Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Veel sterkte van een meelezer...

Wat ik mijn afvraag, je schreef ergens dat jouw ziekte in graad III is ofzo. Wat betekent dat dan? En je hebt nu een PET scan? Wat is het verschil met een CT scan?

Sterkte en ik hoop op een goede uitslag!!
denk aan je robo
Robo
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Robo
Ga in therapie!
Hoi,

ben er weer! Alles ging goed, ik ben alleen in slaap gevallen tijdens het uur wachten nadat ze het radioactieve spulletje hadden ingespoten :-) Wat wil je, op een bed liggend, dekentje erbij, ik was zo weg.

Misschien had de verplichte Valium (om de spierspanning te minimaliseren) er ook wat mee te maken; ik ben nog steeds helemaal suffig.

Ik heb alleen geen radioloog gezien na de scan dus ik weet niks. Er was een achterstand met het verwerken van de beelden, dus of ik kon wachten tot wie weet wanneer, of ik kon naar huis. Ik ben maar naar huis gegaan.

De uitslag komt dus dinsdag, als ik Petit zie. Ik verbaas me er zelf over, maar ik vind het niet eens heel erg. We zien wel, ergens ook wel rustig dat ik het gewoon niet weet (erg hè, struisvogeltactiek, maar zo voelt het even).

Ro heeft me opgehaald en we gaan zo lekker samen een filmpje kijken.

Iedereen superbedankt voor de lieve steun! En Suus, of ze nou voor Ro, Bo, of Robo waren: ik vond ze prachtig, je tulpjes!

@zandmannetje: niet om lullig te zijn, maar als je wilt weten wat precies het verschil is tussen een CTscan en een PETscan, dan zou ik als ik jou was even op Wikipedia kijken. Ik ben geen arts en daarbij heb ik ook niet zo veel zin om een heel technisch verhaal te houden. Wat graad III betekent is de mate van agressiviteit van de kankercellen.
Bo wat fijn dat het enigszins kalmpjes verlopen is vandaag, slapen is mijns insziens altijd goed. Ik kan me de struisvogelpolitiek zoals je het noemt goed voorstellen. Want als je het zegt, is het echt. En zolang het niet hardop gezegd is, kun je het nog even niet echt maken. Puur zelfbehoud.

Ik wou dat ik meer kon doen dan een stom bossie tulpen maar zolang dat niet het geval is kom ik ze regelmatig aanbieden. Ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik zo halverwege kom aanwaaien
Op zich wel lekker toch, een uurtje slapen? Ik hoop dat het met de spanning mee valt komende dagen en dat je even kan blijven struisvogelen. Is af en toe best lekker.

Welke film ga je kijken? Gezellig samen op de bank?

Fijne avond.
Vervelend? Suus, ik vind het juist super om je ook op dit topic te zien.

En ja, ik had gewoon geen zin om uren te gaan zitten wachten in die wachtkamer; ik ga dan liever weg. Dat betekent dus dat ik de uitslag veel later krijg, maar het scheelt wel een paar uur stressen en daar had ik dus geen zin in, in me op zitten winden in zo'n rotwachtkamer. Daarbij is die afdeling (nucleaire geneeskunde, fijne naam hè ) al vreselijk: met van die dubbele deuren (je moet wachten tot de ene deur dicht is voor de andere opengaat), geen ramen, alle verpleegsters met handschoenen enzo; daar wil je geen uren zitten niksen.

Man is een beetje verongelijkt dat ik nog niks weet, maar ik sta toch nog achter mijn keus.
We gaan Black Rain kijken zo, Phoehee; zodra Ro klaar is met zijn virtuele boerderij op FarmVille... had ik 'm maar nooit dat spel laten zien zeg! Ik was er na anderhalve week echt klaar mee, hij kan er hele dàgen mee zoetbrengen. Ik lees liever :-)

Jij ook een fijne avond; is met jou alles goed?
Bo vond je dat bed van de scan niet hard liggen? Manlief vond het verschrikkelijk en had ook last van zijn rug toen hij er klaar was.

En het duurde ook erg lang. 2 uur op zo loeihard bed is best een eeuwigheid.

Maar misschien zijn wij vrouwen wat meer gewend.

Nog even in onwetendheid tot dinsdag. Rust dus.

Suuske het was maar een grapje hoor van de blommen voor Ro.

Je moet me niet altijd serieus nemen.

Straks vergadering en ik heb er geen bal zin in. Maar goed. Het moet.
Het bed waarop ik moest wachten was gewoon een ziekenhuisbed (te kort dus, mijn voeten bungelden over de rand!), maar het bed van de scanner was inderdaad keihard. En smal! Ik snap niet hoe ze dat doen, als er wat gevuldere mensen komen.

Waar heb je een vergadering voor Zoebie?
Hey stoere meid, beetje in slaap sukkelen tijdens een onderzoek. En dan gewoon weglopen. You Go Girl!

Hopelijk kan je dit gevoel even vasthouden
Scouting. Ik ben voorzitter van de club land en waterscouting hier in het durp. En het wordt weer tijd voor een feestavondje. Moet altijd spektaculair zijn. Ach ja. Scouts hé. Manlief gaat ook nooit mee naar feestjes van Scouting. Die vind het maar niks.

't Is altijd wel een uitdaging, om met een beperkt budget een leuke avond te organiseren. Met eten en drinken en vaak ook nog een of andere gek die iets doet.

En nee, tijdens de feestavondjes geen speurtochten, knopen met hout en touw of creatief met kurk.

Ik had het idee om iets te doen met Man bijt hond. Een Nederlands en Belgisch programma met nogal vaak rare mensen.
Hallo Robo, in deze spannende tijden voor jou en je man (en een beetje voor ons) wil ik je een beetje opbeuren. Ik weet dat je mijn hond heel mooi vind. En ik heb weer een erg mooie foto die ik met je wil delen.

Sterkte deze week met wachten. Ik denk aan je. Vaak.

Hé Robo, je komt een stuk rustiger over in vergelijking met de andere keren dat je terug kwam van een dag ziekenhuis Goed om te horen dat je de meeste stress even in de ijskast hebt kunnen zetten.

Heerlijk, een film kijken met je man. Zit mij nu net te bedenken dat het lang geleden is dat ik dat heb gedaan. Als mijn man weer eens vrij is (hij heeft ellenlange diensten in het ziekenhuis waar hij nu werkt) moet ik dat ook maar eens doen. Hoe staat het met De Jurk?

@Zandman: Een PET-scan is iets gevoeliger dan een CT-scan, het geeft informatie over het lichaamsmetabolisme. Het probleem met een PET-scan is wel dat áls er iets zichtbaar is, het nog maar de vraag is of het gaat om kwaadaardig weefsel. Dat is namelijk niet te onderscheiden van bijvoorbeeld ontstekingen.

De Ellis Elston gradering is een maat voor agressiviteit van kwaadaardig weefsel. Deze methode werd in de jaren 70 vaak toegepast, maar is inmiddels ietwat achterhaald. De gradering zegt namelijk niet zoveel over de agressiviteit. Moderne technieken zijn op basis van hormoon- en genexpressie.

Tot zover de inleiding in pathologie&nucleaire geneeskunde
@ Ratteke: inderdaad een heel mooie foto van een heel, heel mooie hond! Ik weet dat ik het al eens gezegd heb, maar als je toch ooit eens een nestje krijgt....

@Milaatje: ik ben ook rustiger, ten dele door de Valium, ten dele omdat het weinig uitmaakt, ergens. Natuurlijk wel voor de behandeling, maar ik zie het zo: het ergste nieuws heb ik al gehad, dit is niet meer ven "levensbelang". Ik weet nu toch dat ik niet beter ga worden, dus die stress is er niet meer.

Dank voor je uitleg :-) Jij bent tenslotte de expert. Hoe is het met Hazel? en met jou?

Mijn man zit nog steeds te computeren, die film gaat zo aan, of hij er nu bijkomùt of niet!

@Meds: ja, ik wil dit gevoel even vasthouden :-)
quote:robo schreef op 24 maart 2010 @ 19:27:

Het bed waarop ik moest wachten was gewoon een ziekenhuisbed (te kort dus, mijn voeten bungelden over de rand!), maar het bed van de scanner was inderdaad keihard. En smal! Ik snap niet hoe ze dat doen, als er wat gevuldere mensen komen.

Waar heb je een vergadering voor Zoebie?Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat een patiënt niet in de scan paste wegens morbide obesitas, en dus met speciaal vervoer (vrachtwagen) naar de dierenkliniek in Utrecht moest. Daar hebben ze een speciale scan voor groot vee. Toch wel gênant als je tussen Berta de koe staat te wachten voor een scan.
Milaatje, wat érg!!! Ik zit me hier plaatsvervangend te schamen, dat je gescand moet worden in de dierenkliniek.....

Zoebie, toch klinkt het wel leuk, zo'n vergadering van de Scouts! Waarom wil je man nooit mee naar zulke feestjes? Lijkt me juist wel gezellig :-)
Oh Milaatje wat erg. Wat lijkt me dat mensonterend zeg. Aan de andere kant moeten we natuurlijk "blij " zijn dat er toch mogelijkheden zijn om gescand te worden maar jeetje, wat dramatisch.
En toch vind ik het bijzonder Robo, hoe jij hier nu in staat

Met Hazeltje gaat het goed! Ze is eventjes ziek geweest, dat ertoe heeft geleid dat ik een paar extra wallen en grijze haren erbij heb, maar nu gaat het weer goed met haar. Ze heeft nog steeds een bos pikzwart haar en ik denk dat ze krullen krijgt (net als mama ) en ze heeft een stel prachtige blauw-groene ogen. Ons hummelke

Nou, sleur die vent van je achter de PC vandaan, en lekker film kijken!
Ja, het is ook erg. Voor de meeste artsen voer voor lompe grappen (dat ik ook wel eens leuk vind hoor), maar dit soort dingen gaan mij toch wel aan het hart. Mensen die zo dik zijn hebben gewoonweg een fors eetprobleem, en hebben dringend psychische hulp nodig na medische behandeling. Helaas wordt het psychisch lijden te weinig onderkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven