Ik ben zo bang... deel 12

14-10-2012 09:05 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Terwijl het buiten regent en koud en grauw is, maak ik deel 12 aan van een topic dat voor mij juist warmte en vrolijkheid betekent.

Het gaat al heel lang niet meer alleen over "ik ben zo bang", maar vooral over hoe een groep vrouwen elkaar gevonden heeft op internet, om met elkaar te kunnen praten over... alles, eigenlijk.

Wie mee wil praten, over kanker en alles om de ziekte heen, of over Border Collies en koi-karpers, wasmachines, Halloween, vakanties, werk, recepten, zwangerschappen of zangles en alles wat ik vergeten ben: welkom. En voor de forumsters die dit topic gemaakt hebben tot wat het is:

Dank jullie.

Deel 11 vind je hier.
Goedemorgen,

Fijn dat het alweer weekend is hè Bo. Heerlijk. En het is nu al mooi weer en dat zou het blijven. Gisteren was het echt superlekker buiten.

Dat live verslag krijg je Bo. Al of niet met een lekkere Cees.

Nu Sam ophalen.
Goedemorgen,

nou Zoeb, ik zit er helemaal klaar voor, en ik denk jij ook

Heel veel plezier met je kleinzoon vandaag, met je nieuwe wasmachine én met de gezellige installateurs

Meepie, hoe was je avond? Heb je het leuk gehad en is alles gegaan zoals je het wilde?
Ik ben er ook klaar voor.

Sam is leuk met Saar en Sedi en een bal aan het spelen en tussendoor met de auto's en de garage.

Ik heb al gestofzuigd en gedweild,wc gepoetst, keuken opgeruimd en nu is het wachten op de Ceesen.

Meep hoe ging het gisteren? Alles goed gegaan?

Je bent natuurlijk aan het uitslapen.

Sjur loopt je otootje inmiddels beter? Anders moet je terug. Gelukkig is het mooi weer, dus je kunt droog (leen)fietsen.
Spannend, Zoeb!

Wat lief dat je kleinzoon en de honden samen spelen, trouwens.

Onze eigen Sam hier heeft steeds minder resultaat van de pillen tegen de lupus, en de plekken breiden zich weer uit. We zitten echt met de handen in het haar momenteel; de dierenarts weet het ook niet meer, want er is gewoon niet veel aan te doen.

Maar die bloedende neus, zo zielig....
Het gatsie Bo, die arme Sam. Wat rot dat daar niets tegen te doen is. Op Internet vind je er ook niet veel over hè. 't Is nog vrij onbekend. Heeft Sam er veel last van? Ik heb toen de foto's gezien en het is een vreselijke aanblik.

Saar, Sedi en Sam zijn een team. De honden zijn heel lief voor Sam en ze moeten hem ook altijd even begroeten en besnuffelen als hij binnen is. Sam speelt graag met de ballen en de honden gaan erachteraan en Sedi brengt de bal ook weer terug. Sam weet dat nu al en hij vind het een leuk spelletje.

Ik laat de honden natuurlijk niet alleen met Sam. Hoe lief ze ook zijn.

De twee Ceesen waren jonge sterke kerels die het ding in no time de twee trappen op hadden gesleept. Wasmachine aangesloten ennnn................ het pakte geen water. Ik dacht natuurlijk meteen: " Oh nee hè". Maar de waterstop bleek kapot. Die hadden ze wel bij zich, nog eens ¤ 27.- extra. Daar gingen de gratis bezorgkosten. De wasmachine staat en draait nu de eerste kookwas. Natuurlijk. Ik heb al zo lang niet meer heet kunnen wassen en het kan straks zelfs buiten hangen. Ben benieuwd hoe schoon en droog het eruit komt.
En inderdaad, geruisloos. Wisten we eerder precies wanneer de machine klaar was als we beneden zaten, omdat het leek of er een straaljager overkwam, nu moet ik echt gaan kijken. Ik heb hem met het proefwassen met een lege machine net niet horen centrifugeren. Fijn dat het ook maar een kort proefwasje was. Kon ik snel beginnen tenminste.

Je wasmachine is er!!!!!! Ooooh, wat zul jij blij zijn met je schone kookwasje zo, echt heerlijk als alles ineens helemaal fris uit de machine komt!

Gefeliciteerd Zoeb, er is een eind aan je gebed-zonder-end qua bezorging :-)

En wat ontzettend ontroerend, zoals je beschrijft hoe je kleinzoon en de honden op elkaar reageren

Die lupus is inderdaad zielig voor onze Sam; we hebben alle pillen en smeersels gehad en niks helpt écht.

Het lijkt alsof hij er geen pijn van heeft, dus dat is een geluk bij een ongeluk, maar het wordt gewoon in periodes steeds erger.

Nou ja, het is heerlijk weer nu; vanmiddag is Ro vroeg thuis en dan gaan we ze eens even uit laten razen bij de meertjes in het dorp.
Gelukkig dat Sam er niet veel last van heeft. Het ziet er alleen zo vreselijk naar uit en dan tot bloedens toe. Echt erg Bo.

Die lieve mooie hond.

Ik zit te wachten tot de eerste was klaar is, dan kan meteen de tweede erin.

Sam slaapt dus ik heb even rust.

Net was Sam met de autootjes aan het spelen met aan allebei de kanten een slapende hond. Zoooo lief om te zien.

Ik denk dat ik ook even naar het bos ga wandelen vanmiddag met Sam en de honden. Het is inderdaad heerlijk weer.

Moet nog even een lekker recept van Internet plukken. De kinderen blijven eten vanavond. Eens zien wat gemakkelijk en lekker is.
Ik weet niet wat me overkomt, maar het is gewoon zomers warm, buiten! Zon, zacht briesje, prachtige herfstkleuren... wat heerlijk zo!

Heb jij nog gewandeld, Zoeb? Wij net een klein ommetje, het was superfijn.
Ik heb ook gewandeld vanmiddag Bo, met Sam en de honden naar de groentenboer en slager hier in het dorp en een lekker royaal ommetje gemaakt en daarna ben ik met Sam met de fiets naar de supermarkt gegaan. Nu staat het eten op en in de oven en kunnen we straks lekker aan tafel.

Het is echt heel lekker weer buiten. Genieten moeten we ervan. We kunnen nog de hele winter binnenzitten.

Dat zei ik gisteravond op mijn werk ook toen het druk was. Wat moeten die mensen allemaal achter de pc. Ga wandelen, met je hond, je poes of kanariepiet. Iedereen lag in een deuk.

Jan is voor het eerst met Sam fietsen, ik ben benieuwd.

En de was is echt schoon. Ik had er geen idee van dat het oude masjien het zo slecht deed.
Hoe is het gegaan, Zoeb, het fietsen met Sam? Heeft Jan 'm in het zitje kunnen houden?

En ik had hetzelfde, met de nieuwe wasmachine: het verschil met de vorige machine was erg groot.

Meepie, ben je bijgekomen van je jubileumavond? Ik heb aan je gedacht, ik hoop dat je het leuk had.

Wij gaan, na een berg pannenkoeken gegeten te hebben, lekker op de bank hangen en vroeg naar bed. Hopelijk morgen wat meer energie, om van dit prachtige herfstweer te kunnen genieten.

Fijne avond allemaal!
Geniet je lekker op de bank met niksdoen Bo. Heerlijk hè.

Het is goed gegaan met Sam en Jan op de fiets. Jan heeft genoten. Sam is de hele tijd van alles aan het vertellen in zijn brabbeltaaltje en die vind fietsen ook heerlijk. Eén dag is eigenlijk te weinig. We genieten zo van het manneke.

Nou ja het weer was daar natuurlijk ook de schuldige. Wat een lekkere dag was het vandaag.

MMm wel veel heerlijk en genieten in één post. Maar jullie snappen het wel hè.

De afwas is weg, er zit weer een was in het masjien, Sam en zijn ouders zijn weer naar huis, het speelgoed is weer opgeruimd en nu ga ik het gordijn afmaken. Dat moet morgen hangen.
Goedemorgen,

allemaal alvast een mooi weekend gewenst, in zo mogelijk nog mooier herfstweer :-)

Wij gaan vanmiddag een stuk rijden en kijken hoe mooi de herfst is in de streek; Zoeb, succes met je gordijn, ik hoop dat het straks ook écht hangt :-)
Goedendag allen,

Zoeb wat heerlijk dat je weer fijn zelf kunt wassen. En wat leuk opa en kleinzoon samen op de fiets.

Bo ook hier lekker weer alleen nog even geen zon. Geniet straks lekker van jullie rit.

De jubileumavond was geslaagd. Wij hebben voor ons stukje van de parelvissers veel lof gehad, zelfs van de dirigente die op het laatst heeft begeleid want de cd die ik uiteindelijk had van een You Tube filmpje was niet om aan te horen. Ik wist dat ze dit veel te hoog gegrepen vond voor ons maar ze wist niet dat wij er totaal iets anders van hadden gemaakt en nu is ze zo enthousiast dat we het misschien wel vaker bij een concert gaan doen. We hebben alle aanwezigen (in het Frans) aan het zingen, gekregen dus dat was top.

Ik zou ook nog met iemand een menuet dansen maar hij kon de drukte niet aan en is naar huis gegaan. Gisteren is hij opgenomen voor een time out in GGNet. Dit stond al gepland, en ik heb hem gisteravond (op zijn verzoek) even bezocht. Zo sneu een leuke vent, wel met asperge, en dan zo met zichzelf in de knoop zitten. Nou dan bezoek ik hem maar zo af en toe en hoop zo wat steun te kunnen geven.

Ik ga eens even de boodschappen doen en als de zon nog te voorschijn komt misschien een stukje fietsen.
Een hele goede middag,

Bo, is het ij jullie ook een "Indian Summer"? Qua temperatuur en kleurenpracht is het hier heerlijk, zonnetje laat het vandaag een beetje afweten. Gister was de zon er wel de hele dag, heerlijk even op het terras gezeten, aan het strand. Was fijn! Hopelijk hebben Ro en jij het minstens zo fijn tijdens jullie tochtje door de omgeving.

Meepie, een geslaagde avond dus. Alleen wel jammer dat een van je medefeestvierders geen feestje vierde. Opname, is nogal wat! Ik begeleid iemand die ook Asperger heeft, en bij hem is het idd ook een wankel evenwicht in wat hij kan hebben aan onverwachte gebeurtenissen. Zolang alles voorspelbaar is, gaat het prima met hem, maar als er ineens iets niet gaat zoals gepland (en ja, dat gebeurt wel eens in het leven...) dan is het stress met een heel grote S. Lief dat jij jouw clubgenoot gaat opzoeken en opbeuren

Ik ga zo werken, heb weekenddienst. Volgens mij wordt vandaag een drukke dag, heb net de mail al even bekeken (kan vanuit thuis inloggen). Er ligt zat! Maar vaak zijn de diensten waarin je continu doorrent het snelst voorbij. Sjurman is dit weekend ook aan het werk, marathon van Amsterdam wordt gelopen en daar moet hij voor zijn werk bij zijn. Vandaag voorbereiden, morgen het evenement. Lekker vaag hè?

Voor nu een voor alle lieverds hier, heb een fijne dag!
Bo even lekker een stukje in de auto genieten van het mooie weer en de prachtige herfstkleuren. De natuur is nu op zijn mooist.

Sjur dat klinkt druk, maar het is wat je zegt. Als het druk is vliegt de tijd. Werk ze.

Meep wat leuk dat je zoveel lof hebt gekregen op je duet. Geweldig is dat toch als het goed is gegaan. En dan op best wel een korte tijd. Jammer van je danspartner, maar misschien zat het er wel al een beetje in.

Het gordijn is echt klaar en kaarsrecht zo op het oog. Dus ik ga er nu maar vanuit dat het goed is. Straks ophangen, maar nu eerst douchen en boodschappen doen en een cadeautje kopen voor schoondochter. Ik had beloofd dat het voor haar verjaardag zou hangen en dat is morgen dus gelukt.
Goedemiddag ladies!

Ik ben ook aan het werk, heb weer weekend dienst. Kon nu op mijn gemak wat dingetjes uitzoeken en afhandelen zodat de mailbox op het werk ook weer wat leger is geworden, want die liep nogal vol.

Het gaat bij ons een hele drukke tijd worden op het werk en aangezien je normaliter ook de hele dag aan de telefoon zit kun je uitzoekklusjes er eigenlijk niet bij hebben. Dan is zo'n zaterdagdienst wel erg lekker. Kan heel goed thuis werken, als ik hier op printen druk, komt het op mijn werk uit de printer, dat vind ik toch zó geweldig!

Fijn dat jullie allemaal lekker genieten van het weer. Hier is het nog flink bewolkt en niet echt zonnig, maar het is een aangename temperatuur.

Typen op de laptop gaat trouwens echt niet lekker, hij slaat steeds spaties en letters over, dus moet steeds corrigeren. Heb dat trouwens alleen op het forum, voor de rest gaat het typen juist gewoon goed. Raar....

Ik ga weer lekker verder en wens jullie allen een heel fijn weekend toe!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
egopost mijn OMG ik heb een date...een echte date.

Hij stelde gisteren voor om naar het Ballet! te gaan en smst net of ik ook wat kom eten.

Ik heb nog nooit een echte date gehad. Ik weet niet waar ik het over moet hebben en wat ik moet zeggen. Ga ik iets over het ziek zijn zeggen, of niet. En zo ja, wanneer dan. Daar is toch nooit een goed moment voor.

Ik sluip zo wel ff het toilet in om jullie op de hoogte te houden. Ik denk dat het een hele lieve jongen met smaak is. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet meer zoveel van gisteren.
Luonto, spannend Heel veel plezier gewenst, dat sowieso; en maak je niet te druk over wanneer je wat moet zeggen over je ziekte.

Als het goed is, voel je dat vanzelf wel aan en verloopt dat redelijk natuurlijk.

Zo ging dat bij mij en mijn man, tenminste. Ik denk aan je, have fun!

Netje, weer aan het werk dit weekend, krijg je daar dan een extra vrije dag door de week voor terug?

Zoeb, éindelijk een recht gordijntje, ik hoop zo dat je schoondochter er blij mee is.

Wij zijn vandaag niet weggeweest, we gaan morgen. Vandaag heeft Ro de moestuin klaargemaakt voor de winter en lekker in de tuin gewerkt. Ik heb, met alle deuren en ramen open, onder een dekentje op de bank heerlijk zitten lezen, breien, dutten. Wat een fijne dag.

Ben je nog geslaagd voor je schoondochter, of is het een moeilijk iemand om een cadeautje voor te kopen?

Sjur, werk ze! Ik hoop dat je werkdag voorbij vliegt, ik vond het ook altijd fijner om veel te doen te hebben, dan verglijdt de tijd een stuk makkelijker dan wanneer je elke seconde ziet wegtikken op de klok.

Hoe gaat het nu met poes P? Lukt het nog, het toedienen van de medicatie?

Meepie, wat super dat je voorstelling zo'n succes was

Kon bijna niet anders, het was vanaf het begin gewoon een hartstikke origineel plan, maar dat jullie het nu misschien zelfs vaker op gaan voeren, dat is toch wel het beste compliment!

Jammer van je danspartner, maar je kunt het niet plannen helaas, wanneer je het mentaal even niet aankan. Fijn dat hij nu een time-out heeft, én dat hij jou op bezoek heeft gehad.

Je bent een lieverd.

Wij gaan zo eens wat eten, en daarna een ontzettend suf, burgerlijk en saai avondje voor de TV doorbrengen Heerlijk!
Luonto wat leuk en spannend tegelijkertijd. Probeer je niet al te druk te maken het loopt zoals het loopt. En ik duim dat het goed loopt. Blijf gewoon je geweldige zelf en geniet!!!!!!!!!!

Sjur werk ze, is degene die je begeleid een bewoner of iemand uit je prive leven? En het is precies zoals je beschrijft. Vanmiddag heeft hij ook weer pats boem een streep onder een vriendschap gezet, er zal wel iets voorgevallen zijn.

Zoeb hangt het gordijn er tip top bij?

Netje werk ze dit weekend. Volgens mij heeft het forum soms gewoon kuren.
Luont, heel veel plezier!!! Ben benieuwd hoe het afloopt... En inderdaad, wellicht dat het net zo natuurlijk verloopt als bij Bo.

Meepie, inderdaad zal het wel aan het forum hebben gelegen, want heb nu nergens last van.

Ik krijg voor de weekenddiensten een bedrag (68 euro bruto) wat eigenlijk een lachertje is, maar je hoeft er niet voor thuis te blijven. Dat doe ikzelf, omdat ik toch thuis ben. Iedereen verklaart me ook altijd voor gek, maar goed.
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Luonto, wat leuk! Zit je al op de wc, of is het daar te gezellig voor?
Lieve Luont, wat spannend. Ik ben zooo benieuwd hoe het is gegaan. Beetje late reactie, maar zeg het als het moment daar is, is het niet vandaag dan een andere keer. Ik hoop zo dat je hebt genoten.

Bo lekker hè met de deur open genieten van het mooie weer. Tot woensdag lijkt het nog zo warm te blijven. Het is zelfs nu midden in de nacht nog heerlijk buiten.

Ik kan niet slapen. Ik hoest me een tierelier, heb een stijve nek. En net dacht ik tijdens een hoestbui een rib gekneusd te hebben want het deed me een pijn. Dus nu kan ik me jou rib een beetje voorstellen Bo. Het is gelukkig weer langzaam aan weg aan het trekken. Maar het was rot gevoel. Ik heb een pot thee gezet en net stond Saar bij de achterdeur te piepen. Als ze naar buiten wil doet ze dat en ik hoor het bijna niet. Nu zijn ze allebei in de tuin aan het struinen.

Siep is al veertien dagen niet thuis geweest en we denken dat ze ergens anders zit. Ze kwam de laatste tijd thuis met een weldoorgevoede dikke buik en we zagen haar steeds minder. Ze is gechipt, dus als er iets gebeurt zou zijn hadden we het denk ik wel gehoord. We hebben het doorgegeven aan de verschillende instanties en steeds gezocht, maar haar niet kunnen vinden. Ik zal er niet gek van staan te kijken als ze opeens weer voor onze neus staat.

Het gordijn hangt en het hangt recht en is precies op maat. Eindelijk. Schoondochter was erg blij en dankbaar. Ze had het geloof ik niet meer verwacht, maar beloofd is beloofd. Ook al was het nu net op het nippertje.

Een cadeautje voor haar is nooit moeilijk. Ik heb bij Douglas een cadeaubon gekocht, met een paar mooie glaasjes voor waxinelichtjes in te doen en een pakketje van Pink Ribbon.

Mooi ingepakt en ik weet dat ze daar erg blij mee is. Anders koop ik altijd een geurtje, maar ze moet er inmiddels een toilettafel vol van hebben. Nu kan ze zelf iets uitkiezen.

Ik ga een aspirientje innemen en nog wat proberen te slapen.
Goedemorgen,

Luonto, heb aan je gedacht en hoop dat je een heerlijke avond hebt gehad :-)

Zoeb, hier ook al zo warm 's nachts, raar weer hè? Ik ben echt blij voor je dat dat gordijntje nu eindelijk goed is, wat heb je daar een werk in zitten!

Heb je nog kunnen slapen, uiteindelijk?

Netje, als jij het zelf fijn vindt om te werken in het weekend, dan maakt het niets uit wat een ander daar nu weer van denkt, toch? Als je geen kinderen hebt die in een schoolritme zitten is het ook helemaal niet zo'n raar idee.

Meepie, wat heftig dat er ineens zo'n streep onder de vriendschap wordt gezet van één kant. Trekt dat nog bij, denk je? Ik wens je een fijne zondag toe.

Jullie allemaal, trouwens;wij gaan zo alsnog even rijden en een mooie plek uitkiezen om te wandelen.
Bo ik wens je een fijne rit en een mooie wandeling.

Ik heb uiteindelijk tot 10 uur geslapen en ben nu als de wiedeweerga aan het stofzuigen.

Straks visite en daarna naar schoondochter.

Fijne zondag allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven