Hulp nodig bij paniekaanvallen

07-03-2021 18:35 82 berichten
Hallo allemaal,

Er is op dit moment aardig wat aan de hand in mijn leven en ik merk dat ik hierdoor paniekaanvallen krijg.

Om alles zelfs als ik gewoon op de bank zit. Mijn hele lijf staat strak mn hartslag is continue heel erg hoog en ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan.

Ik wil er niet aan toegeven en blijf zitten maar het liefst loop ik rondjes door de kamer.

Morgen bel ik de huisarts maar iemand tips wat een beetje kan helpen?
Heb geprobeerd te kalmeren met wijn de afgelopen dagen maar dat is natuurlijk geen oplossing en maakt het alleen maar erger.
Praten doe ik wel veel helpt ook wel maar kom alleen die onrust niet kwijt.

Wat betreft autorijden ik wil graag weee terug aan het werk morgen omdat een hele dag thuiszitten ook niet werkte.
Alle reacties Link kopieren
Sannie727 schreef:
07-03-2021 19:12
Ja ik neem hem om 9 uur en hoop dat ik een rustige nacht maak.
Probleem is dan dat ik morgenvroeg niet kan rijden
Neem hem nu in, neem een warme douche, kleed je comfortabel aan en nestel lekker op de bak met een kop thee. Je kunt morgen best wel rijden hoor.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Sannie727 schreef:
07-03-2021 19:31
Praten doe ik wel veel helpt ook wel maar kom alleen die onrust niet kwijt.

Wat betreft autorijden ik wil graag weee terug aan het werk morgen omdat een hele dag thuiszitten ook niet werkte.
Neem een halve, kan je morgen echt gewoon rijden hoor
Zingen helpt....
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
tanteslankie schreef:
07-03-2021 19:32
Neem hem nu in, neem een warme douche, kleed je comfortabel aan en nestel lekker op de bak met een kop thee. Je kunt morgen best wel rijden hoor.

Je mag tot 16u na inname niet rijden.
Ook niet als het voelt alsof het wel kan.
Maar goed ik heb kunnen regelen dat ik gebracht word dus ik hoef me niet mega druk te maken om te rijden.

Moet deze periode doorkomen en denk dat ik daar een beetje hulp nodig heb want is geen leven.

Ik heb absoluut geen zelfmoordgedachten maar deze paniek houd ik geen maanden vol.
Wat iemand anders ook zei: het over je heen laten komen. Het is er nu, en het gaat niet 123 weg, dus laat het er zijn (acceptatie) (en dat is natuurlijk heel moeilijk) Deze aanval zal overgaan.

En anders: hard dansen op muziek helpt soms bij mij.

Sterkte, je kunt dit aan en geloof in jezelf!!!
anoniem_640d95be53d46 wijzigde dit bericht op 07-03-2021 20:39
6.83% gewijzigd
Nog een flinke wandeling gemaakt dat deed ook even goed. Dat is het nadeel van de avondklok dat ik dan toch weer naar huis moet want thuis begint de stress weer direct.
En hoe stom het ook klinkt ik voel me zo zwak als ik het vertel terwijl dat echt nergens voor nodig is ben zeker niet de enige die dit gebeurd
Laat het maar gewoon komen, vechten is alleen maar stressvol. Probeer rustig adem te halen, zeg tegen jezelf dat het altijd weer voorbij gaat. En wees lief voor jezelf op de momenten dat je goed bent, probeer voor jezelf te zorgen.

Ik hoop dat je een beetje slaapt :hug:
Ik hoop dat je het niet nodig hebt, maar als je er echt, echt uit moet wegens psychische nood dan mag dat. Je moet wel een (digitaal) formulier invullen.

Zie: https://www.ad.nl/binnenland/ook-mensen ... ~ad9fc0b7/

Sterkte
Sannie727 schreef:
07-03-2021 21:38
En hoe stom het ook klinkt ik voel me zo zwak als ik het vertel terwijl dat echt nergens voor nodig is ben zeker niet de enige die dit gebeurd
Het zijn je hersenen en je gedachten die met je aan de haal gaan. Sinds mijn psycholoog heeft uitgelegd hoe dat werkt en dat 1 op de 4 vrouwen er in mindere of meerdere last van heeft voel ik me wat meer gehoord en gesteund. En door alle gesprekken.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik vind het ook fijn om hier wat herkenning en tips te krijgen van mensen die dit ook wel eens hebben en ermee leren omgaan.

Het mag er zijn ik ben niet gek en het word beter
Sannie727 schreef:
07-03-2021 21:49
Ik vind het ook fijn om hier wat herkenning en tips te krijgen van mensen die dit ook wel eens hebben en ermee leren omgaan.

Zeker :) Het komt vaker voor dan je denkt.
En met de oxazepam een goede nachtrust gemaakt dat doet ook goed.

Wat het lastig maakt is dat mensen om me heen het niet snappen. Zoals iemand hier zei doe een dutje dat wil ik niets liever of gewoon een nacht slapen maar mijn lijf wil niet meewerken
Fijn dat je goed hebt geslapen, TO!

Wat mij helpt is om er van een afstandje, heel rationeel naar te kijken, als mijn lijf zo onder spanning staat.
Eigenlijk is het een defect in het alarmsysteem van mijn hersenen. Ze signaleren onterecht gevaar, en maken dus mijn lichaam klaar om in actie te komen; geen eetlust, veel moeten plassen, spierspanning, hyperalertheid, onrust.
Bij mij helpt het dan dus niet om een ontspanningsoefening of iets dergelijks te doen; als mijn lijf denkt dat er gevaar dreigt, gaat het daar niet aan meewerken. Wat dan wel? Actie. Iets doen. Het liefst fysiek, repetitief werk. Schoonmaken, onkruid wieden, wandelen, jongleren, spullen sorteren of opruimen, het maakt niet uit, als ik maar fysiek bezig ben en er niet te veel denkwerk bij komt kijken. Dan kan mijn lijf weer wat tot rust komen, en pas als de meeste druk van de ketel is kan ik iets doen om mijn hoofd wat tot rust te brengen.
Dankje voor je bericht.
Ik heb inderdaad gemerkt dat wandelen goed doet. Dan kom ik helemaal tot rust.
Sannie727 schreef:
07-03-2021 21:49

Fijn dat je hebt kunnen slapen..ik moest nog aan je denken🤭

Helaas heb ik ze ook heftig gehad..dacht echt dat ik doordraaide of dood zou gaan.

Het komt echt goed..nu alleen nog af en toe hyperventilatie. Ik heb de tools; op tijd op de rem,en kijken wat energie geeft&neemt...jij zelf op nr1!

Sterkte meis..het komt echt goed💗🌹
rammie schreef:
08-03-2021 09:10
Fijn dat je hebt kunnen slapen..ik moest nog aan je denken🤭

Helaas heb ik ze ook heftig gehad..dacht echt dat ik doordraaide of dood zou gaan.

Het komt echt goed..nu alleen nog af en toe hyperventilatie. Ik heb de tools; op tijd op de rem,en kijken wat energie geeft&neemt...jij zelf op nr1!

Sterkte meis..het komt echt goed💗🌹
Hoe ben je zover gekomen? En heb je daar medicatie voor nodig gehad?
Hier ook last van paniekaanvallen helaas. De ene periode meer dan de andere.

Paar weken geleden had ik er extreem last van. Praten hielp bij mij, en in beweging blijven (buiten wandelen met een podcast ofzo). Ook netflix heeft geholpen. Niet dat ik alles volgde, maar ik had afleiding.

's nachts heb ik oxazepam geslikt en na een paar dagen gaf de goede nachtrust in het vooruitzicht me ook overdag wat ruimte om te ademen.
Ik sta nu op de wachtlijst voor de psych.

Succes! Blijf er over praten en probeer het vooral niet weg te stoppen, dat maakt het erger. Het mag er inderdaad zijn en je gaat niet dood.
Ja precies ik merk nu ook dat werken helpt. Ik heb afleiding en dat klinkt misschien heel raar maar ik kan hier geen paniekaanval krijgen dus het gebeurd ook niet
Sannie727 schreef:
08-03-2021 10:57
Hoe ben je zover gekomen? En heb je daar medicatie voor nodig gehad?
Zonder medicatie had ik het nooit gekund. Ik heb in het begin elke dag spiegelopbouw oxazepam ingenomen..3x perdag. Dit was echt nodig ,omdat mijn hartslag gedurende de hele dag zo hoog was!

Daarna afgebouwd met steeds 3x een halfje..kwart etc. Nu heb ik het afkloppen🤭 al een halfjaar niet ingenomen. Ik durfde het niet in te bemen omdat t verslavend zou zijn, dus eerst valeriaan,magnesium enz.geprobeerd,maar op een gegeven moment moest ik wel...

Ik denk dat t bij jou niet zo heftig is gelukkig.

Hoe voel je je nu?🌹
Nu op dit moment ben ik thuis en overvalt het me weer enorm en dat gevoel is vreselijk. Maar echt zo erg dat ik geen boodschappen durf te doen of uberhaupt iets alleen trillen in een hoekje van de bank. Ga mezelf bij elkaar rapen en een stuk wandelen
Ach meis wat naar dat je hier zo'n last van hebt en dat het je meteen weer overvalt. Ik hoop dat het wandelen je helpt! Ik heb hier zelf helaas ook ervaring mee maar de combinatie van matige beweging + buitenlucht doet mij op zo'n moment goed.
Wat mij ook helpt, is denk ik ook al genoemd hier, is contact met mensen. In mijn geval fysiek contact, al is dat in deze tijd natuurlijk lastig. Maar het kunnen focussen op stemmen van anderen helpt mij ook al om me ergens anders op te richten dan mijn eigen staat van zijn.

Verder heel goed wat al genoemd werd: je bent NIET gek en het mag er zijn. Natuurlijk is het voor jou ontzettend zwaar maar het maakt je niet gek of minderwaardig.
Sterkte en dikke knuffel :hug:
Wat als?
Wat zei de huisarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven