Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Hanke, dank je. Ja, het voelt alsof er iets onder hangt waar ik niet bij mag komen. Maar dat klinkt vaag en stom, en ik zou niet weten wat dan...

Het is idd elke keer mijn keelchakra.

We gaan het meemaken straks. Wordt een mooie oefeningen om te kijken of ik in het contact met de ander bij mijzelf kan blijven...
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Olie wat een gemene ........... streek van je zus en man zien je neven en nichten ook niet hoe manipuleren hun zijn. Ik vind het al raar dat ze er niks van vinden dat man er bij is.

Lucy heel veel sterkte vandaag ( en je mag afzeggen zelfs met een smoes en lekker ontspannend van de zon in je tuin naar de vogeltjes luisteren.

Ik heb gister al een hele fijne dag gehad met man lief lekker gewinkeld bij van Tilburg en daarna lekker samen wezen eten ( kindjes bij opa en oma) en daar gaan we zo lekker brunchen met kadootjes ook voor mijn alternatieve verjaardag. En vanavond lekker bbq. ( en morgen mag ik weer instorten)

Ik wens iedereen een fijne dag zorg dat je blijft ademen
Fijn je te zien Hanke.

Ik heb je laatste bericht gemist Olle.
Ik zou willen dat ik een dekentje om je schouders kon leggen, heel voorzichtig.
Als je wilt kom ik naast je zitten, maar anders scharrel ik wat rond en ga een stukje verderop zitten tekenen.
Heb je een kaarsje en bloem voor je moeder staan? LL maakte jou moeder.
Wat een verdrietige kale lege dag lijkt me dit voor jou. Klopt dat?
Ik denk aan je vandaag, al ben ik LL niet.

Selune, ook aan jou denk ik, als moeder die niet kan vieren met al haar kinderen. :hug:

Lucy, toitoitoi.

Friet, happy birthday! Jullie maken er wat fijns van lees ik. Hoop dat je ervan kan genieten en het even als lichtpuntje in je hoofd blijft hangen.

Jahallo, doe jij wat aan moederdag vandaag?

Hier had het spul vanochtend ruzie en tranen, en nog meer tranen omdat ik dat niet moest merken. Man flink sacho ervan.
Ik in mijn moederrol, heel hard lachend van binnen om 'moederdag', maar zielsgelukkig met mijn zooitje ongeregeld.
(En nu blij dat ze uit elkaar zijn en man de hort op is. Lekker rustig na gisteren haha)

Ik zit de rest van het moederdag gebeuren te ontwijken
Hé allemaal, fijn een nieuw topic. Ik heb niet echt een voorkeur voor op slot of verdwijnen mbt het vorige deel, bij verdwijnen is het wel fijn als er nog een paar dagen tijd is om eventueel teksten te kunnen opslaan.

Avo, ik snap je gevoel over 'open voor iedereen' omdat dat de vorige keer niet altijd goed ging. Aan de andere kant: meestal gaat dat prima en het zou ook jammer zijn als mensen die hier kunnen bijdragen zich bezwaard voelen (want je zal zien dat bij meer geslotenheid juist degenen die wel gevoelig zijn voor de sfeer zich dat aantrekken). Misschien als toevoeging aan de OP dat het gewaardeerd wordt als je het topic een beetje kent zodat je niet onbedoeld over iemand of door een moeilijk gesprek heen walst, of dat de dynamiek van het moment ook kan betekenen dat er niet meteen op je wordt gereageerd?
Ik hou zelf aan dat iedereen vrij is om te schrijven, maar ook om niet te reageren.

Een :redrose: voor alle lieve moeders hier. Voor degenen die genieten van deze dag met hun kinderen, voor wie het moeilijk is, voor degenen die een ingewikkelde relatie met hun moeder hebben en natuurlijk voor degenen die hun kindje moeten missen. Ik ben zo blij dat jullie elkaar hier kunnen vinden.
What a nuanced anxiety
Nieuwe topic gevonden!
Voor mij ook geen voorkeur over het vorige sluiten of verwijderen.

Olle, wat een actie weer! Als ik het goed begrijp zaten zij daar dus alleen als koppel en de rest allemaal alleen? Werd daar niet iets van gevonden / gezegd? Knap dat je heelhuids thuis bent gekomen, maar wat een figuren zeg! Anderen hebben het hier al beter verwoord. Ik hoop dat man er vandaag voor je kan zijn. :hug:

Avo: ik zou je gedachten/emoties van de afgelopen dagen denk ik aan coach voorleggen. Eventueel alvast mailen wat iemand anders ook al opperde zodat niet je hele sessie al meteen vol is met je proberen te verwoorden. Iets zegt me dat schriftelijk jou misschien ook beter afgaat dan mondeling. Desnoods heel kort. Het lijkt me dat ze graag met je mee wil denken over de aanpak van dit traject. Juist zíj, die al zolang met je meeloopt en veel weet. Misschien kan ze je zélf niks extra's bieden, maar kan ze wel helpen / ondersteunen bij het vinden van ingangen.

Lucy: sterkte met het bezoek vandaag. Wat iedereen zegt: als je het op voorhand of ter plekke niet meer trekt, heb je alle recht om naar huis te gaan!

Wij vieren geen moederdag vandaag. Man heeft geen moeder meer en bij mij neemt sibling de honeurs waar. Wij zijn zelden met iedereen op moederdag bij elkaar.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Olle, wat een dieptrieste actie weer eens van ze. Elke keer die wond weer opentrekken, geen wonder dat je zo ontdaan bent.
Ik heb je gewiste bericht niet gelezen, maar vroeg me af: zou je zelf behoefte hebben om jou kant te delen met een van de neven/nichten? Het is zo eenzaam voor je in de familie en het is vreselijk dat ze de klootzakversie voor waarheid aannemen. Ik vraag me af in hoeverre ze zich überhaupt realiseren dat dit een verhaal met een heel andere kant is, en als je als psychtotisch wordt weggezet (echt... het gotspe) kan dat de rest ook verlammen in hun uitreiken naar jou, want eng en ongemakkelijk. Ik weet natuurlijk niet wat voor mensen het precies zijn en of je überhaupt behoefte hebt je verhaal met ze te delen. En ideaal zou natuurlijk zijn dat die interesse van hun uit komt en ik zou me ook in de steek gelaten voelen als dat niet gebeurt hoor. Maar wie weet zitten er mensen tussen die eigenlijk je bondgenoot zouden kunnen zijn?
What a nuanced anxiety
Ik denk ook aan jullie op zo'n beladen dag, :hug: voor iedereen die dat kan gebruiken.

Avo, ik doe met moederdag wel iets, omdat m'n dochter wat geknutseld heeft enzo en ik vind het wel gezellig zo samen 's ochtends wat aanrommelen. Maar dat knutselwerkje was ex bij de overdracht vergeten. Dat kwam ie gisteravond nog langsbrengen, met z'n vriendin. En hij had nog een ander cadeautje gekocht (z'n vriendin denk ik, of haar invloed).

En ik schreef net al in m'n andere topic, dat dat me raakt. Jaren heb ik moeten smeken om een beetje aandacht of een gebaar met moederdag (of andere speciale dagen). Smeken is het niet eens, want als ik dat teveel deed walgde hij van hoe zielig ik was. Dat ik zo behoeftig was en dat ik veel te veel verwachtingen had. Dus ik probeerde dat zo te doen zodat het oké genoeg was. Maar ik heb nog nooit een cadeautje gehad met moederdag. Hij gaf soms ook het knutselwerkje niet eens.

Dus dat ik dat nu ineens wel krijg, maakt me boos en verdrietig denk ik.

Wij gaan een broodje eten en dan naar buiten maar.
Dikke winst dus dat je weg bent, nu doet ie wel moeite. Nu kan hij je niet meer als vuil behandelen.

Maar wat zal het confronterend en pijnlijk zijn om te zien dat hij het dus wel kan.
Dat hij je dus zo bewust pijn deed. :hug:
Toen de kinderen klein waren en knutselwerkjes hadden en mijn schoonmoeder nog leefde waarvoor langskomen op moederdag echt een verplichting was, werd ik altijd heel naar en verdrietig van deze dag. Was het gemis van de kinderen enorm en het gevoel incompleet te zijn groter dan op normale’ dagen. Dit jaar voelt het voor het eerst eigenlijk anders, lichter, makkelijker. Niemand die me verplicht langs te komen, kinderen (vrijwel) volwassen en ook mijn kleine meisje zou een bijna tiener zijn. Het ‘mooie’ van moederdag ligt voor mij echt bij kleine kindjes denk ik. Mijn kids hoeven ook niets bijzonders vandaag. Van dochter heb ik een lief cadeautje gekregen. Superlief natuurlijk en onverwacht. Straks een spelletje met z’n allen voor we naar een verjaardag gaan. Het is goed zo.
Vaderdag daarentegen vind ik veel moeilijker, dit jaar ben ik er gelukkig niet. Misschien dat dat helpt.

Hier gaat het met het mooie weer (veel meer licht!) beter. Ik ben met therapeut heel veelaan schrijftherapie aan het doen en dat helpt me. Het is gedoseerder, overspoelt mij minder en kan (voor mij) fragmentarischer dan emdr. Dat bracht mij alleen maar ellende en (achteraf gezien) wekenlang fase 2-1-2-1-2-1-enz. Dit handel ik beter en stelt mij in staat iets aan verwerking te doen en toch het gevoel te hebben dat er leven mogelijk is tussendoor.

Olle echt geen woorden voor de vuiligheid van dit stel. Wat een ontzettende ****. Ik gun het je zo dat ze uit je leven verdwijnen. Gelukkig ben je veilig thuisgekomen. Ik hoop dat man er voor he is vandaag :hug:

Iedereen heel veel sterkte en hopelijk ook fijne momentten vandaag!
Forever is a hell of a long time
@ OG:
Ik zou wel reageren op de app van je zus in de neven/nichtengroep.

“Er is niet voor niets door de rechter een contactverbod opgelegd. Ik zeg jullie éénmalig: ik wil X nooit meer zien en heb daar hele goede redenen voor. Dat die reden een psychose zou zijn is, ook door onafhankelijke mensen vastgesteld, ver van de waarheid. Ik zie jullie graag, maar een ieder die dit ter discussie wil stellen kan beter afstand van mij nemen.”

P.s. Avo: ik dacht niet dat je mij bedoelde, ik sloot aan met een zijspoor. Sorry dat ik daarover niet duidelijk was :lips:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ook even een groet en zwaai voor iedereen van een af-en-toe schrijver. Nieuwe topic weer gevonden. Mag ik nog meedoen, ook zo heel soms? ;-)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Sterkte voor diegene die vandaag (extra) worstelen of andere emoties ervaren.

Hoewel mijn moeder al 21 jaar is overleden en ikzelf helaas nooit moeder ben geworden doet moederdag mij niets.
Ik vind het vooral leuk om te zien en lezen of mijn zussen wel iets hebben gekregen/gedaan voor moederdag. Ik ben wel blij dat dit evenals vaderdag geen extra beladen of verplichte dag is voor mij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@elmervrouw natuurlijk

Je bent een vaste waarde hier.
Dank je voor de woorden Woef-je. Ik las ze en wist dat ik dat moest doen. Ik heb je bericht bijna 1 op 1 in de app gezet. En na een tijdje begon mijn telefoon te plingelen. Ik heb het geluid afgezet want ik durf niet kijken. Man even gesproken en die gaat het lezen zodra hij terug is van werk.
Wat ontzettend stoer en goed Olle! Ik hoop op heel veel fijne berichtjes!!
Best paniek nu Selune. Het is een grote groep +40 mensen (Mijn vader had veel brussen die zelf ook redelijk grote gezinnen kregen).
Ik merk dat ik het hardst geraakt ben door mijn andere zussen. Die stil bleven in de app. Zij weten van de hoed en de rand en 1 van hen heeft zelf agressief gedoe met klojo gehad en wil hem al jaren niet zien. Dat zij niet voor me in de bres springen doet vreselijk pijn.
O olie wat een stoere actie en wat is het nu spannend hoe laat komt man thuis ?

Kan je afleiding vinden want ik vind het heel erg slim dat je dit samen met man doet. En wat de uitslag ook gaat zijn je weet dat hoe de vlag er bij hangt bij de rest van de familie.
En op wie je wel kan gaan bouwen en wie niet.
O olie wat een stoere actie en wat is het nu spannend hoe laat komt man thuis ?

Kan je afleiding vinden want ik vind het heel erg slim dat je dit samen met man doet. En wat de uitslag ook gaat zijn je weet dat hoe de vlag er bij hangt bij de rest van de familie.
En op wie je wel kan gaan bouwen en wie niet.
Ik kan me je paniek heel erg goed voorstellen, maar dat maakt het niet minder stoer en geweldig! Is man snel thuis? En kun je in de tussentijd iets doen ter afleiding? Iets lekkers bakken/koken omdat je dat zo ontzettend hebt verdiend :hug:
Man is er rond 22 uur en ik ben als een malle huishoudelijke dingen aan het doen.: Was gevouwen, kattenbak, balkontegels ontmost... (Mijn lijf gaat morgen protesteren).

Ik heb op deze moederdag mijn Maman geëerd door het deeg te maken voor boterwafeltjes (Galets). Dat is een familierecept (Door grootouders opgezet bedrijf en later verkocht) dat Maman aan Man heeft gegeven samen met haar eigen wafelpan. Dat deeg moet 12 uur in de koeling en morgen maakt man daar eerst kleine bolletjes van om die daarna te bakken.
Afbeelding
Ik ben deze week jarig en trakteer in commissies en op het werk. En elke keer als ik het deeg maak denk ik ' Wat cool dat we het originele recept hebben en dat we deze galets ook gewoon in de supermarkt kunnen kopen (die intussen anders smaken dan degene die wij bakken met de originele ingrediënten waarvan we er eentje bij de apotheek moeten halen!).
Herkenbaar dat je dan als een malle het huishouden gaat doen!

Oh echte galets, dat klinkt goddelijk!!!
Dat zullen degenen die door je getrakteerd worden zeker waarderen :heart:
@Frietje: wat lief!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Lieve Elmer, ook ik volg je verhaal al lang en ook voor mij is jouw 'expertise' hier belangrijk. :rose:
Olle, wat fijn dat man bijna thuis is! Dat hij je even vast kan houden, je onder zijn vleugels kan nemen en jullie morgen samen de lekkerste galets kunnen maken :heart:
Wat ontzettend knap dat je het bericht gestuurd hebt, maar ik snap dat je in angst afwacht op de reacties die wel of niet komen.

Selune, wat fijn dat de lading van deze dag dit jaar minder hoog is, en je toch nog een onverwachts cadeautje kreeg!
Ik ben heel blij voor je dat het licht je goed doet, en dat je samen met de therapeut een manier hebt gevonden om in kleine stapjes te verwerken zonder dat je er iedere keer volledig door wordt overgenomen.
EV, natuurlijk hoor jij er ook bij!

Olle, wat stoer van je! Wauw zeg. Wat de reacties ook zijn, jij hebt je niet onzichtbaar laten maken. Doodeng en zo goed!
What a nuanced anxiety

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven