Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Wij eten visfilet, sla en gebakken aardappelen. Lekker en simpel.

Had ik al verteld dat we op de feestavond blauwe kippensoep hadden? Toversoep. Ik had er blauwe kleurstof in gedaan. Maar hij was heel erg blauw geworden. Ik schrok er gewoonweg van.

Maar oké de pan was wel leeg. Dus het heeft wel gesmaakt.
Wij eten (er komen eters) lasagne met champignons en courgette en oregano met alleen witte saus.

Geen blauwe kippensoep! (ik weet niet wat ik erger vind, de kip of het blauw)
Nou, daar zit Petit toch voor.

Zoebie, wat belachelijk zeg. Wel goed dat je actie hebt ondernomen toen.
Phoehee zelfs de kip was blauw.

Stelletje lomperikken zitten er soms op een plek waar ze duidelijk niet horen.
Robo, kwam even kijken wat Petit zei, maar die zei dus niets, omdat de pittbull-secretaresse ervoor zat.

Gedoe weer.

Ik vind een week nog erg lang, heel erg lang. En nee, wij hebben geen geduld. Heb even met je te doen vrouw. Fijn dat de huisarts er tegen aan gaat. Die rot afhankelijkheid ook, je kunt je zelf niet oppeppen zodat het weer een tijdje gaat, je hebt daar die medici voor nodig. Machteloos, terwijl het over je eigen lijf gaat.

Hoop dat de frieten aan je lijf blijven zitten. Zet m op vrouw!
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
quote:Zoebie schreef op 04 mei 2010 @ 16:54:

Phoehee zelfs de kip was blauw.

Stelletje lomperikken zitten er soms op een plek waar ze duidelijk niet horen. Zoebie, had je daarna allemaal hyperactieve gasten? Vroeguh in de jaren '80 werd je van kleurstof immers hyperactief.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Wij eten pasta met een brocollisaus. En Norredochter gaat het maken. Vinnik lief...
Wij hebben een raskip, Bonnie heet ze, en officiele kleur is blauw. Ik vind dr gelukkig gewoon grijs, ben duidelijk niet van de blauwe kip.
http://www.brahmaclub.nl/home/content/9/Blauw ze lijkt op die rechter
Ach Phoehee wat een leuke kip.

Ik heb niets gemerkt van overactieve leiding. Zijn allemaal (nou ja bijna allemaal) volwassen mensen.
Dag lieve Robo,

Ik kom net van mijn werk, en lees je snel bij.

Als je het koud hebt, stookt je innerlijke kacheltje wél harder.

Maar ik kan mij voorstellen dat je, je zorgen maakt lieve meid.

En dan is een week, een lange tijd.

Over de verschrikkelijke vervelende secretaresse is alles wel gezegd.

Toch zit ik te koken, achter mijn laptop.

BAH,..... wat een akeligheid, met het inlevingsvermogen van een garnaal.( kleintje).

Ik sluit toch positief af, en stuur je een dikke knuffel.

P.S. ik heb maat 42 41 mét pijn, dus ik kan in Frankrijk alleen herenschoenen kopen?.

Fijne avond.............
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Blauwe soep... ieuw :-)

Raar hoe kleur je idee van smaak beïnvloedt hè.

De friet was erg lekker, de kip en de salade ook, alles had de goeie kleur smaak.

Ro is helemaal over de zeik vanwege het ziekenhuis en dreigt nu donderdag vrij te nemen en gewoon met mij te gaan, zonder afspraak; ik weet nog niet helemaal hoe ik dat vind.

Morgen beslis ik, vanavond maar even relaxen na deze dag.

Phoehee, wat een prachtige kip! Ergens hier in het dorp hebben ze ook van die mooie kippen, hartstikke groot ook.

Binkie, met maat 42 heb je hier echt een probleem denk ik!

Ik kan met mijn voor NL begrippen bescheiden maat hier al niet echt alles aan, zoals vandaag weer bleek. Stom ook dat de ene maat 41 de andere niet is, dat maakt het niet makkelijker!

Norre, was het lekker, de maaltijd van je dochter? Lief hoor!

Gelukkeling, hoe was het vandaag? Gaat alles goed met je shoondochter?
Ja gek hé want het smaakte naar kippensoep. Nu zijn wij Scouts wel wat gewend dus die vallen evengoed wel aan.

Brr. Bo net was er een raar incident op de Dam in Amsterdam tijdens dodenherdenking. Iemand begon te schreeuwen binnen de twee minuten stilte en er ontstond een gigantische paniekreactie.

De hele meute drong door de hekken. Koningin, Willem en Maxima werden meteen weggevoerd. Eerst zeiden ze dat er iemand onwel was geworden. De koningin kwam terug, hand in hand met Willem en Maxima, wat al een raar iets is. Maar met een vastberaden trek op haar gezicht. Er werd omgeroepen dat er alleen iemand onwel was geworden en alles ging gewoon door. Dat kan ook alleen maar in Nederland hé. Ergens anders was de koninklijke familie allang weg geweest.
Ik probeer de beelden te vinden van het moment dat Beatrix terugkomt, want dat vind ik net als jij echt super van haar, maar nog niet gezien.

Wat een schrik weer, dit gedoe. Wat bezielt iemand om zo'n achterlijke actie uit te halen, op 4 mei nog wel!

Echt schandalig.
Nog geen nieuws om te zien.

Wel van het incident, maar niet dat Beatrix terug komt.

Ik zoek ook even verder voor je.
Stoere koningin hebben we hoor; zij heeft ook nogal wat te verduren gehad de laatste tijd.
Zo helemaal bijgelezen, wat een onnoemelijke trut zeg die secretaresse. Ik snap best dat de professor heel druk is en dat ze hem afschermt, maar zo ga je niet met mensen om bah! als je wilt dat ik een riedeltje geef dan laat je het maar weten, al mijn schuttingfrans komt er spontaan van terug............espèce de conasse.

Weet ook niet of het zo'n fijn idee is als Ro daar herrie gaat lopen maken, al denk ik dat als je er staat, je toch wel even te woord wordt gestaan?

Raar Zoebie dat voorval op de dam, wat zou die kerel nu bezield hebben en wat is er eigenlijk weinig voor nodig hè om paniek te krijgen en er dus ook meteen echt mensen onder de voet worden gelopen. Ik zag de koningin wel staan trillen toen ze aan het volkslied begon.

Ing je bent een grapjas, dat je vriend goed acteert haha! ik vond het een hele goeie. Waarom ziet hij trouwen eigenlijk niet zitten?

Mijn zoon heeft ook geen behoefte aan een bruiloft, maar enkel en alleen omdat hij niet graag in het middelpunt staat. Mijn schoondochter wil het vreselijk graag, dat is nu met haar ziekte wel weer erg gebleken. Ze bleef er maar over doorgaan toen ze nog in haar manische periode was, ze gaan nu volgend jaar maart, als alles goed gaat, een kleine bruiloft houden.

Vandaag had ze niet zo'n beste dag, in eerste instantie wilde ze dat ik een uurtje later zou komen, zodat ze een tijdje alleen moest zijn vanmorgen, gisteren had ze dat ook gedaan, maar ze raakte in paniek dus dat was best jammer. Volgende keer beter dan maar.

Phoehee dat is al snel hè, ik weet nog zo goed dat ik zelf aan het aftellen was! elke vrijdag was ik het hele huis aan het poetsen (voordat ik zwanger was zag ik daar het nut niet echt van in, dus het doet wel wat met een mens) en telde steeds, nog 8 vrijdagen, nog 7 enz.

Wij hebben lekker spaghetti bolognese gegeten vanavond, makkelijk want ik had de saus al vorige week gemaakt en in porties ingevroren.

Lé fijn hoor dat je laptop weer werkt, ik heb er ook zo'n hekel aan als er iets verandert, heb nu het afdankertje van mijn man gekregen, hij heeft weer een supersnelle nieuwe upgedeete. Nou je snapt het wel, niks werkt naar behoren. Ik moet ineens alles via Mozilla doen en tja die zitten zo lastig met die kruisjes daar bovenin te rommelen, dat ik steeds foutmeldingen krijg, het belt en het kloinkt, het leidt een heel eigen leven nu bleggggggh.

lieve meiden allemaal een heeeeeeel stevige
Bo hier heb je de beelden

De dam
Deze zijn beter.

Beter
dag lieve dames

ik hoorde het al van itsman, van het vreemde incident. Ik was net met bewoners naar het zwembad (die leven van een strakke structuur).

Bo, wat een trut die secretaresse. Dat zoiets in de zorg werkt. Dat ze petit afschermt snap ik heel goed maar je mag toch wel wat menselijkheid verwachten. Wat kan ik me boos maken omdat soort mensen. Het is dat mijn Frans niet zo heel goed is en ik niet in mijn eentje zover auto durf te rijden maar anders was ik even langs haar gereden.

Poehee, spannend he zo een baby op komst. Als je net zo een erge nesteldrang krijgt als mijn vriendinnen ben je ook hier welkom

Le, wat fijn dat je laptop het weer doet. Fijn he van die mannen in de IT
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Nee geen nesteldrang. Zou echt beter zijn want ik ben een erg slechte poetser/opruimer. Maar wie weet komt het nog, al zal ik niet staan te kijken als ik het niet krijg. Maar dan is er hier alleen al genoeg te doen ;)

Gek hè die herdenking, ik schrok heel erg. Denk dan meteen aan het ergste gezien vorig jaar.
Ik vind het trouwens wel lief van Ro, zo opkomen voor je.
Bo, ik zit me hier plaatsvervangend vreselijk kwaad te maken op die secretaresse. Ik hóór het zalvende en badinerende toontje al, grrr. Ik vind het heel goed van Ro dat hij gewoon met je naar het ziekenhuis wil togen. Zou hij anders niet eens willen bellen? Een diepe boze mannenstem zou zomaar eens een verschil kunnen maken. Je zou eventueel ook kunnen zeggen dat je naar de eerste hulp gaat als je je behandelend arts niet te spreken krijgt, omdat dit geen week kan wachten. Daar zit zo'n secretaresse natuurlijk ook niet op te wachten. Je moet het voor haar interessanter maken om je wel door te verbinden dan niet: zij wordt betaald om Petit uit de wind te houden en blijkbaar doet ze dat met veel overgave

Misschien kun je uitrekenen hoeveel % van je lichaamsgewicht je bent afgevallen en maakt dat meer indruk op de secretaresse.

Ik krijg trouwens honger van dit topic Ik probeer (jawel, 5 kilo...) af te vallen dus loop voortdurend met een hongergevoel. Maar ik kan het wel hebben

liefs!
Ga in therapie!
Ik heb gisteravond voor het eerst sinds tijden een slaappil genomen en ben nu nog suf, maar in ieder geval heb ik geslapen.

En besloten dat ik gewoon dinsdag afwacht; ik heb geen zin om stennis te schoppen om een afspraak die sowieso al voor dinsdag gepland staat; ik had alleen graag Petit zelf even gesproken.

Ro is ook gekalmeerd; die is soms in staat om echt het hele ziekenhuis op stelten te zetten (best lief natuurlijk), maar dat werkt gewoon niet.

De EHBO ook niet; daar verwijzen ze me gewoon door naar de oncologie zolang ik daar niet ben voor iets levensbedreigends zoals een ongeluk.

Dus afwachten is het devies.

Volgens mij heb ik er ook wéér een bult bij op mijn borstbeen, dus ik begin mijn vertrouwen in de Xeloda zo langzamerhand te verliezen. Het is echt tijd voor de zware chemo; laat maar komen dan.

Op deze manier gaat het te hard, er moet nu wel een halt toegeroepen worden.

Het wachten is nu op de wijkzuster.
Bo toen je zei dat de kanker aan het winnen was, vermoedde ik al dat je meer bulten zag. Ik type scheldwoorden op die kut ziekte, maar die zijn zo erg dat ik ze maar weer weg haal.

Wat moet ik er anders op zeggen. Jij belt niet zomaar Petit. Dat moeten ze daar toch ook snappen. En dan duurt dinsdag nog zo vreselijk lang.

Maar ik kan me voorstellen van Ro dat hij dat ziekenhuis wel eens even de waarheid wil vertellen. Manlief heeft mij ook vaak moeten tegen houden. Maar wat ben je dan afhankelijk van zo'n secretaresse. Absurd dat ze niet wil luisteren. Zou zo iemand nu rustig doorgaan met haar werk? Waarschijnlijk wel. Het zal wel dagelijkse kost zijn. Lekker baantje dan. Ik zou me diep schuldig voelen.

Wel erg lief van Ro. Maar goed dat jij dan de verstandige bent, want je schiet er waarschijnlijk ook nog niets mee op.

Denkende aan mijn conflict met de kinderoncoloog van Nienke wat nooit meer goed is gekomen. Hij was wel goed voor Nienke hoor. Na het gesprek waar ik hem eens goed de waarheid heb gezegd, maar het was zo'n verschrikkelijke eikel.

En toen hij nog geen week voor Nienkes overlijden, ook via zijn secretaresse wilde dat ze nog een keer naar Amsterdam kwam en ik dat weigerde, was het hek helemaal van de dam.

Zij eiste gewoon dat Nien kwam. Niet dus. Nienke moest thuis blijven. Ook niet toen hij uiteindelijk zelf de moeite nam om te bellen. Dacht het niet. Als hij haar nog wilde zien moest hij maar naar Limburg komen. Maar wat moet je dan toch vechten voor zoiets belangrijks. En wat sta je machteloos als er niet gebeurt wat jij graag wil.

Ik denk aan je. En ook aan Ro. Hoe moeilijk is het toch allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven