Iemand ervaring met Wim Hof methode?
woensdag 9 augustus 2023 om 22:25
Hoi,
Iemand bekend met de Wim Hof methode? Ik kan heel slecht ontspannen en heb stress. Via het googlen van ademhalingsoefeningen kwam ik uit bij Wim Hof. Online veel (internationale) blogs en forums gelezen van mensen die op allerlei vlakken vooruit zijn gegaan door zijn methode. Ook wetenschappelijk gezien komt uit onderzoeken dat het iets doet bij mensen en hun immuunsysteem. Vandaag zijn e-book uitgelezen en eigenlijk wil ik starten met zijn ademhalingstechniek en koude douches. De techniek staat gewoon in het boek. Ik kan dus zo beginnen. Ik ben alleen nog even aan het twijfelen of ik het zelf ga doen of onder begeleiding van een coach. Hoe heb jij het gedaan? En wat is je ervaring met de methode?
Iemand bekend met de Wim Hof methode? Ik kan heel slecht ontspannen en heb stress. Via het googlen van ademhalingsoefeningen kwam ik uit bij Wim Hof. Online veel (internationale) blogs en forums gelezen van mensen die op allerlei vlakken vooruit zijn gegaan door zijn methode. Ook wetenschappelijk gezien komt uit onderzoeken dat het iets doet bij mensen en hun immuunsysteem. Vandaag zijn e-book uitgelezen en eigenlijk wil ik starten met zijn ademhalingstechniek en koude douches. De techniek staat gewoon in het boek. Ik kan dus zo beginnen. Ik ben alleen nog even aan het twijfelen of ik het zelf ga doen of onder begeleiding van een coach. Hoe heb jij het gedaan? En wat is je ervaring met de methode?

donderdag 10 augustus 2023 om 07:16
toffifee schreef: ↑09-08-2023 22:49Van zijn site
Burnout is a condition without a clear definition. However, it is characterized by symptoms that are closely related to clinical depression. People who experience burnout report that they feel listless, exhausted, and constantly stressed. Because a lot of people struggle with their work-life balance on a daily basis, burnout is a condition that affects an increasingly greater percentage of the population. A full recovery from burnout can take months and sometimes even years. But there are numerous things that you can do to cope with burnout. The Wim Hof Method provides techniques that can help you get a grip on your daily struggles, reset your nervous system, and provide you with the energy needed to recover from burnout.
En ik las online ook verhalen van mensen bij wie het werkte.
Hier staat helemaal niets in over ontspannen.
donderdag 10 augustus 2023 om 08:43
Een collega van mij had een Wim Hoff... obsessie... en wilde ons tijdens een vergadering kennis laten maken met die ademhalingsoefeningen. Ik heb daar niet aan meegedaan, want mij te zenuwachtig. (Naast dat hij er nogal obsessief over deed, dat was nogal brrrrr...) Hij had niet duidelijk gemaakt dat je eigenlijk een soort van hyperventilatie op gaat wekken. En dat is niet zo prettig voor mensen met paniekaanvallen, want die proberen dit juist te voorkomen omdat dit een onderdeel is van hun paniekaanval. Dus dat was niet fijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 10 augustus 2023 om 08:57
Helemaal mee eens. Hier zijn echt al heel wat doden bij gevallen (en heel wat keren waarbij het bijna mis ging).tripsie schreef: ↑10-08-2023 01:02Ik ben verder niet bekend met Wim Hofs methodes, maar hier gaan wel wat alarmbellen van rinkelen. Blijft hij binnen korte tijd meerdere keren zo wat langer onder water?
Ben je bekend met Underwater Hypoxic Blackout / Shallow Water Blackout? Oa bekend in de freedive wereld, ook met zwembad oefeningen.
Dat lijkt me wel een risico als hij snel meerdere keren achter elkaar langer dan een minuut onder water gaat, na hyperventilatie (als ik goed heb begrepen dat dat is wat hij doet). Zou dat niet onderschatten en er even wat over lezen, juist omdat het onverwachts kan optreden zonder dat degene onder water een ademprikkel voelt.
Info Shallow Water Black-out / Underwater Hypoxic Blackout
Shallow Water Blackout (SWB) is een plotseling optredende bewusteloosheid onder water, vaak leidend tot de dood. Het verschijnsel treedt met name op bij herhaaldelijk landurig onder water blijven, vooral na voorafgaande hyperventilatie. Daardoor ontstaat er een tekort aan CO2 (koolzuur) in het bloed en uiteindelijk ook een tekort aan O2 (zuurstof).
De prikkel die we voelen om adem te moeten halen als we onder water zijn wordt veroorzaakt door een toenemende hoeveelheid koolzuur. Te weinig koolzuur onderdrukt die prikkel en met het toenemende tekort aan zuurstof in de hersenen ontstaat er bewusteloosheid en tenslotte een snelle dood.
Ademhalingsoefeningen in het water moet je echt alleen doen met een begeleider, die jou heel goed in de gaten houdt met afgesproken tekens. Echt nooit alleen mee gaan experimenteren, waarmee je jezelf afhankelijk maakt van toevallige passanten. Verlies van bewustzijn kan heel plotseling en zonder enige ademprikkel optreden, waardoor je dus gewoon overlijdt als iemand je niet op tijd uit het water haalt (En helaas kom je meestal niet vanzelf naar boven drijven).
donderdag 10 augustus 2023 om 09:07
Vriend is hier al een jaar ongeveer mee bezig, het koude douchen en af en toe de ademhalingsoefeningen (terwijl hij op bed ligt). Hij vindt het prettig en voelt zich zeker door het koude douchen beter in zijn vel zitten. Over ontspanning heb ik hem niet gehoord.
Overigens schijnt Wim Hoff zelf nogal alcoholist te zijn dus blijkbaar ontspant het hem ook niet erg..
Overigens schijnt Wim Hoff zelf nogal alcoholist te zijn dus blijkbaar ontspant het hem ook niet erg..
Natte tosti..
donderdag 10 augustus 2023 om 09:13
Wat denk je? Ik wil ook mijn duit in het zakje doen en gooi er ook een naam in? Sensatiezoekerij.
Wubbo Ockels had kanker.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
donderdag 10 augustus 2023 om 09:24
donderdag 10 augustus 2023 om 10:30
Als je aan de slag wilt met ademoefeningen, is het echt aan te raden dit onder begeleiding van een docent te doen. Niet zelf gaan experimenteren.
En het hangt ook echt van de persoon en diens situatie af of ademwerk überhaupt de aangewezen weg is naar ontspanning/beter voelen etc. En dan heb je nog heel veel soorten om uit te kiezen.
Eens dus met de adviezen hierboven, ga yoga doen, dat is bewezen effectief, bevat ook ademwerk, en lichamelijke oefeningen om je aandacht op te focussen.
En het hangt ook echt van de persoon en diens situatie af of ademwerk überhaupt de aangewezen weg is naar ontspanning/beter voelen etc. En dan heb je nog heel veel soorten om uit te kiezen.
Eens dus met de adviezen hierboven, ga yoga doen, dat is bewezen effectief, bevat ook ademwerk, en lichamelijke oefeningen om je aandacht op te focussen.
donderdag 10 augustus 2023 om 10:32
Dat is natuurlijk zijn trucje om warm te blijven, met alcohol op voel je de kou niet zoMevrouwTomatensoep schreef: ↑10-08-2023 09:07Overigens schijnt Wim Hoff zelf nogal alcoholist te zijn dus blijkbaar ontspant het hem ook niet erg..

donderdag 10 augustus 2023 om 10:34
Ik las het dus precies andersom: het feit dat iemand overlijdt wil niet meteen zeggen dat de hele methode niet deugt.NellieVermicelli schreef: ↑10-08-2023 09:50Overleden aan niercelkanker. Lekkere stemmingmakerij dit.
Wubbo Ockels steunde trouwens wel de methode van Wim Hof.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 10 augustus 2023 om 11:27
Metzger is overleden als gevolg van haar pogingen Hofs oefeningen uit te voeren. Het zou kunnen dat ze het onverstandig gedaan heeft, maar het toont wat mij betreft wel aan dat zijn oefeningen potentieel ook mis kunnen lopen. Ja, alles kan mislopen, maar ik zou het niet per se opzoeken.
Er is nogal wat controverse rondom Hof. Maar goed, veel mensen hebben er ook baat bij.
Er is nogal wat controverse rondom Hof. Maar goed, veel mensen hebben er ook baat bij.
donderdag 10 augustus 2023 om 11:34
Ik heb een keer een Wim Hoff workshop gehad en raad je aan dat ook te doen.
Dan word je goed begeleid en kun je al je vragen stellen over de rare tintelingen die je zal voelen bijvoorbeeld.
Ik heb het 6 weken gedaan met gewoon koud douchen. Ik heb geen gezondheids voordelen ervaren.
De workshop begeleider zei dat het koude douchen zou wennen: dat deed het absoluut niet.
Ik kreeg uiteindelijk last van hartkloppingen en hartoverslagen. Toen ik stopte met dat rare ademen iedere dag, deed mijn hart ook weer normaal.
Dan word je goed begeleid en kun je al je vragen stellen over de rare tintelingen die je zal voelen bijvoorbeeld.
Ik heb het 6 weken gedaan met gewoon koud douchen. Ik heb geen gezondheids voordelen ervaren.
De workshop begeleider zei dat het koude douchen zou wennen: dat deed het absoluut niet.
Ik kreeg uiteindelijk last van hartkloppingen en hartoverslagen. Toen ik stopte met dat rare ademen iedere dag, deed mijn hart ook weer normaal.
donderdag 10 augustus 2023 om 11:43
Wacht ff, gaat dit over jouw zoon? Die ondanks de waarschuwingen in het boek zelf en de verslagen in de media over dode mensen toch onder water gaat?!Cottonclean schreef: ↑09-08-2023 22:38Mijn zoon heeft de oefeningen via youtube gedaan. Inmiddels zeker twee jaar. Gewoon op het droge in zijn slaapkamer. En onder de koude douche.
De vaste saunabezoekers weten dat hij vanzelf weer boven komt in het dompelbad, maar we hebben hem gezegd dat hij toch elke 30 tellen even naar boven moet komen om te laten zien dat hij nog leeft.
Hij telt blijkbaar langzaam, het duurt altijd langer dan een minuut.
Als kind kon hij in de Pyreneeën al uren in een rivier zitten niksen met zijn ogen dicht.
Mijn sportschool biedt een paar keer per jaar een "Wim Hof experience" aan, maar dat vervangt geen lange, intensieve training. Het is meer een kennismaking met als 'beloning' een ijsbad.
Leuk om weer eens op te pakken bedenk ik me nu. Enige nadeel ervan (behalve de kans op doodgaan als je dit onder water doet) is dat je eruit ziet/klinkt als een complete debiel als je ze doet. Die ademhalingsmethode is verder erg prettig vind ik om een soort van knetterstoned van te raken en daarna ben ik erg Zen maar ik twijfel of al die gezondheidsvoordelen echt waar zijn.
donderdag 10 augustus 2023 om 12:48
Veel mensen hebben ook baat bij homeopathie. Daarmee is dus niet gezegd dat het daadwerkelijk werkt.cuculuscanorus schreef: ↑10-08-2023 11:27Metzger is overleden als gevolg van haar pogingen Hofs oefeningen uit te voeren. Het zou kunnen dat ze het onverstandig gedaan heeft, maar het toont wat mij betreft wel aan dat zijn oefeningen potentieel ook mis kunnen lopen. Ja, alles kan mislopen, maar ik zou het niet per se opzoeken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 10 augustus 2023 om 13:47
Hahaha, jaah, bij Wim Hof moet ik ook altijd aan deze gekke actie van hem denken

donderdag 10 augustus 2023 om 16:37
Ik heb de Wim Hof methode ook overwogen, maar besloten het niet te doen, want hiermee heb ik toch zoiets van: baat het niet, dan schaadt het wellicht wel (in de vorm van hyperventilatie)
Ik gebruik nu de Meditation Moments-app en probeer dagelijks een korte meditatie te doen en wil dat langzaam iets uitbreiden. Mijn gedachten schieten zelfs in die paar minuten 1000 kanten op, maar hoop dat het steeds beter gaat.
Ik gebruik nu de Meditation Moments-app en probeer dagelijks een korte meditatie te doen en wil dat langzaam iets uitbreiden. Mijn gedachten schieten zelfs in die paar minuten 1000 kanten op, maar hoop dat het steeds beter gaat.

donderdag 10 augustus 2023 om 17:11
Heb een Wim Hof workshop gevolgd, onder begeleiding van ervaren Wim Hof instructeurs (ademhalingsoefeningen & ijsbad). Vond het wel speciaal die ademhalingsoefeningen en erna 'tintelingen', ijsbad zeer leuk om een keer te doen (gaf achteraf zoveel energie). Maar ik heb zelf weinig met die ademhalingsoefeningen en ijsbad ben ik te koukleum voor. Sommigen uit de groep waarmee ik de workshop heb gevolgd doen dit nu dagelijks (ademhalingsoefeningen/ijsbad (koude douche) en het helpt hen tegen stress etc.
Maar ik zou dit nooit zelf beginnen te experimenteren, je kunt dit niet zomaar zelf beginnen zonder enige uitleg etc. hierover. Het heeft zeker wel nut, maar volg dan een workshop minstens en niet zelf zomaar iets doen uit een boek of internet.
Maar ik zou dit nooit zelf beginnen te experimenteren, je kunt dit niet zomaar zelf beginnen zonder enige uitleg etc. hierover. Het heeft zeker wel nut, maar volg dan een workshop minstens en niet zelf zomaar iets doen uit een boek of internet.
donderdag 10 augustus 2023 om 19:35
Vziw probeerde Ockels de Wim Hof-methode in de hoop dat het hem zou genezen van kanker, en dat heeft dus niet gewerkt. Was niet bedoeld als stemmingmakerij, noch als steun voor de methode, maar om te zeggen dat het niet per se doet wat je ervan hoopt.
Ik had overigens niet de indruk dat Wubbo Ockels heel erg geloofde dat het hem zou helpen, maar dat hij het gewoon probeerde omdat hij geen andere opties meer had. Zou ik ook doen denk ik.

donderdag 10 augustus 2023 om 21:56
BBC One.
"Freeze the fear."
https://www.bbc.co.uk/programmes/p0bwtn6q
"Freeze the fear."
https://www.bbc.co.uk/programmes/p0bwtn6q
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in