Ik ben boos

18-08-2018 17:24 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk, soms. Artikelen over festivals wekken bij mij boosheid op, omdat ik festivals asocieer met het drugsgebruik van mijn ex. Met losbandigheid en een norm waar ik niet aan wil voldoen. Tinder maakt me boos,want niemand lijkt zich nog te willen binden. Zoals mijn ex. Alles wat mij aan hem herinnert maakt me kwaad. Mensen die reizen. Mensen die ... hem zijn.

Dit zijn visies waar ik keer op keer op word aangesproken hier. Ik weet dat het de spuigaten uitloopt maar ik ben zo ontzettend kwaad. Ik heb al 1.5 maand geen contact. Ik blokkeer hem overal. En toch zit ik met die boosheid.

Ik heb een psycholoog maar die is op vakantie. Ik heb vakantie. Ik kan me niet zoals normaal storten op het werk. Alleen dat leidt mij af. Vrienden, hobby's... te vrijblijvend. Deadlines en noodzaak en mijn hoofd is leeg. Nog 1.5 week.

Hoe kom ik van die woede af?
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 15:18
Ik ben dan ook gediagnosticeerd met depressieve klachten.

Ik weet niet. Gun ik mezelf een leuke man? Ik val altijd op het beeld wat er in het begin is. Dan veranderen ze negatief en heb ik het gevoel dat het aan mij ligt en ga ik pleasen.

Ik heb nog nooit een relatie gehad waar dat niet gebeurde. Dus ik heb geen idee hoe anderen ervoor zorgen dat iemand leuk blijft doen. Of misschien pik ik juist de hufters er steeds weer uit. De keren dat iemand wel normaal leek werd ik afgewezen.

Daarom ook niet meer daten. Ik geef op.
Ik denk dat je vooral niet moet gaan pleasen.
Hoe meer jij je best doet voor een man hoe meer een man zou kunnen gaan profiteren van jou.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 13:40
Het is ook meer de jarenlange mishandeling die steekt dan dat ik meermaals gedumpt ben. Ik moet dat verwerken.

Een brand, een oorlog, dat zijn gruwelijke dingen en vaak hebben mensen daar geestelijk nog een grotere knauw aan overgehouden. En ja, ik ben blij dat ik dat niet heb meegemaakt. Maar mijn pijn is ook legitiem.
Tuurlijk en dat schrijf ik ook, maar zie het in perspectief. Ja een gebroken hart doet zeer. Maar boos zijn omdat je een plaatsnaam hoort of boos omdat iemand dezelfde hobby heeft is natuurlijk een beetje kinderachtig. En ben je eigenlijk niet meer boos op jezelf? Dat je weer een lul met vingers heb uitgekozen?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
19-08-2018 16:32
Tuurlijk en dat schrijf ik ook, maar zie het in perspectief. Ja een gebroken hart doet zeer. Maar boos zijn omdat je een plaatsnaam hoort of boos omdat iemand dezelfde hobby heeft is natuurlijk een beetje kinderachtig. En ben je eigenlijk niet meer boos op jezelf? Dat je weer een lul met vingers heb uitgekozen?
Ook. Gewoon even heel kinderachtig boos op alles.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
19-08-2018 16:31
Ik denk dat je vooral niet moet gaan pleasen.
Hoe meer jij je best doet voor een man hoe meer een man zou kunnen gaan profiteren van jou.
Ik heb geen idee hoe anderen een man houden. Ik geef goede seks, kadootjes, maak schoon, zorg voor mezelf, luister naar hem, ben een goede gesprekspartner, heb kennis van veel onderwerpen, ga mee naar dingen die voor hem belangrijk zijn, ben niet extreem bezitterig of jaloers...
Lees eens het boek “de ideale vrouw is een bitch”.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
19-08-2018 16:45
Lees eens het boek “de ideale vrouw is een bitch”.
Van mijn omgeving hoor ik dan weer dat ik bitchy ben, maar in een relatie verander ik in een Stepford Wife.
Tja nou dan ben je toch gewoon ff klaar met daten? Niets mis mee. Ik snap de drama eromheen niet zo goed, van nooooooit meer en álle mannen zijn stom.
Je láát je ook zo behandelen he. Maargoed ik ben van nature wat allergisch voor van die dominante mannetjes die zichzelf vooral erg leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit topic lees denk ik “Jezus mens, wordt eerst eens gelukkig met jezelf”. Je hebt het erover dat het je niet lukt een man te houden. Waarom daar zo de focus op? Waarom is dat zo belangrijk voor je? Ga eerst jezelf eens ontwikkelen en kom erachter wat jij leuk vind en wat jij wil. En als je weer lekker in je vel zit en in balans bent dan kan je altijd weer eens om je heen gaan kijken naar een leuke man.
Alle reacties Link kopieren
EngeLiene schreef:
19-08-2018 16:52
Tja nou dan ben je toch gewoon ff klaar met daten? Niets mis mee. Ik snap de drama eromheen niet zo goed, van nooooooit meer en álle mannen zijn stom.
Je láát je ook zo behandelen he. Maargoed ik ben van nature wat allergisch voor van die dominante mannetjes die zichzelf vooral erg leuk vinden.
Het is ook de aantrekkingskracht. Iedereen wil hem maar hij wil mij. Dom maar zo zit het wel.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
19-08-2018 17:09
Als ik dit topic lees denk ik “Jezus mens, wordt eerst eens gelukkig met jezelf”. Je hebt het erover dat het je niet lukt een man te houden. Waarom daar zo de focus op? Waarom is dat zo belangrijk voor je? Ga eerst jezelf eens ontwikkelen en kom erachter wat jij leuk vind en wat jij wil. En als je weer lekker in je vel zit en in balans bent dan kan je altijd weer eens om je heen gaan kijken naar een leuke man.
Ben er mee bezig. Maar vraag het me af. Mijn nicht is nooit verder gekomen dan de middelbare, heeft een spraakgebrek en heeft toch een universitair geschoolde man en 2 kinderen. Ze is niet extreem aardig verder. Ik snap het niet.

Mijn familiebook niet. Ik ben de enige die ongetrouwd is. Alleen mijn ouders zijn modern genoeg om altijd te roepen dat een studie/carriere belangrijker is. De rest is niet zo.( Buitenlander).
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 17:14
Ben er mee bezig. Maar vraag het me af. Mijn nicht is nooit verder gekomen dan de middelbare, heeft een spraakgebrek en heeft toch een universitair geschoolde man en 2 kinderen. Ze is niet extreem aardig verder. Ik snap het niet.

Mijn familiebook niet. Ik ben de enige die ongetrouwd is. Alleen mijn ouders zijn modern genoeg om altijd te roepen dat een studie/carriere belangrijker is. De rest is niet zo.( Buitenlander).
Maar wat snap je er niet aan dan? Denk je dat twee mensen goed bij elkaar passen als hun lijstje met eigenschappen (opleiding, uiterlijk etc.) maar goed overeen komen?
Het is veel belangrijker dat je goed in je vel zit en dat er chemie is. Wie weet is je nicht wel heel zorgzaam of heeft ze hele leuke humor.

In mijn omgeving zat voorbeelden van mensen die op papier misschien niet zo goed bij elkaar passen maar in het echt toch een geweldige match zijn.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 17:14
Ben er mee bezig. Maar vraag het me af. Mijn nicht is nooit verder gekomen dan de middelbare, heeft een spraakgebrek en heeft toch een universitair geschoolde man en 2 kinderen. Ze is niet extreem aardig verder. Ik snap het niet.

Mijn familiebook niet. Ik ben de enige die ongetrouwd is. Alleen mijn ouders zijn modern genoeg om altijd te roepen dat een studie/carriere belangrijker is. De rest is niet zo.( Buitenlander).
Pleasen is niet leuk, is niet sexy en je krijgt er zéker geen waardering mee.
Zó moeilijk is die conclusie toch niet?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
19-08-2018 17:22
Pleasen is niet leuk, is niet sexy en je krijgt er zéker geen waardering mee.
Zó moeilijk is die conclusie toch niet?
Maar zij pleaset ook. Ze doet niks anders dan het huishouden. Ik ben ook hartstikke zorgzaam.
Alle reacties Link kopieren
Schijnbaar is er dus iets in jouw persoonlijkheid wat niet zo fijn is.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Wat wil een man dan wel?

Niet dat ik er nog zin in heb, maar nu ben ik benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 17:29
Wat wil een man dan wel?

Niet dat ik er nog zin in heb, maar nu ben ik benieuwd.
Wat denk jij dat een man wil?

En nog belangrijker wat wil jij uit een relatie halen?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 17:25
Maar zij pleaset ook. Ze doet niks anders dan het huishouden. Ik ben ook hartstikke zorgzaam.
Ik ken haar niet en jou ook niet.

Maar er is een groot verschil tussen dingen doen omdat je dat wilt of omdat ze nodig zijn en dingen doen om je partner te behouden.

Sterker nog: er is een groot verschil tussen dingen doen om je partner te behagen en dingen doen om je partner te behouden.

Ik ben zo leuk dat mijn partner boft dat hij met mij is.
En ik bof met hem, hij is namelijk heel erg leuk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef zijn huis nirt schoon te houden maar ik doe het altijd omdat ik hem in de watten wil leggen. En dat werkte tot mijn laatste ex die zei dat het hem totaal niet boeide wat ik hem gaf want hij hield niet van me.

Hoe krijg je een man zover dat hij van jou houdt? En nu niet zeggen, van jezelf houden want dan was mss maar 30% getrouwd.

Ik vind mezelf best mooi. Geen topmodel, ik moet meer sporten. Maar mooi. Slim ben ik ook. Zorgzaam, breed geinteresseerd, grappig. Meerdere mensen hebben mij dit verteld. Dus ik weet het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil ik uit een relatie? Zekerheid. Trouwen, een huis uiteindelijk.

Op directer niveau een zielsverwant, een maatje. En seks.
Ik zou maar eens stoppen met me zo slaafs op te stellen
Alle reacties Link kopieren
EngeLiene schreef:
19-08-2018 17:52
Ik zou maar eens stoppen met me zo slaafs op te stellen
Dat sowieso. Maar ik snap nog steeds niet waarom anderen wel en ik niet. Wat voor soort persoonlijkheid is aantrekkelijk? Ik ben, zoals ik al zei, gewoon geen avontuurlijk glittermeisje. Maar zat brave huismussen die getrouwd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 17:46
Wat wil ik uit een relatie? Zekerheid. Trouwen, een huis uiteindelijk.

Op directer niveau een zielsverwant, een maatje. En seks.
Een huis? Hoezo moet een partner voor een huis zorgen? Dit kan je toch zelf? Een partner moet een aanvulling zijn op je leven geen opvulling voor wat dan ook.

Als ik je topics zo lees denk ik dat je eerst eens aan jezelf moet werken. Ga jezelf leuk vinden ga zelf gelukkig worden en maak je niet afhankelijk van wat de buitenwereld denkt of doet. Ik ben recent na 7 jaar gedumpt en als gezellige trap na kreeg ik te horen dat meneer nooit gelukkig met mij is geweest (behoorlijk dom van hem om jaren ongelukkig te zijn, bij me te blijven, een huis te kopen maar ja dat is aan hem) ik ben boos geweest, gekwetst en heb heel veel en keihard gejankt. Totdat ik besloot dat het beste was wat ik kon doen het opbouwen van een leuk leven was. Want dat ben ik waard. Ik heb een huis gekocht wat nog lang niet perfect is (ik heb na een jaar eindelijk een fatsoenlijk bed ipv het luchtbed waar ik op sliep) ik reis doe leuke dingen heb nieuwe vrienden gemaakt etc. Het was niet altijd makkelijk maar ik heb het gedaan. En misschien wel het mooiste compliment was dat een kennisje tegen mij zei dat ik straalde en dat ze kon zien dat ik dat ik gelukkig was in tegenstelling tot mijn ex die het vooral online roept dat ie gelukkig is maar dit niet uitstraalt en volgens velen ook duidelijk niet is. Wat ik hiermee wil zeggen: een partner is een aanvulling op je leven niet een invulling. Je moet zelf je leven leuk maken dan komt die partner ook wel een keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel samen een huis kopen. Met tuin enzo. Huisje boompje beestje. Dat je samen een grote stap zet.

Ik ben al aan het sparen voor een flatje maar alleen is toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe je draaft door. Echt, je gedachtenpatroon spoort nu niet.

Je gaat op alle fronten de strijd aan om maar niet te accepteren dat dit is wat het is nu. Je hebt kennelijk heel wat oordelen over single/ongehuwd zijn en zo te lezen lukt het je niet je gerust te stellen. Probeer je je gelijk te halen door met allerlei argumenten te komen waarin jij jezelf met andere (mindere?) mensen vergelijkt.

Niet fraai. Lelijk tov degenen met wie je je vergelijkt én niet aardig naar dat stuk van jou dat zich gekwetst, onzeker en kwetsbaar voelt.

Het leven en de liefde is niet logisch. Als jij besluit nu niet te daten dan geef je niet op. Dan kies je voor nú wat het beste voor je is.

Je kiest voor drama, ongeduld en ontevredenheid. Door te vinden dat je gevoelens onverdraaglijk zijn blijf je in de strijd en daardoor ook die boosheid zitten.

Achter boosheid, van je af trappen en je verongelijkt voelen/vergelijken met anderen zit van alles. Veel interessanter en gezonder om daar met mildheid naar te kijken.
hanke321 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 18:12
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 18:01
Dat sowieso. Maar ik snap nog steeds niet waarom anderen wel en ik niet. Wat voor soort persoonlijkheid is aantrekkelijk? Ik ben, zoals ik al zei, gewoon geen avontuurlijk glittermeisje. Maar zat brave huismussen die getrouwd zijn.
Anderen zijn niet belangrijk, echt niet.
Ik vind het zelfs in die paar berichten van jou hier al vrij storend hoe gefixeerd jij op anderen bent.

Er is geen soort persoonlijkheid aantrekkelijk. Wat ontzettend mal dat jij dat nog denkt. Je kunt namelijk prima opschrijven dat jij ziet dat al je eigen theorieën daarover helemaal niet kloppen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven