Hoeveel smetvrees heb jij?

20-11-2019 00:02 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat best aardig wat collega's geen enkele deurknop of kraan met blote vingers aanraken. Dan pakken ze telkens papieren doekjes en doen daarmee een deur open. Mij lijkt dit wel erg vermoeiend om zo te moeten leven.

Ondertussen gebruiken ze wel toetsenborden in een flexkantoor (dus door jan en alleman gebruikt). En ik ga ervan uit dat ze ook wel eens contant geld aannemen of uit hun portemonnee halen. Of mensen een hand geven.

Ik ben eerder van het andere uiterste. Als ik een koekje op een terras laat vallen dan veeg ik het een beetje af en eet ik het rustig nog op. De stang in de metro/tram/trein houd ik gewoon vast zodat ik niet val. (Al zal ik daarna wel mijn handen wassen voordat ik iets ga eten.) Ik ga uit eten en slaap in hotels, waarbij je vaak ook niet moet nadenken over wat er allemaal in de keuken gebeurt (ik heb uit eerste hand gehoord over een Chinees restaurant waar ze de ongegeten rijst van borden weer terug in de pan gooiden), en hoe schoon die (ongewassen) sprei over het hotelbed is, die toch ook op het kussen ligt, waar jij weer met je gezicht op ligt. Het toetsenbord op kantoor vind ik vaak best ranzig, als je het op zijn kop houdt vallen er altijd kruimels uit, maar ik ben te lui om het elke dag met zo'n speciaal doekje te poetsen waarvan mijn handen dan naar dat schoonmaakmiddel gaan stinken.

Wat ik wel minder fris vind is als in een kroeg je gesprekspartner praat met wat consumptie in je gezicht en in je biertje, vooral als het maar een vage kennis is. Maar ook dan denk ik, ach, goed voor de weerstand.

Ik zag laatst een discussie op Facebook over hoe vaak je je handdoek gebruikt voordat je hem in de was gooit, een shocking aantal mensen zei: één keer! Omdat ze zo vies zijn van hun eigen huidcellen. Of omdat ze hun (schone) voeten ermee hebben afgedroogd. Huh?! Verschonen ze hun bed dan ook elke dag ofzo??
Ik viel van mijn stoel. Vergeet die hele stikstofdiscussie en 100 km/u, laten we eerst mensen eens af brengen van die water- en zeepverspilling om elke week 7 of meer -brandschone- handdoeken alweer te wassen.

En hoe zit het bij jullie? Veel / weinig smetvrees? Beheerst het je leven? Waar ben je bang voor? Waar ben je helemaal niet zo vies van terwijl anderen dat wel zijn?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Wat is veel?
Soms
Geen idee
Seks
Alle reacties Link kopieren
worst fear, de palen om u vast te houden op een bus of op de tram, doe altijd handschoenen aan...
Smetvrees? Wat is dat :-)?
Staat niet in mijn woordenboek.


Het enige gore wat ik niet doe zijn Franse / Turkse wc's.
Alleen al vaak om de geur.
Dan nog liever ergens in de bosjes.
Leuk onderwerp!
Ik lijk erg op jou Patsy.
Wat een onzin om je handdoek meteen weer te wassen, daar doe ik echt wel vaker mee.
En ben niet snel vies van gemeenschappelijke gebruiksvoorwerpen, ik ben wel braaf van het handen wassen voor het eten.
Ik heb een poos in het buitenland gewoond (VS) en het viel mij op dat men daar nog veel smetvreziger was dan in Nederland. Maar ben benieuwd naar anderen hun mening...
Alle reacties Link kopieren
Redelijk smetvrezerig hoewel / ondanks / dankzij ik in de zorg werk en zonder problemen iemand uit de ontlasting haal. Een roltrapband, een liftknopje, ...de gruwel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Weinig
Nee
Peuter met hondepoep onder haar schoenen in huis.
Seks :yes:
Been there, done that, got the T-shirt.
Niet.

Ik weet zeker dat ik geen smetvrees heb. Maar ik hou wel van schoon en was regelmatig mijn handen. Mijzelf en mijn handdoeken en beddegoed en wc bril.
Alle reacties Link kopieren
Ik leg wc papier op de bril als ik naar een openbaar toilet ga.

Verder was ik mijn handen niet als ik een winkelkar of iets dergelijks heb aangeraakt. Daar denk ik niet eens aan, eerlijk gezegd. Handdoeken was ik ook niet na één keer gebruik.

Als er in een hotelkamer een sprei op het bed ligt, leg ik deze wel altijd weg en hoef ik het niet de hele vakantie op mijn bed.

O, geen schoenen in huis, dat ook.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
20-11-2019 00:14
Ik leg wc papier op de bril als ik naar een openbaar toilet ga.

Verder was ik mijn handen niet als ik een winkelkar of iets dergelijks heb aangeraakt. Daar denk ik niet eens aan, eerlijk gezegd. Handdoeken was ik ook niet na één keer gebruik.

Als er in een hotelkamer een sprei op het bed ligt, leg ik deze wel altijd weg en hoef ik het niet de hele vakantie op mijn bed.

O, geen schoenen in huis, dat ook.
Winkelkar is volgens mij viezer dan een toiletbril.
Alle reacties Link kopieren
Ha ja goed punt, dat van seks! Ik moet dan toch meteen denken aan die collega's met hun papieren doekjes, en of zij dan niet gruwelden bij hun eerste kus, of nog steeds elke keer als ze seks hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt totaal geen smetvrees. Ik denk ook nooit zo over dingen als liftknopjes en dergelijke na. Eet ook zo iets op als ik het op de grond heb laten vallen. Handdoek gaat in de was als hij niet meer fris ruikt (na drie/vier keer gebruiken, douche om de dag, dus een week ongeveer).

Maar waar ik dan wel weer echt van gruwel (echt kokhalzen, vreselijk): afgeknipte nagels. Zelfs mijn eigen direct nadat ik ze geknipt heb, vind ik walgelijk. Als mijn man zijn nagels gaat knippen, ga ik zo ver weg zitten in huis dat ik het geluid van het knippertje niet hoef te horen, zo smerig vind ik dat. Een afgebeten nagel ergens vinden, is helemaal een gruwel. Geen idee waarom, altijd zo gevonden..
patsy--stone schreef:
20-11-2019 00:16
Ha ja goed punt, dat van seks! Ik moet dan toch meteen denken aan die collega's met hun papieren doekjes, en of zij dan niet gruwelden bij hun eerste kus, of nog steeds elke keer als ze seks hebben.
Ik gruwel wel van seks met mijn buurman, maar niet van met mijn partner.

Ik gruwel niet van mijn eigen deurknoppen, maar wel die van openbare ruimtes. Of zoals bijvoorbeeld het touchscreen bij de apotheek, waar altijd de zon op valt en je dus ziet hoe goor het is. Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
20-11-2019 00:15
Winkelkar is volgens mij viezer dan een toiletbril.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ben wel blij dat ik dat niet ook nog heb, ik heb al een tik ivm een schone vloer. :hihi:
Ik haat het als er iets kraakt onder mijn voeten/sloffen, dus de vloer moet altijd schoon zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Minik schreef:
20-11-2019 00:17

Maar waar ik dan wel weer echt van gruwel (echt kokhalzen, vreselijk): afgeknipte nagels. Zelfs mijn eigen direct nadat ik ze geknipt heb, vind ik walgelijk. Als mijn man zijn nagels gaat knippen, ga ik zo ver weg zitten in huis dat ik het geluid van het knippertje niet hoef te horen, zo smerig vind ik dat. Een afgebeten nagel ergens vinden, is helemaal een gruwel. Geen idee waarom, altijd zo gevonden..
O! Trauma!
Ooit eens een biebboek open gedaan, in huis, waar 10 mannenteennagels uitvielen. 20 jaar terug en kan er nog om kokhalzen.
Helaas 2 slordige nagelbijters/pulkers in huis.

Nooit meer een biebboek mee naar huis genomen zonder het eerst uit te kloppen.
anoniem_392256 wijzigde dit bericht op 20-11-2019 00:21
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
20-11-2019 00:16
Ha ja goed punt, dat van seks! Ik moet dan toch meteen denken aan die collega's met hun papieren doekjes, en of zij dan niet gruwelden bij hun eerste kus, of nog steeds elke keer als ze seks hebben.
Ik stel me altijd voor dat een schubbig, schurftig type met borst- en rughaaruitval ( brrr ) net voor mij het knopje / de stang / de deurkruk / de wc bril heeft aangeraakt. Seks heb je, als het goed is, met iemand die je wel op kunt vreten , zo lekker.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ben ik de enige die zijn badhanddoek deelt met zijn partner?

Die ondingen worden gebruikt zolang ze niet te vuil zijn.
Meestal een week of 2.
Er hangen er meestal wel 2, maar we pakken lukraak.
Het is dus niet dat ik altijd de witte handdoek grijp en hij de blauwe.


Ik kom frisgewassen uit de douche en man ook, dus ik zie het probleem nooit.
Alle reacties Link kopieren
Best smetvrezerig. Ben opgevoed door iemand met smetvrees, dan leer je het wel af om deurklinken, lichtknopjes, enz. met je ‘blote’ handen aan te raken.

Ik heb altijd desinfecterende handgel op zak (voor als de wasbak in een openbaar toilet te goor is) en in iedere werktas en auto wel een pak hygiënische doekjes (voor dat toetsenbord, bureau, rotzooi van zoon). Op vakantie kan ik pas beginnen met mijn vakantie als ik de boel heb schoongemaakt. Op een vreemd toilet ga ik nooit zitten, ook niet met een laagje papier of zo’n hygiënisch hoesje om de bril. Mijn man grapt altijd dat ik nog een operatie moet uitvoeren als ik weer met mijn elleboog een ‘vreemde’ deurklink omlaag druk.
In het kader van milieu en duurzaamheid dwing ik mijzelf om een handdoek twee keer te gebruiken. Ieder gezinslid heeft daarom een eigen ‘handdoekhaakje’.

Ik kan dan wel weer heel goed tegen rotzooi en hoopjes. Als het maar afgestofte dingen zijn op een schone vloer, kast of trap.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
20-11-2019 00:21
Ben ik de enige die zijn badhanddoek deelt met zijn partner?

Die ondingen worden gebruikt zolang ze niet te vuil zijn.
Meestal een week of 2.
Er hangen er meestal wel 2, maar we pakken lukraak.
Het is dus niet dat ik altijd de witte handdoek grijp en hij de blauwe.


Ik kom frisgewassen uit de douche en man ook, dus ik zie het probleem nooit.
https://www.womenshealthmag.com/nl/gezo ... et-wassen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog iedere dag lang reisde met de trein, voelde ik mij altijd zo vies als ik thuiskwam. Ik sprong dan meteen onder de douche :$. Verder vind ik deuren bij de Mac bijv nog viezer dan bijv in een winkel. Dat zal vast komen door die vette vingers van iedereen, van dat vette voedsel daar @(
Voor iedereen een groene tuin
Buitenshuis totaal niet smetvrezerig. Maar goed, dat is ook niet handig als je vaak naar Afrika en dat soort oorden gaat. Als het op het huishouden aankomt kan ik wel smetvrezerig zijn, maar dat is niet echt smetvrees denk ik.
Deurklinken, roltrappen, knopjes, kranen in openbare wc's. Echt, ik sta er geen seconde bij stil.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
20-11-2019 00:20
O! Trauma!
Ooit eens een biebboek open gedaan, in huis, waar 10 mannenteennagels uitvielen. 20 jaar terug en kan er nog om kokhalzen.
Helaas 2 slordige nagelbijters/pulkers in huis.

Nooit meer een biebboek mee naar huis genomen zonder het eerst uit te kloppen.
Oh wat erg!! Bij het idee word ik al misselijk! :sick:
Snowpink schreef:
20-11-2019 00:26
Buitenshuis totaal niet smetvrezerig. Maar goed, dat is ook niet handig als je vaak naar Afrika en dat soort oorden gaat. Als het op het huishouden aankomt kan ik wel smetvrezerig zijn, maar dat is niet echt smetvrees denk ik.
Het is sowieso niet handig. Ook niet als je in Nederland ergens heen wil gaan. Echt smetvrees is niet regio gevoelig,
Alle reacties Link kopieren
Doe ik het toch goed met mijn 2 a 3x handdoek gebruiken :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven