Ik ben boos

18-08-2018 17:24 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk, soms. Artikelen over festivals wekken bij mij boosheid op, omdat ik festivals asocieer met het drugsgebruik van mijn ex. Met losbandigheid en een norm waar ik niet aan wil voldoen. Tinder maakt me boos,want niemand lijkt zich nog te willen binden. Zoals mijn ex. Alles wat mij aan hem herinnert maakt me kwaad. Mensen die reizen. Mensen die ... hem zijn.

Dit zijn visies waar ik keer op keer op word aangesproken hier. Ik weet dat het de spuigaten uitloopt maar ik ben zo ontzettend kwaad. Ik heb al 1.5 maand geen contact. Ik blokkeer hem overal. En toch zit ik met die boosheid.

Ik heb een psycholoog maar die is op vakantie. Ik heb vakantie. Ik kan me niet zoals normaal storten op het werk. Alleen dat leidt mij af. Vrienden, hobby's... te vrijblijvend. Deadlines en noodzaak en mijn hoofd is leeg. Nog 1.5 week.

Hoe kom ik van die woede af?
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:59
Volgens mij therapeut omdat ik bang ben dat ik anders nooit meer iemand vind.
Waarom zou dat een prioriteit moeten zijn? Leer eerst je boosheid los te laten. Zonder die waas voor je ogen kun je beter de mannen van de losers onderscheiden.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
18-08-2018 19:02
Waarom zou dat een prioriteit moeten zijn? Leer eerst je boosheid los te laten. Zonder die waas voor je ogen kun je beter de mannen van de losers onderscheiden.
Daarom date ik nu ook niet.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:59
Volgens mij therapeut omdat ik bang ben dat ik anders nooit meer iemand vind.
En wat dan? Als je inderdaad nooit meer iemand vindt?
Daar ga je niet dood van. Hooguit is het wat ongezellig.
Heb je voorderest een leuk leven?
Of kan alleen een man je gelukkig maken? Zo ja, dan is er werk aan de winkel, want dan moet je wat aan je leven doen. Want dat gaat gegarandeerd nooit goed anders. Een man moet een aanvulling zijn, niet een invulling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds boos op mijn vorige vriend. Omdat omdat hij mijn kinderen pijn deed. En ook omdat hij me voorloog, me bedroog en met met een SOA besmette. Ik denk niet dat dat gevoel ooit over gaat, die boosheid. Als ik hem voor mijn wielen krijg geef ik gas. Zeker weten.

Maar betekent dat dat ík een sukkel ben die nooit meer iemand gaat vinden die mij lief vindt? Zeker niet. Die eer gun ik hem niet. Hij was fout. Niet ik. Dus is de boosheid een gevoel in een ver hoekje van mijn zijn waarvan ik weet dat het er is, maar dat geen invloed op mijn functioneren heeft. Dit is mijn leven, waar hij geen deel meer van uitmaakt.

Ik wil maar vragen: hoe lang ga je zijn acties nog jouw gevoel laten bepalen?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 19:02
Dat kan ik niet. Ik laat me altijd dumpen. Mijn andere ex sloeg mij jaren en ipv weggaan probeerde ik hem te pleasen omdat ik geloofde dat het aan mij lag.

Pestverleden.
Dat KON je nog niet.
Je bent aan het leren!

En net zoals het forum je nu zegt dat het niet aan alle Lowlandsgangers die zitten te twitteren ligt, en dat niet alle mannen uiteindelijk een glitterpakje willen zal het forum je bij twijfel zeggen dat 'het' niet aan jou ligt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
alkemade schreef:
18-08-2018 19:12
Ik ben nog steeds boos op mijn vorige vriend. Omdat omdat hij mijn kinderen pijn deed. En ook omdat hij me voorloog, me bedroog en met met een SOA besmette. Ik denk niet dat dat gevoel ooit over gaat, die boosheid. Als ik hem voor mijn wielen krijg geef ik gas. Zeker weten.

Maar betekent dat dat ík een sukkel ben die nooit meer iemand gaat vinden die mij lief vindt? Zeker niet. Die eer gun ik hem niet. Hij was fout. Niet ik. Dus is de boosheid een gevoel in een ver hoekje van mijn zijn waarvan ik weet dat het er is, maar dat geen invloed op mijn functioneren heeft. Dit is mijn leven, waar hij geen deel meer van uitmaakt.

Ik wil maar vragen: hoe lang ga je zijn acties nog jouw gevoel laten bepalen?
Lekker dan zo'n lul die je met een SOA besmet
anoniem_371492 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 19:22
13.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen soa gehad...
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
18-08-2018 19:10
En wat dan? Als je inderdaad nooit meer iemand vindt?
Daar ga je niet dood van. Hooguit is het wat ongezellig.
Heb je voorderest een leuk leven?
Of kan alleen een man je gelukkig maken? Zo ja, dan is er werk aan de winkel, want dan moet je wat aan je leven doen. Want dat gaat gegarandeerd nooit goed anders. Een man moet een aanvulling zijn, niet een invulling.
Mijn leven is verder best leuk. Maar wil ik ooit nog trouwen etc moet dat sneller.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 19:19
Gelukkig geen soa gehad...
Liefje daar gaat het niet om.

Mijn vraag was: hoe lang ga je zijn acties nog jouw gevoel laten bepalen?

Je bent van hem af, je bent er blij om omdat hij niet paste in wat jij graag wilde als toekomst en toch zorgt wat hij doet of niet doet, wat hij wellicht denkt of niet denkt over jou dat jij je naar en verdrietig en boos voelt. Dit is wat het is! Jij bent zonder hem en kan weer je eigen jij zijn zonder te denken dat je moet glitteren en drinken en drugsen. Wat hij daar van vindt is aan hem, jij bent jij. De boosheid is er, dat zal misschien ook wel nooit overgaan, alleen alle energie die je daarin stopt gaat ten koste van dingen die jou wél iets opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Nu nog wachten op therapie.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 19:36
Klopt. Nu nog wachten op therapie.
Okay, dus hij is degene die bepaalt hoe jij je voelt op dit moment en je hebt ook iemand anders nodig om je weer anders te gaan voelen? Kom op zeg, waar is jouw eigen aandeel? Jij bent de enige die iets kan veranderen in wat jij voelt hoor.
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
18-08-2018 19:41
Okay, dus hij is degene die bepaalt hoe jij je voelt op dit moment en je hebt ook iemand anders nodig om je weer anders te gaan voelen? Kom op zeg, waar is jouw eigen aandeel? Jij bent de enige die iets kan veranderen in wat jij voelt hoor.
Maar hoe? Ik voel me hoe ik me voel.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 19:44
Maar hoe? Ik voel me hoe ik me voel.
Je bent toch geen slaaf van je emoties? Je wilt gewoon boos zijn.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 19:44
Maar hoe? Ik voel me hoe ik me voel.
Je voelt je zoals je je voelt omdat je jezelf boos blijft maken om dingen die jou in het verleden hebben gekwetst. Logisch ergens, omdat je het naar vond wat hij deed. Het was naar omdat jullie samen waren en hij dingen deed die jij niet verwachtte of niet vond passen in wat jullie samen hadden. En dat doet zeer!
Nu ben je zonder hem. Hij doet nog steeds de dingen die hij altijd deed en daar zal hij mogelijk ook niet mee stoppen. Het fijne is dat jij er niets meer mee hoeft. Je kunt nu van een afstand zien dat hij drugs gebruikt op festivals, dat hij oppervlakkig is en losbandig, dat hij zich niet wil binden, dat hij normen heeft die niet de jouwe zijn, dat hij op reis gaat tussen de locals en de geneugten van all-inclusive laat lopen, dat hij *vul verder in*. Het fijne is dat jij er niets meer mee hoeft en dat je behalve mededogen er ook niet bij hoeft te voelen.

Jij mag je eigen keuzes weer maken. Dat je daar boos van wordt is dat ook.
anoniem_291093 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 20:18
0.61% gewijzigd
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 19:44
Maar hoe? Ik voel me hoe ik me voel.
Ik heb ook echt lang therapie gehad, dus zo gek is het niet hoor dat je dat nodig hebt om een beetje op de rails te komen
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 19:44
Maar hoe? Ik voel me hoe ik me voel.
Maar je kunt wel anders naar je gevoel kijken.

Stel je eens voor dat je beste vriendin dit verhaal zou vertellen. Wat zou je tegen haar zeggen?
Kom op hoor je bent niet de eerste met een verbroken relatie en zeker niet de laatste. Ik snap wel waarom die wachtlijsten voor de ggz zo lang zijn. Je kan ook leren relativeren.
Tegen boosheid helpt fysieke uitputting. Vloer schrobben, zware dingen tillen etc.
Chinue schreef:
18-08-2018 20:53
Tegen boosheid helpt fysieke uitputting. Vloer schrobben, zware dingen tillen etc.
En loslaten. Ik ben ooit ook heel erg gekwetst en ontzettend boos geweest. Het teerde mij letterlijk van binnen uit. Het moment dat ik het losliet, voelde als een onwijze bevrijding.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
18-08-2018 20:53
Kom op hoor je bent niet de eerste met een verbroken relatie en zeker niet de laatste. Ik snap wel waarom die wachtlijsten voor de ggz zo lang zijn. Je kan ook leren relativeren.
🙄
Gatekeeper* schreef:
18-08-2018 20:53
Kom op hoor je bent niet de eerste met een verbroken relatie en zeker niet de laatste. Ik snap wel waarom die wachtlijsten voor de ggz zo lang zijn. Je kan ook leren relativeren.
Ik heb ooit ergens gelezen dat sommige mensen dat echt niet kunnen. Ook niet omdenken. Iets met een gebrek aan een bepaald stofje in het brein.
Alle reacties Link kopieren
Er is een verschil tussen schuld en verantwoordelijkheid.

Jouw ex heeft van alles verkeerd gedaan. Daarom is het nu je ex. Al die dingen, die hij verkeerd deed, waren zijn schuld.

Hoe jij er mee om wilt gaan is jouw verantwoordelijkheid. Je kunt er voor kiezen je door boosheid te laten verteren. Je kunt er ook voor kiezen het naast je neer leggen. Jouw verantwoordelijkheid.
Ana_Isabel** schreef:
18-08-2018 22:18
Ik heb ooit ergens gelezen dat sommige mensen dat echt niet kunnen. Ook niet omdenken. Iets met een gebrek aan een bepaald stofje in het brein.
Je bedoelt IQ...:)
5 maanden een relatie en dan zo in de kreukels liggen omdat de beste man blijk gaf van andere voorkeuren dan TO. Hoe moet het met je als het écht een keer tegen gaat zitten in je leven TO ?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:58


Gewone mannen interesseren me dan weer minder. Ze komen saai op me over. Maar dat zijn wel degenen die serieus zijn. Misschien moet ik eens verder kijken dan het 'university of texas 1988' shirt en het gelhaar.
Ik vind dit wel typisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven