Ik ben zo bang... deel 4

31-05-2010 21:37 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden verder, maar er is weer zo veel gebeurd.

Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken

Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.

Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
Lekker voetbal kijken Bo, heb je alle verhalen van het franse elftal gevolgd? Het is toch van de gekke he? ik kan er met mijn pet niet bij.....wie denken ze dat ze zijn? stelletje macho ego's tsssssssss. In wezen gaat het er natuurlijk om wat die Enelka gezegd heeft en niet wie dat aan de krant heeft gemeld, nou ja het laatste woord is er nog niet over gezegd, zelfs de president vond het onacceptabel.

Jammer dat je nog pijn hebt, gewoon pijnstilling nemen zodat je wel kunt blijven bewegen hoor. Hopelijk is het morgen al veel beter.

Luonto meid, ik miste je al, ik dacht die heeft het te druk voor ons op haar nieuwe stage. Ingrijpend die oproep, ga er eerst maar eens rustig over nadenken en aan het idee wennen, hoe lang duurt je stage nog? Het zou fijn zijn als je een geschikte tijd kon plannen. Voor het evenwicht lijkt het me wel prettiger, maar wie ben ik om dat te zeggen, beter een borst dan geen borst?

Verder voor alle lieve vrouwen een knuffel en tot morgen.

O ja mijn piekmoment dit weekend? ik heb een van de jonge eendjes vastgehouden vanmiddag op het werk. Ze moesten naar de vogelopvang, die binnentuin gaat maandag op de schop en alle jonkies zijn gisteren gevangen op eentje na, die kregen ze niet te pakken. Ik ben vanmiddag gaan kijken en zag hem gelukkig waggelen tussen het hoge gras, snel iemand van de verzorging geroepen en samen hebben we hem gevangen!

zal later nog een foto neerzetten.
Itsme ben ook koppige vrouw hoor. Ik heb gemoedelijk karakter. Maar eenmaal mijn ding voel de weg in te gaan. Dan ben ik vastberaden. Gelukkig wel zeg. Want ook ik ben er nog he. Dat merk ik meer voor mijn zelf op kom. Dat leer ik op werk in gezin. Eerst niet alles kwam eerste plaats ik laaste. Dat breek zo op wat evenwicht soms he en minder overgewicht dat ook. Dat kom wel leuke foto zoebie trouwens. Ja vindt lieve kinderen heb kijk altijd op van hunne wijze woorden. Ik leer zeker ook van hun. Ze hebben leuke karakter. Soms ook minder net ik zelf maarja wou nog wat blijven leren vindt best hoor. Nu op fiets hup naar werk knuffels iedereen!!
Ik zie ook een hartje

Wat een droppie is het zeg...
Een hele goede morgen allemaal!

Oei, dat klinkt wel heel vrolijk zo vroeg in de morgen... Heb dan gelukkig ook vrijwel nooit een ochtendhumeur. Maar met nog 3 nachtjes slapen voor de vakantie in het vooruitzicht zou ik jokkebrokken als ik zeg dat ik alleen maar vrolijk ben, helaas. Af en toe slaat de pre-vakantiestress een beetje toe. Maargoed, op dit moment gaat het allemaal goed. Ik ga zo werken en ik heb er nog zin in ook.

Ik blijf het zo bijzonder vinden, dat door een opgepikte opmerking (ik zou wel graag een border collie willen) het hele circus in gang is gezet en over een paar weken de honden bij Bo zijn. Dan moet het haast wel zo zijn, toch?!

Een piekmomentje in het weekend? Dat de pleegdochter van vrienden, een meiske met een heel erg gevulde rugzak, tijdens het eten graag bij me kwam zitten en me bij het afscheid uit zichzelf een heel warme knuffel gaf. Ik ga niet teveel over haar vertellen ivm privacy, maar ach, wat heb ik met haar te doen!

Goed, tijd om eens een tandenborstel door mijn mond te trekken en dan in de voiture (heb ik dit nu goed geschreven, het staat zo raar...) naar het werk. Een fijne dag voor allen (enneh, het zonnetje schijnt eraan te komen!)

Goedemorgen allemaal!

Bo, ik hoop dat de ergste dip erop zit nu. Fijn dat Ro vandaag nog vrij is.

Hier stress alom. De dochter gaat straks om half elf weg. En dan ga ik met alle ouders (inclusief Norman die ook stiekem langskomt) en de hele school de bus uitzwaaien.

En er komt inderdaad mooi weer aan. Heerlijk. Altijd goed voor je humeur.
Môgge,

Twee uur werken en hier is er een chagrijnig en heeft nog geen tijd gehad het bericht van de arbo-arts te lezen. En ik zit hier al een half uur?? Als ik dus wil kan ik moeilijk gaan doen.

Als Sam en Joe om kwart voor zes wakker zijn en ze hebben even buiten geravot, denken ze dat ze eten krijgen. Maar dat krijgen ze pas om 7 uur. Ze moeten dan dus echt nog een uurtje de bench in. Vanmorgen hebben ze Siep de kat belaagd. Joe was natuurlijk weer aan het blaffen. en dat om kwart voor zes. Siep neemt al niet meer de benen maar blijft gewoon liggen.

Lieve Bo, ik hoop dat toen jij je ogen open deed, er bij jullie ook zo'n gezellig zonnetje aan de hemel stond als hier!

Nu snel douchen en naar het station, vandaag ben ik weer bij mijn schoondochter misschien kunnen we wel lekker in de tuin zitten. Sterkte voor Ro bij de dokter vanmorgen.Tot vanavond!

Bo is het bij jou al beter weer? En is de dip al wat over?

Anita wat leuk een wi fit, ben je al aan het skischansspringen? Op de tv is ook steeds een 'super mario voor de wi' reclame. Dat lijkt me wel leuk!

Vandaag de langste dag van het jaar!
goedemorgen dames

de wii is echt leuk. Ik doe het alleen niet meer zo vaak als ik zou willen.

Het wordt mooi weer vandaag, dus dames geniet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hello ladies,

Ro is naar Nancy, ik moet wachten op de prik, dus kon niet mee.

Zoebie, wat een ràre chef heb jij toch!!! Dat kan toch niet, zo omgaan met mensen die ziek zijn? Wat ga je er aan doen, weer met de arbo-arts om de tafel? Die lijkt me tenminste wat redelijker.

De foto's waren weer top :-)

Ro zei meteen: bij ons mogen ze NIET op de bank hoor! Ze wennen er maar aan, dat het bij ons niet hetzelfde is als bij jou.

En ja, het voelt inderdaad een beetje alsof het zo moest zijn! Nog 12 nachtjes en dan zijn jullie er!!!

Anita, werk ze :-) Zo fijn je weer te lezen hier, we hebben je gemist.

Gelukkeling, het is een drama, met die Fransen. Echt een schande hoor, mannen die miljoenen betaald krijgen en zich dan zo vreselijk kinderachtig gedragen.

Hier is het nog steeds bewolkt, bij ons is pas overmorgen zon voorspeld en pas in het weekend temperaturen van 20° of hoger. Veel plezier bij je schoondochter!

Phoehee, de dip is over, en zelfs mijn gewrichten doen weer een beetje normaal. Linkerknie is nog dik en pijnlijk, maar ik kan weer aardig lopen.

Hoe is het met jou? Ben je het al zat, het zwanger zijn? Of heb je nog helemaal geen last?

Its, ik zie je al op de WII staan, ik vind dat toch zo'n raar ding! Maar goed, ik loop achter geloof ik, want Ro wil er één overnemen van een vriend van hem. Ik zie het erniet zo in, laat mij maar gewoon sporten, wandelen en yoga, dat is meer aan mij besteed.

Norre, hoe lang is ze weg, je dochter? Wat een spanning allemaal, ik denk dat ze na deze weken echt behoefte heeft aan vakantie, om een beetje bij te trekken. (en jij misschien ook wel!)

Sjur, drie nachtjes en dan is het zover :-) Wat voor pre-vakantiestress heb je dan? Moet je nog zoveel regelen
Kleine toevoeging: Ingmagh, heb je mijn mail terug nog gehad trouwens?

En een fijn weekend gehad ook? Ik heb je al even niet meer gelezen, hoop dat het goed met je gaat!

(niet te hard werken hè).

En Its, ik zie net pas dat je naar Muse bent geweest, gaaf!

Ik vind hun nummer "plug-in baby" altijd erg goed.
Wat super fijn dat je minder pijn hebt nu, zo'n weekend is wel genoeg.

Is Nancy leuk?

Nog 12 nachtjes! Leuk dat je elke dag foto's krijgt.

Ik ben het nog niet zat maar wel heel nieuwsgierig. Hoe zal alles gaan en hoe ziet ie eruit? Ben nog steeds fit en slaap redelijk, hoef er maar 1x uit om te plassen. Ik heb vanavond fotoshoot van mijn buik.
Bo yoga op de wi!
Ik vind yoga thuis soms lastig omdat ik dan moet denken welke oefening daarna en kom niet in een mooie doorlopende flow.
Oh wat leuk, een fotoshoot!! Wat een leuk idee is dat!

Ik vind Yoga thuis juist veel fijner, maar goed, ik doe ook al zo lang Yoga dat die flow er in geramd zit bij mij Ik begrijp wel wat je bedoelt, als ik afwijk van mijn normale serie oefeningen ben ik ook direct uit de flow hoor.

Nancy is een prachtige stad, dus ik vind het jammer dat ik niet meekon (maar stiekem is het beter, ik ben nog best moe ook).
Goeiemorgen allemaal!

Jeetje, wat wordt er eigenlijk een hoop geschreven als je niet regelmatig blijft bijlezen! Zal even kijken of ik het allemaal nog weet hoor!

Robo, fijn dat het allemaal weer wat beter lijkt te gaan. Nu nog 10 dagen zonder chemo, toch? Fijn dat je dan weer wat kan bijkomen. Wordt de eerstvolgende chemo dan net als de eerste van deze vier, of bouwt het zich elke keer op en wordt het dus telkens zwaarder? De dagen lijken me wel verschrikkelijk zwaar worden dan, zo dan een kuur. Maar ik begrijp dat je helemaal niet misselijk bent?

Zoebie, wat ben je een schat met de hondjes, zeg! Maar wat een domper dat je leidinggevende zo dwars is. Het contrast met hoe leuk het thuis is, is wel groot dan!

Trouwens, ik zat gisteren naar Invictus te kijken (over het rugby in de tijd dat Mandela net aan de macht kwam. Goede film!) en moest toen denken aan een gedicht dat ik ooit heb gekregen, komt uit de inauguratiespeech van Mandela: "kracht". Het tweede zinnetje is het jouw motto!

Luonto, confronterend die keuze zeg! Terwijl je kortgeleden nog aangaf dat je er wel aan toe was, of heb ik dat verkeerd begrepen? Kan me goed voorstellen dat je dit toch echt op je eigen tijd wilt doen. Hopelijk weet je snel wanneer je wat wilt!

Sjur, vakantiestress is een tegenstrijdig iets. Het zou niet moeten mogen, dat je gestrest raakt van het inpakken van je tassen. Hoop dat je het snel los kunt laten.

Anita, je bent een mooie vrouw, geen wonder dat je zulke leuke kinderen hebt!

Veel succes voor de oudste twee volgend jaar en voor je jongste met zijn fiets. Ik had dat ook, heb twee dagen gejankt omdat de bank weg moest toen ik 8 was ofzo (en mijn moeder maakte daar dan foto's van, ik schaam me diep!). Mijn moeder zegt altijd dat we net katten zijn: als ze iets in huis verplaatste botsten we er tegenaan. Alles moest vooral zo blijven als het was

Norre, wist niet dat je dochter al zo groot is! Ze gaat op kamp neem ik aan? Hopelijk blijft het weer goed. Hier is het in ieder geval prachtig zonnig!

Phoehee, alles nog steeds goed, ook met het SI-gewricht? Neem aan van wel, als je nog steeds kunt fietsen. Toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje, kon ze dat al na 5 maanden niet meer. En dat terwijl ze, toen mijn broertje 5 jaar daarvoor werd geboren onder de middag mij nog opgehaald heeft en weggebracht naar school en 's avonds om half 8 al met een nieuwe baby op bed lag!

Mijn piekmoment van het weekend was trouwens dat we de nieuwe schutting hebben neergezet. En dat-ie nog hartstikke mooi is ook. Ben helemaal trots op onszelf! Als de tuin ooit af komt zal ik er een fotootje van plaatsen.

Nu weer aan het werk!

Liefs!

Wat stoer Ingmagh, de schutting staat!!

Dan heb je toch eer van je harde werk hè.

Werk ze en
Oh ja, het weekend heb ik grotendeels slapend doorgebracht. Zaterdag ochtend getrained en daarna snel snel snel door naar huis om te douchen en daarna meteen door met de bus en tram naar de kroeg waar we de (onwijs slechte) voetbalwedstrijd hebben gekeken. Ik was kapot, kon niet meer op m'n benen staan. Thuis dan ook om kwart over vijf "voor een half uurtje" in bed gekropen, was m'n vriend me vergeten wakker te maken, kwam hij pas om 7uur boven. Heb wel geprobeerd op te staan, maar had verhoging en was helemaal trillerig en een raar soort misselijk (niet in mijn buik, maar in m'n slokdarm. Het gevoel dat ik moest overgeven, zonder aanleiding. Had ik nog nooit gehad!). Ben er weer ingekropen en zondag pas om half tien wakker geworden. Had het blijkbaar nodig. Vandaar niet veel gepost. Maar ik ben er met mijn gedachten de hele tijd hoor!
Ohja, en nu ik toch aan het posten ben... Die film, Invictus dus, die ik gekeken heb, heet zo omdat-ie is gebaseerd op een gedicht dat Mandela veel schijnt te hebben geciteerd. Wellicht ken je het zelf wel, Bo, als lezer van veel engels (de schrijver zal je in ieder geval niet onbekend zijn), maar wilde 'm je (en de rest) ondanks dat niet onthouden.

Invictus, by William Ernest Henley

Out of the night that covers me,

Black as the pit from pole to pole,

I thank whatever gods may be

For my unconquerable soul.

In the fell clutch of circumstance

I have not winced nor cried aloud.

Under the bludgeonings of chance

My head is bloody, but unbowed.

Beyond this place of wrath and tears

Looms but the Horror of the shade,

And yet the menace of the years

Finds and shall find me unafraid.

It matters not how strait the gait,

How charged with punishments the scroll,

I am the master of my fate:

I am the captain of my soul.

Elke keer als ik 'm lees krijg ik een beetje kriebels op m'n rug. Want ook jij bent de baas over je eigen lot, de kapitein van je ziel.
Ben er weer. Het is lichtelijk (nou ja lichtelijk) geëscaleerd op mijn werk. Ik ben gruwelijk kwaad geworden. Daar zijn ze erg van geschrokken. Ik word nooit kwaad. Zo erg dat de floormanager erbij kwam. Ze hebben eindelijk eens geluisterd. En er is tenminste een oplossing gevonden.

Bo we zetten ze zelf op de bank. Ze kunnen er zelf nog niet op, dus wij zijn de boosdoeners.

Maar het is zoooo lekker als ze heerlijk tegen je aan komen liggen. (smelt) Meestal liggen ze op de hondenbank van Sedi.

En Joe kijkt graag naar buiten. Maar ze slapen ook vaak gewoon op de grond hoor. Dan komen ze moe binnen en ploffen gewoon ergens neer. Ze zijn nu weer lekker aan het ravotten buiten.

Vanmorgen met Siep was het leuk. Siep kent ze al en hij gaat niet meer echt op de loop voor ze. Maar Sam en Joe vinden de kat natuurlijk reuze interessant. Siep lag op de stoel en Sam en Joe zijn nieuwsgierig en kwamen steeds dichterbij. Sam ging zelfs met zijn voorpootjes tegen de stoel staan en Siep haalde uit. Schrik er niet van want Siep haalt vaker uit, maar hij gebruikt zijn nageltjes niet. Hij gaf Sam dus een tikje op zijn neus. Sam schrok er geweldig van en was meteen weg. Er was niets te zien op zijn neus, dus inderdaad zonder nageltjes. Maar Joe (de held) bleef op een afstandje en durfde niet wat Sam wel durfde.

Hij begon op zo'n meter of twee van Siep af te blaffen. En dat om zes uur 's morgens. Joe blaft veel. Dat wordt een echte waakhond.

Als de bel gaat blaft hij inderdaad ook al. Maar dat is omdat Sedi begint te blaffen.

Nou ja uiteindelijk nam Siep door dat blaffen weer de benen en ging achter een hekje zitten waar Sam en Joe niet kunnen komen, door de spijlen zitten kijkend wat die twee deden.

Gelukkig komt er goed weer aan, want die twee zijn heel graag (het allerliefste) buiten. Dan vallen ze in het gras in slaap.

En nu wil ik koffie. Het was best een enerverende ochtend.
Wauw, Zoeb die boos is geworden. Hopelijk een blijvend effect nu.

Ik geniet van je puppieverhalen ook
Zo, ze is weg. Ik hoop dat de zenuwen nu ook langzaam wegebben. Wat een gekakel hier vanmorgen nog.

Ing, mijn dochter is bijna 13 en gaat na de zomervakantie naar het VO.

Hier schijnt het zonnetje! Het is nog niet zo warm, maar het begin is er.

En nu ga ik een tukkie doen.
Bo, ik heb je mail gehad hoor! Moet even kijken wat jullie doen natuurlijk en dan brief ik het allemaal weer door.

Zoebie, rustig aan hoor, de rest van de dag. Even bijkomen!
zo ik heb een bak kersen als lunch. Ze smaken erg goed. Helaas hebben we ze niet in onze eigen volkstuin

Zoeb, goed dat je boos geworden bent. nu hebben ze tenminste geluisterd. En nog meer verhalen zijn welkom

Bo en poehee, bij de wii-fit (ja ik heb ook zo een enge plaat ) zit ook yoga. Dat is alleen niet te vergelijken met wat jullie doen. Het scheelt wel dat ik me dan aan dingen vast kan houden als ik op een been moet staan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
He its, ik heb ook een bak kersen mee. Maar ik ben altijd zo bang dat ik er paarse lippen en tanden aan overhoud, dat ik het een beetje eng vind ze op het werk op te eten..

Was trouwens net even bij de Selexyz hier in de stad en stond in mijn hand met een yoga-boek. 120 oefeningen. Maar man, die mensen in het boek zijn van elastiek volgens mij! Heb besloten het voorlopig bij pilates te houden en me misschien te gaan storten op mediteren. Lijkt me heel rustgevend! Dat yoga, daar krijg ik het volgens mij alleen maar benauwd van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven