Iemand even aanwezig hier?

19-12-2019 23:09 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al.
Is er iemand die even wil kletsen?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Levenislef schreef:
19-12-2019 23:34
Hoe gaat dat bij jullje op school? Een lijst waar je op kan intekenen? Of kiezen de kinderen zelf? Moet er nog iets gezonds mee?

Hier worden we morgen in de klas verwacht om naar een kerstspelletje te kijken. Het gezamelijk eten is voor de kinderen inder schooltijd.
Het was nu even anders dan voorgaande jaren. Voorheen was het inderdaad intekeken. Maar nu werd iedere ouder van deze kleuterklas verplicht pannekoeken of mini pizza te bakken.
En in andere klassen weer andere gerechten.
En zo dus een lopend buffet door de hele school.
Opzich leuk bedacht maar het was heel druk en een beetje overweldigend
estrellas2 schreef:
19-12-2019 23:38
@stokbootje, dan ben ik vast in de war met een stokbRoodje :biggrin:

Ik verwacht ook zeker niet hulp bij de zwaarte zoals jij dat omschrijft hoor :)
Ik vind het fijn om van mij af te schrijven.
En als het mij daarmee lukt om niet in paniek of eetbuien te vervallen dan is dat voor vanavond genoeg. Morgen zie ik weer verder.
Spijtig te lezen dat je zelf instabiel bent.

Bij mijn jongste was er een lopend kerstdiner door de hele school. (Erg fijn wanneer je diep in een eetstoornis zit en echt in paniek kan raken van druktes) maar ik heb het goed weten op te vangen door van te voren te vrage aan een andere moeder om deze avond samen te doen.
Mannetje heeft het leuk gehad en heerlijk gegeten met zn klasgenootjes.
Oudste zoon had een lunch op school waar ik enkel wat voor klaar hoefde te maken :)
Nou ik heb gereageerd op je recente topic wel, dus daar herken je me misschien van ;) het woord stokbootje is voor mij een fijne jeugdherinnering, zo noemden we vroeger een helft van een stukje stokbrood. Want het ziet eruit als een bootje.

Oef zo'n drukte en zo onoverzichtelijk lijkt mij ook niet fijn nee! Maar wat goed dat je daar omheen hebt weten werken.
Wat had je gemaakt voor de lunch van je oudste?
stokbootje schreef:
19-12-2019 23:44
Nou ik heb gereageerd op je recente topic wel, dus daar herken je me misschien van ;) het woord stokbootje is voor mij een fijne jeugdherinnering, zo noemden we vroeger een helft van een stukje stokbrood. Want het ziet eruit als een bootje.

Oef zo'n drukte en zo onoverzichtelijk lijkt mij ook niet fijn nee! Maar wat goed dat je daar omheen hebt weten werken.
Wat had je gemaakt voor de lunch van je oudste?
Ah, dan is dat het!
Mooi gekozen nick :)

Voor de oudste kerstboompjes en sterren van ontbijtkoek. Beetje poedersuiker erover en klaar ;)
Oudste was erg gespannen voor de kerstlunch. Het was een uitdaging vanmorgen zullen we maar zeggen...
Lijkt op de school van mijn jongste, had vandaag ook kerstdiner.

Ik ben niet gebleven, knap dat jij het wel kon doen nu je je zo voelt. :thumbsup:
Blije opgetogen kindjes en een mooi versierde school vond ik wel leuk om te zien.
Fijn dat je even kunt kletsen hier Estrella!
Ik hoop dat het je helpt.
:hug:
Zo zoeken he er wilken zijn voor je kinderen maar daardoor tegen je eigen stukken aanlopen...... dapper dat je dat hebt gedaan.

Weten andere ouders waar je mee aan het worstelen bent? Of omzeil je dat een beetje?

Heb je hulp van buiten nodig met de komende dagen? Hoe kan je je kerstborrel zo aanpakken dat het doenbaar wordt? Of is overslaan een optie?
justagirly schreef:
19-12-2019 23:50
Lijkt op de school van mijn jongste, had vandaag ook kerstdiner.

Ik ben niet gebleven, knap dat jij het wel kon doen nu je je zo voelt. :thumbsup:
Blije opgetogen kindjes en een mooi versierde school vond ik wel leuk om te zien.
Fijn dat je even kunt kletsen hier Estrella!
Ik hoop dat het je helpt.
:hug:
Het klein maken, opbreken, niet opgaan in het grote geheel helpt mij. Focus op mijn kind en proberen los te laten alles wat daarom heen gebeurt.
Vergt energie maar het helpt mij door zo'n avond heen te komen.
Maar eenmaal alleen op de bank komen de klappen toch aan denk ik....
Och ja het is niet alleen voor ons heftig, al die drukte in deze periode. Ik geniet er toch ook altijd wel van, de kersttijd, vooral van de lampjes en kaarsjes. Soms doe ik dan voor ik naar bed ga alle lampen uit, alleen de kerstlampjes aan. Dat is voor mij even tot rust komen.

Lieve estrellas, ik moet echt gaan slapen nu. Ik hoop dat iemand anders lekker verder kletst, ik vond het heel fijn!
stokbootje wijzigde dit bericht op 19-12-2019 23:58
1.15% gewijzigd
Levenislef schreef:
19-12-2019 23:50
Zo zoeken he er wilken zijn voor je kinderen maar daardoor tegen je eigen stukken aanlopen...... dapper dat je dat hebt gedaan.

Weten andere ouders waar je mee aan het worstelen bent? Of omzeil je dat een beetje?

Heb je hulp van buiten nodig met de komende dagen? Hoe kan je je kerstborrel zo aanpakken dat het doenbaar wordt? Of is overslaan een optie?
Mijn jongste is nog maar een kleuter dus er ziin geen ouders die weten waar ik tegen aan loop. 1 moeder, waarvan ik wel eens door korte gesprekjes het vermoeden had dat zij het zou begrijpen, heb ik een berichtje gestuurd na de mail van school over het kerstdiner.
Ik had dat goed aangevoeld blijkbaar. Zij zag er ook tegenop.
Samen zijn wij de avond doorgekomen. Bijkomend voordeel dat onze kinderen elkaar ook leuk vinden :)

Kerstborrel ben ik sterk aan het overwegen om over te slaan....
estrellas2 schreef:
19-12-2019 23:54
Het klein maken, opbreken, niet opgaan in het grote geheel helpt mij. Focus op mijn kind en proberen los te laten alles wat daarom heen gebeurt.
Vergt energie maar het helpt mij door zo'n avond heen te komen.
Maar eenmaal alleen op de bank komen de klappen toch aan denk ik....
In de drukte heb je alles vanjezelf gevraagd om overeind te blijven en dan komt het er nu uit.

Zingen maakt minder angstig echt!! Zet lekkere muziek op en ga meezingen. Zing je angst weg

Ik ga ook slapen. Hang in there
stokbootje schreef:
19-12-2019 23:55
Och ja het is niet alleen voor ons heftig, al die drukte in deze periode. Ik geniet er toch ook altijd wel van, de kersttijd, vooral van de lampjes en kaarsjes. Soms doe ik dan voor ik naar bed ga alle lampen uit, alleen de kerstlampjes aan. Dat is voor mij even tot rust komen.

Lieve estrellas, ik moet echt gaan slapen nu. Ik hoop dat iemand anders lekker verder kletst, ik vond het heel fijn!
Kerst is voor mij dit jaar wat beladen.
Maar ik heb besloten het daardoor geen k*tkerst te laten worden. En deze kerst omgedoopt in "Estrellas Knusse Kerst"
Zo heb ik veel kerst versiering gekocht wat ik zelf echt leuk vind, veel fluffy dekens, kussens, huissokken en pakken...
Daar probeer ik soms even in te duiken, mijn eigen knusse gevoel creëren.
Lukt niet altijd, maar de momenten dat het lukt zijn fijn.

Wens jou een goede nacht stokbootje en bedankt voor je bijdrage :hug:
Levenislef schreef:
19-12-2019 23:58
In de drukte heb je alles vanjezelf gevraagd om overeind te blijven en dan komt het er nu uit.

Zingen maakt minder angstig echt!! Zet lekkere muziek op en ga meezingen. Zing je angst weg

Ik ga ook slapen. Hang in there
Precies om die rede ben ik pas geleden begonnen met zangles :)

Slaap lekker!
Iedereen naar bed inmiddels? :$
hoi Estrella, wat heb je het goed gedaan vandaag zeg! Je hebt veel overwonnen, hulp aan een andere moeder gevraagd en nu hier ook weer. Daar mag je echt trots op zijn!
Ik heb niet zo heel veel tips of zo maar mijn truc is bij echte zwarte momenten het te gaan bekijken per stap. Per dag. Per uur. Per kwartier. Per minuut. Net hoe zwaar de situatie is. Dus niet “oh god ik moet nog de hele kerst door” maar: hoe ga ik vanavond goed slapen. En morgen is morgen.
Verder is er sensoor, die luisteren heel erg fijn naar je en daar kun je altijd je verhaal kwijt ook. Heb daar wel eens gebruik van gemaakt en ben die vrijwilliger intens dankbaar.

Slaap lekker, ik hoop dat je al in bed ligt en geniet van je succes die je vandaag hebt geboekt. Dat is dan nog een tip, beschrijf elke dag in een boekje 2-3 dingen waar jij van vindt dat JIJ het goed hebt gedaan.
Ik lig nog wakker, zo weer een slaappoging doen.

Zeker geen k*tkerst laten worden hoor en genieten van samen zijn met de kinderen , lekker rustig aan doen , geen wekker, alle kerstverlichting overal..
@peozewiets, dat is ook echt wat ik probeer, het klein houden, niet te ver vooruit kijken, niet overweldigd raken door het grote geheel wat nu even zo als los zand voelt...
En ja... kijken naar de successen is lastig wanneer je de dag afsluit met eet en braakbuien :-|

@peertjes, zeker ga ik ervoor het geen k*tkerst te laten worden. Geen wekker is al fijn, kinderen die een beetje uitslapen zou nog fijner zijn ;)
Ik ben ook wakker . Ik pieker . Ik denk dat ik een infectie heb in mijn mond .
Morgen de kaakchirug bellen . Ik zal antibiotica moeten nemen en ik ben daar doodziek van . Verdomd ! En ik ben uitgenodigd bij familie op kerstavond.
Als ik ziek ben kan ik niet gaan ! Moet ik de mensen weer teleurstellen .
Daar lig ik wakker van . Ben echt in paniek!
Estrellas , ben jij al wat rustiger ?
Eerst afwachten of je echt ab moet nemen en goed bespreken welke je dan moet..
En vraag wat je kunt doen tegen de bijwerkingen. Zou je kunnen spoelen met colodryl ( of zoiets) icm een ontstekingsremmer als ibrufen?

Braakbuien zijn vervelend maar je hebt behalve dat meer gedaan deze dag en die waren goed.
Wat naar en pijnlijk ook sterrenwacht!
Ik snap dat je mensen niet wil teleurstellen maar dit doe je toch niet met opzet?
Os er geen andere AB die je kan krijgen. Je kan toch aangeven dat je er ziek van wordt?

Sterkte, hoop dat het meevalt :hug:
Kun je al slapen denk je? Ik ga iig wel een poging wagen. :hug:
Ik spoel al met colodryl en niets helpt tegen de bijwerkingen .
Als ik AB moet nemen , erge rugpijn , buikpijn , niercrisissen , hartritmestoornissen en het gevoel van een zware griep .

Heb een ingreep moeten ondergaan in mijn mond en na drie dagen moest ik al stoppen met de AB . De arts wist ervan . Hij zei dat we het risico dan maar moesten nemen .
Waar ik zo bang voor was komt nu uit !
Verdomd , en ik heb al zo’n hels jaar achter de rug !
Meer in bed gelegen dan wat anders .
Heb van de zomer niets gezien .
Ik ben zeer gevoelig voor medicijnen, kan geen enkele AB verdragen .
Dank jullie wel :hug: ga jullie niet langer wakker houden . Ga nog wat verder struinen op het internet , want ik ben onrustig .

Slaapwel voor jullie
Ben je inmiddels al wat rustiger Estrella?
@sterrenwacht, wat naar zeg :( kan je snel terrecht morgen bij de kaakchirurg? En kerstavond is nog niet... wie weet valt het mee. Ik duim voor je en wens dat je rustiger kan worden.

@poezewiets slaap lekker!

Ik ben inmiddels in bed gaan liggen, moest even een kleuter aan de kant schuiven.
Ik zie op regen de lichamelijke gevolgen van deze dag die ik morgen ga ervaren.
Baal en ben verdrietig.
Ja ik heb probeer te focussen op wat wel goed ging naar ondertussen lig in met een kruik tegen de buikkramp en ik weet dat dat nog maar het begin is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven