Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Sterkte vandaag Zoebie. Ik zal aan je denken.
Wat lief zeg die bloemen van norrre. Toen zo ziek was kreeg ik ook veel kaarten. Elke keer was ik zo verbaasd. Gewoon zoiets nog steeds wie geef nu om mijn. Tja dat heb nu eenmaal. Oh mijn moeder niet geweest. Belde iets later kwam. Zei hoef niet tante was er. En wou uit eten. Punt anita donder jij maar op. Was mega verdrietig dat mens heb geen hart zei mijn man. Mar goed dat mens is mijn moeder. Ik weet door jaren best ze niets om mijn geef. Maar ik wel om haar. Het is al erg zat iemand van fam mijn moet. Tja je blijf dat laatste ongewenste kind. Mis mijn vader dan zo hij hield tenminste laste jaren van mijn zoals ik ben. Maar goed kleine dingen pakken groots uit he. Weer snel werken moet tot 6 uur elke dag vrijdag gelukkig half 5. Merk behoorlijk moe ben. Tja over kanker. Ja ken dat eerste tijd loop iedereen bij je. Zelf fam ziekenhuis ook. Maar daarrna met chemo lijkt wel vergeten werd. Tja zo heb ik ervaren. Maar goed op de fiets werken. Liefs iedereen anita. Pff zoebie wens toch alles goed kom zit er veel an te denken. Zelf op werk zeiden ze kijk je verdrietig ach zei. Wou iemand kanker kon verbannen uit deze wereld. Ineens kwam eruit. Gelijk wc wil niet ze mijn zien huilen. Was er klaar effe mee gewoon. Nou dikke knuffels lieve vrouwen!!!!
En toen viel ik gelukkig op de bank nog een uurtje in slaap en zijn het zomaar ineens nog maar 2 uur.

Ik ga nog even een was buiten hangen. De zon schijnt.
Lieve Zoebie, ik denk aan je! Heel veel sterks (sorry, ik leen m even...) vandaag. En wat ontzettend lief van Norre dat ze je bloemen stuurt. Ik zat net helemaal met een brok in m'n keel te lezen!

Lieve Bo, ik ben blij dat je nog zin hebt in koken en eten. Ik doe hier nog inspiratie op met alle lekkere witlof-suggesties! Jammergenoeg is sjur-man alleen van de salade-varianten, gekookt vindt-ie het maar niks. Maar toch, gecaramelliseerd, ik krijg al bijna trek!

Hier is het ook -van heel andere orde- een spannende dag: ons poezenbeest moet vandaag onder het mes. Straks breng ik hem naar de dierenarts. Poes is een aanloper en kwam met heel slechte tanden bij ons. Nu we hem officieel geadopteerd hebben, wordt er wat aan gedaan. Gelukkig schijnen katten ook zonder tanden goed te kunnen eten. Ik zag het al voor me, een heel traject met implantaten enzo. Is gelukkig niet nodig!

Lieve dames, ik wens iedereen veel sterks waar nodig en veel plezier waar mogelijk!

Oh Sjur wat lief, een aanlooppoezenbeest. Onze kater is ook een aanloper en dat is de liefste kat van de wereld geworden.

Wat spannend en wat zielig dat zijn tanden eruit moeten.

Iedere keer als ik de bloemen zie, kan ik er niet over uit. 't Is zo'n lief gebaar. Ik hoop dat ik straks kan zeggen dat het geluksbloemen zijn en dat al jullie duimen en kaarsjes en wierookjes hebben geholpen.

Ik las vannacht mijn andere topic nog eens door. De spanning van een jaar geleden kon ik er nog aan aflezen. Djeez zeg, een jaar geleden wist ik nog maar net zeker dat ik geen borstkanker had en afgelopen vrijdag hoor ik dat het allemaal goed is en ik niet meer terug hoef naar de mamacare. Dus we gingen een best wel relaxed weekend in vol van plannen die we maakten.

Ik heb vannacht natuurlijk weer slecht geslapen. Het enige wat door me heen ging is: "Het kan niet, het kan niet".
Zoeb , deze meelezer denkt iig aan je vandaag.

En Norre, wat een ontzettend lieve actie van je.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Zoeb, alle sterks voor straks! Er wordt hier ook veel aan je gedacht.

Zou het feit dat de zon vandaag gaat schijnen een goed teken zijn? Ik hoop het zo.
Oh ik ben zo blij dat de zon schijnt. Het is nu al lekker buiten.

Dank voor jullie lieve berichtjes. Nog een uur. Het begint nu op te schieten.
Sterkte Zoebie.
Zoebie, ik kom hier even een hart onder de riem steken. Ik kan aan de positieve of negatieve uitslag helaas niets doen, maar wil je graag alle moed en kracht wensen om het gesprek met de arts(en) door te komen. Ik duim hoe dan ook voor je!

Hopelijk is de zon inderdaad een goed teken!

Norre, wat lief!

Bo, heerlijk die witlof. Mijn vriend houdt niet zo van lof, maar hij houdt van heel veel groente niet, dus hij zoekt het maar uit. Andijvie bijvoorbeeld, aten wij altijd gekookt met een beetje maizena. Nou, dat eet hij dus echt niet! Alleen andijviestamp. Wel toevallig dat iedereen aan de witlof zat gisteren, was het in de aanbieding?
We zijn weg. Duimen maar dat het niets is.

Ik ben gewoonweg op van de zenuwen ondertussen. En minstens 10 jaar ouder in die twee dagen.

Blugh.
Zoeb, we denken aan je lieve vrouw!

Zoeb, veel sterkte voor vandaag.

Hè potverdorie, net te laat!!!

Waarom slaap ik ook zo idioot veel, maar Zoebie: ook hier wordt aan je gedacht.

Als alle positieve gedachtes samen toch eens een beetje konden helpen....

Ingmagh, ik moest zo lachen "hij zoekt 't maar uit", je vriend die geen groente lust.

Mijn man eet alles. Echt àlles, ook kalfshersenen, tripes, en dat soort viezigheden die ze hier in Frankrijk dan heel culinair gaan klaarmaken (waarvan ik dan denk: kalfshersenen in een sausje zijn nog steeds hersenen hoor).

Anita, ergens weet je het al, dat je moeder zo is, en toch blijft het steeds pijn doen. Ik snap dat heel heel goed, met mijn moeder ook jarenlang zo'n relatie gehad. De laatste avond dat ik haar zag in het ziekenhuis voor ze overleed was ik al de hele dag bij haar, ik heb haar tot het einde verzorgd. Maar toen kwam eindelijk, tien minuten voor het einde van het bezoekuur, mijn broer op bezoek en toen zei mijn moeder letterlijk "Ga weg Bo, je broer is er nu" met zo'n handgebaar van "rot maar op".

En de volgende ochtend was ze dood. Ik vind het nog steeds moeilijk dat dat haar laatste woorden waren aan mij, maar ach, wat jij ook al schreef: als je moeder niet van jou houdt, dan hou jij nog steeds wél van je moeder. Dat was tenminste bij mij ook zo.

Werk ze vandaag, zorg wel dat je niet te moe wordt hoor! Knuffel voor jou, Anita.

Sjur, sterkte met de poes vandaag!

Hier ook dierennieuws, want Tommie de hond is vandaag officieel 17 jaar Feest! Geboren op 2 juni 1993, vandaag een oud wrak van 17 maar wel mijn oude wrak.

Ik ga denk ik een bot of zo voor hem kopen, in ieder geval moet dit gevierd worden, toch?

GB, klinkt superleuk, jullie meet! Ik ga zeker even kijken (lief dat je dat aanbiedt).
Zoebie

Van harte Tommy, 17 jaar oud! Goed gedaan ventje. Bo, jij ook van harte, geniet van je oude mannetje.
Bo en Anita, ik moet altijd een beetje aan jullie denken als ik naar Grey's Anatomy kijk. (weet niet of jullie het kennen, maar gaat over een ziekenhuis waar Meredith Grey haar co-schappen loopt en alle beslommeringen daar omheen) maar Meredith heeft een heel slechte relatie met haar moeder die aan Alzheimer lijdt. En elke keer gaat ze weer naar haar toe, en elke keer leidt het weer tot een teleurstelling. Ik vind het zo knap dat ze het blijft proberen, dat geldt voor jullie ook!

Gatsie, hersenen! Ik heb ze wel eens gezien bij de grote supermarkten in Frankrijk. Eerst geloofden we mijn vader niet toen hij ze aanwees, want hij nam ons vroeger wel vaker in de maling. Maar het is gewoon echt zo! Rare Fransen Ik eet bijna alles, maar dat gaat me wel ver hoor!

Gefeliciteerd met Tommie! Wie had dat een paar maanden geleden gedacht! Volgens mij lijkt hij op z'n baasje. Een beetje krakkemikkig ziek maar nog lang niet op(ge)geven!

Bij jullie ook zon?
zoeb, het kaarsje brand en ik duim volop

Gefeliciteerd met Tommy Bo

Ik ben er straks weer, eerst even kaartjes voor skunk anansie proberen te krijgen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Zoebie, ik denk aan jullie.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
En Robo, pff, dat van je moeder, wat erg! Bah, moeders.
Ratteke, wat een superfoto, van die hond Thanks, ook namens Tommie!

Precies Ingmagh, hij is krakkemikkig (nog steeds hoor, hij huppelt echt niet meer de tuin door zoals vroeger), maar hij leeft. Nog steeds. Zo hond, zo bazin!

Hoe is het op je werk? Nog steeds zo druk? En qua sfeer... (durf het haast niet te vragen) heb je nog gedoe met je baas?

(en nee, ik ken Grey's Anatomy niet, leuke serie?)

Its, leuk, een concert! Ik zou ook wel weer eens willen... ik las net dat binnenkort Jamie Cullum naar Frankrijk komt en ik zou er eigenlijk wel heen willen, maar ja. Het is in Parijs en de reis plus het late tijdstip doen mij vrezen dat ik acuut in slaap zou vallen, en dat verdient Jamie niet!
quote:Elmervrouw schreef op 02 juni 2010 @ 09:57:

En Robo, pff, dat van je moeder, wat erg! Bah, moeders.

Tsja, zo was ze. Ze hield gewoon meer van mijn broers dan van mij, daar kon ik niet omheen. En in ieder geval hebben we dat laatste jaar nog kunnen praten, ook al was ook dat niet gemakkelijk, er was tenminste een soort nieuw respect voor elkaar.

Dus ik hou me daar maar aan vast, in plaats van aan dat laatste moment dat ze nog even een rotopmerking maakte.

Hoe is het met jou, EV?
Knap dat je je daar nog aan weet vast te houden dan. Hier speelt mijn vertekend beeld qua moeders (en nog een hoop onverwerkt zeer) nog in mee, sorry dat ik er je topic mee vervuil.

Ik moet nu rennen naar de bushalte (iemand ophalen), maar even nog antwoord op je vraag. Het gaat wel hier, maar het is een achtbaan qua emoties. What's new? Dat ken jij ook, en iedereen in dit topic.

Pff, ik hoop dat Zoebie goed nieuws krijgt. Ik moet weg, dag!
quote:Elmervrouw schreef op 02 juni 2010 @ 10:03:

Knap dat je je daar nog aan weet vast te houden dan. Hier speelt mijn vertekend beeld qua moeders (en nog een hoop onverwerkt zeer) nog in mee, sorry dat ik er je topic mee vervuil.

Je vervuilt niks, EV; iedereen kan gewoon schrijven over wat hem of haar bezighoudt. Jij dus ook!

Ik zit ook plaatsvervangend te stressen voor Zoebie.

Van harte gefeliciteerd met je lieve Tommie Bo !

Dat is nog eens een trouwe hond, hij blijft tenminste bij je als je hem nodig hebt. Hulde lieve Tommie.

Wat erg van je moeder inderdaad, natuurlijk houd je wél van haar, net als Anita, ik kreeg er tranen van in mijn ogen toen ik dat las en snap gewoon niet hoe een moeder zo kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven