Ik ben boos

18-08-2018 17:24 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk, soms. Artikelen over festivals wekken bij mij boosheid op, omdat ik festivals asocieer met het drugsgebruik van mijn ex. Met losbandigheid en een norm waar ik niet aan wil voldoen. Tinder maakt me boos,want niemand lijkt zich nog te willen binden. Zoals mijn ex. Alles wat mij aan hem herinnert maakt me kwaad. Mensen die reizen. Mensen die ... hem zijn.

Dit zijn visies waar ik keer op keer op word aangesproken hier. Ik weet dat het de spuigaten uitloopt maar ik ben zo ontzettend kwaad. Ik heb al 1.5 maand geen contact. Ik blokkeer hem overal. En toch zit ik met die boosheid.

Ik heb een psycholoog maar die is op vakantie. Ik heb vakantie. Ik kan me niet zoals normaal storten op het werk. Alleen dat leidt mij af. Vrienden, hobby's... te vrijblijvend. Deadlines en noodzaak en mijn hoofd is leeg. Nog 1.5 week.

Hoe kom ik van die woede af?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet maken dat iemand van je houdt.
Een relatie is niet een automatisch resultaat dat je bereikt als je een lijst afvinkt, niet iets wat de juiste mensen krijgen omdat ze het verdienen. Geen relatie hebben of kunnen vinden heeft dus ook niets te maken met niet goed genoeg zijn.

Als je die dingen wel aan elkaar koppelt, zie je een relatiebreuk als bewijs dat jij niet goed genoeg bent. En uit zelfbescherming, omdat dat een kutgevoel is, probeer je jezelf wijs te maken dat je ex degene is die niet goed is (=woede). Woede is ook lekker want het activeert en is gericht naar buiten. Als de wereld fout is, hoef je niet met jezelf aan de slag, hoef je de confrontatie niet aan met de angst om niet genoeg te zijn. Onder die woede zitten gevoelens van verdriet, machteloosheid, en minderwaardigheid die bijzonder weinig te maken hebben met je ex. En als je die onderliggende problemen niet erkent en oplost, is de kans groot dat je in relatie met anderen tegen dezelfde dingen aan blijft lopen.

/psychologievandekoudegrond
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke stoer dat je er bovenop bent gekomen. Ik ben er nog wel even mee bezig denk ik. Ik heb veel om te verwerken.


Maar dan nog; hoe krijg je een man zover om van je te houden?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 18:13
Hartstikke stoer dat je er bovenop bent gekomen. Ik ben er nog wel even mee bezig denk ik. Ik heb veel om te verwerken.


Maar dan nog; hoe krijg je een man zover om van je te houden?
Geld. Heel veel geld.




Onzinnig he?

Je krijgt een ander niet zover om van je te houden. Dat gebeurt, of niet. En soms gebeurt het en verdwijnt het ook weer.
En daar is niet bij wat jij kunt doen. Of ik. Of een ander.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Jezus te paard vrouw. Ik heb uit nieuwsgierigheid ook andere reacties en andere topics gelezen van je maar jij bent niet gezellig. Jij bent een energievampier. Jij verwacht altijd wat terug, jij verwacht dat een ander aanvult wat jij zelf niet kan. En zo werkt het niet, echt niet. Wat al meerdere malen geroepen word, word eerst eens gelukkig met jezelf. Voor seks kun je je ook op laten pikken in de kroeg of naar zo'n internetsite gaan. Of je koopt een dildo.
Jij beweert van alles te doen voor een partner, gaat naar dingen... voor hem, zorgt...voor hem. Maar ondertussen vráág je en dat vind een partner echt een afknapper. Werk daar eerst eens aan. Word een op zich staand individu, doe dingen omdat JIJ er blij van word en niet omdat je denkt dat hij er blij van word.
Echt lees je eigen reacties eens achter elkaar en dan niet alleen van dit topic.
Je bent een zwelger en dat is niet attractief.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 18:13
Hartstikke stoer dat je er bovenop bent gekomen. Ik ben er nog wel even mee bezig denk ik. Ik heb veel om te verwerken.


Maar dan nog; hoe krijg je een man zover om van je te houden?
Dat je die vraag stelt is niet gezond. Stop ermee.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 18:13


Maar dan nog; hoe krijg je een man zover om van je te houden?
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 18:09
Ik bedoel samen een huis kopen. Met tuin enzo. Huisje boompje beestje. Dat je samen een grote stap zet.

Ik ben al aan het sparen voor een flatje maar alleen is toch anders.
Geloof me: ik heb ooit samen een huis gekocht en dat is het stomste wat ik ooit heb kunnen doen. Eerst toen we vanwege de crisis beide onze baan kwijt raakten en de hypotheek een blok aan onze been werd en daarna toen mijn ex mij dumpte. Het heeft me maanden gekost om mijn huis te behouden. En niet omdat ik het financieel niet kon betalen maar omdat mijn ex mij het huis niet gunde. Mocht er ooit weer een man in mijn leven komen ik koop nooit meer samen een woning.

En je kan niemand zover krijgen van je te houden. Zo werkt dat niet. Houden van is niet af te dwingen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt het dan wel? Wanneer gaan mensen van je houden?

Wat vraag ik behalve regelmatig samen zijn en monogamie?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 19:18
Hoe werkt het dan wel? Wanneer gaan mensen van je houden?

Wat vraag ik behalve regelmatig samen zijn en monogamie?
Echt, zolang je je serieus met dit soort vragen bezig houdt is het bijna onmogelijk om van jou te houden.

Mensen houden namelijk van je om wie je bent, niet om wat je voordoet te zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 16:42
Ik heb geen idee hoe anderen een man houden. Ik geef goede seks, kadootjes, maak schoon, zorg voor mezelf, luister naar hem, ben een goede gesprekspartner, heb kennis van veel onderwerpen, ga mee naar dingen die voor hem belangrijk zijn, ben niet extreem bezitterig of jaloers...
Je doet veeeel te veel.

Niks zo interessant dan een vrouw die oogaanschijnlijk geen man nodig heeft.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 18:13
Hartstikke stoer dat je er bovenop bent gekomen. Ik ben er nog wel even mee bezig denk ik. Ik heb veel om te verwerken.


Maar dan nog; hoe krijg je een man zover om van je te houden?
Dat moet groeien.

Op de eerste plaats zal je jezelf lief moeten hebben, van jezelf houden. Als je van jezelf houd dan laat je niet gebeuren wat jou gebeurd is in het verleden. Zorg dat je binnen een relatie ook gewoon een eigen leven hebt en bovenal ga niet voor iemand kruipen. Je hoeft echt niet door het stof om te zorgen dat iemand van je houd.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 19:18
Hoe werkt het dan wel? Wanneer gaan mensen van je houden?

Wat vraag ik behalve regelmatig samen zijn en monogamie?
Hier is geen zinnig antwoord op.
Van bijna elk mens wordt gehouden. Bloedmooi, gemiddeld, lelijk; arrogant, realistisch, onzeker; sociaal, teruggetrokken; thrill seeker, sporter, kantklosser; dokter, accountmanager, journalist, callcentermedewerker...

Het is geen afvinklijst. Je kunt het niet verdienen.

Wil je iemand die van je houdt om wie je bent, of ben je een spiegel die laat zien wat de ander wil zien, zonder eigen persoonlijkheid?
Waarom zou je je überhaupt bezighouden met deze vraag als je mannen zat bent?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hrt zo moeilijk om weg te gaan uit situaties die slecht voor me zijn. Ik laat alles eeuwig dooretteren. Als ik van mijzelf zou houden... misschien dst het lukt.

Ik weet niet zo goed of er iets is buiten mijn kwaliteiten, persoonlijkheid en uiterlijk. Dan is er gewoon een mens, een grijze blob. Die dingen maken mij tot wie ik ben.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
19-08-2018 19:56
Hier is geen zinnig antwoord op.
Van bijna elk mens wordt gehouden. Bloedmooi, gemiddeld, lelijk; arrogant, realistisch, onzeker; sociaal, teruggetrokken; thrill seeker, sporter, kantklosser; dokter, accountmanager, journalist, callcentermedewerker...

Het is geen afvinklijst. Je kunt het niet verdienen.

Wil je iemand die van je houdt om wie je bent, of ben je een spiegel die laat zien wat de ander wil zien, zonder eigen persoonlijkheid?
Waarom zou je je überhaupt bezighouden met deze vraag als je mannen zat bent?
Omdat ik alles wil weten denk ik. Het gehele plaatje wil zien.

Ik doe me niet anders voor. Ik geef alleen heel veel. Maar ik ben juist deels gedumpt vanwege mijn 'saaie' hobby's.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 19:58
Ik vind hrt zo moeilijk om weg te gaan uit situaties die slecht voor me zijn. Ik laat alles eeuwig dooretteren. Als ik van mijzelf zou houden... misschien dst het lukt.

Ik weet niet zo goed of er iets is buiten mijn kwaliteiten, persoonlijkheid en uiterlijk. Dan is er gewoon een mens, een grijze blob. Die dingen maken mij tot wie ik ben.

Hoe bedoel je, wat zou er dan verder nog moeten zijn?
Kwaliteiten en persoonlijkheid, dat is toch ongeveer wie je bent? Uiterlijk en uitstraling laten daar iets van zien. Daden zijn ook belangrijk.
tyche wijzigde dit bericht op 19-08-2018 20:07
Reden: quote toegevoegd
51.66% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 19:58
Ik vind hrt zo moeilijk om weg te gaan uit situaties die slecht voor me zijn. Ik laat alles eeuwig dooretteren. Als ik van mijzelf zou houden... misschien dst het lukt.

Ik weet niet zo goed of er iets is buiten mijn kwaliteiten, persoonlijkheid en uiterlijk. Dan is er gewoon een mens, een grijze blob. Die dingen maken mij tot wie ik ben.
Wat zou jou kunnen helpen om wél weg te gaan uit ongezonde situaties?
Want dat zijn natuurlijk de momenten dat je erg weinig liefde toont voor jezelf én accepteert dat een ander jou niet genoeg liefde geeft.

Jij bent met je kwaliteiten, persoonlijkheid en uiterlijk natuurlijk ook gewoon een mens. En dat is genoeg.
Maar alsjeblieft, laat dát de dingen zijn die jou maken tot wat je bent. En niet het accepteren van iemand die je behandeld als voetveeg omdat jij hoopt dat dat liefde is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nu ben je aan jezelf gaan twijfelen omdat je ex zei dat je hobby's saai waren.
Maar misschien was dat ook maar een reactie van hem omdat hij ook gekwetst was.
Liet je hem wel in zijn waarde, respecteerde je hem wel echt?
En dan bedoel ik dingen als eerlijk zijn, uit laten praten, zijn rust en vrijheid gunnen en netjes en liefdevol en niet hatelijk of lomp zijn.

Als je jezelf respecteert en je van jezelf houdt dan kan een opmerking als dat jouw hobby's saai zouden zijn jou niet raken.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 20:00
Omdat ik alles wil weten denk ik. Het gehele plaatje wil zien.

Ik doe me niet anders voor. Ik geef alleen heel veel. Maar ik ben juist deels gedumpt vanwege mijn 'saaie' hobby's.

Zo kun je het zien. Als je niet gedumpt was, had je dan nu in een fijne relatie gezeten?
Waarom zou het feit dat jij en je ex verschillend zijn, betekenen dat jij (of hij) niet goed is? Jullie pasten gewoon niet bij elkaar; dan is het helemaal niet van belang wie uiteindelijk de knoop doorhakt, het is dan sowieso beter dat jullie uit elkaar zijn. De 'gedumpte' is niet de verliezer, jullie hebben allebei iets verloren.
Zo kan dat nu eenmaal gaan tussen mensen.

Je zoekt een concreet antwoord, een onfeilbare formule voor liefde.
Die is er niet.

Wat je wél kunt doen, en wat volgens mij verstandig is, is uit te gaan van wie jij bent en waar jij behoefte aan hebt.
Je hoeft helemaal niet 100% gelukkig met jezelf te zijn. Twijfel en onzekerheid is normaal. Maar een soort basiswaardering voor jezelf, acceptatie dat jij bent wie je bent, dat is wel zo gezond. Wat zijn je kernwaarden, wat vind jij echt belangrijk? Hoe breng je dat tot uitdrukking in je leven? Laten jouw woorden en daden zien wie je bent, of zijn ze een manier om indruk te maken of mensen op afstand te houden? Als je je compleet op je gemak voelt, wat voor persoon ben je dan?

Als je je steeds aanpast aan wat jij denkt dat een man wil, dan verlies je jezelf.
En daar kun je wel die man de schuld van geven, maar dat is niet eerlijk.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Jeetje koffiekopje kom even uit die emo-bui.

Je valt blijkbaar steeds op de verkeerde mannen, mannen die jij per se moet hebben omdat ze status hebben voor je. Maar het zijn hufters die je mishandelen. En in plaats van op te stappen en je eigenwaarde te behouden.
Ben je nu bezig met afvragen waarom het jou niet lukt om die mannen van jou te laten houden?!? Waarom?!?! Waarom zou je in hemelsnaam dat soort mannen van jou willen laten houden? Als ze je mishandelen?

Je laat jezelf zo klein maken, en maakt jezelf zo ook heel erg klein. Dat jij niet goed genoeg bent.
Jij bent goed genoeg voor de juiste man, maar dan moet je wel die juiste man uit weten te zoeken. En niet op een of andere mooi-weer speler vallen.

En het is niet zo gek dat je op een mooi-weer speler valt aangezien je zelf ook een mooi-weer speler lijkt te zijn die iets probeert te zijn wat ze niet is.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
19-08-2018 20:13
Nu ben je aan jezelf gaan twijfelen omdat je ex zei dat je hobby's saai waren.
Maar misschien was dat ook maar een reactie van hem omdat hij ook gekwetst was.
Liet je hem wel in zijn waarde, respecteerde je hem wel echt?
En dan bedoel ik dingen als eerlijk zijn, uit laten praten, zijn rust en vrijheid gunnen en netjes en liefdevol en niet hatelijk of lomp zijn.

Als je jezelf respecteert en je van jezelf houdt dan kan een opmerking als dat jouw hobby's saai zouden zijn jou niet raken.
Ja, ik paste me aan aan hoe hij het wilde. Had respect voor zijn vrijheid.

Maar niet de drugs. Die stonden tussen ons in.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
19-08-2018 20:04
Wat zou jou kunnen helpen om wél weg te gaan uit ongezonde situaties?
Want dat zijn natuurlijk de momenten dat je erg weinig liefde toont voor jezelf én accepteert dat een ander jou niet genoeg liefde geeft.

Jij bent met je kwaliteiten, persoonlijkheid en uiterlijk natuurlijk ook gewoon een mens. En dat is genoeg.
Maar alsjeblieft, laat dát de dingen zijn die jou maken tot wat je bent. En niet het accepteren van iemand die je behandeld als voetveeg omdat jij hoopt dat dat liefde is.
Klopt...


Ik weet niet wat me zou kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 19:18
Hoe werkt het dan wel? Wanneer gaan mensen van je houden?

Wat vraag ik behalve regelmatig samen zijn en monogamie?
Je bent aan het drammen, realiseer je je dat wel? En reageer eens op de positieve tips die je ook gekregen hebt vandaag. Even je boosheid spuien op het forum, oké, maar nu blijf je hangen in de vraag "hoe zorg je ervoor dat iemand van je houdt." Niet doen. Zonde van je energie. Daar heb je sowieso te weinig van als je depressief bent.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 20:40
Klopt...


Ik weet niet wat me zou kunnen helpen.
Waar of bij wie zou je feedback kunnen en durven vragen?
Denk daar goed over na voor je in een situatie stapt waarbij je je grenzen zou kunnen verliezen.

En ik zie wel een lichtpuntje. Kennelijk was drugs wel een harde grens voor jou. Daar kon je je grens bewaken. Nu nog voor jezelf geloven dat andere grenzen er ook mogen zijn.

En probeer, los van het patroon, je exen los van elkaar te zien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven