ik baal van mijn vakantie!
zaterdag 7 juli 2012 om 10:43
Sorry dames maar ik moet dit even van me af schrijven.
Ik heb nu 6 weken vakantie en ik had me verheugt op festivals, 2 weken op vakantie gaan, weekendjes weg etc...
Dat gaat allemaal helaas niet gebeuren. Ik heb vriendinnen die op dit moment in een andere fase zitten dan mij(24 jaar) Ze hebben allemaal een vaste relatie en zijn druk bezig met samenwonen, huis kopen, trouwen en of kinderen krijgen.
Ik ben zelf sinds een halfjaartje vrijgezel. Ik merk dat ik daar steeds meer moeite mee begin te krijgen. Vriendinnen willen in deze zomervakantie wel met me afspreken (terrasje, bioscoopje) maar hebben geen zin en geen tijd en of geld om echt leuke dingen te ondernemen zoals weekendje naar zee of festivals of een weekje op vakantie te gaan. Ik zie mijn vriendinnen nu 1 keer in de 3 weken (nu dat zij ook vakantie hebben) Voordat de vakantie begon kwamen ze zelf aan dat nu ze meer vrije tijd hebben, leuke dingen te ondernemen maar uiteindelijk hebben ze hier toch geen geld/ zin in.
Ik haat het gevoel afhankelijk te zijn maar ik weet niet hoe ik dit kan veranderen.
Ik baal gewoon zo erg van mijn vakantie nu..Na 10 keer al wat gedronken te hebben op een terrasje heb ik dit ook wel gezien...Ik wil dingen ondernemen en doen..
Ik probeer zo positief mogelijk het te bekijken, maar ik zit er nu gewoon even doorheen. Het voelt alsof ik heb gefaalt omdat ik nog in een andere fase zit dan hun..
Ik heb nu 6 weken vakantie en ik had me verheugt op festivals, 2 weken op vakantie gaan, weekendjes weg etc...
Dat gaat allemaal helaas niet gebeuren. Ik heb vriendinnen die op dit moment in een andere fase zitten dan mij(24 jaar) Ze hebben allemaal een vaste relatie en zijn druk bezig met samenwonen, huis kopen, trouwen en of kinderen krijgen.
Ik ben zelf sinds een halfjaartje vrijgezel. Ik merk dat ik daar steeds meer moeite mee begin te krijgen. Vriendinnen willen in deze zomervakantie wel met me afspreken (terrasje, bioscoopje) maar hebben geen zin en geen tijd en of geld om echt leuke dingen te ondernemen zoals weekendje naar zee of festivals of een weekje op vakantie te gaan. Ik zie mijn vriendinnen nu 1 keer in de 3 weken (nu dat zij ook vakantie hebben) Voordat de vakantie begon kwamen ze zelf aan dat nu ze meer vrije tijd hebben, leuke dingen te ondernemen maar uiteindelijk hebben ze hier toch geen geld/ zin in.
Ik haat het gevoel afhankelijk te zijn maar ik weet niet hoe ik dit kan veranderen.
Ik baal gewoon zo erg van mijn vakantie nu..Na 10 keer al wat gedronken te hebben op een terrasje heb ik dit ook wel gezien...Ik wil dingen ondernemen en doen..
Ik probeer zo positief mogelijk het te bekijken, maar ik zit er nu gewoon even doorheen. Het voelt alsof ik heb gefaalt omdat ik nog in een andere fase zit dan hun..
zaterdag 7 juli 2012 om 10:47
Dat je in een andere fase zit heeft natuurlijk helemaal niets met falen te maken, dat is onzin.
Ga dingen ondernemen en doen, gewoon alleen. Het is toch echt de bedoeling dat je je eigen beste vriendin wordt, anders kom je die fase nooit uit.
Maak plezier voor jezelf en geniet er van. Ga naar die festivals, grote kans dat je je daar aan kunt sluiten bij mensen en het heel gezellig hebt. Kom op hoor, niet bij de pakken neer gaan zitten.
Ga dingen ondernemen en doen, gewoon alleen. Het is toch echt de bedoeling dat je je eigen beste vriendin wordt, anders kom je die fase nooit uit.
Maak plezier voor jezelf en geniet er van. Ga naar die festivals, grote kans dat je je daar aan kunt sluiten bij mensen en het heel gezellig hebt. Kom op hoor, niet bij de pakken neer gaan zitten.
zaterdag 7 juli 2012 om 10:49
zaterdag 7 juli 2012 om 10:55
Ik herken het gevoel ook. Het contact met mn vriendinnengroep is verwaterd en heb nu maar 1 beste vriendin over. Die is me natuurlijk heel dierbaar enzo, maar zij gaat fulltime werken deze zomer en ik ga ook werken. Mijn relatie is net uit, ik had mn hele zomer om hem heen gepland, vakantie, terrasjes, gezellig samen de hitte doorkomen etc. Gaat dus allemaal niet door en ja wat je moet je dan. ( overigens was het daarvoor ok nog eens mn beste vriend en als we geen relatie hadden zouden we elkaar ook wel wat vaker zien in de vakantie en da had ik heel leuk gevonden maar dat gaat nu dus ook gewoon niet. niet zo vaak in ieder geval) Als vrijgezel is het ook moeilijk! Vooral als er dan niet zoveel mensen (beschikbaar) zijn waar je dingen mee kunt doen ja. Heb je vakantie, heb je tijd over, supermooi weer, en dan niks kunnen doen
zaterdag 7 juli 2012 om 10:57
Je wordt minder afhankelijk door zelf dingen te ondernemen. Dus niet afwachten of er een vriendin mee gaat maar zelf iets doen. Ga desnoods een keer in je eentje een weekend ergens heen of vraag een iets minder goede vriend of vriendin mee?
Of zoek iets uit wat je wel met hun kan doen zoals lekker een dagje strand of zwembad? Er zijn zoveel opties!
Misschien ook je eigen verwachtingen bijstellen?
Of zoek iets uit wat je wel met hun kan doen zoals lekker een dagje strand of zwembad? Er zijn zoveel opties!
Misschien ook je eigen verwachtingen bijstellen?
zaterdag 7 juli 2012 om 11:21
zaterdag 7 juli 2012 om 11:24
Als je dit al falen noemt..
ga alleen naar een festival, je vindt altijd gelijkgestemden. Datzelfde geldt voor een vakantiecursus:abseilen, pottenbakken of koken of mediteren om maar wat te noemen
Ga een weekendje naar zee. het voordeel van alleen is dat je niet op een plek hoeft te blijven waar je eigenlijk uitgekeken bent.
Zelf de plek uitzoekt waar je eet. Zolang in museum of expositie kunt blijven rondhangen als je zelf wilt.
en je vrienden stiekum een beetje jaloers maken omdat zij geen tijd hebben om die leuke dingen te doen.
ga alleen naar een festival, je vindt altijd gelijkgestemden. Datzelfde geldt voor een vakantiecursus:abseilen, pottenbakken of koken of mediteren om maar wat te noemen
Ga een weekendje naar zee. het voordeel van alleen is dat je niet op een plek hoeft te blijven waar je eigenlijk uitgekeken bent.
Zelf de plek uitzoekt waar je eet. Zolang in museum of expositie kunt blijven rondhangen als je zelf wilt.
en je vrienden stiekum een beetje jaloers maken omdat zij geen tijd hebben om die leuke dingen te doen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 7 juli 2012 om 11:25
Je hebt niet gefaald, dat ten eerste. Verder wat de anderen ook schrijven: ga er zelf op uit! Of informeer in je omgeving eens of er via via (zusjes/vrienden van vrienden) nog mensen zijn die ergens mee naar toe willen. Zo heb ik nu met het zusje van een vriendin ondertussen de traditie om naar de Deventer' Boekenmarkt te gaan. Ik zat bij een verjaardag toevallig eens naast haar en zo is het toen ontstaan
Ik heb ondertussen wel een vriend, maar doordat ik inderdaad ook zelf ervaren heb hoe moeilijk het plannen van weekendjes/leuke dingen met 'bezette' vriendinnen kon zijn, hou ik dit soort dingen er zeker in: ik onderneem regelmatig iets leuks met vriendinnen: waarvan ik sommigen dus heb leren kennen toen ik weer tijdelijk (3 jaar) single was.
zaterdag 7 juli 2012 om 13:36
Inderdaad, onderneem zelf dingen. Volg een cursus, ga alleen op reis etc. Is ook superleuk, en wellicht ontmoet je weer wat nieuwe mensen die nog wat minder aan het settelen zijn. Daarnaast, misschien kun je ook overwegen om met je huidige vrienden wat anders te doen dan je gewend was. De meeste van mijn vrienden hebben inmiddels een kindje, dus in plaats van festivals gaan we nu een dagje naar de hei, of naar de dierentuin. Maar dat is ook heel gezellig kletsen en genieten van de zon en mijn vrienden.
zaterdag 7 juli 2012 om 13:53
Ik baal ook van mijn vakantie. Huisdier moeten laten inslapen, complicaties bij mijn operatie waardoor ik nu ook met thuisverpleging zit voor de komende 6 weken, minstens en niet goed ter been ben. (niet om medelijden te krijgen maar om aan te geven dat het altijd wat erger kan en je juist moet richten op wat je wel kan doen)
Ik zou zeggen, tel jouw zegeningen en ga er op uit, genoeg leuke dingen die je kan doen, zeker als je wel goed ter been bent "Always look on the bright side of life" ^^
Ik zou zeggen, tel jouw zegeningen en ga er op uit, genoeg leuke dingen die je kan doen, zeker als je wel goed ter been bent "Always look on the bright side of life" ^^
zaterdag 7 juli 2012 om 15:20
Dankjewel voor jullie reacties! Ik krijg gewoon van mijn vriendinnen het gevoel alsof ik niet meer in hun leven pas. Ze hebben deze 6 weken wel tijd om een avondje af te spreken maar niet een dagje weg te gaan..dan hebben ze het zelfs in deze zomervakantie het te druk. Ik ga gewoon twijfelen of mijn vriendinnen wel 'echte' vriendinnen zijn. Ze hebben er gewoon geen zin in om met mij iets te ondernemen daar komt het uiteindelijk toch op neer.
zaterdag 7 juli 2012 om 15:24
? Jij laat je vakantiegevoel afhangen van de beschikbaarheid van anderen? Je moet het toch echt zelf doen hoor. Dus, lekker weekje weg boeken. Hoeft niet perse via een singlesreis, kan ook met een jongerenreis. Leuke stedentrip met onbekenden. Wie weet houd je er leuke contacten aan over.
Nu is de tijd om dit soort dingen te doen. Zo lang je ongebonden bent heb je vrijheid! Geniet er van
Nu is de tijd om dit soort dingen te doen. Zo lang je ongebonden bent heb je vrijheid! Geniet er van
zaterdag 7 juli 2012 om 15:25
Oppie, je bent voor de invulling van je tijd niet afhankelijk van anderen. Het komt nu een beetje over alsof je in een slachtofferol zit: "iedereen laat me in de steek". Dat mag, je mag eventjes pruilen en zwelgen in zelfmedelijden, maar aan het einde van de dag verandert dat niets aan de situatie. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je leven. Dus hoppa, boek iets leuks en trek er zelf op uit!
zaterdag 7 juli 2012 om 15:26
Dat je niet prioriteit 1 bent betekent niet dat het geen echte vriendinnen zijn. Ze hebben andere dingen te doen. Nou en. Hun leven draait niet om jou. Ik vind je wel een beetje zeuren. Je gevoel, daar doe ik niks aan af. Je zult je best een beetje verloren voelen. Verder, hop een schop onder je kont, en zorgen voor je zelf.
zaterdag 7 juli 2012 om 18:35
Ik kreeg net een boos telefoontje van een vriendin. Ik had haar gesmst dat ik het gevoel kreeg dat ze geen zin had ipv geen tijd/geld om een weekendje weg te gaan.
Ze vond het onterecht dat ik zo dacht, ze heeft geen geld. (maar kan wel een derde keer dit jaar op vakantie met haar vriend) het is haar eigen beslissing maar dan moet ze niet zeggen dat ze geen geld heeft.
Ze kon zich niet een beetje in mijn situatie verplaatsen. Terwijl ik er altijd voor haar ben geweest. Ze zei dat alles verandert als je een relatie hebt.
IK gaf aan dat ze nooit enthousiast reageerde als ik met een idee kwam om iets te gaan doen. Nee, want die ideeen waren ook te veel geld. terwijl ze er wel voor kiest om een 3dubbel bedrag met haar vriend iets leuks te gaan doen
Ze vond het onterecht dat ik zo dacht, ze heeft geen geld. (maar kan wel een derde keer dit jaar op vakantie met haar vriend) het is haar eigen beslissing maar dan moet ze niet zeggen dat ze geen geld heeft.
Ze kon zich niet een beetje in mijn situatie verplaatsen. Terwijl ik er altijd voor haar ben geweest. Ze zei dat alles verandert als je een relatie hebt.
IK gaf aan dat ze nooit enthousiast reageerde als ik met een idee kwam om iets te gaan doen. Nee, want die ideeen waren ook te veel geld. terwijl ze er wel voor kiest om een 3dubbel bedrag met haar vriend iets leuks te gaan doen
zaterdag 7 juli 2012 om 19:15
quote:oppie schreef op 07 juli 2012 @ 18:35:
Ik kreeg net een boos telefoontje van een vriendin. Ik had haar gesmst dat ik het gevoel kreeg dat ze geen zin had ipv geen tijd/geld om een weekendje weg te gaan.
IK gaf aan dat ze nooit enthousiast reageerde als ik met een idee kwam om iets te gaan doen. Nee, want die ideeen waren ook te veel geld. terwijl ze er wel voor kiest om een 3dubbel bedrag met haar vriend iets leuks te gaan doenTja ze kan haar geld maar 1x uitgeven hè.
IK gaf aan dat ze nooit enthousiast reageerde als ik met een idee kwam om iets te gaan doen. Nee, want die ideeen waren ook te veel geld. terwijl ze er wel voor kiest om een 3dubbel bedrag met haar vriend iets leuks te gaan doenTja ze kan haar geld maar 1x uitgeven hè.
zaterdag 7 juli 2012 om 22:20
quote:kwallenbal schreef op 07 juli 2012 @ 22:16:
Wat jou vriendin uitgeeft en met wie heeft niks met jouw probleem te doen.
Je klinkt erg needy, afhankelijk.
Nogal ja. Je staat als een vriendin meestal ook niet op nummer 1 en dat hoeft ook niet. Stuurde je die sms zomaar uit het niets TO? Want dan zou ik ook boos hebben opgebeld.
En ga dingen gewoon lekker alleen doen. Je had je verheugd op leuke dingen. Hadden vriendinnen aangegeven met je mee te willen of dacht je dat alleen?
In ieder geval ik ben net een paar weken terug van kreta waar ik alleen heen ben gegaan. Je bent niet afhankelijk van je vriendinnen maar van jezelf.
Wat jou vriendin uitgeeft en met wie heeft niks met jouw probleem te doen.
Je klinkt erg needy, afhankelijk.
Nogal ja. Je staat als een vriendin meestal ook niet op nummer 1 en dat hoeft ook niet. Stuurde je die sms zomaar uit het niets TO? Want dan zou ik ook boos hebben opgebeld.
En ga dingen gewoon lekker alleen doen. Je had je verheugd op leuke dingen. Hadden vriendinnen aangegeven met je mee te willen of dacht je dat alleen?
In ieder geval ik ben net een paar weken terug van kreta waar ik alleen heen ben gegaan. Je bent niet afhankelijk van je vriendinnen maar van jezelf.