet zo goed. Erg verdrietig, ongelukkig. Mijn moeder werd daar weer verdrietig van. Behoorlijk wat gehuild dus. Morgenvroeg zou ik kerst vieren bij vrienden en morgenmiddag met familie, morgenvroeg afgebeld omdat ik net al helemaal overstuur was door de kerst tot nu toe.
Ben je nu weer in de kliniek of bij je ouders?
Sterkte en hopelijk heb je toch een beetje een leuke dag morgen.
Wat vervelend dat het zo gegaan is... Kun je wel afspreken dat je bezoek krijgt? Of dat je wel gaat, maar zelf mag bepalen of je bijv. een kwartier of een uur..?
Hoi Mors,

Wat mooi dat je kerstkaartjes hebt ontvangen! Hier, maar ook irl denken mensen aan je. En eerlijk, waarom speel je toneel? Wat heb je nog te verliezen? Je hebt álles al geprobeerd, laat het los, stop met toneelspelen, probeer die andere weg: wat als ik niet toneel speel? Volgens mij heb je niks te verliezen.

Kerst is extralastig als je je niet vrolijk voelt. Als het niet goed gaat is kerst eigenlijk gewoon een heel moeilijke tijd :hug:
Ik KAN niet meer. Het is op. Ik ben zo zo zoooo somber en verdrietig. Dit kan zo echt niet. Kutleven.
Je bent niet alleen Mors. Geef je even over en laat je vasthouden door deze knuffel :hug: zo lang het nodig is :hug:
Sterkte vandaag Mors... het zal niet makkelijk zijn. Maar we denken aan je.
Alle reacties Link kopieren
Gossie toch, wat is het toch een kutziekte :hug: :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.. Ik hoop dat 2019 verlichting voor je biedt :rose:
Alle reacties Link kopieren
Zo rot voor je Mors :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO.
Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
ik hoop ook echt dat je in 2019 verlichting vind voor jou klachten Mors !

:hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik bn benieuwd (en een beetje bezorgd) hoe het met je gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven