Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Nouja zeg... De wereld steekt soms toch raar in elkaar. Ik las laatst hier ook al zoiets van een moeder die het grafje van haar zoontje zo aantrof. Als medewerker op een begraafplaats weet je toch wel beter?

Phoehee, wij hadden geen idee... Ze zeiden vrij snel dat er iemand onwel was geworden maar dat geloofde we niet.
Het is gedaan door de mensen die nu de begraafplaats verzorgen. Ik denk dat ze machinaal onkruid hebben verwijderd. Dus het rekje met planten zal wel in de weg hebben gestaan. Sinds de man weg is die het jaren heeft gedaan, is er steeds iets anders aan de hand. En ik ben het nu gewoon zat. Ik ga een klacht indienen. Dit kan en mag niet. Het is voor ons bijna een heilig plekje. Eerst wilde ik het rekje meenemen. Maar ik heb het terug gezet en één pot viooltjes er weer opgezet. Als het niet meer mag kunnen ze dat op een normale manier doorgeven. Maar ze hebben het vijftien jaar toegelaten. Ik ben nog steeds laaiend.
Hoi Robo,

ik probeer je steeds te mailen, via gewone mail en via het forum maar het lukt steeds niet :(.

In ieder geval heb ik geen tegenbericht gehad dus ik ging er een beetje vanuit dat je ze niet ontvangen had...Is er een manier waarop ik je alsnog een aangepaste mail kan sturen?

Zoebie ik vind het schandalig.

Mijn stage is bijna klaar. Ik heb de afgelopen weken rond de 50 uur per week gewerkt. Dus ik heb het forum even uit m'n leven gebannen. Ook omdat het slecht ging, ik veel vragen had waar ik mee worstelde en ik die even met niemand kon bespreken. Ik hoop dat jullie het begrijpen. Mijn leven bestond even vooral uit werk en kanker, maar ik wilde ook niets over mijn werk posten ivm herkenbaarheid. Ik probeerde de kanker uit te bannen en weer 'gewoon' te worden. Een nieuwe start met mensen die van niets wisten, maar dat werkte dus niet.....

Er is toch iets fundamenteels veranderd aan mij, waardoor ik toch niet helemaal lekker functioneer. Dus ik was heel hard aan het proberen en aan het eind van de dag uitgeteld. Nu is er weer wat meer rust....

Ik weet dat het niet fatsoenlijk was om niets van me te laten horen en ik heb een paar keer ook een post geschreven, maar die vervolgens niet geplaatst omdat ik me even een zeikerd vond en het ongepast vond. Het voelde gewoon even allemaal niet zo goed.

Maar als jullie het goed vinden ga ik het weer proberen
O Luonto wat fijn dat je er weer bent! echt heel erg top je weer te lezen.

Vanmiddag toch nog druk gehad op het werk, wat lees ik nu Zoebie?, echt vreselijk om je meisjes plekje zo aan te moeten treffen..... Bah geef ze van katoen hoor.
Nou ja zeg, Zoebie!

Ik zou ook woest zijn! En terecht dat je er nog een brief/mail aan gaat wijden.

Wat is er toch gaande in de wereld?
Lieve Luonto,

ik ben gewoon alleen maar heel, heel blij je te lezen hier!!

Geen excuses, uitleg of wat dan ook nodig.

Goed te lezen hoe het je vergaan is; ik herken het heel erg, van weer fris willen beginnen. Lukt niet altijd hè.... we veranderen toch, door de ziekte.

Zoebie heeft mijn emailadres; anders kijk ik vanavond of ik nog in het meeting-in-denBosch-adres kan, dan neem ik zelf contact op.

Anita, bedankt voor je lieve, lieve post. Ik ben zo blij met je; je humor en je gedichten en het feit dat je me vaak echt begrijpt. voor jou.

Dubiootje, akkefietje in het Frans? Hmmm.... ik zou zeggen: un petit détail, of un truc trivial, maar dat is niet officieel, denk ik :-)

Zoebie, ga rustig zitten voor die brief en gooi alles eruit. Ik vind het echt onbeschoft, het overhoop halen van de graven van mensen. Ik hoop dan ook dat je hebt kunnen ontspannen vanavond, nu je tenminste één pot viooltjes weer op zijn plek hebt.
luonto, ik ken je verhaal niet maar toch een hele dikke

Het lijkt me heel moeilijk je moeten te realiseren dat het niet meer zo als het oude wordt. En ik hoop echt dat je je weg hierin kunt vinden

Bo, ik heb de zelfmaak tompouces gevonden. Ik gooi ze volgende week op de brievenbus
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ooooh Itsme, wat lekker, wat lief!!!

Zet je eigen adres er ook bij, dan stuur ik je wat terug (nee, geen tompoezen ).

Ik ga zo naar bed, wederom met een slaappil, maar ach.

Beter kunstmatig slapen dan helemaal niet, toch?

Voor iedereen: een fijne nacht en tot morgen.
slaap lekker, of in ieder geval goed, Bo!

Luonto, fijn van je te horen. Na je mailtje had ik hier al het een en ander door gegeven. Hoop dat je dat niet erg vindt?

Zoebie, sterkte met de brief, lijkt me niet gemakkelijk. Dan kan het nog zo lang geleden zijn, het is het plekje waar Nienke voor het laatst was, dat mogen ze niet schenden! Schandalig. Ik hoop dat je klacht wat oplevert.
Zoebie, wat afschuwelijk om Nienkes grafje zo aan te treffen. Echt choquerend. Ik kan me goed voorstellen dat je een potje hebt staan janken, je verwacht zoiets ook helemaal niet. Heel goed dat je de gemeente erop gaat aanspreken, dit kan écht niet. Degene die het nu onderhoudt heeft misschien helemaal geen besef waar hij mee bezig is, dat een graf inderdaad voor veel mensen een soort heilig plekje is en dat je daar respectvol mee om moet gaan. Je zou denken dat je dat niet uit hoeft te leggen, maar ja...

Robo, heb je lekker geslapen vannacht? Ik heb akkefietje even opgezocht: détail inderdaad, of bagatelle of futilité. Hadden we zelf ook kunnen bedenken ;) Allemaal precies het tegenovergestelde van wat er nu met je aan de hand is in ieder geval. Ik hoop dat je Petit vandaag te spreken krijgt.

Robo, heb je een beetje
Ga in therapie!
Gelijk beter kunstmatige rust. Dan helemaal door draaien in kolk van onrust. En luonto snap zeer goed. Ik had zeker ook ik dacht ik heet anita niet kanker. Alles draai om kanker. Zo dacht ik steeds weer dat lege gevoel. Ergens dat je zo ver wil verstoppen. Maar dat gaat niet nee. Ach robo kan beter spreken dan zwijgen. Soms denk ik zou ik dit of dat zeggen. Mar dan denk waarom niet. Want kan wel over weer of regen of wat dan ook praten. Maar gaat geen onderwerp uit de weg. Nou zoebie schande zeg. Snap je daar sta onmacht woede. Kunnen mensen niet wat meer gevoel hebben. Dan met hun lompe gedrag zoveel leed veroorzaken. Woest wordt erom net ing op dam gebeurden zei. Alles kom naar boven. Ergens is dat met alles schokkend gewoon. Je leven is al beschadigt. Gisteren was ik zo kwaad maar op wie. Zei tegen man koop boksbal en zet kanker op. En sla net zo hard ik kan. Dat alle woede onmacht eruit kom. Dat die ziekte voorgoed weg zou kunnen gaan. Echt elke dag weet ik heus is geschenk. Mar zeg je dat ook deze rottige waas over je heen hang. Ik droomde over vriendin aan kanker overleden is. Echt mooi ze pakte mijn hand. Zei anita niet negatief doen he. Ken jou ik heb fijn nu. Ik wil gewoon jezelf blijf en weet is zwaar. Nog meer gesprekken was fijn gewoon. Ze is zo bijzonder was soms ook bang en ook onmacht samen gingen fijn huilen dan. Soms zaten gekste dingen doen. Ze zei anita door jou kon ik mijn blijven genieten. Ik bedacht altijd iets om gedichten wat dan ook. Te laten weten maar lange tijd haar niet gevoeld. Teveel verdriet verduistert dan mijn dan hoor iik niets meer. Pff moeilijk om uit te leggen denk je snap he robo. Gaat je gekke dingen doen hoop ik dingen jij wil kan. Want je ben zo waard weet je. Sorry moet teveel huilen kan amper lezen meer. Maar later lach ik vast weer om alles wel mooi is toch he. Denk zoebie nieke dat ook zo wilde he. Sinds foto zag veel in mijn gedachten bijzonder kind hoor. De hemel heb engel erbij maar haar mamma mis haar he. Knuffels hoor je ben bijzondere vrouw weet je. Blij meeste bijzondere vrouwen mocht ontmoeten zuivere harten voelbaar
Kon ik het licht geven.

Dat gaf ik jou je wou.

Gaf ik je kracht moed.

Kon maar zeggen het kom goed.

Maar goed is de dag je iets meer mag.

Iets meer kan uit haal wat mogelijk is.

Wat voor de rest kan ik dan.

Zacht hoor ik dan wees open wees eerlijk.

Morgen is voor iemand zekerheid.

Morgen kan anders zijn wel goed of niet.

Maar vandaag leef ik en zeg ik geloof.

Ik geloof dat deze dag mijn geschenk en jouwe mag zijn.

En we dankbaar moge zijn en soms ook niet.

Dan huilen we schuilen we niet en open de weg in met dragelijk verdriet
Goeie morgen! Ik stuur een heerlijk warme-broodjes geur en vers-geperst-sinaasappelsap kleur en vroege-vogeltjes geluid jouw kant op Robo, om te zorgen dat je lekker wakker wordt na deze "kunstmatige" nacht (goed verwoord Anita!).
Nou fijn, ik word wakker, wil een kop thee zetten en: het water voor de verandering weer eens afgesloten wegens werkzaamheden!

En om dat aan de bewoners te vertellen hebben ze vanochtend (jawel, op de dag zélf dus) een briefje in de brievenbus gegooid met de mededeling dat het nog een hele dag kan duren.

Grrrr.

Gelukkig heb ik nog één fles water, maar het is weer lekker geregeld.

Als na deze werkzaamheden het water wéér zo vies ruikt en smaakt als de vorige keer ga ik een klacht indienen.

Ik heb in ieder geval weer geslapen als een blok, die pillen zijn er niet voor niks.

Zometeen maar weer eens proberen Petit te spreken te krijgen.

Thanks Ingmagh, voor de heerlijke ochtendgeluiden en -geuren :-)

Zoebie, ben je een beetje van de schok bekomen?

Anita, wat mooi dat je de aanwezigheid van je vriendin soms nog voelt.

Ik heb de laatste tijd voor het eerst in jàren dat ik mijn moeder ineens weer een beetje bij me heb; dat is echt uniek, dat heb ik na haar dood nooit zo gevoeld. En nu soms wel.
Sterkte met Petit bellen! Daar ga je op een gegeven moment ook tegenop zien, lijkt me.

Hoe zit dat nu met je rijbewijs, die was verlopen toch? Kun je nu niet meer in de auto stappen op zoek naar (een fles) water?
Yep, rijbewijs verlopen maar ik rij nog wel hoor :-)

Anders ben je hier echt totaal verloren, in dit dorp zonder trein, bus of ander vervoer.
Ik weet er alles van! ons durp telt 750 inwoners, en het jouwe?
180 inwoners om precies te zijn
Tu as gagné!
Je sais, c'est pitoyable, notre village ......
o heerlijk die dorpjes. Ik reed er graag doorheen op vakantie

Totdat we een keer in Griekenland in een gehuurde fiat panda door hele steile en nauwe straatjes moesten. Toen we achteruit een berg op moesten om erna over een of ander bospad (waar je met een jeep overheen moest) te rijden ben ik hierop terug gekomen

Aniet, wat schrijf jij mooie en zulke ware gedichten overigens

Ik ga maar weer eens aan het werk, vandaag mag ik geld uitgeven voor iemand anders. Ook altijd leuk
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Vallen jullie niet in de categorie 'lieu-dit' ?
Haha, nee, we hebben een eigen Mairie, een eigen burgemeester en een kerk! Dit dorp is (nog) een eigen gemeente, maar er zijn samenvoegingsplannen, zoals trouwens voor heel FR geldt.

Een paar km verderop is wel een lieu-dit, waar welgeteld 5 huizen staan.
Lief zijn jullie hoor. Maar ik ben er eigenlijk nog steeds niet goed van.Ik heb de gemeente dus een dikke mail gestuurd met een forse klacht. Ze moeten nu maar eens actie ondernemen.

Dit kan zo niet langer. Ik denk dat onze gemeente best wel adequaat reageert. Zo zijn ze hier wel.

Bo als jullie dorpje maar 180 inwoners heeft dan ken je toch iedereen? Met alle ups en downs lijkt me.

Ben je wel verzekerd met een verlopen rijbewijs Bo? Kijk je uit.

Succes met Petit. Ik hoop dat je hem aan de lijn krijgt en dat je meer duidelijkheid krijgt.
Ik ga voor de tweede plaats met 381 inwoners (heb het even opgezocht)
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven