Ik ben zo bang... deel 4

31-05-2010 21:37 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden verder, maar er is weer zo veel gebeurd.

Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken

Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.

Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
Ro is er weer; alles goed! (gelukkig, zat stiekem toch in de rats).

Ingmagh, prima, morgen weet ik meer over de data en dan regelen we het hele verhaal. Gezellig, heb er nu al zin in!

Its, ik kan het me niet voorstellen, dat ik voor de TV op een of andere machine aan sport ga doen Dat zit echt in mijn hoofd hoor, maar ik moet er nu al om lachen, bij het idee.

Ik heb de laatste dagen weinig aan sport gedaan vanwege de fysieke toestand, maar vanaf morgen gaan we weer eens een poging wagen.

Kersen zijn heerlijk! Mijn lievelingsfruit, samen met kiwi's en mango's. Of een combinatie van de drie!

Norre, lekker getukt?

Ik heb zojuist de laatste bloemen van je boeket weg moeten gooien.. maar wat hebben ze het lang uitgehouden hè? Ben er zo blij mee geweest!
Dag lieve Bo, en allemaal.

Fijn dat je dip, zo goed als voorbij is!!.

Ik kom jullie allemaal een dikke knuffel brengen.

Komttie.........

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Bo, wat fijn dat Ro ok is!

Ing, wat ben je een stoere vrouw, ouwe schuttingbouwer die je d'r bent!

Zoeb, werd je boos?

En nu?

Gaat er nu iets veranderen denk je?

Dat hoop ik!

Nor, ik ga nu even liggen. Mén wat doen mijn heupen zeer met dat vocht in de lucht.

Iedereen een oprechte
Dag lieve Bo en lieve andere vrouwen,

Bo, fijn dat je inmiddels weer grotendeels bent opgeknapt na de chemodip.

Sporten met een apparaat lijkt me ook niks. Doe vooral aan dingen die een combinatie zijn tussen bewegen en dat je er in je hoofd lekker rustig van wordt (wandelen, fietsen en yoga). Van een Wii zou ik juist opgefokt worden, denk ik.

Kersen... Heerlijk. Goed idee, Itsme en Ingmagh. Ga ze morgen ook halen op de markt. Heb vroeger in Australië mango's geplukt en heb er toen zo'n overdaad van gegeten dat ik ze niet meer lust, helaas. Verheug me ook op nectarines en perziken.

Ingmagh: ik doe aan Vipassana-meditatie. Vind het erg prettig. Is zeker de moeite waard om er 's even op te googelen.
Lé, zie net pas dat je last van je heupen hebt. Sterkte. Hoop dat even liggen helpt.
Elynn, hoe ben jij ooit begonnen met meditatie dan? Ik weet niet zo goed waar te beginnen op het gebied van cursussen en alles. En uit ervaring weet ik: uit een boekje lukt het me niet om mezelf er toe te zetten!
Ik heb, op aanraden van een vriendin, een cursus mindfulness gedaan. De trainer daarvan bleek ook meditatiecursussen te geven. Vond hem een prettige persoon, vandaar dat ik bij hem ben gaan mediteren. In mindfulness zitten trouwens veel facetten van vipassana-meditatie.

Wil wel even een link naar zijn site plaatsen. Misschien dat je met de links die daarop staan wat gerichter kunt zoeken. Wil de link wel meteen weer weghalen. Kun je even een piep geven als je de link wilt? Dan zet ik 'm even neer en haal ik 'm meteen weer weg zodra je 'm hebt overgenomen.
yo kom maar op!
*knip*
piep
ik ga me er vanavond even in verdiepen. Bedankt in ieder geval!
Geen dank. Hoop dat je er wat aan hebt.
Bo, wat fijn dat alles goed is met Romain. Het blijft altijd zo spannend die rot uitslagen. Dat hebben jullie maar weer gehad hé. Jammer da Ro morgen weer moet gaan werken.

Komt er bij jullie nu ook eindelijk eens mooi weer aan?

Sam en Joe zijn vandaag erg rustig geweest. Hoewel ze nu al een tijdje aan het ravotten zijn. Ze komen net binnen met van alles. Joe met een piepbeestje en Sam met een heel vies kauwbotje.

En ze hebben ontdekt dat ze kunnen graven. Manlief heeft al meteen klinkers langs de schutting gelegd, want die is bang dat ze in de tuin van de buren belanden en daar kunnen ze wel uit. Sam heeft Joe zo hard gebeten dat Joe jankte en met zijn poot over zijn oor veegde. Schattig om te zien maar zoooo zielig. En er is bij Joe niets te zien. Is het dan een aanstellertje? Soms gruwel ik, als ik zie hoe ze elkaar bijten. Maar ze doen het allebei. De ene keer ligt Sam onder en dan is het Joe weer. Ze hebben super scherpe tandjes, dus het zal best zo af en toe wat hardhandig gaan.

Vanavond heb ik vergadering. Dan mag Jan op de hondjes passen. Kan ie lekker genieten.

Ja Lé ik ga er nu vanuit dat er inderdaad iets gaat veranderen op mijn werk.

Over twee weken krijg ik vakantie, dus wat ze er nu mee hebben willen bereiken? Geen idee. Ik denk dat mijn leidinggevende even haar gezag wilde laten blijken en dat is dus verkeerd uitgevallen.
Ja ik ben inderdaad toch opgelucht. Ik denk wel eens: de bliksem zal hier toch niet nòg een keer inslaan, maar goed, we weten (helaas) allemaal dat het zo niet werkt. Dus dat Ro's huidkanker goed weg is gebleven, dat is stiekem toch reden voor een feestje :-) Alleen zal ik niet lang op dat feestje blijven, want ik ben me toch een partij moe ineens... niet te geloven, die chemo. Zo ben je lekker aan het huishouden, zo kun je wel drie weken slapen.

Nou ja, zometeen naar bed dus.

Zoebie, wat zielig, van joe en zijn oortje!! Het hoort er bij, dat weet ik, maar toch... ik zie 'm zo zitten, met zo'n verschrikte blik.

Dat graven, dat wordt een feest voor ze hier :-) Als ze maar uit de moestuin blijven, maar goed, daar kunnen we altijd nog een hekje omheen zetten.

Veel succes met je vergadering! En ik hoop dat je man nog leeft als je weer thuis komt, met die twee rakkers

Ingmagh, meditatie is fijn, zeker als je een vorm vindt waar je wat mee hebt. Lief van je, Elynn, om de link te geven :-)

Ik heb mezelf net toch de keuken in gedwongen om te koken (had gééééén zin) maar gelukkig was het resultaat heerlijk.
Vandaag kwam ik bij schoondochter en vroeg, hoe is het? Goed zegt ze, ik heb gewied, ik: Oke mooi! dat is het nuttigere werk. Zitten we later in de tuin en vroeg ik: Waar heb je dan gewied? zegt ze Neeehee op de Wii.........

Volgende keer zal ik eens vragen of ze hem aanzet, zodat ik eens kan zien wat het precies inhoudt. Ik heb ook niet het idee dat het echt wat is hoor Bo, slappe hap denk ik steeds, maar ja ik weet er helemaal niets van, dus nog even afwachten. Omdat ze de laatste tijd niet veel doen en ook niet uit kunnen gaan hadden ze geld op hun rekening over, daarvan hebben ze die Wii gekocht. dat was dan weer een meevallertje.

Wat hebben jullie veel geschreven zeg, ik ben een uur of zo aan het lezen geweest. Fijn met Ro was alles goed, Bo jij ook een stuk lekkerder in je vel. Anita wat een fijne kinderen! als het met hen goed gaat, zit je als ouder ook goed, zo werkt dat he? Dus je hebt stennis gemaakt Zoebie? ben wel benieuwd hoe dat is gegaan

Een fotoshoot! leuk Phoehee, je bent nu op je mooist natuurlijk, bewaren voor later en voor in het fotoboek natuurlijk.

Lieve meiden fijne avond, ik ga nu lekker bankhangen,
Vanuit een kamer bezaaid met allerhande kampeerspullen kom ik nog even kijken en meekletsen. Er wordt elke dag idd lekker veel geschreven, hoe moet dat nou als ik over vier weken weer terugkom? Hopelijk treffen we campings met wifi, dan kan ik af en toe nog even komen spieken

De pre-vakantiestress komt doordat ik nog moet werken. Nog twee dagen... Sjurman is al vrij en die doet nu alle voorbereidingen die ik normaal gesproken zou doen. Kwestie van loslaten, klinkt heel simpel maar is weer een stevige oefening.Gaat vast wel over, als we eenmaal in de auto zitten!

Bo, wat naar dat je maar zo moe bent. Zoals je het beschrijft is ook in ene het muntje hélemaal op, voel je de vermoeidheid niet echt aankomen.

Het is natuurlijk totaal geen vergelijk, maar toen ik net begonnen was met mijn therapie (dagbehandeling om een burn out en de daarbij horende lijken in de kast eens grondig onder handen te nemen), een jaar of 5 geleden, voelde ik mijn grenzen nog niet zo en kon dan helemaal doordraven tot het ècht helemaal op was. Dan viel ik er bijkans bij neer, van het ene op het andere moment. Nu voel ik die grenzen gelukkig wel beter, en kan ik ervoor kiezen om er overheen te gaan. Misschien dat ik daarom de laatste dagen en hoogstwaarschijnlijk morgen en overmorgen ook nog een beetje aan het miepen ben, grens is in zicht!

Allemaal nog een fijne avond, welterusten!

daar was ik nog even

Fijne vakantie sjur

Hahaha Bo, het ziet er ook wel een beetje belachelijk uit hoor als je aan het wii-en bent. Zo had ik toen ik voor de eerste keer op die plaat stond veel publiek. Ik had het gordijn niet helemaal dicht en tegenover ons was een feestje. Ik kreeg dus een daverend applaus toen ik een ingewikkelde (iets met een maan) yoga pose deed. Het is ook niet te vergelijken met het echte sporten, hoewel je er flink spierpijn van kunt hebben

Meditatie, het zou voor mij helemaal niet slecht zijn. Ik zit erg hoog in mijn ademhaling. Waardoor ik ook de rust niet neem om bijvoorbeeld dingen op een goede manier uit te leggen etc. Maar ademhalingsoefeningen daar vind ik de rust dus ook niet voor . Misschien bestaat er wel wat anders

Leo
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Productieve vergadering voorgezeten. Om half 10 klaar en nog even staan kletsen met een hapje en een drankje. Vergaderen op deze wijze werpt nu zijn vruchten af. Geen ellenlange discussies. Ik kap het af als het te lang gaat duren. Iedereen was tevreden. Goed zo.

Sam en Joe lagen op de bank bij Jan toen ik thuiskwam. Bo zeg het maar niet tegen Ro.

Dat was de eerste keer vandaag. Straks nog even de foto's updaten en sturen.

Slaap lekker allemaal.
Ben weer snel voor moet werken. Erg gewoon de tijd zo kort. En werk zo veel is. Maar goed wel gezellig op werk. Gisteren 11 uur gewerkt dan ben kapot moe hoor. Ik mis ook meer luisteren of lezen. Leuke verhalen over hondjes. Ze hebben zo gezellig daar hoor ik wel. Ja bof met kinderen zeker weten. Vandaag jongste bril halen was zo blij is super mooi mamma. Samen met pappa gekozen. Nou mooi he. Ik hou ook niet zo van alles anders is. Ben soms erg schema mens hihih. Maar dat is nu wel anders soms. Beetje aanpassen soms he Die wi fit erg leuk ja heb sport plus doe ook veel yoga dingen. Ik vindt stik leuk Je heb steps en ja zelfs sneeuw vakantie tennis enz. Ijsberen die vissen moeten vangen. Nou weer snel op de fiets vandaag gewoon 8 uren werken gelukkig. Wordt warm he hitte golf zei mijn man pff. Nou kus lieverds!!!
Môgge,

Sam en Joe waren vandaag om half zes wakker.

Meteen naar buiten gedaan en om kwart voor zes voor nog een uurtje de bench ingedaan. Na hun plasje gingen ze heel breed voor de garagedeur zitten. Zo van: "We willen nu eten".

Ze hadden pech. Ze moeten de tijden maar leren. Tussen half 7 en 7 uur krijgen ze eten en niet een uur eerder.

Toen manlief opstond en ze dat hoorde begonnen ze te piepen.

Ze hebben vanaf half zeven na het eten buiten geravot, gegraven, gevochten en gespeeld. Nu slapen ze. Ze kwamen binnen, gingen met een plof liggen en ze sliepen.

Eigenlijk moeten ze nog een half uurtje door ravotten want ik moet om half negen gaan werken. Dan moeten ze de bench weer in. Je kunt ze echt geen tel alleen laten.

Gisteren ging Sam er opeens met een contactdoos met stekkers vandoor. We hebben zoveel mogelijk electrische kabels en dozen omhoog gezet. Het zijn twee heerlijke doerakken.
Oh Zoebie, dàt was vroeg vanmorgen dan! Ben je ze al zat

Ik moet zo lachen om het feit dat ze steeds voor de garagedeur gaan zitten, zo van "geef me eens eten, lieve mevrouw". Lijkt me moeilijk te weerstaan, maar ze moeten het toch leren hè.

Ik ben zelf ook al even op, de zon scheen om 5.20 al naar binnen in de slaapkamer, het was met recht de kortste nacht van het jaar, afgelopen nacht!

Nou ja, zodra de wijkzuster geweest is kan ik even gaan liggen en daarna hoef ik alleen maar even bloed te laten prikken.

Gelukkeling, ik moest het hardop uitspreken om het te snappen, wat je schoondochter zei :-) Zo zie je maar, ik loop echt achter zonder WII, en Ro is geloof ik vastberaden (hoewel hij er niet op wil sporten, maar ik geloof eerder dat hij er spelletjes op wil doen).

Anita, ik ben juist helemaal géén schema-mens. Eerder van het laat-maar-waaien, ik krijg de kriebels van schema's :-) Ik zou best wat georganiseerder kunnen worden en ik snap niks van mensen die lijstjes kunnen maken én die zich er dan aan houden ook nog!

Werk ze weer vandaag, je maakt soms wel lange dagen hoor... gelukkig is het gezellig op je werk!

Its, wat een grap, op de WII met publiek :-)

Als je de rust niet hebt om te mediteren maar toch wat aan je ademhaling wil doen helpt het heel erg om je hand op je onderbuik te leggen, net onder de navel, en drie keer heel diep adem te halen. Probeer zo diep adem te halen dat je je hand ermee bereikt.

Het duurt maar een half minuutje, maar het kalmeert heel erg.

Ik deed dat altijd als ik een zaal moest toespreken of voor iets anders waar ik zenuwachtig van werd; je kunt het overal doen, het kost geen tijd en het werkt.

Sjur, gelukkig is er wel iemand die de vakantievoorbereidingen op zich neemt, dus inderdaad: loslaten :-) Nog twee dagen werken en je bent écht vrij,heerlijk vooruitzicht toch?

Ja, die chemomoeheid, het rare is dat er geen grens in te trekken valt. Het ene moment loop ik vrolijk rond, het volgende moment kan ik amper de energie opbrengen om te knipperen met mijn ogen, bij wijze van.

Ik moet daar wel aan wennen, nog steeds.

Phoehee, spannend, vandaag het dekentje?

Zit me nu een beetje op te vreten of je het wel leuk vindt :-) En ik ben al bezig met bijbehorende slofjes!
Goedemorgen vroege vogels!

Bo ik hoop dat de zon er nu is bij jullie! en dat je botjes weer lekker soepel voelen, zodat je wat leuks kunt doen vandaag.

Wat zijn jullie steeds vroeg op Zoebie, lig je er dan ook om 10 uur in, of houd je het vol omdat het maar tijdelijk is? Ik zou allang het loodje hebben gelegd, vooral omdat ik (eenmaal wakker) met geen mogelijkheid meer in slaap kom ook al zou het nog kunnen, omdat ik nergens naar toe moest.

Vanmorgen fris en vrolijk op tijd op, omdat ik naar de kaakchirurg moet voor een intake en foto's, hij moet kijken of er een implantaat in mijn onderkaak kan, want ik sta op het punt een kies te verliezen. Omdat hij in de wortel is gebroken blijft dat steeds ontsteken, dus hij moet er echt uit. Jammer want ik ben heel zuinig op mijn gebit, ik ben ook mijn halve leven tandartsassistente geweest, tot ik ziek werd 12 jaar geleden en ik niet meer hele dagen kon werken.

Och over die auto's, daar heb ik ook zoveel moeite mee, een autootje wordt een deel van mezelf en als je daar dan 10 jaar in gereden hebt, is het heel moeilijk afstand doen.

mijn Renaultje 5 moest naar de sloop omdat de as gebroken was, helemaal verdrietig was ik ervan. Totaal in shock toen ik hem een jaar erna ineens zag staan, in een dorp hier in de buurt. Ik heb meteen de garage gebeld en gevraagd hoe dat zat. Ze hadden de vrijwaring, wat de sloop er daarna mee doet is niet meer de zaak van de garage, dus iemand had hem opgeknapt. Ik kan er nog af en toe last van hebben. Aaaaach dat lieve autootje....erg he?

Voor mij hoeft een mooie luxe auto ook helemaal niet, doe mij maar een kleintje dat je gewoon van A naar B brengt.

zo nu opschieten tot later allemaal!
Heel veel sterkte bij de kaakchirurg lieve Gelukkeling!!!

(PS ik heb ook een Renault 5 gehad! Een grijze... was zo'n fijn autootje!)

zo een had ik er, wat een schatje he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven