Ik ben zo bang... deel 12

14-10-2012 09:05 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Terwijl het buiten regent en koud en grauw is, maak ik deel 12 aan van een topic dat voor mij juist warmte en vrolijkheid betekent.

Het gaat al heel lang niet meer alleen over "ik ben zo bang", maar vooral over hoe een groep vrouwen elkaar gevonden heeft op internet, om met elkaar te kunnen praten over... alles, eigenlijk.

Wie mee wil praten, over kanker en alles om de ziekte heen, of over Border Collies en koi-karpers, wasmachines, Halloween, vakanties, werk, recepten, zwangerschappen of zangles en alles wat ik vergeten ben: welkom. En voor de forumsters die dit topic gemaakt hebben tot wat het is:

Dank jullie.

Deel 11 vind je hier.
Goedemorgen, te laat om je een goede werkdag te wensen Zoeb, maar ja, dan nu alsnog: werk ze

Sam is heel erg bezitterig als het gaat om mij! Hij vindt het maar niks als ik te lang met mijn vriendin praat, of als ik hem te weinig aandacht geef. Ergens heel lief, maar ik moest 'm gisteren echt even op zijn plek zetten, want hij is niet de baas, natuurlijk :-)

Vandaag gaan we een stukje lopen met de honden, en genieten van de herfst want zowaar, we hebben zon! En nachtvorst gehad, dat ook *brrrr*

De rijp staat weer op het gras.
Saar kijkt heel bewust de andere kant op als we Sedi knuffelen. Haha. Soms hebben ze herbezie nodig dat ze op hun plek gezet worden. Ze zijn zo slim.

Luont ook al zo vroeg op pad. Wat moet je lang wachten zeg.
Zoebie je hebt maar geluk met die leuke mannen, heette deze soms ook kees? Wat een smiecht die Saar en Sam ook al, ik zie het voor me haha!

Fijn Bo dat je iets rust kunt nemen en dat je dat ook merkt aan de pijn, is het nu uit te houden en slaap je wel 's nachts?

Wij zijn het nog niet zat nee, het is genieten op alle fronten, ik groei alleen wel dicht met al dat lekkere eten en drinken, maar daar gaan we thuis wel weer wat aan doen. We vieren elke dag een feestje en hebben niet echt iets speciaals gedaan op onze trouwdag, misschien elkaar een extra keer in de ogen gekeken dat wel!

Sjur hoe was het met de auto? Viel het mee?

Meepie is het al snel dat feest voor de dirigent?

Morgen gaan we naar de grote boeddha op de berg en dan zal ik weer een wierrookstokje voor je branden Bo, ik doe dat al om de dag in een klein tempeltje hier om de hoek, ik ben geen boeddist maar ik vind het fijn om dat te doen en ik vind het een van de mooiere godsdiensten. Ik zal er een foto van maken (de boeddha) Mijn man die niet in wierrookjes aansteken gelooft heeft nu twee armbandjes om van de afgelopen twee keer dat we er waren, die zijn door een van de priesters gezegend als het ware, hij doet ze never nooit af. Daar zal dan wel een derde bij komen...
Luonto dat is best een lange wachttijd, vind je dat erg? Ik ben zelf altijd van doe maar gelijk.

Bo nog aan het genieten saampjes met je lieven vriendin? Ik hoop dat het gaat met de pijn.

Geluk wat lief van je om wierrook te branden. Ook ik vind het Boedisme een mooie levensovertuiging. Ik ben benieuwd of er een derde, gezegende, armband bij komt voor je man.

Het feestje is a.s. donderdag de vereniging bestaat dan 70 jaar.

Nu kwam ik er gisteren ineens achter dat ik de muziek niet via de laptop kan laten lopen omdat ik daar geen internet heb, maar waarschijnlijk gaat het iemand lukken het van You Tube op cd te zetten. Lukt dat niet dan speelt de dirigente het, maar dat heb ik dus lieven niet gezien de tekst.

Ik ga in de relaxstand, ik had mijn kleinzoon vanaf 8.15 uur mijn dochter bleef na de lunch gezellig hangen en ook de hulp was er dus ik ben best wel moe.
Gelukkeling, wat lief van je Ik vind het zo'n mooie gedachte, echt heel ontroerend.

Luonto, is het gelukt, het geven van je cursus? best spannend!

Zoeb, Joe gaat soms ook weg als we Sam aandacht geven, zo grappig hoe die honden hetzelfde reageren :-) En ze zijn inderdaad zo slim dat we er soms echt om lachen, hoe listig ze sommige zaken aanpakken!

Meepie, de pijn valt mee nu ik echt niks doe. Ik belast dus onbewust die rib toch teveel als ik alleen ben.

Rust lekker uit na je lange dag, dat heb je wel verdiend!

Ik ga even koken, Ro is extreem laat vandaag want hij heeft fysio. Extra gezellig dat mijn vriendin er is, dus!
Wat lief van je, die wierrookjes, Gelukkeling! Mooie rituele hebben de boeddhisten toch...

Hè fijn, Bo, dat de rust (en het gezelschap van je vriendin) je goed doet. Wat voor lekkers heb je bekokstoofd?

Meepie, volle dag had je weer. Maar heb ik het erg mis als ik denk dat je ontzettend geniet van het gezelschap van kleinzoon en dochter?

Hier een rare volle dag. Auto staat bij de garage, is nog niet klaar. Hopelijk morgen wel.

PoesP is bij de dierenarts geweest, heeft de corticosteroïden en de antibiotica en anti-braak ingespoten gekregen. Dat zou twee weken moeten werken. Dan krijgt hij nog een keer zo'n injectie en uiteindelijk over 4 weken wordt zijn bloed weer getest. De maagbeschermer en maagzuurremmer moet nog wel met een pilletje, en gelukkig lukt het sjurman wel om die bij poesP naar binnen te krijgen. Met engelengeduld en veel rust... Ik denk dat poesP mijn frustratie voelt en daarop reageert, wat niet helpt natuurlijk.

Vandaag op de fiets naar het werk. Op de terugweg liep de rem van mijn fiets vast. Dus op fiets naar de fietsenmaker gebracht, is gelukkig garantiewerk. Heb meteen een paar andere dingen die niet helemaal soepel gingen doorgegeven, als het toch nog binnen de garantie valt...

En nu ben ik wel een beetje klaar. Ik ga de spruitjes zo nog even opzetten, de rest is al klaar of bezig te garen (filet américain en aardappeltjes uit de oven). Oh, en er zit nog een was in de machine. Anyway, bezig dagje dus...

Fijne avond!
Zie bij teruglezen een boel typo's, excuus! Moe en mobiel een posting doen gaan niet goed samen...
Sjur je hebt het helemaal goed ik geniet met volle teugen van mijn kleinkind en dochter en ach dan ben ik moe, jammer dan. Ik was weer snel herstelt (dan kan dus ook) en ben vanavond nog even wezen plonzen.

Ik hoop dat je niet al te duur uit bent bij de garage. En dan had je dus ook nog panne met je fiets het zit je niet mee. En dan de arme poes, ik hoop dat het Sjurman blijft lukken om de pillen te geven.

Bo wel fijn dat je merkt dat als je rust neemt dit je rib ten goede komt. Het heelt ook altijd erg moeilijk omdat er steeds beweging is vanwege het ademen, maar ik duim dat het toch snel aan elkaar gaat zitten en je pijnvrij bent. Dus wat goed en lief dat je vriendin je nu het nodige uit handen neemt. Maar daar ben je vrienden voor, jammer dat jullie zover van elkaar wonen anders zou ze vast nog meer voor je doen. Geniet nog maar lekker van de tijd die ze er nog is.

Voor straks lekker slapen allemaal.
Verdorie, ik was jullie kwijt! Tot ik dacht: volgens mij zei zoebie dat er een nieuw topic nodig was. En nou heb ik jullie weer

Even bijlezen hoor!
Hèhè... Klaar!

Bo, wat gezellig dat je vriendin er is om je even te ondersteunen. En een hele week Nederlands praten is ook niet mis! Gelukkig dat je nu een beetje geholpen wordt in het huishouden. Ik weet dat mijn vader een keer met hardlopen zijn rib heeft gebroken (er stonden twee paaltjes, hij struikelde over de eerste en landde met zijn borstkas op de tweede) en die kon amper in bed liggen laat staan de was ophangen! Lachen en niesen schijnen ook geen prettige bezigheden te zijn. Hopelijk zakt de pijn binnenkort! Rust is nou eenmaal niet iets waar jij wat mee schijnt te kunnen

Zoebie, die wasmachine, pffff... Ik hoop dat ie snel geleverd wordt. Ik snap niet hoe jullie het doen hoor! Ik heb volgens mij wel 5 wassen per week, minimaal. En nu met E is het helemaal vechten tegen de bierkaai. Want dan heb je net een was met alle hydrofiel luiers en beddengoeden gedaan en piest ze over haar verschoonkussen en kotst ze in haar bed. Maar goed, je krijgt we ook heel veel voor terug straks als ik moet werken moeten we maar zien hoe dat met de was gaat, maar gelukkig is ze dan ook 3 dagen buiten de deur. Kan ze bij anderen de boel vies maken, dat hoef ik niet te wassen

Meepie, wat ben je weer lekker druk. Gezellig hoor, al dat bezoek. En fijn dat je ook snel weer was bijgekomen. Ik heb niks met zwemmen, maar als ik zo lees hoe vaak jij gaat denk ik ook elke keer dat babyzwemmen misschien wel een optie is. (alleen: dan moet ik ook in badpak. En ten eerste moet ik er dan eentje hebben waar ik in pas en ten tweede moet ik er dan in. Brrr )

Sjur, lekker hè, al die kosten. Het valt altijd tegen. Toen wij vorig jaar met mijn ouders bij mijn broer de alpe d'huzes gingen kijken was hun auto ook stuk. Ze hebben toen bij een of ander mini garagetje (lang leve de ANWB die dat regelde, de grote reguliere garages hadden geen plek (of zin)) en toen zijn de bougies ook vervangen. Mijn vader was 29 euro kwijt. En dat was incl ophalen en uurloon! En arme poesp. Het zit het beestje niet mee. Hopelijk knapt hij snel op. Wij hebben ooit besloten de kat niet te verzekeren en aangezien er tot nu toe nooit wat is gebeurd behalve de reguliere inentingen elk jaar ben ik daar wel blij om. Maar ik ga er ooit spijt van krijgen denk ik.

Gelukkeling, lekker hoor, al dat mooie weer. En leuk weer naar de Boeddha. Ik denk dat het boeddhisme in basis heel erg terug gaat naar het eigen gevoel en daarom kunnen wij ons er als westerlingen veel beter in vinden. Maar dan alleen als het ons uitkomt natuurlijk ik geloof ook niet zo in de uitwerking van wierrookstokjes (net zo min als een kaarsje aansteken in RK kerk) maar ik vind de symboliek zo mooi! Het feit dat je op zo'n moment aan iemand denkt en er bewust mee bezig bent is al voldoende, toch?

Luonto, we zien elkaar morgen. E groeit als kool, dus hoop dat de doorgegeven maten nog kloppen. Ben benieuwd! En wat een beslissing weer, die operatie. Nog 6 maanden om aan het idee te wennen, maar toch. Jeetje meid, ik krijg er toch weer een brok van in mijn keel!

Phoehee, Norre, iedereen die ik persoonlijk vergeet en alle meelezers: ! Happy new topic!

Ik ga me maar eens aankleden. Vandaag ga ik met E naar mijn opa's en oma's. Met de bus en dan nog een stukje lopen. Geen probleem in basis maar het is echt vies weer. Bovendien heb ik om elf uur afgesproken en is het met lopen erbij anderhalf uur, dus ik moet "zo" weg. Eerst snel aankleden en E uit bed plukken. Hopelijk drinkt ze nu nog wat zodat ze de hele reis uitgeteld in de doek hangt

Overigens heb ik na deze week nog 1 week brij. E gaat morgen twee uurtjes oefenen op het kdv en dan volgende week iets langer. En dan is het de 30e echt zo ver. Ik kan me de thuisblijfmoeders nu beter voorstellen, maar het is toch niks voor mij denk ik. Als het financieel mogelijk was geweest was ik 3 dagen gaan werken, maar voorlopig moet ik er 4. En ach, vriend is ook een dag thuis dus E komt volgens mij niet echt iets te kort. Alleen ik.. Beetje doorbijten maar over een maand of twee weten we vast niet anders meer!

Fijne dag allemaal! Ik zal het topic weer opslaan in de favorieten, dan raak ik jullie niet meer kwijt
Goedemorgen!

Alles bijgelezen, maar even korte reactie want laatste dag met vriendin (morgenochtend gaat ze weer).

Ing, superfijn je weer te lezen, en ik zag in mijn hoofd echt zo'n slapstickscène voor me, met een oververmoeide vrouw en vijftien wasmanden om zich heen, terwijl haar babydochter gezellig de volgende luier volplast Maar dat je van kleine kindjes heel veel was hebt, dat is een feit.

Sterkte alvast morgen, met het oefenen op het KDV. Grote veranderingen komen er aan, voor jou en je gezin!

Meepie, zelfs nog gaan zwemmen gisteravond? :-) Jij zal lekker geslapen hebben!

Sjur, arme poesP, die hangt ook van medicatie aan elkaar hè? Geef hem een pootje van mij, ik herken het

Ik had gisteren venkel uit de oven, gebakken aardappels en kip voor Ro en mijn vriendin, zelf wat notenrijst.

Zoeb, heb je al uitzicht op de levering van je wasmachine? Je kunt er een column over schrijven zo onderhand!
Goedemorgen,

Deze post stond nog open van gisteravond. Niet verzonden dus.

Straks meer. Nu de auto in en werken.

De wasmachinesoap loopt ten einde.

We zijn vanmiddag uiteindelijk toch maar terug naar de MM geweest en meer als de gratis bezorgkosten zit er niet in, omdat het door Samsung niet geleverd werd. (Jaja zij beloven toch dat het er de woensdag erna zou zijn)?? Er is zo veel vraag naar dat ze het in die fabriek niet bij kunnen benen blijkbaar. Nou ja.met de korting bij de koop is het dan toch wel mooi dik 100- minder. Donderdag komt de machine binnen en nu was de vraag of ik hem dan wel voor het weekend bezorgd zou krijgen, want de planning was al gedaan. Ja zeg, dus wel. Ik heb toen toch echt even mijn mond open getrokken.

Uiteindelijk komt de wasmachine dus vrijdag. Mag tijd worden.

Moet ik morgen nog wel een keer naar de kinderen om te wassen.
Zoeb zou het dan n u echt gaan gebeuren dat de wasmachine vrijdag komt?????????????? Ik hoop het echt voor je met als extra bonus een leuke Cees al of niet met zijn ook leuke broer

Ing succes morgen op het KDV het zal voor jou best wennen zijn E aan anderen over te laten. Maar E zal het er prima naar haar zin hebben. Veel plezier met Luonto morgen.

Gelukkeling hoe was het bij de Boeda en heeft je man er een armbandje bij?

Bo nog even lekker genieten samen met je vriendin. Wordt het bij jullie ook mooi weer? Hier praten ze al over 20 graden of meer voor het weekend. Nou laat die zon maar komen!!

Ik heb mijn kleinzoon niet vanmiddag vanwege de herfstvakantie en nu komt mijn zoon en zijn vriendin weer eten vanavond, lekker gezellig. Ga zo maar eens boodschappen doen.
Ja hoor dat armbandje is erbij gekomen, het was een mooie ervaring weer, er hangen een honderdtal zware koperen bellen en je kunt met een stok op elke klok slaan terwijl je voor iets of iemand bidt, dat hebben we gedaan. We hebben niet veel tijd vanavond en wensen jullie

Allemaal een fijne avond xxx
Bo jammer dat ze morgen alweer weg gaat. Het zal vast heel leuk en gezellig zijn geweest en het Nederlands praten vertrouwd.

Leuk dat Joe zo precies hetzelfde reageert als Saar.

Toch vind ik het nog steeds een hond met een apart karakter. Zo heel anders als Sedi en Gyps toen.

Wel een hele lieve hond hoor. Ik zou haar voor geen goud meer willen missen. Tuurlijk niet zeg. Moet er niet aan denken.

We vragen ons wel eens af hoe Saar gaat reageren als Sedi er niet meer zou zijn. Gyps was zeven toen ze overleed en Sedi mag dat volgend jaar alweer worden. Nu ga ik ervan uit dat zij wel een stuk ouder gaat worden, maar het zit toch in mijn kop.

Ing het zal raar voor je zijn dat E naar het KDV gaat en je dan een tijdje alleen bent.

Sam heeft het er altijd heel leuk gevonden, dus het komt goed.

Wel veel dat je weer vijf dagen moet gaan werken, maar dan kun je 's avonds dubbel genieten van de kleine meid.

Wij hebben gisteren berekend wanneer onze kleindochter er op vrijdag bijkomt en dit gaat pas in januari gebeuren. Duurt dus nog wel even. Maar ik heb er nu al zin in en Sam is al zo wijs aan het worden.

Wat een was heb je met zo'n kleintje. Helaas moet ik je teleurstellen, want ik heb de vuile was altijd weer meegegeven aan schoondochter. Hoewel ik zelf natuurlijk ook wel een kast vol kleertjes en lakentjes enz. heb.

Meep, vandaag dus niet zwemmen. Gezellig dat ze komen eten vanavond. Het is met Sam ook steeds leuker aan het worden. Afgelopen vrijdag was zijn bordje leeg en zei hij mij opeens na.

Ik zei "OP" en hij zei opeens ook "Opppp". Ech lettergreperig nog "O PPPP". Zoooo leuk. Wij allemaal klappen en lachen en hij klapte mee en lachte mee en zei het steeds na. Het is zo'n lekker manneke.
Zoeb, het worden vier werkdagen hoor! Ik maandag vrij, dinsdag en woensdag naar de oma's, donderdag kdv en vrijdag vriend vrij.

Ik ga snel een broodje eten zodat ik zo kan sporten. E gooide net een gedeelte van haar eten al half vergaan over de bank, dus ben wat laat....
Bo naar van de pijn

Volgens mij wordt het wel mooi weer, zeker bij jullie.

Gezellig, bezoek!

Zoebie wat een soap die wasmasjien.

Gelukkeling ik zag de foto's voorbij komen, maar zat op werk en reageer dan niet. Mooi hoor!

Sjur kan je niet gewoon het bekje onder dwang open doen, pil achterin, bekje dichthouden en klaar? Zo deden wij dat, het was de enige manier.

Luonto 6 maanden is lang!

Ing ik ben erg benieuwd hoe je het werken weer gaat vinden, ik moest er echt weer inkomen toen. Wat gaat de tijd toch hard!

Hier alles prima. Zwangerschap vliegt voorbij, het is een stuk minder bewust dan vorige keer en dat vind ik wel jammer.
Goedemorgen,

Vandaag gaat je vriendin weg Bo. Wat jammer en wat zul je haar missen. Maar je hebt wel een leuke week achter de rug.

Gaat het nu beter met de pijn?

Raar is dat hè Phoehee, dat je de tweede zwangerschap minder bewust meemaakt. het komt omdat je het allemaal al eerder hebt gehad en nu Okkie erbij hebt. Je bent drukker ook.

Nog een paar weken. Wij beginnen nu af te tellen. Maandag de trouwerij en dan is gaat het allemaal snel. Morgen Sam ophalen en meteen weer naar huis. Vandaag komt de wasmachine binnen. Ik heb de was maar de was gelaten. Ik had geen puf meer om ermee naar de kinderen te gaan en nu kan hij morgen meteen zijn werk doen.

Ik ga het gordijn nu afmaken. Het is bijna klaar en dan kunnen we het morgenavond ophangen. Zo te zien gaat het nu wel goed komen.

Nu ga ik even bij Geluk de foto's bewonderen.
Goedemorgen,

vriendin staat onder de douche, moet daarna alles nog inpakken en is veel te laat volgens haar eigen schema

Ik heb superslecht geslapen en ben ook wel weer toe aan rust, hoe fijn het ook was dat ze er was.

Ik heb toch veel pijn nog, dus ik bel vanmiddag de arts die vorige week die pijninjecties gedaan heeft. Benieuwd wat hij zegt!

Iedereen alvast een fijne dag gewenst, ik reageer later op iedereen, heb alles gelezen hoor!
Bo helaas gaat je lieve vriendin vandaag weer naar huis, en wat balen dat je nog steeds veel last hebt van je rib. Ook ik ben benieuwd wat de arts te melden heeft.

Vanavond het 70 jarig feestje van de vereniging, vanmiddag ga ik even lekker op bed liggen om vanavond helemaal fit en fruitig te zijn.
Bo ik hoop dat je goed nieuws krijgt van de arts, visite en vis blijft drie dagen fris zegt men, hoe lief ze ook is ik zou ook weer blij zijn met wat rust, een warme knuffel
Zo, ben ik weer.

De visite is naar huis, en ik zit lekker op de bank :-)

Meepie, ik wens je alvast een ontzettend fijne, leuke, muzikale en succesvolle avond toe! Ik hoop dat jullie voorstelling helemaal goed gaat :-)

Gelukkeling, inderdaad, na drie dagen wil je ook je eigen huis weer voor jezelf, dat is inderdaad een beetje waar!

Mijn rib moet gewoon helen, ik kan een nieuwe injectie komen halen als ik dat wil, maar de procedure is nogal pijnlijk en het resultaat niet zodanig dat ik het het waard vind om nogmaals doorheen te gaan.
Je huis weer voor jezelf is ook wel erg fijn Bo. Je eigen ritme volgen, en dan maar hopen dat je genoeg doseert en niet over je grenzen gaat qua pijn... Sjit dat er behalve nog een x inspuiten weinig te doen is aan deze pijn. Dat je botjes maar weer gauw aan elkaar groeien hoor!

Jaaah Zoebie, issie er al? Wat zal jij vanavond fijn wassen zeg. Als je net als wij eerst een helikopter had staan als de machine ging centrifugeren, dan zul je verbaasd zijn over de stilte die er straks is. Zó sssssssst

Phoehee, dwang bij poesP stellen we het liefst zo lang mogelijk uit. Hij is nogal een bangepoeperd en bepaald niet dom, dus als hij 3x in de houdgreep gezeten heeft laat hij zich de vierde x niet meer pakken. Wat gaat het snel, je tweede zwangerschap! Nog even en je bent een kleintje rijker...

Meepie, veel plezier vanavond. Komen vanavond ook de parelvissers tevoorschijn? Nu nog even lekker rusten, doe je goed!

Gister was m'n auto wel klaar. Ruim 80 euro verder, en ik weet nog niet helemaal zeker of alles het wel naar behoren doet. Het lijkt alsof de auto minder vermogen heeft dan eerst. Moet misschien nog maar even terug. Ik kijk het morgen nog even aan, dan kan ik morgenmiddag altijd nog even aan de bel trekken. Eigenlijk moet ik vandaag mijn fiets nog ophalen, maar ik heb geen puf meer. Ik ga zo de fietsenmaker bellen dat ik morgen kom, of ik de leenfiets nog een nachtje hier mag laten staan.

Bo die injectie was best pijnlijk dus ik snap dat je dat liever niet meer doet. Ik hoop dat je de rust kunt vinden om het een beetje langzaam aan te blijven doen.

Logees zijn leuk, maar inderdaad soms ben je blij dat ze weer naar huis gaan en weer van de rust kan genieten. Hoe gezellig en leuk het ook was.

Morgen tussen 9 en 11 brengen- en installeren ze de wasmachine. En ik heb een berg was, dus ik kan mijn hart ophalen.

Nu nog even werken tot 10 uur.
Werk ze, Zoeb! En ik zit morgen klaar voor een live verslag van de levering, installatie en ingebruikneming van je wasmachine

Sjur, wat onhandig dat je het idee hebt dat de auto nog steeds niet supergoed werkt.

Ik hoop voor je dat zowel je fiets als je auto snel weer in goede staat bij je staan!

Ik ga slapen, ben heel erg moe. Wel erg genoten van de afgelopen dagen, ik heb ook echt zin in het weekend met Ro.

Liefs voor allemaal en tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven