Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 6
zondag 7 december 2025 om 21:49
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.
Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.
Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
maandag 8 december 2025 om 22:48
Kan me heel goed voorstellen dat dat een moeilijke conclusie is Lucy. Tegelijk is dat het uitgangspunt ook wel een beetje toch, onderzoeken of en zo ja hoe je elkaar weer kunt vinden. Als dat "of" er uiteindelijk niet (echt) meer is, is dat heel naar, maar ook wel helder. Ik begrijp dat je iets heel anders hoopt(e), maar volgens mij heeft het je wel inzichten gegeven. Om echt iets te veranderen, als dat de wens is, moet je dat (helaas) allebei willen.
Enne als het helpt het virus dat nu rondgaat is heel hardnekkig; even bijkomen door nog een poosje verkouden te zijn en de tijd te krijgen je gevoelens te onderzoeken kan best wel.
Lucy.
Hoe gaat het na de hamer Avo?
Ik heb jullie (Avo en Maisnon) gelezen, maar kan (durf) niet (te) reageren.
Enne als het helpt het virus dat nu rondgaat is heel hardnekkig; even bijkomen door nog een poosje verkouden te zijn en de tijd te krijgen je gevoelens te onderzoeken kan best wel.
Hoe gaat het na de hamer Avo?
Ik heb jullie (Avo en Maisnon) gelezen, maar kan (durf) niet (te) reageren.
selune wijzigde dit bericht op 09-12-2025 05:54
7.74% gewijzigd
Forever is a hell of a long time.
dinsdag 9 december 2025 om 01:26
Ik ben er ook weer!
Olle, prima als het oude topic verdwijnt.
News flash: geen enkele collega wil ruilen.
Ik ga het nu weer bij lg leggen. En me bij erge overprikkeling woensdag ziekmelden.
De kerstboom staat en het huis is in kerstsfeer. Nu slapen
Olle, prima als het oude topic verdwijnt.
News flash: geen enkele collega wil ruilen.
Ik ga het nu weer bij lg leggen. En me bij erge overprikkeling woensdag ziekmelden.
De kerstboom staat en het huis is in kerstsfeer. Nu slapen
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Je kunt wel meer jezelf worden.
dinsdag 9 december 2025 om 06:42
Ik kom niet tot kerstsfeer tot nu toe. Misschien morgen even kleine boompjes scoren. Een grote is geen optie, wordt de kat te blij van.
Hier ook geen logeerkamer, we hebben een slaapkamer, werkkamer en de kids hebben hun eigen kamers, maar geen logeer. Nu is zoon er niet, dus we hebben in principe een bed over, maar mijn hoofd (zeker in nachtmerriemodus) kan het niet aan om in het bed van een kind te gaan liggen ook al is die volwassen. En man mag er al helemaal niet gaan liggen. Maar soms zou een logeerbeheer zijn voor iedereen z'n nachtrust.
Succes vandaag Avo!
Hier ook geen logeerkamer, we hebben een slaapkamer, werkkamer en de kids hebben hun eigen kamers, maar geen logeer. Nu is zoon er niet, dus we hebben in principe een bed over, maar mijn hoofd (zeker in nachtmerriemodus) kan het niet aan om in het bed van een kind te gaan liggen ook al is die volwassen. En man mag er al helemaal niet gaan liggen. Maar soms zou een logeerbeheer zijn voor iedereen z'n nachtrust.
Succes vandaag Avo!
dinsdag 9 december 2025 om 07:28
Ik snap dat dat triggert Selune. Dat het bed van kind geen optie is. Zoon heeft een veel fijner bed dan hrt bed op de studeerkamer, ik heb geen associaties zoals jij en toch zal ik daar niet gasn slapen. Raar he? Blijft zijn kamer ofzo.
Avo, welke verbinding zou je hopen? Meer doorvragen? Uit zichzelf dingen overnemen? Meer rekening houden? Heb je het idee dat het voor hem wel kwartjes zijn?
Diva, hoop dat lg het nu oppakt... kun je niet slspen door piekeren en ga je daarom snachts boom optuigen? Of is jouw leefritme eigenlijk meer snachts, als de rest van de wereld slaapt?
Avo, welke verbinding zou je hopen? Meer doorvragen? Uit zichzelf dingen overnemen? Meer rekening houden? Heb je het idee dat het voor hem wel kwartjes zijn?
Diva, hoop dat lg het nu oppakt... kun je niet slspen door piekeren en ga je daarom snachts boom optuigen? Of is jouw leefritme eigenlijk meer snachts, als de rest van de wereld slaapt?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
dinsdag 9 december 2025 om 20:12
dinsdag 9 december 2025 om 22:01
Lucy, wat verdrietig die kloof tussen jullie. Ik zou me denk ik precies zo als jij voelen als mijn man zou aangeven niet te willen horen hoe het met mij gaat. Wat pijnlijk, en wat alleen. Het is ook niet per se iemands schuld als mensen uit elkaar groeien. Maar de situatie die voor hem wel prima is, is dat voor zijn vrouw niet. En daar stap hij wel gewoon overheen zo.
Ben je met dat graven op zoek naar wat je moet, of naar wat je wilt?
Dit triggert bij jou natuurlijk iets uit de kindertijd dus het raakt je extra hard en een deel van je reactie komt misschien daar vandaan. Maar ik denk niet dat het alleen maar onvolwassen is om hierdoor gekwetst te zijn, meer zorgzaamheid en interesse te willen, gefrustreerd te zijn over zijn houding.
Avo, ik zou gek staan te kijken als je nu opgeruimd en vrolijk fluitend door het leven zou stappen na deze weken. Opluchting dat ze weg zijn en de ergste paniek zakt die snap ik wel, maar het is een heel zware tijd geweest om een heel verdrietige en onrechtvaardige reden. Dus dan lijken vermoeidheid en verdriet me heel begrijpelijk.
Diva, ik denk eigenlijk: goed van je collega's. Nu komt het probleem weer waar het hoort, al is het natuurlijk mooi rot dat jij dan eerst weer eens over je grenzen moet gaan.
Selune, hoe ging vandaag?
Ik ben ook moe. Kijk uit naar de kerstvakantie en hoop heel erg dat ik dan werk ook daadwerkelijk uit mijn hoofd kan zetten. Het helpt dat die twee weken in mijn vakgebied wel standaard vakantie zijn, dus niemand verwacht iets van mij in die tijd. Nu ikzelf nog.
Mijn naaste was altijd van de grootst mogelijke kerstboom. 3 meter boom op een fiets naar huis slepen, recht zagen (vloekend), kruis timmeren, volhangen met kerstballen van bijna 100 jaar oud. Die plek kunnen we nu niet leeg laten maar ik voorzie emmers met tranen bij het opzetten. En toch kijk ik daar een beetje naar uit.
Ben je met dat graven op zoek naar wat je moet, of naar wat je wilt?
Dit triggert bij jou natuurlijk iets uit de kindertijd dus het raakt je extra hard en een deel van je reactie komt misschien daar vandaan. Maar ik denk niet dat het alleen maar onvolwassen is om hierdoor gekwetst te zijn, meer zorgzaamheid en interesse te willen, gefrustreerd te zijn over zijn houding.
Avo, ik zou gek staan te kijken als je nu opgeruimd en vrolijk fluitend door het leven zou stappen na deze weken. Opluchting dat ze weg zijn en de ergste paniek zakt die snap ik wel, maar het is een heel zware tijd geweest om een heel verdrietige en onrechtvaardige reden. Dus dan lijken vermoeidheid en verdriet me heel begrijpelijk.
Diva, ik denk eigenlijk: goed van je collega's. Nu komt het probleem weer waar het hoort, al is het natuurlijk mooi rot dat jij dan eerst weer eens over je grenzen moet gaan.
Selune, hoe ging vandaag?
Ik ben ook moe. Kijk uit naar de kerstvakantie en hoop heel erg dat ik dan werk ook daadwerkelijk uit mijn hoofd kan zetten. Het helpt dat die twee weken in mijn vakgebied wel standaard vakantie zijn, dus niemand verwacht iets van mij in die tijd. Nu ikzelf nog.
Mijn naaste was altijd van de grootst mogelijke kerstboom. 3 meter boom op een fiets naar huis slepen, recht zagen (vloekend), kruis timmeren, volhangen met kerstballen van bijna 100 jaar oud. Die plek kunnen we nu niet leeg laten maar ik voorzie emmers met tranen bij het opzetten. En toch kijk ik daar een beetje naar uit.
This is an unacceptable timeline
dinsdag 9 december 2025 om 22:57
Ergens is het misschien wel een fijne manier het verdriet er even te laten zijn Tyche. Het is mooi om te lezen dat jullie het zo samen lijken te dragen 
Het klinkt op zich als een redelijke, maar ook hele intensieve, dag Avo. Ik hoop dat het ook zo voelt.
Diva laat lg het inderdaad oplossen en als je kunt; kies voor jezelf!
Lucy ik kan me enorm goed voorstellen dat je je totaal ongezien en teveel voelt. In hoop dat je wel je eigen kompas kunt blijven volgen hierin. Je gevoel is hartstikke legitiem volgens mij
Ik kan niet uitleggen wat er allemaal in m'n hoofd speelt en heb het moeilijk.
Het klinkt op zich als een redelijke, maar ook hele intensieve, dag Avo. Ik hoop dat het ook zo voelt.
Diva laat lg het inderdaad oplossen en als je kunt; kies voor jezelf!
Lucy ik kan me enorm goed voorstellen dat je je totaal ongezien en teveel voelt. In hoop dat je wel je eigen kompas kunt blijven volgen hierin. Je gevoel is hartstikke legitiem volgens mij
Ik kan niet uitleggen wat er allemaal in m'n hoofd speelt en heb het moeilijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in