Ik ben zo bang... deel 4

31-05-2010 21:37 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden verder, maar er is weer zo veel gebeurd.

Met mij, maar ook in de levens van alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. Over kanker, leven met kanker, de angst voor zieker worden, maar ook over vlinders, het leven, vakanties in Thailand, konijnen, een baan zoeken, kinderen en familie, trouwen (of nog niet!) en andere zaken

Ik hoop dat dit vierde deel net zo'n prachtig, warm, open, gezellig en mooi deel wordt als de drie vorige delen.

Deel 3: Ik ben zo bang... deel 3
Ben nog steeds druk aan het werk inderdaad. Kom er af en toe niet helemaal uit, maar ik hoop dat ik het uiteindelijk toch tot een complete tekening kan brengen.

Ik doe het rustig aan Elynn
Ja de laptop is aangezwengeld (hier is veel hocus pokus voor nodig)

Het model in de wieg is mijn oude babypop van vroeger. Het was een zij maar ze speelt nu voor Okkie. Haar/zijn hoofd valt er alleen snel af.

Hier zijn 2 foto's;

Mooi he!

Zoebie ik kom heel graag een keer kijken. Misschien volgende week dinsdag of nu vrijdagmiddag?

Norre dat is wel heftig ja als je dan de auto weer ziet.

Ingmagh lekker met dat mooie weer dat de schutting staat! Kan je in bikini in de tuin ;)
Wauw, prachtig! Echt heel mooi. Lieve kleur ook. Is vast veel tijd, geduld en precisie voor nodig. Ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn enorme non-talent voor handwerken.
Vind zelfgemaakte cadeaus sowieso sympathiek. Heb helaas twee linkerhanden, maar mijn vriend heeft laatst voor een pas bevallen vriendin van mij een mooi linodrukje gemaakt.
Wat mooi zeg. Mooi dekentje heb je gemaakt Bo. Wat een leuk patroon. En Phoehee wat een leuk bedje. Het past precies bij elkaar ook nog. Of hebben jullie er afspraken over gemaakt? Wat grappig die tekeningen boven het bedje. Heb je die zelf gemaakt.

Bo het filmpje duurt nog even. Het staat nu pas op 36%.

Wat gaat dat langzaam zeg. Pffft.

Ik heb inmiddels bijna de partytent opgezet. De onderste stangen er nog in en dan op zijn plaats schuiven. Het staat nu een beetje laag bij de grond maar Sam en Joe hebben er de schaduw al van ontdekt en liggen er al onder.

Ze zijn zoooo nieuwsgierig en willen alles zien wat ik doe.

Sam zou wel een beetje helpen door aan het doek te gaan kluiven.
O wat is dat een prachtig dekentje. Die kleur maar ook de manier waarop het gemaakt is. Mijn complimenten Bo

En poehee, ik vind dat stukje babykamer er erg mooi uitzien
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Staat mooi in het bedje Phoehee!

Ik vind trouwens de muur boven het bedje superleuk, is dat erop geschilderd?

Nu kan ik met een gerust hart de slofjes afbreien
dat vind ik ook altijd elynn. Eigen gemaakte kadootjes daar straalt liefde uit. Ik durf het alleen niet omdat mijn eigen gemaakte kadootjes meestal uitmonden in een "oh, wat leuk heeft je bewoner dat gemaakt"
Ik zal een afspraak maken met de dierenarts vrijdag en dan laat ik je wel weten hoe laat of wanneer ik thuis ben.

Dinsdag is nog onzeker. Ik weet niet wat mijn leidinggevende voor uren in petto heeft.
Its
quote:itsme26 schreef op 22 juni 2010 @ 13:03:

dat vind ik ook altijd elynn. Eigen gemaakte kadootjes daar straalt liefde uit. Ik durf het alleen niet omdat mijn eigen gemaakte kadootjes meestal uitmonden in een "oh, wat leuk heeft je bewoner dat gemaakt"

Toch wel erg Its. Maar wel leuk. Sorry.
och, ik heb vele andere kwaliteiten en ik kan er zelf even hard om lachen
Ik heb op de lagere school ooit 's moeten breien, en ik slaagde erin een lap te maken die rechtovereind kon staan, zo strak zat ie in elkaar. Das ook een kunst.

Heb je het dekentje gebreid, Bo? Of gehaakt? Het ziet er gehaakt uit, voor mijn ongetrainde oog op dat gebied. Wist niet dat je zo 'open' kon breien.
Its!

Zo erg is het toch niet?

En hee, het is de gedàchte die telt, dat weet je toch?
Gebreid, Elynn.

Dat heet ajourbreien, of kant-breien.

Haken is niet mijn sterkste punt :-)
Hahaha, Itsme, misschien moeten we samen een keer een middag gaan breien en kleien.
Nou ja, Itsme. Met al jou liefde voor de bewoners kan dat ook niet anders. Krijg je meer van dat soort opmerkingen.

Ik heb trouwens ooit eens een dekentje gehaakt voor de wieg van Nienke. Een roze natuurlijk, terwijl ik toen nog niet eens wist of het een meisje zou worden. Maar blauw had ik al genoeg.

Maar het haalt het niet bij het mooie wat Bo nu heeft gemaakt. Wat een mooie kleur blauw is het trouwens.
En het patroon komt uit dit (briljante!) boek:

Met allerlei kant-breivoorbeelden, de één nog mooier dan de andere.
De muurtekeningen zijn stickers, niet zelfgemaakt helaas. Ik heb wel een houten uil gemaakt en met restjes behang beplakt maar die komt op de andere muur. Ik had voor mijn net bevallen vriendin/collega ook een schilderijtje gemaakt. Vind handgemaakte dingen heel speciaal. Ik heb de foto ook doorgestuurd aan mijn vriend maar die zit in cursus en zie ik pas vanavond bij een etentje weer.

De kleur staat mooi bij het bedje ja, is een bedje van marktplaats.
Jeetje gebreid lijkt het me nog ingewikkelder. Bij breien kon ik het ook altijd rechtop zetten net als Elyn.
Het patroon is ook echt super, die omslagdoek op de voorkant ziet er ook mooi uit! Het ziet er wel moeilijk uit moet ik zeggen, ik weet alleen dat ik recht toe recht aan kan breien.
ik vind het altijd wel heel leuk om te krijgen. Zo heb ik een schilderij van een vriend van ons gehad voor mijn verjaardag.

Dat vind ik overigens ook zo mooi van die grote gebreide sjaals. Zoals op de voorkant van het boek. Het lijkt me wel een heerlijke manier van ontspannen overigens. Dus Elynn, kom maar langs
Oh Zoebie wat lief dat je al rose aan het breien was, zei je gevoel al dat het een meisje was? Ik had van het begin af aan al het gevoel dat het een jongen was, is dat toeval of hebben vrouwen het vaak goed?
Ja die omslagdoek op de voorkant, dat is een project waar ik nog even niet aan begin :-)

Die is moeilijker dan het dekentje, dat is namelijk een herhaling van dezelfde serie steken, en de sjaal die je op de cover ziet is constant tellen, tellen, tellen en nog meer steken tellen.

Ik ben nu aan het sparen voor dit boek:

want die techniek, daar ben ik ZO benieuwd naar!

Dubbelzijdig breien, met dus als resultaat een stof die aan twee kanten draagbaar is met een patroon aan beide zijden!

*wordt compleet enthousiast*

Ik ben dol op breiboeken, ik heb er al een paar (waaronder de grote breibijbel, waar werkelijk ALLES instaat wat je je ooit kunt afvragen als je breit: ), maar deze is toch favoriet momenteel.
wat vinden jullie hiervan, ik heb hem gekocht voor een bruiloft maar is het niet te (ik vind hem zelf superlief)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven