Hoe leven op orde stellen?

29-10-2023 20:00 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanvulling: Dit topic gestart voor advies. Inmiddels een plek om af en toe te kunnen sparren over datgene wat me bezig houdt.

Bij gebrek aan steun in mijn omgeving, wil ik hier mijn vraag stellen.

Mijn leven is al een aantal jaren een rotzooi. Na een scheiding en depressie probeer ik mijn leven weer op orde te krijgen, maar ik weet niet waar te beginnen. Ik huur momenteel voor een schrikbarend bedrag (ik ben niet de enige) een klein appartement voor mij en mijn dochter. De huurovereenkomst kan door verhuurder ontbonden worden en dan heb ik twee maanden de tijd om een nieuw onderkomen te vinden. Dit brengt spanning met zich mee. Ik ben daarom aan het kijken naar koop- en huurwoningen, maar beide zijn niet (goed) te vinden, mede omdat ik door co-ouderschap en school van dochter gebonden ben aan een bepaald gebied. Nu heb ik een woning gevonden, maar ik twijfel of ik ervoor moet gaan. Het idee van verhuizen en verbouwen levert me veel spanning op, maar het blijven waar ik zit ook. Het gevoel dat ik met een (koop)woning een nieuwe start kan maken is groot, waar ik nu woon kan ik niet tot rust komen vanwege de beperkte plek en hoeveelheid spullen die ik heb. Een huis zou hierin verbetering kunnen zijn. De twijfels doen me verstijven, ik vermijd liever dan dat ik doorpak. Daarnaast een stemmetje dat bang is dat ik omkiep als ik daadwerkelijk ga verhuizen en verbouwen. Ik zie het mezelf niet doen. Maar wat dan? Hoeveel jaar moet ik nog wachten voor dat ik wel een echte start kan maken ipv deze tussenpauze in een appartement waar ik niet tot rust kom. Moet ik wachten of nu doorpakken?

Wat ook speelt is een lat relatie. We zien elkaar wekelijks, zonder kinderen. Mijn dochter weet niet van zijn bestaan af. De relatie is met momenten fijn en met momenten niet fijn. Ik merk een onrust in me als we afspreken, maar kan er tegelijkertijd naar uitkijken om hem weer te zien. Soms heb ik het gevoel dat ik misbruik van hem maak. Hij is helemaal hoteldebotel van mij en ik voel dat niet (soms wel). Hij helpt me door moeilijke perioden heen en ik steun en help hem ook als hij vast loopt met zaken. Ik wil de relatie niet beëindigen, maar ik wil ook niet zo doorgaan omdat het vaak energie kost. Ik denk dat ik me aanpas, maar ik weet dat niet zeker.

Misschien handig om te weten is dat ik nog steeds depressief ben en momenteel geen therapie volg. Ik sta op een wachtlijst voor diagnostisering, het kan nog maanden duren voordat ik daar een uitnodiging van krijg.

Voor mijn gevoel staat mijn leven "on hold". Graag wil ik weer een stapje vooruit zetten ipv vasthangen, want dat doe ik nu al jaren en ik ben nu iets stabieler dan een jaar geleden, maar het wordt niet echt beter. Iemand tips?

Ik ben bekend met vermijding als overlevingsstrategie dus het kan zijn dat ik niet veel of snel zal reageren omdat de reacties me bang maken. Excuses daarvoor!
twijfelaar wijzigde dit bericht op 12-12-2023 15:48
Reden: Aanvulling
2.39% gewijzigd
Hope is the first step on the road to disappointment
Fijne rustige vakantie tijd gewenst Twijfelaar en Framboise. Is het de paasvakantie op dit moment?
Ik ben nog niet thuis maar wilde even reageren.
O ja Twijfelaar, je vroeg over de tijd met m'n moeder. We hebben veel samen gedaan. Ik merk dat over de tijd onze dynamiek is veranderd. Het is denk ik meer merkbaar als je elkaar langere tijd niet ziet en dan ineens weer 8 weken samen doorbrengt. Een aantal jaar geleden vond ik het moeilijk om dicht op elkaar te zitten. Zelf zat ik psychisch in de knoop en ik kon/wilde veel niet delen. Toch wilde ik m'n moeder ook de gelegenheid geven om bij ons te zijn omdat ze het leuk vind hier te komen en de winter in Nederland dan over kan slaan.
De afgelopen keer dat m'n moeder er was ging het weer beter omdat het besef er bij mij meer was dat m'n moeder ouder wordt en we de momenten moeten grijpen dat we samen kunnen zijn.

Goed te begrijpen dat je je ex-vriend ook mist Twijfelaar. Of stukjes van het sanenzijn. 🌸🌸
Fijn dat je even reageert.

Het is meivakantie. Erg raar gepland dit jaar, want niet alle scholen hebben nu dezelfde periode vakantie. Voordeel daarvan is wel dat het minder druk overal is en uitjes beter te doen zijn qua drukte.

Lijkt me fijn dat jullie veel samen gedaan hebben, misschien "romantiseer" ik het wel. Dynamiek in goede zin verandert? Zo leest het tussen de regels door namelijk. Logisch dat je haar op afstand hield toen je zelf niet lekker in je vel zit. Tenminste, mij lijkt dat een logisch gevolg. Vond ze dat niet moeilijk of kon ze je grenzen goed respecteren toen?

Ik heb nog wel contact met mijn ex-vriend, maar het is nu wel anders. Ja ik mis het wel, eigenlijk vooral zoals het in het begin was. De nabijheid die ik toen ervaarde was fijn. Helaas heb ik de neiging om mensen af te stoten als ze te dichtbij komen dus tadaa dat gebeurde nu ook weer. Nu het uit is, merk ik dat ik juist weer toenadering zoek en hem ook in het algemeen weer meer dingen vertel die ik voorheen voor me hield. Raar mechanisme van mezelf. Daarom heb ik met mezelf afgesproken dat er zeker het komende jaar geen relatie gestart kan worden. Nu eerst volledige aandacht aan mezelf. (en kind natuurlijk!)
Twijfelaar schreef:
20-04-2026 19:18
Fijn dat je even reageert.

Het is meivakantie. Erg raar gepland dit jaar, want niet alle scholen hebben nu dezelfde periode vakantie. Voordeel daarvan is wel dat het minder druk overal is en uitjes beter te doen zijn qua drukte.

Lijkt me fijn dat jullie veel samen gedaan hebben, misschien "romantiseer" ik het wel. Dynamiek in goede zin verandert? Zo leest het tussen de regels door namelijk. Logisch dat je haar op afstand hield toen je zelf niet lekker in je vel zit. Tenminste, mij lijkt dat een logisch gevolg. Vond ze dat niet moeilijk of kon ze je grenzen goed respecteren toen?

Ik heb nog wel contact met mijn ex-vriend, maar het is nu wel anders. Ja ik mis het wel, eigenlijk vooral zoals het in het begin was. De nabijheid die ik toen ervaarde was fijn. Helaas heb ik de neiging om mensen af te stoten als ze te dichtbij komen dus tadaa dat gebeurde nu ook weer. Nu het uit is, merk ik dat ik juist weer toenadering zoek en hem ook in het algemeen weer meer dingen vertel die ik voorheen voor me hield. Raar mechanisme van mezelf. Daarom heb ik met mezelf afgesproken dat er zeker het komende jaar geen relatie gestart kan worden. Nu eerst volledige aandacht aan mezelf. (en kind natuurlijk!)
Nog prettige dagen gewenst in de Mei vakantie. Met mooi voorjaarsweer.
De relatie met m'n moeder is in die mate veranderd dat hij wat 'volwassener' is geworden. Ik ben best lange tijd kind geweest en onze relatie was goed en we konden goed met elkaar overweg. Maar de relatie was niet volwassen van mij naar haar toe. Het is raar want op andere vlakken was ik weer 'te volwassen'. Mijn moeder is ook verandert en de dynamiek is wat normale geworden van beide kanten.
En we blijven goed met elkaar omgaan.

Ik begrijp wel dat je voorbije relatie dubbel voelt. En ergens onrustig.
Sterkte daarmee
Ik kom eind april weer thuis. Afgelopen paar weken ben ik met man in China geweest op vakantie. Het voelde kwetsbaar om het eerder te delen maar voel me even avontuurlijker en doe het nu maar haha.
We hebben veel indrukken opgedaan en het is een mooie tijd. Ik ben er nog niet eerder geweest
Wauw. Dat klinkt als een groot avontuur Verbinder. Hoe was het? Veel indrukken opgedaan?
Twijfelaar schreef:
25-04-2026 16:39
Wauw. Dat klinkt als een groot avontuur Verbinder. Hoe was het? Veel indrukken opgedaan?
Ik ben weer thuis. Man was al 1x in China geweest. Ik was benieuwd of het er erg druk is, met het grote aantal inwoners. Eerlijk gezegd viel dat me erg mee. Het lijkt dat China’s inwoners verspreid zitten over het hele land en een plaats met 6 miljoen inwoners is niet persee een grote plaats. Op de druk bezochte toeristen plekken is het wel erg druk en waren we hutje aan mutje in straten en in de metro in Beijing. Maar het prettige was ook om rustige straten te vinden zoals in de stad Shanghai.
Ons reisplan was een aantal steden bezoeken en met de hoge snelheidstrein naar een paar vrienden reizen van man die op verschillende lokaties in China wonen. Reizen met de trein vonden we een hele goeie ervaring. De treinen zien er mooi gestroomlijnt uit en zijn comfortabel van binnen. Ze rijden punctueel op tijd. Binnen in de trein wordt regelmatig de snelheid aangegeven en hij reed regelmatig iets boven de 300 km/ uur. In het begin voelt dat heel snel maar na een tijdje wen je eraan. De langste reis die we maakten was 7 en een half uur.
De chinezen zijn behulpzaam en willen helpen als je hulp vraagt. Verschillende mensen zijn geinteresseerd in westerlingen en zouden meer willen vragen. Man spreekt een klein beetje chinees, ik niks ( behalve hallo, bedankt enzo).
De meeste chinezen spreken geen woord engels. Het maakt communiceren wat lastiger. We hadden beiden een vertaal app op onze telefoon maar daar was ik verre van handig mee. Als ik probeerde een zin op te nemen met de recorder stond die weer niet aan of ik had de setting chinees naar engels weer omgedraaid staan (engels naar chinees) en ik miste altijd het essentiele moment.
Tijdens het reizen met de trein zagen we veel afwisselend landschap. Groene velden, velden waar een groente of ander gewas wordt verbouwd en waar ook mensen met de hand aan het werk zijn op het veld. Er waren veel vlakke gebieden die me erg deed denken aan stukken in Nederland. En ook richtig Beijing kwamen we langs een mooi bergachtig gebied. Later in het zuiden van China zagen we ook veel groene bergen en de trein reed tunnel na tunnel door bergen heen.
Na landelijk gebied doemen er ineens weer flats en hoge woontorens op. Woontorens zijn de minder aantrekkelijke maar wel funktionele woningen waarin veel mensen wonen. Er staan er heeel veel van. In het begin schrokken man en ik er wel een beetje van. Ze zien er namelijk niet mooi uit. Maar ik neem aan dat het nodig zal zijn voor de grote bevolking die China heeft.

Het was leuk om de vrienden van man te ontmoeten. Ze zijn allemaal wat jonger en leuk en interessant om van hun over hun leven te horen. Ik had gehoord dat werkdagen voor chinezen vaak lang zijn. De mensen die wij ontmoetten hebben een zelfde soort werkweek als in Nederland. Wat wel gebeurt op kantoor daar is dat gedurende de pauze de werknemers allemaal een tukje doen. De manager doet het licht uit en de werknemers leggen hun hoofd op hun bureau en slapen/ rusten tijdens hun pauze.

We waren (enigszins) benieuwd naar het chinese eten. In verschillende restaurants hadden we traditioneel gegeten met de chinese vrienden. Het was een leuke ervaring. We hadden wel beide na een tijdje erg behoefte aan iets bekends en aten de avond erop bij de Burger King 😁
Noodels zijn zeer populair en ook seafood zoals vis, garnalen, kreeft, inktvis en nog verschillende andere zeedieren.
De hotels met hun breakfast buffet hadden ook brood (thank god) wat we konden roosteren. En gebakken ei en kleine pakjes jam
Wat ontzettend gaaf Verbinder. Wat heb je veel gezien! Lijkt me heel tof om mee te maken.

Ik houd heel erg van treinreizen, wat leuk dat het zo goed is bevallen.
Het lijkt me wel een spannend land om heen te reizen, qua taalbarriere maar ook verder lijkt het me allemaal zo anders. Vond je het vermoeiend of laad je juist op van alle verschillende indrukken?

Ik ben nu op vakantie, in dezelfde provincie als waar ik woon. Helemaal niet spannend maar wel fijn om er even uit te zijn.
framboise-t schreef:
05-05-2026 19:42
Het lijkt me wel een spannend land om heen te reizen, qua taalbarriere maar ook verder lijkt het me allemaal zo anders. Vond je het vermoeiend of laad je juist op van alle verschillende indrukken?

Ik ben nu op vakantie, in dezelfde provincie als waar ik woon. Helemaal niet spannend maar wel fijn om er even uit te zijn.
Qua taal barriere vond ik het wel spannend, vooral op het moment toen ik de chinese borden ging zien en dacht: er staat werkelijk geen engels haha. De vertaal app helpt wel veel, als je er een beetje handig in bent.
Op zoch ben ik geen grote prater en vond het minder vaak praten geen probleem.
Daarentegen stonden mijn andere sensoren op scherp. Ik merk veel op en pik veel op in het dagelijks leven om me heen en soms is dat wel echt vermoeiend. Het kunnen onzinnige dingen zijn als wat de verkoper bij een stalletje eet of hoe iemand kijkt die iets gaat kopen ofzo.
Echt zo random.

Leuk dat je van trein reizen houdt Framboise. Gewoon heerlijk om de trein in beweging te zien gaan en de landschappen die veranderen.
Er zijn heel veel nieuwe stations bijgebouwd in China in korte tijd. Enorme hubs, voor de hoge snelheidstreinen.

Fijn dat je er even op uit bent in eigen landje. Heerlijk. Misschien even de boel de boel laten. Wat langer slapen, leker eten misschien.
Fijne vakantie framboise-t!

Prachtige reis verbinder. Zoveel indrukken en ervaringen opgedaan. Wauw!

De "vlucht" naar de Burger King die snap ik wel. Ik eet op vakantie ook het liefst wat ik thuis ook eet.

Een treinreis lijkt me ook prachtig om te doen, helaas durf ik niet zo goed om het echt te gaan uitvoeren. Vermoedelijk alleen, want kind zal ik daarvoor niet gepord krijgen.

De taalbarriere lijkt me ingewikkeld. Bij andere talen zou je eventueel nog iets ervan kunnen maken, maar chinees is echt chinees. :lol:

Ben je nog lekker aan het bijkomen van alle indrukken verbinder?

Hier gaat het wisselend, vooral emotioneel instabiel.
Twijfelaar schreef:
08-05-2026 10:27
De taalbarriere lijkt me ingewikkeld. Bij andere talen zou je eventueel nog iets ervan kunnen maken, maar chinees is echt chinees. :lol:

Ben je nog lekker aan het bijkomen van alle indrukken verbinder?

Hier gaat het wisselend, vooral emotioneel instabiel.

In toeristische gebieden gebruiken verkopers ook vertaal apps en daar zijn sommigen goed bedreven in. En we boekten een keer een boottocht op een rivier en toen moesten we om beurten inspreken in de app en de app vertaalt het in de andere taal. Op zich werkte het wel redelijk goed.
Ik denk nog wel regelmatig aan de vakantie maar we kwamen thuis in flink herfstweer en de eerste koude dagen. Dat was wel gelijk terug in de realiteit.
Ik vond het heerlijk om weer kaas te eten thuis. Exotisch buitenlands eten ziet er geweldig uit maar ik ga toch meestal weer voor het bekende. Daar reageert het lijf ook het beste op.
Ga je van de zomer op vakantie?
Dat is inderdaad direct een omslag, dan ben je je vakantiestemming snel weer kwijt.
Ben je iemand die veel foto's maakt van de omgeving?

Ik ga in de zomer niet weg, wellicht een dagje met dochter op pad, maar meer niet.
Twijfelaar schreef:
09-05-2026 19:45
Dat is inderdaad direct een omslag, dan ben je je vakantiestemming snel weer kwijt.
Ben je iemand die veel foto's maakt van de omgeving?

Ik ga in de zomer niet weg, wellicht een dagje met dochter op pad, maar meer niet.
Van tevoren had ik mijn iphone leger gemaakt en oude foto’s gedumpt. Er waren best veel plekken die zo pitoresk waren en je eigenlijk alles zou willen vastleggen. Chinese tuinen en bruggetjes en pegoda’s. Man en ik keken onze ogen uit,
Het 1 nog mooier dan het andere. Ik heb ook best wat plaatjes geschoten. Toch krijg je vaak niet de essentie van het moment op de foto. Met eigen ogen kijken is het mooist.
Ik zat nog te denken of ik een fotoboek zou maken, misschien doe ik het wel.
Als het me lukt dan post ik een paar plaatjes
Afbeelding

url=https://postimg.cc/XrQWssdT]Afbeelding[/url]

Afbeelding
Ik had nog een paar foto’s van tuinen die ik wil plaatsen maar het lukt even niet
Wauw. Prachtige foto's.

Mee eens hoor, met eigen ogen ziet het er altijd indrukwekkender (en completer) uit dan op een foto. Je kunt het moment niet echt vangen.

Een fotoboek zou wel sjiek zijn, daar blader je toch makkelijker nog eens doorheen dan losse foto's. Ik heb mega veel foto's, maar ik kijk er nauwelijks naar. Ook van de kinderen. Geen fotoboeken gemaakt, daar heb ik wel spijt van eigenlijk. Zeker nu ik mijn eigen fotoboeken van vroeger vaker bekijk.

Wat doen jullie vandaag met moederdag?
Ik heb besloten mijn moeder geen bericht te sturen. We hebben al jaren geen contact en elk contact van mij uit wordt neergeslagen dus ik voel niet de nood om vandaag wat te sturen. Blijft wel lastig hoor.
Ja dat herken ik wel. Veel foto’s en er weinig naar kijken. Op de iphone wordt wel eens een klein album aangemaakt in de photo app, dat vind ik wel leuk om dan te zien.
Maar het merendeel van de foto’s weet ik weinig meer van, dat ze op m’n telefoon staan. Het verwijderen vind ik dan wel weer ver gaan, dat wil ik niet.
Zijn jouw foto’s vooral digitaal of heb je ook nog veel uitgeprinte foto’s?

Ik had m’n moeder gisteren gevideobelt voor moederdag.
We spreken elkaar meestal 1x per week en sturen berichtjes via Whatsapp. Ziet je dochter haar oma nog wel of is er geen kontakt?
Verwijderen is ook weer zoiets hè. Ik zet ze om de zoveel tijd over naar mijn laptop en externe harde schijf. Dan heb ik een back up voor het geval mijn telefoon kapot gaat bijvoorbeeld.
Ik heb vooral digitale foto’s. Eigenlijk nauwelijks geprinte foto’s. Hier en daar een enkeling omdat die alleen zo te krijgen waren (bijvoorbeeld schoolfoto’s van dochter en ook de ingelijste foto’s).

Even jaloers op je contact met je moeder, hoewel ik weet dat dat ook niet altijd goed gaat en is gegaan.

Dochter heeft geen contact met oma. Ze was erg klein toen het contact is verbroken dus ze kent oma niet. Weet dat ze bestaat, maar zou haar niet herkennen. Ergens triest, maar alternatief was dat ik contact hield en dat lukte niet.
De foto’s overzetten naar de computer is ook een idee, we hebben ook zo’n externe harde schijf. Ik heb wel her en der foto’s staan, het lukt niet goed om ze in categorieen te krijgen.
Kort geleden eens gekeken naar de internet provider thuis, hun prijs ging omhoog en ik vond het best hoog worden. Er zijn wel wat providers die iets goedkoper zijn dus ik denk dat ik er toch werk van moet maken.

Ik puzzel regelmatig nog even op de puzzel app. Je schreef eerder ergens dat je ook soms puzzelt. Bevalt die app die ik je stuurde of gebruik je wat anders?
Huizen en tuinen puzzelen doe ik het liefste
Ik heb mijn foto's op datum gesorteerd. En dan per dag/moment de datum (jaar,maand,dag) en dan de gebeurtenis die erbij hoort.
Dus bijvoorbeeld voor vandaag 2025-05-23 Vlinder in tuin. Ik zeg maar even wat.
Daarmee staat het niet precies zoals ik zou willen / per categorie, maar ik kan wel makkelijk zoeken doordat de gebeurtenis erin beschreven staat.
Sidenote: ik heb dat gedeeltelijk gedaan, helaas nog niet alles gesorteerd.

Ik gebruik inderdaad de puzzel app die jij me getipt hebt. Ik maak het liefst natuurplaatjes. van de zee of een riviertje. Heb inmiddels op bepaalde apps een tijdslot gezet zodat ik niet urenlang kan scrollen op bijvoorbeeld facebook.
Dat helpt om mijn schermtijd te beperken.

Overstappen van provider kan zich lonen. Hebben ze bij jullie ook welkomstkortingen of aanbiedingen?

Ik zie op tegen het komend half jaar. Er hangt voor mij veel vanaf. Baan wel of niet behouden en dus vastigheid, stabiliteit, regelmaat. Zomervakantie die er tussen zit gaat me geen goed doen, maar ik weet niet hoe dat te voorkomen. Misschien dat ik in de weken dat ik alleen ben toch iets van vrijwilligerswerk ga doen om een beetje regelmaat te houden. Twijfel zit hem in de beperking van vrijheid die ik dan heb. Dat ik toch teveel wil doen en mezelf weer overvraag. Ik kan die grens niet voelen.
Het is raar maar het ordenen van de foto’s en mappen maken lukt me niet. Tijdelijk gaat even, daarna ga ik de fout in en komen ze op andere plekken en kan ze niet goed terugvinden. Dan krijg ik een techniek tantrum en daarna kan ik het niet meer opbrengen haha :hamer:
Dat is ook 1 van de redenen dat ik bijv overstappen van provider erg spannend vind. Ook al geeft de techniek heel veel, het leeft niet voor me. ik vind het een dode boel. Ik begrijp er vaak niks van, hoeveel ik m’n best doe. Soms gaat het wat makkelijker, andere momenten heel stroef en wil ik er weinig mee. Alhoewel ik nu ook veel op social media kijk. Het is dubbel.
De internetproviders hier geven vaak korting, bijv de eerste 6 maanden goedkoper.

Begrijpelijk dat je een beetje vooruit kijkt en bedenkt wat de komende tijd misschien zou kunnen helpen of waar je goed aan doet.
Het fijnst zou met vrijwilligerswerk zijn als je iets hebt waar je ook veel vrijheid hebt. Dat je ook makkelijk kunt verschijnen en ook makkelijk wat eerder naar huis kan gaan bijv.
Vervelend verbinder. Volgens mij zet mijn telefoon ze bij overzetten direct in aparte mappen, per dag gesorteerd. Het kan ook zijn dat ik dat aangeef bij het overzetten. Ik weet het eigenlijk niet, ik heb al (te) lang geen foto's meer overgezet.

Ik denk een beetje te begrijpen wat je bedoelt met de techniek een dode boel vinden en verwarrend. Het zou precies moeten doen wat wij zeggen, maar dat gebeurd vaak niet. Haha ;)

Goed letten op die korting, soms ben je met korting duurder uit dan zonder korting. Vooral de welkomstgeschenken kunnen interessant zijn, mits je dat product anders zelf zou aanschaffen.

Wat betreft vrijwilligerswerk, ik denk dat ik dat met de therapeut ga bespreken en anders met de bedrijfsarts. Vooral bespreken hoe ik dat het beste kan aanpakken. Hoeveel uur ook bijvoorbeeld. Samen sparren helpt wel om dat beeld dan helder te krijgen.
Ja een gezonde dosis verzet lijkt erbij te horen bij me.
In China zijn ze op veel punten technologisch best ver. Betalen gaat alleen nog via apps op de mobiel. In sommige hotels kun je nog met eem credit card terecht maar het is niet meer standaard.
Wat wel grappig is, veel hotels hebben robots die helpen met room service. Geregeld stonden we met eentje in de lift die een bestelde lunch gaat brengen of een pakje wat is afgeleverd voor die persoon gaat die naar de hotelkamer brengen.

Ik kan me voorstellen dat je hebt prettig vindt om het vrijwilligerswerk te bespreken met je therapeut.
Het is op het moment lekker mild weer hier.
Gezonde dosis verzet is niet erg toch? Ik heb weinig met technologie. Betaal bijna alles contant. Het idee dat we hier straks alleen met de pin of een app moeten betalen geeft veel weerstand. Noem me een wappie, maar ik houd niet van die controle over mijn geld. Ik mag dat besteden aan wat ik wil. Ik doe geen gekke dingen, heb niks te verbergen, maar het is wel mijn geld.

Die robots lijken me dus ook verschrikkelijk. Grappig om te zien, maar waar blijft het menselijk contact? Ik heb daar moeite mee. Laat mij maar even wachten bij de kassa ipv naar de zelfscan te gaan. Een winkel waar alleen zelfscan is? Daar ga ik niks kopen. Daar zit voor mij een grote weerstand. Sorry.

Vrijwilligerswerk heb ik summier besproken, we gaan sowieso de komende sessies kijken hoe ik de vakantie goed door ga komen. Tijdens mijn suïcidale perioden is dat namelijk altijd de tijd om het daadwerkelijk te gaan uitvoeren. Bijzonder wel dat als de vakantie er dan eenmaal is, ik die suïcidaliteit niet meer ervaar. Waarschijnlijk door het wegvallen van veel triggers. Tja, waar doe je dan goed aan?

Vandaag ga ik een wandeling maken met mijn leenhond. Ik zie er tegenop want ik ben lichamelijk totaal niet fit, maar verheug me wel op hem en de wandeling. Hahaha, het zou nooit eens gewoon "oke" zijn zonder twijfel en mitsen en maren. Het weer werkt in ieder geval mee, het is droog en er schijnt een voorzichtig zonnetje. Lekker fris dus, goed voor een wandeling.

Volgens mijn therapeut is veel twijfelen ook een vorm van gevoel tegen houden / niet bij gevoel kunnen komen.
Leuk dat je er effe op uit gaat met je hond maatje.
Fijn om even samen een frisse neus te halen. Is het een flinke wandelaar of stopt en ruikt hij bij elk bosje? Net als mijn hond.
Het weer klinkt prettig bij je.
Ik verzachtte mijn eigen verzet een beetje, toen ik zei dat ik een gezonde dosis weerstand heb tegen de technologie. Hij is eigenlijk behoorlijk erg, vroeger nog erger.
Ik sta mezelf flink in de weg.
Ik herken dingen wel die je beschrijft over de technologie. En de controle niet willen. Het is wel goed om kritisch te blijven.
Bepaalde dingen kan ik niet onderuit, veel dingen kunnen alleen nog geregeld worden met een digitale id hier.
Het zal bij jullie wel hetzelfde zijn denk ik.
Inderdaad, een robot is grappig om even te zien, zo lang als het een grappige atraktie blijft. Geen vervanging. Dat lijkt mij ook vreselijk.

Goed van je dat je even hebt besproken met je therapeut over vrijwilligerswerk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven