Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 6

07-12-2025 21:49 379 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Ik ben er nog over aan het nadenken Avo.

Ik denk absoluut dat ik altijd op mijn hoede was. Maar ik denk ergens ook dat ik niet blijer of gelukkiger mocht zijn dan mijn moeder (en zij was zelden blij). Als ik blij was, dan keek ze me teleurgesteld aan. Of geiiriteerd. Want ik moest haar blij maken. Niet mezelf.

Wat misschien ook meespeelde is dat ik op straat niet echt veilig was, omdat jongens uit mijn broers klas (7 jaar ouder) mij pestten. Vastbinden aan een boom, fiets in de sloot of op het dak van school gooien, me insluiten en huilebalk zingen toen ik een jaar of 4 was, vuurwerk naar me gooien als ik speelde in de zandbak, dat soort dingen.

En als klap op de vuurpijl was ik vanaf 6 jaar volledig verantwoordelijk voor mijn zwaar getraumatiseerde pleegzus die vanaf dat moment bij ons kwam wonen. Ik was bang voor haar, maar zij moest altijd met mij meespelen, mee naar mijn vriendinnen ed. Dus er waren ook geen "vluchtmomentjes" meer waarbij ik even alleen met mijn vriendinnen was of in een omgeving die wel veilig was.

Misschien dat dat ook wel invloed heeft op mijn (afwezig zijn van) ongedwongen geluksgevoel.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Lieve Selune, ik hoop dat de woorden van Avo helpen. Ik ben het er volledig mee eens, maar kan het niet zo mooi zeggen.

Ik hoop heel erg dat je ergens veilogheid in kan vinden en dat morgen een betere dag wordt.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Thx allemaal!

Avo en Selune :hug:

Ik had vandaag veel energie, maar die was nadat ik thuis kwam helemaal weg. Hier gelukkig echt weinig sneeuw, dus geen problemen op de weg gehad. Hopen dat het morgen meevalt.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Ik hoop met je mee Diva!
En hier ook totaal leeg dus na de eerste dag. Ik snap je :hug:
Forever is a hell of a long time.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven