Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Oh die pizza klinkt erg lekker. Peperkoek helpt niet echt als je honger hebt. Nou ja, dan maar de tweede plak.

Met genoeg koffie kom ik er wel door.
Haha, nou, vergeet die hele pizza dan maar

Ik ga nu voor Ro koffie zetten, en zelf neem ik maar een ranja denk ik.

Moet je tot laat?
ik ben klaar. Yeah weekend.
Yes!

Geniet er lekker van, Zoeb! Welverdiend, na een drukke week.

Ik ga slapen; het schijnt vanaf zondag plotseling heel koud te worden en ik heb net de verwarmingsketel bemoedigend toegesproken, dat 'ie het wel redt tot de monteur komt, maandag
Mogguh.

Die verwarmingsketel gaat gaat het redden Bo. Hij zal wel moeten.

Lekker weekend en geen regen, Toen ik gisteren de hond van Zoon uitliet, zag ik een tuin vol sneeuwklokjes en krokussen en het leek wel lente. Wat lekker was het buiten.

Nu is hier ook al heel koud. Ik hoefde gisteravond nog net niet te krassen, de ruiten waren licht bevroren, maar er was een heldere sterrenhemel. Ik zie nu alle auto's in de straat dichtgevroren staan.

Straks naar scouting.
Bo, wat vervelend om slecht nieuws per post te krijgen. Ik weet niet wie dat zo geregeld heeft (de oncoloog of de secretaresse) maar het is niet echt een fijne manier om aan een nieuwe relatie met deze oncoloog te beginnen. Hopelijk krijg je snel een afspraak om de uitslagen te bespreken.

Wat lief, zo'n vestje! Is het al bijna af? Hoe oud is het ventje? Ik heb nog zelfgebreide babytruitjes van mijn moeder voor de kinderen, die ga ik nooit wegdoen! O ja, en nog een prachtig jaren 70-spencertje, met mijn naam erin gebreid, in oranje, bruin en geel

Fijne dag vandaag! Hopelijk wordt het morgen lekker zonnig
Ga in therapie!
Goedemorgen

Bo, wat vervelend om het slechte nieuws zo te krijgen. En wat goed dat je maandag meteen belt voor een afspraak. Hier gaat het ook vriezen vanaf zondag

Ik ben benieuwd naar het vestje

Geniet van je weekend zoeb

Och ik heb erna ook om het wasmiddelenincident kunnen lachen. De bovenverdieping heeft een week lang heerlijk geroken

Hier nog steeds alles rusrig verder.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goeiemorgen!

Bijna klaar om naar schilderles te gaan, nog even een berichtje typen... Want Bo, ik krijg de woorden niet echt op t digitale velletje papier. Wil zoveel zeggen over hoe balen ik het voor je vind dat de chemo niet door kan gaan, dat ik je beter gun, dat ik aan je denk... Allemaal clichés, die hartstikke waar zijn maar die zo weinig toevoegen. Nouja, ze staan er nu tóch

Hopelijk houdt je ketel het tot iig maandag, het gaat geloof ik alleen maar kouder worden. Ik zit hier tenminste met een dikke trui aan, anders is het straks op de fiets geen feestje...

Dikke voor allemaal!
Goedemorgen!

Tegen alle verwachtingen in regent het niet vandaag, maar Ro kan niet doorgaan met de kap, want het is het laatste weekend van het jachtseizoen, dus de buurman is weg :-)

Lekker thuis, dus.

Sjur, veel schilderplezier! En je woorden zijn lief, hoe dan ook Ik heb ook een dikke trui aan, want warm is anders!

Duub, ik krijg de utslagen van het bloed altijd over de post, dat vind ik geen enkel probleem. Normaal gesproken spreek ik echter ook mijn oncoloog rond die tijd, maar dit keer niet omdat alles werd afgelast.

Het vestje is voor het petekind van Ro; dat is een meisje van 9 jaar en ze heeft zelf de wol en het patroon uitgekozen

Ik hoef alleen de mouwen nog af te maken en dan is het klaar.

Zoeb, ook hier staan de sneeuwklokjes in grote groepen langs het hek; ik vind ze mooi. Veel plezier bij de Scouting vandaag!

Ik ga snel verder breien :-) Iedereen een heerlijke zaterdag gewenst en tot later!
Vanmorgen had ik een berichtje gepost, maar het lijkt weg te zijn.

alsnog ....doe iets warms aan en goed dat je gaat bellen Bo, dit is geen manier om met mensen om te gaan, dat dat maar meteen duidelijk is, het zal niet bewust zijn, maar het is niet echt in orde (afbellen bij een eerste afspraak bedoel ik)
ingmar, ik werkte altijd 5 en ging terug naar 3, maar na 2 maand werd ik helemaal raar van, had het gevoel dat ik vanalles miste, ik ben toen weer 4 dagen per week gaan werken, en was de maandag vrij, omdat we op de vrijdag heel vaak een deadline hadden liggen. Ik was meestal alleen tekenaar, dus moest uit opdracht werken, dat is denk ik anders dan als je een eigen project hebt, die heb ik ook wel gehad in die periode en dat maakte niet uit, of je nu 3 of 5 dagen werkte omdat alle beslissingen dan via jou liepen.

Het tekenen nu is natuurlijk ook allemaal via de pc, in die tijd stond ik meestal nog gewoon achter het tekenschot, pfff brings back memories....

was 21 toen ik daar begon ben nu bijna 40!

wij kregen onlangs te horen dat we waarschijnlijk familiar belast zijn een vorm van darmkanker, en we in een soort preventie traject te recht komen, huisarts vond dit ernstig en schrok van dit "slechte" nieuws, ik denk mede door het mee lezen in dit forum dacht juist, wat een kadootje, dat we door toevallige ontdekking nu de kans de ziekte zo vroeg mogelijk te ontdekken en daarmee op tijd kunnen behandelen. Zo zie je maar dat het glas half leeg en halfvol kan zijn, maar net is vanuit welke ervaringsverhalen je er naar kijkt.

vind dit forum altijd zo met beide voeten aan de grond effect op me heeft.

ik hoop dat je ketel het nog even volhoud kunnen jullie in huis ook nog een openhaard stoken ofzo voor als die toch de geest geeft?

Wij kwamen een keer na de wintersport vakantie thuis, bleek de hele week de kachel uit te hebben gestaan, (docuhe druppelde nog na)pfff wat was het huis koud geworden zeg, voor me gevoel duurde het echt dagen voor het weer echt behagelijk was.
Rvzb dat was schrikken over de erfelijk belaste darmkanker. Wel goed te lezen hoe je het oppakt. Sterkte.

Bo ik hoop ook dat de ketel het blijft doen want in de kou zitten brbrbrbr nee dat gaat niet gebeuren. Leuk dat het petekind het zelf heeft uitgekozen.

Hier ook al crocussen in de tuin. Mijn vader komt zo met zijn vrouw ze blijven helaas niet eten. Vanavond naar de verjaardag van as ex. Die heeft mijn vader dan dus niet gevraagd denk ik. Maar misschien heeft mijn vader andere verplichtingen zoals naar zijn voetbalclub. As ex moet overdag werken, nou ik hoor het zo wel hoe het zit.

Iedereen een fijne middag.
Zo, ik ben het vestje in elkaar aan het zetten; vanavond de foto's :-)

rvzb, wat een bericht, over de erfelijke aanleg voor darmkanker!

Is er een goede screening mogelijk? En moet je daar zelf achteraan, of is er een protocol voor, zoals voor erfelijke borstkanker?

Ik hoop allereerst natuurlijk dat de ziekte je bespaard blijft, maar sowieso dat je goed gevolgd en gecheckt zal worden.

(En Ingmar schrijft hier niet, je bedoel denk ik Ingmagh ).

Gelukkeling, we zullen zien of ik eerder terecht kan dan donderdag. op zich geen punt hoor, maar ik ben met mijn vorige oncoloog gewoon een heel andere werkwijze gewend en dat speelt ook mee. Hoe dan ook gaan we dat vlgende week bespreken.

Geniet jij nog? Je terugreis komt er al bijna aan, toch?

Meepie, de ketel doet het prima gelukkig, maar er ligt een flinke plas water onder, best een groot lek is het toch.

Veel plezier op de verjaardag van je bijna-ex vanavond; en ook met je vader. Drukke dag voor je :-) maar wel gezellig, denk ik!
Rvzb hoe gaat zo'n preventietraject? Of weet je dat nog niet?

Het lijkt me juist vrij heftig om te weten.

Bo lekker rustig dus zonder gezaag en gehak. Wat fijn dat het bij jou ook niet regent. Ik ben die nattigheid ook helemaal zat. Zo is het heerlijk.

Ik heb de boodschappen binnen. Straks wat poetsen nog voor het weekend en nu ga ik mijn nieuwe kapstok in elkaar zetten.

We hebben nog een antieke, maar steeds meer haken breken af. Dat zal nog een puzzel worden.
Mijn post heeft een uur opengestaan, dacht dat ik hem had verzonden. Gaat lekker zo.

Je hebt dus flink door gebreid (gebreeën) Fijn dat het klaar is Bo.

Sam vond gisteren trouwens zijn groentehapje niet echt lekker.

Oef wat smerig

Blugh
Zoeb dit blijven, vind ik, toch altijd leuke foto`s. Maar als ik zo het kleurtje krijg ik ook mijn bedenkingen

Leuk een nieuwe kapstok, staat of hangt hij al?

Bo moeten jullie steeds water bijvullen vanwege het lek?

Mijn vader is weer naar huis en ze hadden geen uitnodiging voor de verjaardag van as ex. En ze willen niet onuitgenodigd gaan, wat ik mij kan voorstellen, zou ik ook niet doen. Tenzij iemand altijd zijn of haar verjaardag op de dag zelf viert en nooit speciale uitnodigingen doet. Ik ga even eten en nog wat leren voor morgen en dan naar de verjaardag. Ajuus.
Hihi Zoebie, Sam vindt het ècht niet lekker geloof ik. Waren het spruitjes ? Zijn de wuppies vandaag afgemaakt bij de scouting, of bewaren jullie dat tot een volgende druildag?

Hier was het vandaag koud maar erg lekker weer. Prima weer om op de fiets naar schilderles te gaan. Heb weer lekker geklodderd, oude kleine doekjes die al een jaar of 2 in mijn tas met verf zaten "bijgewerkt". Nu is het best een aardig drieluikje geworden al zeg ik het zelf.

Verder een relaxte dag zo, beetje boodschappen gedaan, (shirtje bij de h&m gescoord, altijd fijn!) en samen met sjurman op het i-net zitten kijken hoe ik de batterij van mijn telefoon wat langer mee kan laten gaan. Ik ben zó blij dat hij daar verstand van heeft. Qua besturingssystemen heb ik echt 2 linkerhanden, maar dat houdt niet tegen dat ik het wel heel vervelend vind dat de batterij van mijn telefoon na een halve dag leeg is. Er schijnt wat mee te kunnen, maar dat laat ik dus heel graag aan mijn lief over

Ben benieuwd naar het vestje Bo! Ik zag laatst op de markt een kraam met wol. Ik geloof dat die in 1983 voor het laatst daar heeft gestaan. Breien is weer helemaal hip! En nee, deze trend ga ik niet volgen... ben absoluut een kluns met draden in wat voor vorm ook. Dus idem met de naaimachine van ingmagh, gaat 'm voor mij ook niet worden

rvzb, ik heb laatst van mijn moeder ook het advies gekregen om eens met een arts te gaan praten, ivm familiaire maag/darmkanker. Of ik daarop gescreend wil worden. Ik ga binnenkort met mijn huisarts praten, om eens in beeld te krijgen wat daar allemaal aan vast zit. Is denk ik niet alleen kwestie van een jaarlijkse check, ik las hier op het forum ook al dat er haken en ogen aan zitten met hypotheken en verzekeringen. En wanneer doe ik de struisvogel of de paniekmiep? Nouja, eerst maar eens goed geïnformeerd worden. En afwachten of mijn moeder überhaupt een gendefect heeft (kan zoiets een generatie overslaan?, voor ik naar een dokter hol. Maar het is idd wel iets dat door mijn hoofd blijft spoken...
Het hapje van Sam was courgette met paprika en rijst. (Geloof ik tenminste) Het smaakte ook niet lekker want ik heb het geproefd.

En ik ben toch best een alleseter.

Vandaag bij mijn boodschappen zaten twee potjes Olvarit. Banaan met peer en appel. Dus Sam kan volgende week smullen bij mij.

Sjur is dat met de hypotheek ook al zo als je alleen maar gescreend wordt? Ik wist wel dat het best moeilijk is al je kanker hebt gehad.

Wat zijn er deze week een hoop mensen geskimd zeg. Ik heb er vandaag al drie gehoord hier in de buurt en op mijn werk gisteren ook best veel. Nu zit ik natuurlijk wel dicht op het vuur. Dat wel, maar hier in de buurt ook al. Ik vind het niet slim dat ze bij opsporing verzocht ook nog laten zien hoe pinautomaten gestolen worden en dan zeggen ze ook nog dat dat dat wordt gedaan om ermee te skimmen. Het brengt mensen alleen maar op ideeën.

Deze week was er hier in de buurt een ramkraak en ze hebben dit keer maar gewoon de hele geldautomaat meegenomen. Het lukt namelijk niet zo snel om er geld uit te krijgen. Waar gaat het heen. Hier in het dorp is twee weken geleden de pinautomaat van een bank geramd. En die staat toch in een woonwijk. Het geld lag toen wel gewoon in de bosjes.
Zo, de taart staat klaar voor al-die-gas-ten die vanavond komen (volgens mij 3 mensen, hoe zielig is dat?) maar het wordt vast wel gezellig. Boodschappen gedaan, lekkere smeerseltjes en stokbrood... Komt helemaal goed!

Benieuwd naar het vest Bo, breien is nooit gelukt bij mij, dus alleen al dat je mouwen in elkaar krijgt vind ik wel erg knap. Maak jij ze als rechthoeken en naai je ze dicht, of maak je ze rond met vier pennen?

Zoebie, dat gezichtje! Geweldig zulke foto's heb ik ook van mezelf. Ik krijg daar volgens mij een in melk gesopt broodkorstje, dat ís ook vet ranzig natuurlijk!

Rvzb wat een naar bericht. Maar ik kan me wel voorstellen dat het ook een opluchting is dat je nu actie kunt ondernemen voordat er wat aan de hand is. Mijn schoonvader heeft ook een test gehad (iets met twee liter viezigheid drinken en dan onder een scan door geloof ik) omdat zijn broer het ook heeft gehad. Ik hoop dat de onderzoeken meevallen en dat de uitslag negatief is (dus voor jou positief)

Meepie, veel plezier op de verjaardag van je bijna ex. Is het nou voor de omgeving niet ook verwarrend? Dat je de hele tijd moet uitleggen hoe het nou zit tussen jullie?

Ik kreeg allemaal kaartjes binnen vandaag. Jullie zijn schatten
Bo dat is best een flink vest dan! Leuk hoor. En hoop ook dat je ketel het houdt.

Ingmagh is jouw bazin altijd al een beetje koel? Zouden ze iemand erbij nemen voor die maanden (of komt die flapdrol tijdelijk terug??)

Zoebie weegt hij al 9 kilo? (omdat hij naar de grote autostoel is) Die foto's, echt grappig.

Hier vandaag feest gehad in het buurtrestaurant vanwege 40- jarige verjaardag van mijn lief. (dinsdag is hij jarig) Het was echt gezellIg en zo leuk hoe Okkie nu met de grote kindje speelt.
Zo, eindelijk klaar; eerst wat foto's en dan reageer ik verder hoor :-)

Nu tijd om terug te schrijven

Sjur, een gendefect kan géén generatie overslaan. Als je moeder het foute gen niet heeft kun jij het tenslotte niet van haar overerven: wat er niet is kun jij niet krijgen.

Mocht je moeder dus "schoon" zijn, dan kun ook jij opgelucht ademhalen wat dat betreft.

Het klinkt of je een relaxt dagje hebt gehad met Sjurman; ik hoop dat je dat morgen kunt herhalen!

Meepie, je bent natuurlijk al lang weg; ik hoop dat het heel gezellig is! Zelf zou ik ook niet onuitgenodigd naar een verjaardag komen, ik begrijp je vader wel. Raar hè, dat een scheiding ook bij de familie die wat verder af staat soms moeilijke keuzes op kan leveren.

Zoeb, wàt een grappige foto's van Sam! Hij lustte het echt niet, dat zag je zo :-)

Best heftig trouwens, wat je schrijft over dat skimmen en de ramkraken van pinautomaten. Wat komt het dan dichtbij ineens.

Staat je kapstok al?

Ing, ik brei niet rond, maar maak ook geen rechthoeken voor de mouwen Ik brei de bovenkant schuin, zodat het mooi aansluit aan het rug- en voorpand en de mouwen niet in een rechte hoek op het kledingstuk staan (zie foto's, :-) ).

En lieve Ingmagh, ook al komen er "maar" drie mensen, je verdient het om je jarig en geliefd en het middelpunt te voelen, dus ik hoop dat je dat gevoel hoe dan ook hebt!

Phoehee, wat leuk, dat feest! En echt een kroonjaar hè, 40!

Okkie wordt groot inderdaad, ik zag het op je laatste foto's ook al. Maar het blijft een hartverwarmend leuke jongen.

Onze ketel houdt het prima; we hoeven geen water bij te vullen want het lekt bij de aansluiting voor het warme water, niet de verwarmingsleidingen.

Nu even lekker zitten en dan naar bed; morgen dus weg naar onze vrienden, ben benieuwd of ze het vestje leuk vindt, de kleine meid!
Bo ik vind het vestje erg mooi ook de kleur. Ik hoop dat ze er blij mee is. Is ze jarig?

Verjaardag was gezellig, mijn schoonzusje was er ook dus we hebben lekker bij zitten kletsen. Toen ik wegging vroeg de vriend van mijn dochter wanneer gaan we weer preitaart eten, dat vond ik zo lief, dit zijn de dingen die het leven leuk maken.

Ing hoe was het vanavond? Ik hoop dat het gezellig was ook al waren er maar weinig mensen. Je had taart genoeg. Mijn zoon maakte een opmerking naar zijn vader over het grote stuk taart wat hij kreeg. Hij zei ik weet dat we resessie hebben. Nou je begrijpt dat het een klein stukje was. We hebben er wel om kunnen lachen. Krijg je morgen en maandag nog verjaarsbezoek?

Zoeb wat een ellende met dat skimmen en ramkraken ja en ze zetten het in d ekrant of laten het zien op tv, ja net wat je zegt je brengt mensen op ideeën. Zo zijn er wel meer dingen die ze beter niet kunnen melden. Bij mij in de straat heeft een mevrouw nepagenten kunnen wegjagen. Nu woon ik in een hele grote straat waar ook bejaardenwoningen zijn en ik denk dat het daar is geweest. Ik hoop dat die engerds wegblijven. Ja wat dat betreft is er ook een boel narigheid.

Ik ga nog even wat teksten lezen voor morgen en dan douchen en naar bed. Slaap lekker allemaal en alvast een fijne zondag.
Bo wat mooi is dat vestje. Dat kan Ro's petekind met trots dragen. Ook een mooie kleur. Het lijkt wel zwart, mooie kleur paars is het. Wat kun je dat toch goed.

Ing ik hoop dat het toch (of juist daarom) heel gezellig was met de mensen die er waren. Hadden de afmelders nu een reden opgegeven? Dat heb ik gemist. Moet je maandag werken of heb je een dagje vrij?

Meep wat leuk dat hij dat vroeg van de preitaart. Dat zijn inderdaad de leuke dingen.

Ik hoor de laatste tijd allemaal van dat soort rot dingen op mijn werk. Skimmen en fraude-oprachten. Ben er gelukkig nog niet immuun voor. Vind het zo gemeen.

Mijn kapstok is we klaar. Morgen hangen we hem op.

Slaap lekker allemaal.
Keute monneke allemaal! We hebben net ontbeten en de gastvrouw heeft iets hollands geleerd en dit is haar versie van goedemorgen!

Ing vast van harte gefeliciteerd, het was toch wel gezellig, jij was er tenslotte ook............

Bo veel plezier bij de familie, ik denk dat ze haar vest mooi vindt, ik wel in elk geval. Hier zal ik het niet zo snel nodig hebben, de stralen lopen alweer langs mijn gezicht as we speak, zo heet....

We gaan morgen over een week weer terug, dus nog even genieten. Ik voel me ietsjes beurs van de Thaise massage gisteren, dat deed zeer! ze zei'' if au, you speak to me''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven