Ik ben zo bang... deel 12

14-10-2012 09:05 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Terwijl het buiten regent en koud en grauw is, maak ik deel 12 aan van een topic dat voor mij juist warmte en vrolijkheid betekent.

Het gaat al heel lang niet meer alleen over "ik ben zo bang", maar vooral over hoe een groep vrouwen elkaar gevonden heeft op internet, om met elkaar te kunnen praten over... alles, eigenlijk.

Wie mee wil praten, over kanker en alles om de ziekte heen, of over Border Collies en koi-karpers, wasmachines, Halloween, vakanties, werk, recepten, zwangerschappen of zangles en alles wat ik vergeten ben: welkom. En voor de forumsters die dit topic gemaakt hebben tot wat het is:

Dank jullie.

Deel 11 vind je hier.
Bedankt voor de lieve woorden. Helaas was de date echt een fiasco. Ik ben voorlopig weer even genezen. Het begon allemaal heel leuk totdat er ineens kinderachtige referenties over seks kwamen. Hij was gewoon vreemd. Jammer want hij leek zo leuk. Ik kreeg echt allemaal flashbacks naar m'n ex en als ik ergens absoluut geen zin in heb is het dat weer.

Ik wil gewoon een echte man, geen jongen die alleen maar ergens moeite insteekt omdat er misschien wel seks uit komt. Een man die weet hoe het hoort en die weet waar hij zelfs staat in het leven. Deze jongen is twee jaar ouder dan ik, maar echt ik ben gewoon zo veranderd. Het hebben over kanker was geen probleem, maar ik vraag me af of hij het echt snapte.

Echt dames, het is dat ik niet in detail treed, maar ik heb echt met mijn oren zitten klapperen!

Meepie heel verdrietig als een vriendschap zo aan zijn einde komt.

Sjur succes op je werk vandaag! Ook voor Sjurman.

Netje, toch fijn dat je vanuit huis nog iets aan je werk kan doen. ik ben thuis 's ochtends altijd het productiefst.

Zoeb ik hoop dat je een beetje bij kunt slapen. Ik geloof dat het hier nu rap kouder gaat worden. Fijn dat het gordijn zo recht is geworden. Mag ook wel na al die moeite!

Bo hoe was de wandeling? Genieten zeker nu de paden nog niet te nat zijn.

Fijne zondag! ik ga lekker sporten...
Bo veel plezier met je ritje vandaag. Ik ga vanmiddag die man met asperge ophalen voor een ritje over de Veluwe, ik hoop dat het zonnetje zich nog laat zien.

Zoeb fijn dat de gordijnen helemaal goed zijn. Hoe is het met je zere rib?

Ing nog even en dan weer werken hè?

Luonto wat jammer dat het niets is geworden. Helaas lopen er vreemde (op het oog leuke) snoeshanen rond in dating land. Zijn jullie nog wel naar het ballet geweest? Ach wie weet is er ooit voor ons toch ergens iemand die ons zoekt en die wij vinden.

Meiden fijne zondag.
Jammer Luonto, dat je date zo tegenviel. Als ik je zo lees was het iemand die alleen maar op scoren uit was... Zijn verlies! Ik ben wel heel blij voor je dat je een date gehad hebt en laat je ajb vooral niet tegenhouden voor een volgende! Sport ze, leef je vooral even lekker uit

Meepie, de man met Asperger die ik begeleid is een cliënt. Deze man is niet zo rigoureus met het verbreken van vriendschappen, maar dat herken ik weer van een andere cliënt. Het is toch niet dat hij de vriendschap met jou verbroken heeft, of lees ik verkeerd?

Zoebie, snottekopje, gelukkig heb je nog wat slaap in kunnen halen. Ik was rond 6u even wakker, toen moest sjurman op. Brrr, midden in de nacht! Ik heb daarna nog tot 9 uur doorgeslapen, was fijn!

Bo, wandel ze in het (voor mij) qua natuur het mooiste seizoen. Moet je nog oppassen voor onvoorzichtige jagers of langsrennende zwijnen? Het beloofde zonnetje is er hier niet, temperatuur is wel ok. Misschien dat ik aan het begin van de avond nog een wandeling ga maken als er cliënten zijn die mee willen.

Ik heb net wat huishouden gedaan, hoef ik morgen op mijn vrije dag niet alsnog aan de gang.

Het medicijnen geven aan poesP is inmiddels toch dwang geworden: pillen verpulveren, inhoud van een spuitje aan water erbij, dat opzuigen in het spuitje en dan de boel in de bek sprietsen. Hij vindt het helemaal niet leuk, raakt enorm in de stress op dat moment, maar andere manieren van toedienen weigert hij. Dus moeten we elke x maar een gevecht aan gaan, het is niet anders.En het is duidelijk dat hij zich niet lekker voelt: ik hoor zijn buik rommelen en vanmorgen had hij weer gespuugd

Het werken was gister een stuk relaxter dan ik had verwacht: er waren twee afspraken afgezegd, waardoor de agenda ineens bijna leeg was. Gelukkig is het bij ons nooit saai, er diende zich van alles spontaan aan, dus was het toch ineens half negen. Straks nog een (zoals het er nu uitziet) betrekkelijk rustige dienst, en dan begint mijn "weekend", 2 dagen vrij.
Meep, ff vanuit beroepsdeformatie... het is aspergeR
Hallo lieve forumvriendinnen, de klad zit er nu echt in heb ik het idee, zeker niet omdat ik niet meer aan jullie denk hoor! Ik kan sinds vrijdag slecht op het forum komen en de laatste post is volgens mij ook niet gelukt, want ik zie hem nergens terug...

Luonto wat een drama zo iemand, je gelooft het toch noet he?

Dat die nog bestaan, tja het was gewoon toch geen leuke jongen after all.

Zoebie sterkte met je hoest, neem je er iets voor in?

Bo had de dokter nog iets voor je rib? Hou je het uit de pijn?

We hebben hete dagen hier, echt een ietsje te! Er is eigenlijk niet goed te lopen, ook 's avonds niet, maar we klagen niet natuurlijk haha!

Sjur poes P wat zielig, ik herken een beetje dat rotgevoel in zijn maag moet niet leuk zijn.

Zoebie wat, naar van Siep, ik denk ook dathij bij iemand anders zit, ik hoop dat je er snel achter komt waar hij is en wat heerlijk dat de gordijnen nu mooi hangen, als je er eenmaal aan begonnen bent wil je het ook goed hebben toch?

We gaan zo toch een stuk lopen heet of niet, het is echt niet goed voor een mens om alleen maar te zitten, allemaal een fijne avond, hopelijk komt dit nu wel aan xxxx
Ik kom even vlug kijken, want na het wandelen (dat heerlijk was!) ga ik zo naar een herfstconcert hier in het dorp.

Dus ik heb het gewoon druk, op mijn vrije zondag!

Luonto, qua persoon was die date dus een enorme tegenvaller, en als ik zo eens tussen de regels doorlees kan ik me wel voorstellen hoe jij met je oren liep te klapperen. En van zo jong zulke heftige dingen meemaken word je heeeeeel snel volwassen; ik begrijp echt dat je op zoek bent naar een màn en niet naar een jochie. voor de teleurstelling, maar dat je gegaan bent!

Zoebie, lekker dat je uitgeslapen hebt; gefeliciteerd met je schoondochter natuurlijk en ik hoop dat het gezellig is, de visite en de verjaardag :-)

Gelukkeling, fijn je te lezen en ik kan me voorstellen dat té warm ook niet fijn is! Hoe lang heb je nog, daar? Ik hoop dat je helemaal ontspannen raakt, je had het echt nodig om even weg te gaan.

Sjur, we hebben bij een groot meer gewandeld, dus geen everzwijnen. Het jachtseizoen begint over een week, dan horen we ze gewoon schieten achter het huis hoor, de jacht is hier erg aanwezig, zeg maar.

Wat zielig voor de poes trouwens, maar ja, die medicijnen zijn belangrijker dan dat hij niet wil. Ik hoop dat ze aanslaan!

Meepie, ook voor jou hoop ik dat er ooit weer een leuke, warme, lieve man in je leven komt. Net als bij Luonto kan ik me niet voorstellen dat zo'n in alle opzichten mooie vrouw als jij alleen zou blijven.

Ik wens je evenveel zon toe als wij hier hebben; het is hier stralend weer en erg warm op de koop toe!

Nu even mijn thee opdrinken en dan ga ik naar het concert!
Het concert was echt prachtig!

Blij dat ik gegaan ben.

Nu even een herfstmaaltijd in elkaar draaien met de champignons die Ro verzameld heeft net. Ik denk een champignonomelet, of risotto met verse champignons...
Champignons uit de tuin, of halen jullie die uit het bos? Ik zie hem al met zijn rode kapje en mandje op pad gaan

Luonto, kut zeg! Hoop dat je hem ook een beetje een koekje van eigen deeg hebt kunnen geven? Of was het niet met hem mee gaan en niet ingaan op zijn toespelingen al genoeg? Wat een looser, jou lekker maken met een dooie mus! Ben je wel naar het ballet geweest, of was dat meer voor later?

Sjur, je vriend zal het wel druk gehad hebben vandaag. Mijn schoonvader was er ook, is super goed gegaan (hij is weer zo goed als hersteld, zijn oog ziet nog niet alles maar is weer bijna op het oude niveau.).

E ligt al te slapen dus wij gaan ook in ons schone bedje. Morgen moeten we weet naar het consultatiebureau en breekt mijn laatste verlofweek aan. Het zal wel wennen zijn straks. We gaan deze week oefenen met op tijd klaar zijn. Vriend moet op dinsdag en woensdag rond kwart zeven vertrekken om E op tijd bij zijn of mijn ouders af te zetten. En dan moet ik klaar zijn en E gevoed en aangekleed. Het wordt nog een soort wedstrijdje tegen de klok.
Goedemorgen,

ik zit te wachten op de wijkverpleegster voor het bloedprikken, ze heeft nog tien minuten om binnen het geplande uur te komen.

Ing, laatste weekje thuis met je meisje; ik denk dat dat oefenen 's ochtends helemaal geen slecht idee is, want als je vriend om kwart over zeven weg moet, met de baby gevoed, gekleed en wat al niet, dan wordt dat inderdaad een race tegen de klok

Ro haalt de champignons uit het bos hier direct achter het huis; ze waren hartstikke lekker en het is dat ik ze zelf niet goed genoeg herken, anders was ik meer gaan zoeken, vandaag!
Goedemorgen.

Champignons uit het bos, lekker dat je die zo kan plukken.

Luont echt een rare vogel. Bah zeg, Zo'n griezel.

Kun je het een beetje naast je neerleggen?

Ing je laatste week. Zal best raar zijn en ook wennen. Wat vliegt de tijd.

Wij gaan douchen en aankleden en naar mijn zoon. Ze trouwen straks. Klinkt zo raar. Even in het huwelijksbootje stappen. En verder niks als koffie met vlaai en dan weer weg en vanavond een klein feestje.
Zoebie, wat spannend toch! Klein trouwen is ook trouwen, heel veel plezier en voor het bruidspaar!
Gefeliciteerd Zoeb! Het is dan misschien maar een bescheiden trouwerijtje, maar de waarde wordt er niet minder van. Hoewel ik erbij blijf dat een kind ook een verbintenis voor het leven is en trouwen dus om ons samenzijn te bevestigen niet meer nodig is, vind ik het toch een mooi symbool. Maar nog steeds is vriend onvermurwbaar

Bo, ik zie inderdaad dat ik kwart zeven had geschreven. Lekkere duidelijke tijd wel maar het moet kwart voor zeven zijn. Gelukkig douchen we altijd 's avonds en ben ik dus 's ochtends zelf snel klaar, maar E zal een keer lekker tegenstribbelen... Als het goed is kan ik haar voeden, verschonen, aankleden en in de maxicosi zetten zodat ze in de auto weer verder slaapt, maar je weet maar nooit! Een dag per week gaat ze naar het kinderdagverblijf en gaan we haar samen wegbrengen, twee dagen brengt vriend haar weg (en als ze op dinsdag bij mijn schoonouders is, eten we daar en ben ik bij hen al om half zes) en de overige vier dagen zijn we allebei of in ieder geval een van ons thuis. Dus hopelijk valt het allemaal mee.

Het is buiten trouwens prachtig hier! Echt herfstig ineens, de blaadjes worden geel en vallen af, de mist die overal hangt, de dauw in de spinnenwebben (en dat zijn er ineens heel veel!), de zon die door het vocht heen piept, natte wimpers als je ergens aankomt en helaas ook alweer de temperatuur voor een winterjas. En ik moet nog een nieuwe, dus nu loop ik nog in dat lelijke sportieve ding van vorig jaar. Ik hoop dat het bij jullie allemaal ook mooi weer is!

Nu zit ik thuis nadat E voor de tweede keer prikjes heeft gehad. Ze ligt nu in de doek bij me te slapen, een beetje onrustig van de schrik maar nu nog zonder last. Zometeen, rond een uur of half 1 wordt ze denk ik wat jengelig. Dat was de vorige keer ook zo. En dan is het morgen middag weer over. Gelukkig had ik allemaal computerwerkzaamheden, dat gaat ook prima met een kind op je buik.
Zoebie, van harte met het huwelijk van zoon! Ook al wordt het klein en bescheiden gevierd, het is wel een mijlpaal in jullie levens...

O Bo, als ik jou zo hoor over de door Ro zelfgeplukte paddenstoelen... wat lijkt het me fantastisch om te weten welke je wel en niet kunt eten, de eetbare te plukken uit het bos achter je huis en die dan te verwerken in de lekkerste gerechten. Kan daar helemaal bij wegzwijmelen! Ok, wij hebben hier ook niet echt te klagen met een geweldige paddenstoelenkraam op de markt, daar kunnen we erg lekkere soorten zwammen en champignons van alle soorten en maten kopen. Maar toch...

Was de wijkpleeg uiteindelijk nog op tijd voor de bloedafname?

Jee, Ingh, wat gaat zo'n verlof snel! Heb je ergens toch ook weer zin om aan het werk te gaan, of zou je het liefst bij E thuisblijven?

Ik bof vandaag ontzettend qua weer: heb met een vriendin afgesproken om straks op het strand te gaan lunchen. Vanmorgen was het nog hartstikke mistig, maar nu begint het zonnetje er doorheen te piepen. Dat wordt op het terras zitten

Na een drukke werkweek vorige week valt het deze week enorm mee, maar volgende week wordt het weer aanpoten. Als het meezit ga ik naar een congres in het midden van het land, eens met collegae van andere organisaties brainstormen en naar presentaties luisteren. Lijkt me bijzonder interessant! (en is weer eens wat anders dan een cliënt uitleggen hoe je boerenkool klaarmaakt...)

Maar goed, voor ik met het werk verderga... ik heb "weekend"!

Een nige dag voor allen
Zoeb gefeliciteerd met het huwelijk van jullie zoon. Ze hebben hoop ik mooi weer, want hier schijnt heerlijk de zon.

Ing nog een weekje en dan is je verlof voorbij, wat gaat dat dan snel als je er op terug kijkt. Ik hoop dat E weinig last heeft van de prikjes.

Bo champignons uit het bos jammie lekker. Ik las van de week een verhaal dat als ze niet zo mooi meer zijn ze meer ruiken en lekkerder zijn. Zou dat echt zo wezen denk ik dan.

Wij zochten vroeger wel cantharellen die zijn ook zo lekker.

Sjur wat lekker lunchen aan het strand. Is het congres1 dag of meerdere dagen?

Ik kreeg vanochtend een berichtje van de meneer met aprergeR stom van me ik wist dat je het zo schrijft en toch doe ik het verkeerd:) dat er gisteren iets is voorgevallen en dat hij nu op een gesloten afdeling zit. Ik zal in de loop van de dag wel eens gaan bellen wat de rede daarvan is. Gistermiddag nog zo heerlijk over de Veluwe gereden met hem,en nu dit. Maar ik denk dat er nu ook wel meer naar hem gekeken gaat worden en er extra hulp geboden gaat worden. Vind het wel sneu, maar ik kan er verder niks mee dan er proberen te zijn voor hem.

Ik ga zo eens lekker van het mooi weer genieten op mijn fiets. Even de zon op mijn snuit voelen en de mooie bladeren bewonderen.
Van harte Zoebie! Ik ben het eens met de meesten, als je voelt dat je bij elkaar hoort dan voelt het goed om het een officieel tintje te geven, ook al is de bruiloft klein gevierd, het is daarom geen minder belangrijke gebeurtenis.

Ik herken ook de wens van je vriend hoor Ing, het is in wezen maar een papiertje, maar wel belangrijk voor jou, dat telt ook een hoop.

Lekker paddestoelen, we gaan straks naar de grote markt en het zullen wel weer noodles en rijst worden, ik heb last van mijn darmen en we hebben daarom gisteren tussen de middag en 's avonds Italiaans gegeten en het is gelijk beter, wat zou dat nou betekenen.......je vraagt het je toch wel af, ze doen heel veel ve tsin in al het eten en ik denk dat een dagje zonder al een hoop uitmaakt
Het lukt allemaal niet zoals ik wil met posten, dikke huggen voor allemaal xxxxx
Resultaten bloedprikken binnen, en de Xeloda doet overduidelijk niks meer.

Dat valt even flink tegen; benieuwd wat de oncologe zegt, overmorgen.
Bo ik schrik van de uitslag, hoe moet jij je dan wel niet voelen. Ik hoop dat Ro snel thuis is zodat jullie deze klap samen kunnen verwerken.
Gofferdegoffer Bo!
In het ergste geval heb ik binnekort helemaal géén chemo meer, en dat is op zich toch ook iets waar ik blij van word :-)

Na acht jaar chemo, af en aan (maar veel meer aan dan af) ben ik het wel eens zat. Zelfs de relatief zachte Xeloda is ook chemo, natuurlijk.
Robo, wat ben je toch sterk, dat je nu alweer relativeert. Ik kan alleen maar diep buigen voor jou. Op de een of andere manier ben je zelfs in je zwakste momenten nog sterk, als ik me nu goed uitdruk. Lieve Bo, meid, wees sterk en zwak, wees maar wie je wilt zijn, hier (op dit forum) wordt van je gehouden zoals jij bent! Stoer mooi mens! Ik wou maar dat ik kon toveren...

Optimist tot in de kist!
Wat lief, Olifantje!

Het gaat wel hoor, het zijn alleen steeds die stomme cijfers die dan even schrik aanjagen.

Maar het zijn "maar" getallen, de realiteit is dat mijn leven van alledag en dat gaat gewoon verder, en is gevuld met lieve mensen, dieren en prachtige natuur. Gelukkig.
Jeetje Bo, daar schrik ik ook wel even van. Ik kan me ook voorstellen dat je die chemo heel graag wel eens het raam uit wil gooien. Hoe hebben we toen Nienke gesmeekt te stoppen met die rommel. Het staat me weer duidelijk voor de geest opeens.

Ik ben benieuwd wat de oncologe zegt.

Het was een leuke maar drukke dag. Met eerst gisteravond een niet zo leuk telefoontje van mijn broer en vanmorgen net voor we op het punt stonden weg te gaan van mijn zusje. Mijn moeder is gisteren heel onverwachts opgenomen in een verzorgingstehuis. Ze kan opeens niet meer lopen. Had al lang last van pijn in haar heup (al vanaf juli) en zat nog middenin allerlei onderzoeken. Maar ze kunnen tot nu toe niets vinden.

Gistermorgen vond de thuishulp haar liggend in de gang. Ze had de wc niet meer gehaald en kon niet meer opstaan.

Mijn broer werd gebeld en de huisartsenpost. Die kwamen en keken en zeiden dat het niet was gebroken en gingen weer. Nou ja zeg. Met twee man mijn moeder opgehesen voor de wc, maar het was onbegonnen werk, ze had heel veel pijn en kon niet lopen. Toen nogmaals de huisartsenpost gebeld dat het echt niet ging. Werd er een ambulance gestuurd om naar het ziekenhuis te gaan en een foto te laten maken. Daar was niets op te zien. Geen breuk in haar heup of zo en toen kwam ze dus weer naar huis. Nou ja. Ze woont alleen en kan niet eens lopen en barst van de pijn. Nou jullie. Snappen jullie het nog? Ik niet. Maar ze namen haar niet op. Toen heeft de thuiszorg geregeld dat er crisisopvang kwam in een verzorgingstehuis en daar ligt ze nu. Niet eens in de buurt. Want er was nergens in de buurt plek.

Ik hoop dat ze nu verder gaan kijken wat er precies aan de hand is. Mijn moeder is wat pijn betreft echt niet kleinzerig.

Verder een leuke dag gehad met de getuigen van zoon en schoondochter en de ouders van de bruid.

Morgen weer werken.
Goedemorgen,

wat een schrik voor je moeder, Zoeb!

Ik hoop dat ze de hulp krijgt die ze nodig heeft, en de pijnstilling die ze nodig heeft, want zo veel pijn, dat is niet draaglijk voor zo'n oude vrouw.

En nogmaals gefeliciteerd met je zoon en je verse schoondochter :-)

Ik krijg aan het eind van de ochtend het thuisinfuus. Dan is de dag alweer bijna om en morgen naar de oncologe. Zo komen we de tijd wel door.
De apotheek heeft niet alles ontvangen voor het infuus, dus het wordt vanavond, of zelfs donderdag!

Nou, ik heb nu dus een lege agenda en ga er direct van profiteren door in bad te gaan. Dan maken we er maar het beste van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven