Hoe krijg je hulp?

09-03-2015 11:45 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik hier eerder een topic over geopend.

Het gaat over een vriendin van mij die zwaar aan de drank is en psychische problemen heeft.

Afgelopen weekend heb ik met haar man gepraat.

Het is niet mijn gewoonte om over vriendinnen te praten met hun partner, maar het loopt erg uit de hand. Hij weet niet meer wat hij moet doen. Ze wil geen hulp, veranderd na wat drank in een duivelin, en zoekt aandacht van andere mannen.

Van een afstand lijkt er niks aan de hand.

Gisteren had ze nog een groot feest georganiseerd, ze is een perfecte gastvrouw.

Zelf kan ik lekker koken, maar zij kan alles er ook nog uit laten zien alsof er een duur catering bedrijf ingehuurd is.

Voor dat feest had ik met haar man gepraat.

Die is heel erg bang dat het erop uitdraait dat jeugdzorg ingrijpt. Hij zoekt overal hulp, maar zij denkt dat hij van haar af wil.

Tijdens het feest viel 1 van hun kinderen vanaf grote hoogte met een klap op de grond.

Kind had vreselijk pijn en kon amper bewegen. Vriendin vond het niet nodig dat de huisartsenpost of 112 gebeld werd, het zou wel meevallen.

Na veel gedoe kon haar man dan toch de huisartsenpost bellen. Binnen 10 minuten stond er een ambulance voor de deur. Achteraf viel het mee, ze moesten kind wel s,nachts een paar keer wakker maken ivm hersenschudding.

En wat zie ik net in mijn inbox? Dat ze dus tot 5 uur vanochtend is wezen dansen ( en natuurlijk drinken) in de stad!

Nu begrijp ik dus waarom haar man bang is dat jeugdzorg in moet grijpen.

Ik wil me niet in die relatie mengen, zij is mijn vriendin, hem mag ik graag, maar waar moet je in dit geval hulp zoeken?
wij slapen nooit.
O en TO, ik zou mij er niet teveel mee bemoeien. Straks loopt het allemaal heel anders en dan krijg jij uiteindelijk nog de Zwarte Piet toegeschoven. Het is het probleem van haar echtgenoot en niet van jou.
sugarmiss, ik heb echt wel eerder wat gemerkt.

en een garage gezien bomvol lege wijnflessen.

ze belt me ook regelmatig als ze gedronken heeft, dan verteld ze me zelfs hoeveel flessen wijn ze achter de kiezen heeft.

haar man is echt niet bezig mij voor zijn karretje te spannen, dan had hij wel eerder contact met mij opgenomen.

het gaat me trouwens ook niet om haar man, maar om hun kinderen.

2 volwassenen zoeken zelf hun problemen maar uit, maar hun ene kind en mijn ene kind zijn gezworen vrienden.
wij slapen nooit.
quote:Het is niet mijn gewoonte om over vriendinnen te praten met hun partnerNee. Niet doen. Als de kinderen serieus in gevaar zijn zou ik dat wel officieel gaan melden bij de betreffende instantie. Andermans huwelijk, daar heeft een ander niets mee te schaften.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:]Pientjexxxx schreef op 09 maart 2015 @ 12:38[/message]:

O en TO, ik zou mij er niet teveel mee bemoeien. Straks loopt het allemaal heel anders en dan krijg jij uiteindelijk nog de Zwarte Piet toegeschoven. Het is het probleem van haar echtgenoot en niet van jou.

ik hou me er ook buiten.

gelukkig wonen ze aan de andere kant van de stad, het meeste contact hebben we via de kinderen.

het topic heb ik geplaatst omdat ik ergens hoopte dat iemand de gouden tip had.
wij slapen nooit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 maart 2015 @ 12:32:

Kinderen van ouders met psychische of verslavingsproblemen

Opgroeien in een gezin waar één of beide ouders psychische of verslavingsproblemen heeft, is niet altijd even gemakkelijk. Kinderen van deze ouders kunnen daar vragen over hebben, zich extra verantwoordelijk voelen en onzeker zijn. Ook hebben kinderen van ouders met psychische en/of verslavingsproblemen een verhoogd risico om zelf psychische problemen te ontwikkelen.

KOPP / KVO groepen

Youz organiseert KOPP / KVO groepen. Deze groepen richten zich op jongeren van ouders met psychische en/of verslavingsproblematiek. Onder andere door inzicht te creëren in emoties die de jongeren hebben, handvatten mee te geven hoe zij hier mee om kunnen gaan, de weerbaarheid van de jongeren versterken en hun kennis te vergroten van de problematiek van hun ouders. In de KOPP/KVO groepen is aandacht voor hun verhaal.

http://www.boumanggz.nl/f ... -bij-verslaving/kinderen/

Goede tip.

En waarom doe je geen melding bij het amk? Er zijn kinderen bij betrokken.
Tja meid ik denk echt dat haar man haar voor de keus moet stellen.

Of je zoekt hulp en wel meteen of je gaat eruit zonder de kinderen.!
quote:haakje schreef op 09 maart 2015 @ 12:50[/message]:

[...]

Goede tip.

En waarom doe je geen melding bij het amk? Er zijn kinderen bij betrokken.

ik heb liever dat haar man dat zelf doet.

hij is al tijden bezig met de huisarts, die zal op de achtergrond toch wel iets ondernemen?
wij slapen nooit.
quote:haakje schreef op 09 maart 2015 @ 12:50:

[...]

Goede tip.

En waarom doe je geen melding bij het amk? Er zijn kinderen bij betrokken.Ik vind dat de man van vriendin de aangewezen persoon is om in te grijpen. Ook als je het AMK inschakelt dan nog zal hij initiatieven moeten ondernemen.
quote:valentinamaria schreef op 09 maart 2015 @ 12:53:

[...]

ik heb liever dat haar man dat zelf doet.

hij is al tijden bezig met de huisarts, die zal op de achtergrond toch wel iets ondernemen?Zolang man wél goed voor de kinderen zorgt denk ik niet dat de huisarts veel meer doet dan zijn verhaal aanhoren..
quote:Pientjexxxx schreef op 09 maart 2015 @ 12:55:

[...]

Ik vind dat de man van vriendin de aangewezen persoon is om in te grijpen. Ook als je het AMK inschakelt dan nog zal hij initiatieven moeten ondernemen.Ik ook maar die is er niet altijd bij. En het verhaal van het feest en alle mensen eromheen die niets ondernemen vind ik zorgelijk zat. Ik hoop dat als ik in een rotperiode zit en zo omga met mijn kinderen mensen niet jarenlang naar elkaar gaan kijken wie er wat moet gaan doen.
quote:diamond-gloss schreef op 09 maart 2015 @ 12:57[/message]:

[...]

Zolang man wél goed voor de kinderen zorgt denk ik niet dat de huisarts veel meer doet dan zijn verhaal aanhoren..vandaar dat man ook niet meer weet wat hij doen moet.
wij slapen nooit.
quote:haakje schreef op 09 maart 2015 @ 12:59:

[...]

Ik ook maar die is er niet altijd bij. En het verhaal van het feest en alle mensen eromheen die niets ondernemen vind ik zorgelijk zat. Ik hoop dat als ik in een rotperiode zit en zo omga met mijn kinderen mensen niet jarenlang naar elkaar gaan kijken wie er wat moet gaan doen.Als je even terug had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik bedoel dat hij zijn vrouw voor het blok moet zetten. Of ze doet iets aan haar drankprobleem of hij stapt op met de kinderen. Daar is hij dus wel degelijk "zelf bij"!
quote:haakje schreef op 09 maart 2015 @ 12:59[/message]:

[...]

Ik ook maar die is er niet altijd bij. En het verhaal van het feest en alle mensen eromheen die niets ondernemen vind ik zorgelijk zat. Ik hoop dat als ik in een rotperiode zit en zo omga met mijn kinderen mensen niet jarenlang naar elkaar gaan kijken wie er wat moet gaan doen.

precies!!!

en nu ben ik ook zo,n omstander.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 09 maart 2015 @ 13:00:

[...]

vandaar dat man ook niet meer weet wat hij doen moet.Hij moet zelf actie ondernemen. Achterover leunen en wachten tot het schip strandt, lost dus helemaal niets op.
quote:valentinamaria schreef op 09 maart 2015 @ 13:00:

[...]

vandaar dat man ook niet meer weet wat hij doen moet.

Haar voor de keus stellen of ze gaat naar verslavingszorg of ze gaat eruit maar wel zonder de kinderen.

Dat is denk ik het enige wat nog kan helpen.

Haar gedrag moet consequenties hebben anders stopt het niet.
Waarom niet toch even de gemeente er over bellen.

Of op een moment dat ze te veel heeft gedronken en thuis is de politie bellen omdat ze dan dus een gevaar voor de andere gezinsleden is.
quote:diamond-gloss schreef op 09 maart 2015 @ 13:07:

[...]

Haar voor de keus stellen of ze gaat naar verslavingszorg of ze gaat eruit maar wel zonder de kinderen.

Dat is denk ik het enige wat nog kan helpen.

Haar gedrag moet consequenties hebben anders stopt het niet.Dit.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 maart 2015 @ 13:08:

Of op een moment dat ze te veel heeft gedronken en thuis is de politie bellen omdat ze dan dus een gevaar voor de andere gezinsleden is.En jij denkt dat de politie daarvoor komt? Dan mogen ze het korps wel met 100.000 man uitbreiden....
quote:SweetLittleMe schreef op 09 maart 2015 @ 13:08:

Of op een moment dat ze te veel heeft gedronken en thuis is de politie bellen omdat ze dan dus een gevaar voor de andere gezinsleden is.

Huh wat zou de gemeente precies moeten doen dan?

En de politie nah die doet ook niks tenzij ze dronken thuis de boel kort en klein mept natuurlijk..
quote:Pientjexxxx schreef op 09 maart 2015 @ 13:09:

[...]

En jij denkt dat de politie daarvoor komt? Dan mogen ze het korps wel met 100.000 man uitbreiden....De politie komt zeker als je aangeeft dat iemand een gevaar voor zichzelf of de andere gezinsleden is. Vooral als er ook kinderen aanwezig zijn.
quote:diamond-gloss schreef op 09 maart 2015 @ 13:12[/message]:

[...]

En de politie nah die doet ook niks tenzij ze dronken thuis de boel kort en klein mept natuurlijk..

dat doet ze niet.

ze scheldt hem uit en haalt alle oude koeien uit de sloot.

ze zijn al 20 jaar samen, dus genoeg oude koeien.
wij slapen nooit.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 maart 2015 @ 13:13:

[...]

De politie komt zeker als je aangeeft dat iemand een gevaar voor zichzelf of de andere gezinsleden is. Vooral als er ook kinderen aanwezig zijn.Schelden is nou niet echt een gevaar.
Drinkt ze ook overdag? Dan begrijp ik niet dat hij haar nog bij de kinderen laat.[
quote:diamond-gloss schreef op 09 maart 2015 @ 13:12:

[...]

Uhm, de gemeente heeft de verantwoordelijkheid voor de zorg voor de kinderen in de gemeente.

Er zijn zorgen, dus dan is het misschien verstandig toch even de gemeente hiervoor te benaderen.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 maart 2015 @ 13:17:

[...]

Uhm, de gemeente heeft de verantwoordelijkheid voor de zorg voor de kinderen in de gemeente.

Er zijn zorgen, dus dan is het misschien verstandig toch even de gemeente hiervoor te benaderen.Veilig Thuis is een logische eerste stap. De gemeente bellen is natuurlijk wel een heel ruim begrip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven