het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 02:33:

[...]

en we zijn volledig offtopic BAN!
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 02:33:

[...]

Niet zuur doen Zanne. Dat siert je niet.

Doe ik niet.

Ik hou niet van dat soort humor. Mag.

BGB vindt mij een teer zieltje. Is haar goed recht.
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 02:34:

[...]

BAN!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:33:

[...]

Ik ga hier mijn blunders als ouder zijnde niet neerzetten, haha.

Maar afbrekende kritiek is funest, en knap van je dat je er hard mee bezig bent. Al is het jammer dat je daarvoor therapie nodig hebt

Dankje voor de hug, ja het is een beetje jammer dat de meest gehoorde zin bij mij thuis vroeger was "Je bent stom/vervelend/irritant <insert andere negatieve eigenschap>, ik stuur je naar een kindertehuis"

Helaas was dat meestal 2 maal daags en heeft dat tot gevolg dat ik me in bijna elk gezelschap nog steeds ongewenst voel, ook al weet ik dat het een andere situatie is. En dus door me standaard al ongewenst te voelen is kritiek krijgen wel heel erg moeilijk.
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 02:33:

[...]

en we zijn volledig offtopic
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 02:34:

Ik weet dat ze het niet doen om me te jennen. Ik denk dat het eerder is dat ik me zo ongelofelijk tekort voel schieten dat ik ze dat nog steeds niet aan hun verstand gepeuterd heb gekregen + dat ik er van baal dat ze er weinig moeite voor willen doen + dat ik me afvraag of ik er dan echt zo'n puinhoop van maak dat ze elkaar zo graag willen jennen (want dat doen ze wel)... en al die rotzooi in mijn kop is verdomd onhandig als ik juist een vrije kop nodig heb om een strategie uit te bedenken (dat gaan zij zeker nog niet zelf doen, of in elk geval niet altijd).

Maar denk je dan niet te moeilijk cq. maak je het niet groter dan het is? Broertjes en zusjes jennen elkaar nou eenmaal, is een vast gegeven. Heeft niks met jouw manier van opvoeden of met falen te maken.

En morgen nieuwe kansen, want dan je gelijk proberen om het vervangende scheldwoord toe te passen. Welke ga je nemen?
Ongesteld? Bij mijn tante op vakantie, en ik maar denken dat ik opeens een heel smerige broekpoepert was geworden. Was er niet vroeg mee.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 02:34:

Ik weet dat ze het niet doen om me te jennen. Ik denk dat het eerder is dat ik me zo ongelofelijk tekort voel schieten dat ik ze dat nog steeds niet aan hun verstand gepeuterd heb gekregen + dat ik er van baal dat ze er weinig moeite voor willen doen + dat ik me afvraag of ik er dan echt zo'n puinhoop van maak dat ze elkaar zo graag willen jennen (want dat doen ze wel)... en al die rotzooi in mijn kop is verdomd onhandig als ik juist een vrije kop nodig heb om een strategie uit te bedenken (dat gaan zij zeker nog niet zelf doen, of in elk geval niet altijd). Je doet je best dat is echt al heel veel, en een vol hoofd is ook echt heel lastig, zeker met kinderen die dat aanvoelen. Ik vind knap hoe je je vanavond hier ter discussie hebt gesteld en zelf nog bent blijven reageren ondanks de soms afbrandende kritiek.
quote:herfstblaadjes schreef op 19 maart 2011 @ 02:36:

[...]

Dankje voor de hug, ja het is een beetje jammer dat de meest gehoorde zin bij mij thuis vroeger was "Je bent stom/vervelend/irritant <insert andere negatieve eigenschap>, ik stuur je naar een kindertehuis"

Helaas was dat meestal 2 maal daags en heeft dat tot gevolg dat ik me in bijna elk gezelschap nog steeds ongewenst voel, ook al weet ik dat het een andere situatie is. En dus door me standaard al ongewenst te voelen is kritiek krijgen wel heel erg moeilijk.Wat lijktme dat afschuwelijk. Hieraan kun je zien dat opvoeding zo belangrijk is. Het werkt door in je hele leven.
quote:herfstblaadjes schreef op 19 maart 2011 @ 02:36:

[...]

Helaas was dat meestal 2 maal daags en heeft dat tot gevolg dat ik me in bijna elk gezelschap nog steeds ongewenst voel, ook al weet ik dat het een andere situatie is. En dus door me standaard al ongewenst te voelen is kritiek krijgen wel heel erg moeilijk.Ik voel met je mee, voor mij helaas ook niet onbekend (ik spreek hier over mijn pleegouders, die eea rechtgetrokken hebben). Een troost; het is keihard werken maar je kunt jezelf sterker maken, waar je al hard mee aan de slag bent. Ik ben 36 en het begint ergens op te lijken.
Ik was morgen niet van plan te gaan schelden. Sterker nog, de kinderen komen pas zondag thuis. Ik vind konijn echt een heel gezellig scheldwoord, meer nog omdat we twee van die hebben rondlopen hier.

Ik weet dat jennen er gewoon bij hoort, ik weet niet of de mate waarin het hier gebeurt normaal is. Bij Oudste moet er nog iets worden ontward omdat hij zich kennelijk achtergesteld voelt. Hij verdomt het ook vierkant om nog met Muis te spelen.
Eens met herfstblaadjes; Mamzelle je reageert hier keurig ondanks felle kritiek!
Eens met herfstblaadjes en Julus!
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 02:40:

Ik was morgen niet van plan te gaan schelden. Sterker nog, de kinderen komen pas zondag thuis. Ik vind konijn echt een heel gezellig scheldwoord, meer nog omdat we twee van die hebben rondlopen hier.

Ik weet dat jennen er gewoon bij hoort, ik weet niet of de mate waarin het hier gebeurt normaal is. Bij Oudste moet er nog iets worden ontward omdat hij zich kennelijk achtergesteld voelt. Hij verdomt het ook vierkant om nog met Muis te spelen.Konjn, vind ik een minder handige..of iets van potverdorie? En dan de humor erin?
dames, ik vind het heel gezellig, maar ik kruip mijn bed in

slaap lekker allemaal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hmm misschien toch eens vaker hier gaan schrijven, was hier vanavond per toeval in dit topic want ben niet zo vaak op het forum, maar vind eigenlijk wel heel gezellig.

Ook leerzaam het relativerings-effect (zo wat een lastig woord op dit tijdstip :P)van humor bij pubers met puistjes, ik heb gelukkig mazzel gehad heb er maar 2 gehad achter me pony :P
Slaap lekker rosanna! Ik duik er ook zo in
Nou slaap lekker Rosanna.

Verhip, het is alweer kwart voor 3. Potjandrie zeg.
Ik ben er nog steeds niet vanaf, met mijn 36. Ach, geeft me een jeugdige uitstraling
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:35:

[...]

Doe ik niet.

Ik hou niet van dat soort humor. Mag.

BGB vindt mij een teer zieltje. Is haar goed recht.

Waar lees jij dat BGB dat vindt?

Ik lees het namelijk nergens.

Is trouwens niet iedereen een teer zieltje als het de kinderen betreft?
Pff Herfstblaadjes, een boel spijt over dat ik het had opgeschreven had ik wel.

Kritiek is hier geen onbekende, de kwetsbaarheid die daardoor ontstaat ook niet, maar ik merk dat het heel moeilijk is om niet bij elk wissewasje iets te zeggen over dat het anders, beter, moet. Zoon vindt dus dat ik zeur. Dat is mijn werk, zeg ik dan maar. Maar het blijft een lastig punt. Al gaat het dan wel over huiswerk of zo, dus iets concreets. Dat zoon minder sociaal vaardig is zie ik en snap ik ook wel gezien mijn eigen geschiedenis, en het wordt steeds makkelijker om te erkennen dat hij daar dus iets in moet leren, in plaats van dat hij dat al lang moet kunnen.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:44:

Ik ben er nog steeds niet vanaf, met mijn 36. Ach, geeft me een jeugdige uitstraling Haha is ook een manier om het te bekijken, in mijn pubertijd had ik er 1, en die tweede was helaas een half jaar geleden... toen er wel aan gedacht om dat als excuus te gaan gebruiken om eens te gaan puberen :P
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 02:45:

[...]

Waar lees jij dat BGB dat vindt?

Ik lees het namelijk nergens.

Is trouwens niet iedereen een teer zieltje als het de kinderen betreft?Even terug lezen Floks.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 02:45:

Pff Herfstblaadjes, een boel spijt over dat ik het had opgeschreven had ik wel.

Kritiek is hier geen onbekende, de kwetsbaarheid die daardoor ontstaat ook niet, maar ik merk dat het heel moeilijk is om niet bij elk wissewasje iets te zeggen over dat het anders, beter, moet. Zoon vindt dus dat ik zeur. Dat is mijn werk, zeg ik dan maar. Maar het blijft een lastig punt. Al gaat het dan wel over huiswerk of zo, dus iets concreets. Dat zoon minder sociaal vaardig is zie ik en snap ik ook wel gezien mijn eigen geschiedenis, en het wordt steeds makkelijker om te erkennen dat hij daar dus iets in moet leren, in plaats van dat hij dat al lang moet kunnen.

Petje af daarvoor, ik heb het nog niet gedurfd mijn verhaal en de dingen waar ik momenteel mee stoei hier te plaatsen om die reden, je kan zoveel over je heen krijgen, vaak goed bedoelt maar toch.

PS ik weet zeker dat je wel speciale talenten hebt
quote:herfstblaadjes schreef op 19 maart 2011 @ 02:45:

[...]

Haha is ook een manier om het te bekijken, in mijn pubertijd had ik er 1, en die tweede was helaas een half jaar geleden... toen er wel aan gedacht om dat als excuus te gaan gebruiken om eens te gaan puberen :PHeb jij echt in je hele leven maar 2 puistjes gehad?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven