Ik ben zo bang... deel 11

25-04-2012 11:02 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een korte openingspost: in een drukke tijd qua scans en onderzoeken een nieuw topic moeten openen is niet goed voor de inspiratie

Maar hopelijk wordt deel 11 net zo mooi als de voorgaande tien delen; iedereen die mee wil schrijven blijft welkom en de lieve mensen die van de afgelopen delen zo'n prachtig topic hebben gemaakt, hebben allang een plekje in mijn hart.

Deel 10

Op naar deel 12!
Oh fransisca, wat erg! Zo heb ik het nog niet meegemaakt. Ik ben al niet zo'n drinker, maar dit is wel heel erg. Ik zou van plaatsvervangend schaamte niet eens meer op pad durven waar ik vandaan kom en dan nog iets noordelijker was het altijd de kermis waar iedereen straalbezopen raakte. Ik ben er daarom nooit geweest. Ik weet wel dat er in sommige dorpen negen maanden na de kermis opvallend veel verjaardagen zijn
quote:Francisca_ schreef op 29 april 2012 @ 13:20:

Netje, Het is normaal hoor, deze golfbeweging aan emoties. Weet je nog in het begin? Constant dit gevoel met af en toe een goede dag? Of een goed uurtje... Dat blijft, die golven. De periodes dat het goed gaat, je goed voelt, die worden steeds langer. Dus dat je nu weer dit gevoel hebt, is normaal. Het gaat weer over. Dikke en En je mag me altijd mailen he? Ook om onder koffie/thee/chocola te bomen enzo. Dat heeft mij in het begin heel erg geholpen. Herkenning, erkenning.

Dank je wel lieverd! Sluizen gaan weer ff open, je hebt helemaal gelijk. Ik moet hier ook doorheen, is heel normaal en hoort erbij. Ik heb het er ook al met mijn huisarts over gehad en als ik wil stuurt ze me door naar een psycholoog. Maar ook zij gelooft niet dat ik het echt nodig heb. Het hoort allemaal bij de rouw.

Geweldig filmpje trouwens, ik kan er ook uren naar kijken, word er helemaal rustig van!

Thanks allemaal voor de lieve woorden! Ik zal me vast morgen weer beter voelen, komt goed!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:Netje-67 schreef op 29 april 2012 @ 15:27:

[...]

Dank je wel lieverd! Sluizen gaan weer ff open, je hebt helemaal gelijk. Ik moet hier ook doorheen, is heel normaal en hoort erbij. Ik heb het er ook al met mijn huisarts over gehad en als ik wil stuurt ze me door naar een psycholoog. Maar ook zij gelooft niet dat ik het echt nodig heb. Het hoort allemaal bij de rouw.

Geweldig filmpje trouwens, ik kan er ook uren naar kijken, word er helemaal rustig van!

Thanks allemaal voor de lieve woorden! Ik zal me vast morgen weer beter voelen, komt goed!

Lekker aan toe geven Netje. Ik zocht het altijd op. Dan luisterde ik crematiemuziek, of zocht naar mooie gedichten, of schreef een brief aan hem dat ik hem zo ontzettend miste. En zo een brief ging ik dan verbranden, of begraven. Klinkt bizar, maar dat triggerde mij om te kunnen huilen. Ik vind het altijd moeilijk om emoties te uiten. Oh, en ik heb ook veel boeken gelezen van lotgenoten. Dat werkte ook voor mij.

Doe maar lief voor jezelf

Ing, erg he? Ik zit altijd stilletjes met een drankje op een muurtje in de zon dat te bekijken. Heerlijk
Nou ik geniet ook altijd heel erg van mensen die gezellig een praatje beginnen, iedereen heeft een drankje op en dan zijn de remmen sowieso een heel stuk minder. Mensen vertellen je gewoon hun hele hebben en houden, maar iemand die mijn man vraagt of hij zien wil dat ze geen slipje aanheeft, ik denk dat hij spontaan de slappe lach zou krijgen

Gelukkig wordt het prachtig weer morgen, één mooie dag tussen de regendagen, de koningin heeft vast een streepje voor bij de weergoden......

Heerlijk rustgevend om naar de vissen te kijken, wat een hoop en wat een mooie grote zitten erbij!
Hallo lieverds,

Netje, wie bepaalt er nou eigenlijk wat wel of niet mag? Doe het op jouw manier en kijk niet naar anderen. 't Is ook nog maar zo kort geleden. Dikke knuffel voor jou!

Het is nu 19.00 uur en de zon is hier net pas gaan schijnen. De hele dag regen. Wat een raar weer zeg. Hopelijk zet dit dan wel door voor morgen. Wij hebben niet echte plannen, maar maken meestal een rondje hierachter over de vrijmarkt. De oranjetompoucen hebben we gisteravond al op.

Phoehee, wat een goed nieuws. De duimen draaien hier ook hoor. Ik schreef het al eerder, maar een miskraam doet meer dan je denkt. Als je een goed gevoel hebt, gaat het ook goed!

Dat was bij mij ook zo. (Alsof jou dat helpt, maar het geeft de burger misschien moed?)

Ing, als je vragen hebt over je bekkenklachten, mail mij dan. Ik loop weer vanuit de rolstoel, maar daarvoor heb ik wel moeten pionieren destijds. Ik kan je goede tips geven!

Dus jij zit over drie weken in Spanje? Ik volgende week maandag een midweek met de kids. In plaats van in mijn eentje, gaan we nu met z'n drieën naar mijn ouders. We hebben er veel zin in.

Bo, heb je ook een spuitbus voor oranje haar gekregen van Its? Ik vond er net eentje in de kast. Zal 'm straks wat naar achteren schuiven, want als Norzoon 'm ziet weet ik zeker dat hij dat morgen wil.

Ga de pizza uit de oven halen. Dinnertime!
Haha Nor, die spuitbus! Nee, ik heb er geen, en ik denk ook niet dat Ro met oranje haar zou gaan lopen... als ik een beetje haar gehad had, dan was ik best nog losgegaan met de spuitbus!

Hoe waren jouw tompoucen? Oranje vulling of oranje suikerlaag?

Gelukkeling, ik vind het ook ontzettend gezellig als mensen vrolijk en losjes met elkaar omgaan, maar dat slipjesverhaal.... ik blijf het genant vinden! Stel je voor, dat een man in je oor komt hijgen met de tekst "ik stem altijd mijn onderbroek en mijn sokken op elkaar af qua kleur, maar vandaag heb ik geen onderbroek aan", dan sta je toch even te kijken

Francisca, wat schrijf je mooi over jouw rouwverwerking. Echt heel lief van je dat je dat deelt.

Ingmagh, al die verjaardagen negen maanden na de kermis! Dat is toch opvallend, zou je zeggen

Netje,

Zoebie, hoe is jouw drukke dag geweest? En hoe gaat het met Saar nu? Ik denk dat ze het snel zal leren, dat ze moet luisteren. Border Collies zijn niet voor niks de slimste honden die er zijn!

Wij gaan zo naar bed, morgen vroeg op om met Sam naar de dierenarts te gaan voor de uitslag van zijn biopsie.

Slaap lekker allemaal!
Wij hadden een oranje suikerlaag. Niks zelf gemaakt; van de Appie. Waren in de bonus, hè...

Welterusten Bo! Spannend morgen. Ik zal duimen voor een goede uitslag.
Welterusten Bo, sterkte morgen, ik ben benieuwd of Sam gewoon mee wil naar de dierenarts en ik hoop dat de uitslag meevalt.

Nou als een man dat in mijn oor zou zeggen zou ik zeggen laat maar zien en daarna mijn man roepen om lekker hard te zeggen kijk schat deze meneer wil graag zijn piemel aan ons laten zien

Gefeliciteerd met onze koningin! ik ben al aan de koffie en ga zo de vrijmarkt op!
Fijne Koninginnedag allemaal!!!

Ik ga zo wat oranje spulletjes ophangen hier :-)

Ro is vanochtend vroeg al naar de dierenarts gegaan met Sam; ze houden hem nog even daar want de dierenarts gaat proberen aan één kant de aangedane neushuid weg te nemen.

Als dat werkt doet hij ook de andere kant en dan hoeft Sam geen medicatie.

Het is geen schimmel of bacterie, en het kweekje laat Lupus zien, maar zijn bloed is helemaal goed.

Dan is het dus de variant die echt alleen de huid aantast, en dat gaat vaak weg als de aangedane huid wordt weggenomen, dus dat gaan we nu aan één kant proberen.

En verder dus uit de zon blijven voortaan, dat kan zijn neus niet hebben.

Arme Sam, dat had hij niet gedacht, dat hij weer moest blijven! Maar we mogen hem als het goed is vanmiddag alweer ophalen.
ach gossie! Ik heb m'n duimen hier op elkaar voor Sam! Dat het erna maar fijn weg mag blijven.

Met mij gaat het al weer wat beter, hoor! Thanks voor al het medeleven en de ervaring van een ervaringsdeskundige! Zoals jij het beleefd hebt, Francisca, zo beleef ik het ook. Het gaat heel lang goed en dan ineens is het er weer en verlamt het me. Ook ik zoek dan dingen op, luister zijn muziek.... En praten met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt helpt ook absoluut! Ik heb hier op het Viva-forum iemand leren kennen die exact hetzelfde heeft meegemaakt met haar man, en die mannen leken nog eens op elkaar ook (zowel uiterlijk als innerlijk). En het doet me zo goed om met haar te praten! Dus wellicht stuur ik je dat mailtje eens, volgens mij woon je nog dicht in mijn buurt ook...

Ben ook actief op de site die je me destijds hebt aangeraden, maar merk dat ik daar toch vaker verdrietig van word.

Ik ga vandaag met mijn hondjes op stap, ga bij mijn ouders langs. Ga mijn moeder helpen met de uitnodigingen voor hun 50-jarige huwelijk in juni. Ze wil ze zelf maken en heeft al een hele leuke 'liefde is...' afbeelding uitgeknipt uit de krant die ik voor haar gescand heb. Moet ik nog even bewerken, want ik kan de originele afbeelding helaas niet vinden op internet.

Ik blijf waarschijnlijk lekker bij ze eten, heb nu de druk niet dat ik naar huis moet voor mijn hondjes.

Fijne dag allemaal!!! Geniet van dit prachtige weer, de weersgoden zijn Bea goed gezindt vandaag!

Oh, wat sneu voor Sam. Maar wat minder sneu is dat het de 'lichte' vorm van Lupus is.

Is het bij jou ook zonnig Bo? Hier wel. Ga zo eens bedenken wat ik aan ga doen en of ik met naakte armen ga

Gelukkeling

Netje, fijn dat het weer wat gezakt is en fijn dat je een praatmaatje hebt gevonden Die site heb ik het eerste jaar wel veel aan gehad maar later trekt het je vooral naar beneden. Als je dat merkt, weet je dat je het eea weer op de rit krijgt en weer de mooie dingen kan zien van het leven. En dat is fijn. Fijne dag vandaag

Ik weet eigenlijk niet waar je woont, ik woon bij Hilversum in de buurt, in zo een klein dorpje.

Thanks lieve Its! We genieten echt van je lieve cadeau.

Kijk hoe zielig Joe ligt te wachten op zijn broer... hij is helemaal van slag als Sam er niet is.

Met op de achtergrond de appelbloesem... het is een zee aan witte bloemetjes momenteel.
ik leef mee met Joe, hoor! Hier gaat het niet anders als er 1 niet is, je ziet gewoon hun verdriet..... Heb dan altijd zo'n medelijden met ze. Ik moet er dan ook niet aan denken hoe dat moet als 1 van de 2 er niet meer is.

Ziet er gezellig uit, Bo! Blijft er al een tompouce hangen of heb je er nog geen trek in?
Arme Sam dat hij weer moet blijven en Joe die dapper op hem aan het wachten is. Een tegenvaller dat het echt Lupus is, maar wel weer fijn dat het de oppervlakkige is. Nu vraag ik me af hoe je Sam uit de zon moet houden? Lijkt me een onmogelijke opgave Bo. Wat een pech dat het net op zijn neus is. Jammer dat een hondenneus haarloos is. Het zou zoveel schelen. Al kan ik me dan geen voorstelling maken van een harige Samneus. Dat ziet er niet uit natuurlijk. Kun je zijn neus insmeren?

Netje het heeft tijd nodig. Er zijn slechte dagen en goede dagen. De slechte worden minder, maar ze hakken er behoorlijk in als die er zijn. Huilen is dan de beste optie, maar ik ben niet zo'n huiler. Moeilijk, want ik ben vaak net een beetje te nuchter.

Het feest was een succes. Ik was om half vier thuis. Helemaal kapot maar wel heel leuk geweest en mijn jurk was een succes. Foto komt nog. Er zijn best veel foto's gemaakt. Iedereen was erg leuk en mooi verkleed. Sommige hadden er vreselijk veel werk van gemaakt en van een van mijn medewaterscoutingleidster kwam ik er pas later op de avond achter dat zij het was. Dus erg goed geslaagd.

Er moet nog opgeruimd worden maar dat zal wel donderdagavond worden. Vandaag in ieder geval niet.
Zoeb, wat heerlijk dat je feest geslaagd was!!! Ik ben superbenieuwd naar de foto's, was het nog gelukt om iets van een sjaal/vestje/bolero te maken?

Vandaag lekker uitrusten, als je om half vier pas thuis was

Sams neus moeten we insmeren op zonnige dagen; Lupus verergert door de zon (hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik daar weinig van merkte hoor).

Er is speciale crème voor honden, maar Sam heeft de neiging alles van zijn neus af te likken, dus wie weet moeten we er wat leukoplast op plakken ipv crème smeren.

We werden net gebeld, het is goed gegaan; we morgen hem vanmiddag ophalen.

Netje, ik heb nog geen tompoezen gemaakt, ik bewaar ze tot ik echt niet meer misselijk ben. Ik ben bang dat het niet goed zou vallen nu en dat zou zonde zijn :-)

Veel plezier bij je ouders vandaag!

Francisca, ben je met naakte armen gegaan, of niet?
Fijne zonnige koninginnedag allemaal, wat boffen we met dit heerlijke weer. Wel zo fijn ook voor Beatrix en haar familie.

Ik ben weer thuis het weekend was leuk gistermiddag onverwacht naar het theater. De musical Joseph and the technicolor dreamcoat. Deze mag nu (omdat van de Ende hem niet meer doet) door amateurgezelschappen gedaan worden. De regiseur kende ik en hij heeft er wat moois van gemaakt.

Fijn dat het met Sam goed is gegaan Bo. En als het met de creme op zijn neus goed te doen is en hij het laat zitten dan is dat goed lijkt mij. Wat ziet het er leuk oranje uit bij jullie

Zoeb heerlijk dat het feest geslaags was.

Staat er voor scouting nog wat op het programma vandaag voor je? Of heb je dit al afgestoten?

Netje heerlijk samen met de hondjes naar je ouders, veel plezier.
Hoi allemaal, vanaf de foon een zwaai voor allen!

Later reageer ik uitgebreider, nu even van de zon en het mooie weer genieten
Gelukkig is het al achter de rug bij Sam en valt het nog mee gezien het schone bloed, jullie wonen wel in een zonnig land, dus gewoon maar leukoplast plakken, al lijkt dat me niet fijn op zo'n hondenneus maar ja...Arme Joe ook, helemaal van slag!

Het is hier tropisch lekker warm, je kunt met naakte armen hoor Francisca, je woont ook dichtbij ons zeg.......... in een plaatsje vlakbij die grotere die jij zei, met een B

We zijn nu even thuis voor een broodje en gaan zo weer lekker naar buiten. doeg tot vanavond!
Wat leuk Meepie, die voorstelling! Ik hoop dat je van het weer geniet, hier is het regenachtig.

Sjur, happy Queen's Day voor jou ook, natuurlijk Fijn je weer te lezen!

Gelukkeling, ben jij ook met naakte armen? Het klinkt super, jullie feest: zon, muziek, vrijmarkt.

Heel veel plezier!

Hier een rustige dag, we gaan Sam zo ophalen. dat is maar goed ook, Joe is echt van slag, zit heel zielig een beetje te kijken.

Normaal is hij enorm druk en actief, nu komt hij amper van zijn plek.

Ro heeft de laatste dingetjes geplant, de hele moestuin staat nu vol! 30 vierkante meter met groentes & aardappelen. ben benieuwd!

Joe kijkt ook uit naar Sam dus. Ze kunnen elkaar ook niet missen.

Wat lijkt hij toch op Saar. Ook hetzelfde karakter.

Ben ook even over de vrijmarkt gelopen en heb een kinderfietsje met zijwieltjes gekocht voor Sam. Voor ¤ 3.- Een roze/paars. Dus Jan heeft weer een project. Hij mag het zwart maken. 'k Was er al drie keer langs gelopen en uiteindelijk heb ik het maar meegenomen.
Ik had trouwens super hoge hakken aan. Niet voor lang, want ik kreeg me toch pijn aan mijn voeten. Maar ik was wel opeens een stuk langer.
Oooh die kleur staat je echt heel erg goed Zoeb!

Mooi

Ik vind je haar ook gaaf.
Zoeb wat ben je prachtig!

En Bo, ik wordt gewoon helemaal jaloers als ik je moestuin zie, wat n lap zeg!

Onze visite is net weg, sjurman is nog even bezig de tuinset te oliën, en strak gaan we bij mijn moeder asperges eten. Met , omdat het Koninginnedag is, pinot grigio erbij. Het drankje van Trix

voor allen!
Ziet er prachtig uit Zoebie!

Hier een heule rustige koninginnedag. We hebben uitgeslapen, vervolgens alle was opgeruimd (en gezorgd dat er weer wat in mijn kast past. Ik heb teveel t-shirts enzo, maar ik heb geen idee wat ik na mijn zwangerschap allemaal pas, dus kan momenteel helemaal niks weggooien). Ik heb wat voorbereiding gedaan voor een vergadering van komende woensdag en we hebben een geboortekaartje ontworpen. Wel productief dus!

Nu ga ik lekker eten koken en vervolgens vanavond eens wat leuks op tv kijken. Ik had helemaal geen behoefte aan wat voor wandeling dan ook en vriend vond het ook wel prima zo. Volgend jaar beter.

Norre, dank voor het aanbod. Voorlopig zou een bekkenband moeten voldoen, dus hoop ik dat ik je expertise niet nodig heb. Mocht het komende weken erger worden, dan trek ik aan de bel. Eventueel via FB ofzo. Thanks!

Bo, 30m2 aan groente. Laat die regenbui ('s nachts natuurlijk) maar komen! Ik ben benieuwd wanneer het gaat groeien! Het ziet er in ieder geval goed uit. Vorig jaar juni was het volgens mij nog niet helemaal leeg, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven