Ik ben zo bang... deel 6

14-10-2010 18:04 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5
Afhaalzweed
Robo, ik had exact hetzelfde gevoel bij de posts van gisteren. Omdat ik vermoed dat de psychische nood van deze vrouw groter is dan de lichamelijke laat ik mijn post staan, maar ik begrijp je volledig. Goed van je dat je het hebt gemeld!

Zo, nu tijd voor een dansje! http://www.youtube.com/wa ... o&feature=player_embedded

Vind dit zo'n vrolijke viral, ik ga er bijna zelf van meedansen! Als men mij nu maar niet verdenkt van het maken van reclame

Ik lees later nog uitgebreider bij, nu even eten, werk is uitgelopen.
quote:itsme26 schreef op 20 oktober 2010 @ 18:39:

volgens mij is het spakenburgse avond bij de plaatselijke afhaalzweed. We wordwn omringd door rokken

Ik vind het geniaal gevonden. Die moet ik echt onthouden. Grandioos.

Milaatje dat vond ik ook zo vreselijk. Dat de psychische nood zo hoog was. Jammer als je op die manier afscheid moet nemen van het leven. Er zijn toch altijd genoeg mooie momenten om op terug te kijken. Het is natuurlijk vreselijk. Dat weet ik als geen ander. En het maakt het er ook voor haar omgeving vast en zeker niet gemakkelijk op.

En het viel reusachtig mee vanavond. Ze vonden dat ik helemaal opleefde bij de groep kinderen. Ook het afgelopen weekend hadden ze weer de oude Zoeb kunnen zien. En omdat het zo goed liep hadden ze al hoop dat ik het voorlopig zou blijven doen.

Ik ga in ieder geval ook de groepsvergaderingen notuleren want dat is nu een diep trieste bedoening.

En wat een opluchting dat ik toch eindelijk de stap heb genomen.

Ik slaap er een stuk beter door. Was er al zo lang over aan het nadenken. Nu mail ik vanavond de rest van de leiding mijn beslissing nog. Ze moeten het wel van mij horen en niet van iemand uit het bestuur.
Goed gedaan Zoebie, je hebt hele goede dingen gedaan vandaag! Ook dat je eens hebt laten merken, dat je er last van hebt zoals J tegen je doet, ik hoop dat het nu beter gaat worden en dat het gewoon ingesleten gedrag was en geen aandoening of het gevolg van iets ernstigers.

We zijn er helemaal een beetje stilletjes van vanavond, het was iets teveel commotie niet dan? Door het hele voorval heb ik wel hele einden teruggelezen en wat hebben we eigenlijk veel en gezellig geschreven, het waren ook mooie tijden, (had liever om een andere reden dan de Topictitel geschreven Bo maar je begrijpt hopelijk hoe ik het bedoel) al met al we laten het maar weer bezinken.

Milaatje wat een topfilmpje ik wil ook meedansen! enig!
pfff ik heb het wel weer gemist hoor.

Maar ik schrijf natuurlijk nu ook een stuk minder omdat ik ook de blogs schrijf en niet de verhalen hier al wil doen.

Het enige wat ik er nog op wil zeggen dat ik wel altijd even moet wennen als er nieuwe mensen bij komen. Dat is natuurlijk een beetje raar want het is een forum en daar ben ik me ook van bewust. Ik vind het ook fijn dat het een open topic is en ik vind het fijn dat het een diverse groep is, maar net als met elke groep is het wel weer altijd wennen aan nieuwe verhalen.

Maar goed ik ben dan ook meer een lezer dan een schrijver, op het moment, omdat ik vaak te moe ben om na stage nog de computer aan te zetten en ik op stage geen post wil typen ivm privacy

Het is gewoon een gevoel waar ik ook niets aan kan doen, het is er gewoon en ik weet ook niet echt waar het vandaan komt, Ik moet gewoon even wennen, de kat uit de boom kijken, voordat ik lekker kan kletsen met 'nieuwe' schrijvers. Maar na een poosje vind ik het altijd leuk hoor. Nieuwe imput is altijd fijn voor de diversiteit en daarom hoop ik ook gewoon dat het zo kan blijven.

Ik durf wel echt te zeggen dat ik nooit iemand bewust genegeerd heb en ik ook niet geloof dat anderen dat wel hebben gedaan, of echt die intentie hadden.

Het is voor mij gewoon ook altijd weer even een realiteitscheck dat iedereen zomaar kan meelezen en dat het 'vertrouwde, veilige gevoel' een beetje een schijnveiligheid is.
ow en yaaay, ik heb m'n tas gepakt
Ik heb zo langzaam het gevoel dat er een hele bus naar Bo gaat. Leuk hoor!

Luonto, ook ik ben hier binnen komen denderen en heb dus je veilige gevoel om zeep geholpen. Het is lastig he, ik ken het van 3000, waar het verloop veel groter is, maar waar ik ook telkens moet wennen aan nieuwe 'gezichten'. Dan steigert er ook wat in me.

Ik wens jullie allemaal een goede reis en veel plezier, onderweg en daar bij Bo.
Wat dat wennen betreft......je waant je in/en praat tegen je eigen clubje en dan ineens staat er iemand mee te luisteren en te praten, dat is raar, want jij kent hen niet, maar zij jou des te beter, want ze hebben al een tijd meegelezen, dat vergeet je gewoon. Daarna moet het gewoon klikken en dat doet het niet met iedereen, dat regelt zich toch meestal vanzelf wel.

Spuka het is fijn met jou erbij, ik heb niks hoeven wennen aan jou, ik kende je al een hele tijd toch? onder een andere naam?

Ze gaan met zijn viertjes en een half naar Bo, een auto volgeladen!
Ik snap best dat jullie het niet prettig vinden als er “nieuwe” bijkomen. Maar het is een openbaar forum en er lezen natuurlijk meer mensen mee dan alleen jullie groepje. Ik zal me verder ook niet opdringen of zo, ben sowieso niet zo’n “forum-beest”, heb er ook de tijd niet voor, wilde gewoon even mijn angst kwijt, een beetje steun zoeken en misschien af een toe een posting doen. Zoals jullie volgens mij kunnen zien ben ik hier al jaren lid en heb ik zelden iets gepost. Dit, omdat ik met de meeste onderwerpen niets heb. Maar nu wel, want ik ben gewoon bang. En ja, zo heet dit topic. Zo en nu weer aan het werk. Fijne dag allemaal!
Gelukkeling 4,5

Ik heb mijn tas klaargezet en mik er af en toe wat in. Ook ligt het luchtbed klaar en het beddengoed.

Ik heb nooit moeite met nieuwe schrijvers, maar mijn situatie is ook anders. Of je hoort op een geven moment niks meer van of ze horen bij het meubilair.

Zoebie wie leest ooit die notulen?
Jeetje, jullie zijn vroeg met die tassen! Ik doe het vanavond pas...

Ik snap wat jullie bedoelen met iemand die nieuw mee komt schrijven. Het is hetzelfde als een berichtje van iemand die "even binnen komt sluipen". Pas op die momenten denk ik: "Oh ja, er lezen natuurlijk veel meer mensen mee dan er posten!". Toch vind ik het juist wel leuk als er nieuwe mensen mee komen schrijven. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! En wennen aan een nieuwe iemand in een vast groepje is altijd lastig. Dat zie ik ook in mijn pilatesklasje, waar ikzelf tot voor kort het laatst was bij gekomen.

Dus pasdedeux: welkom. Voel je niet bezwaard, de discussie drukt ons met de neus op de feiten, maar dat is geen reden om hier niet te posten!
goedemorgen lieve dames

Ik was natuurlijk ook zo een nieuwkomer en ik ben blij dat ik nu deel uitmaak van het clubje hier. Ik vind nieuw bloed nooit zo erg maar ik ben dan ook een makkelijk mens

Mijn boekenkast is uitgebreid en nu moet ik weer alles opnieuw inrichten (we hebben nu plek over). Ik zal straks wat foto's op hyves proberen te zetten van de rommel die het hier was gisterenavond
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen lieve dames,

Iedereen is natuurlijk welkom, zolang Bo het fijn vindt vind ik dat ook! want daar gaat het mij voornamelijk om!

Pasdedeux heb je kunnen slapen vannacht? 's nachts lijkt alles zoveel erger dan overdag..

Its foto's (staan er ook baajenrokken op?)

Ik heb ook de koffers boven gehaald en ga zo langzaamaan beginnen met er dingen ingooien voor Sri Lanka.
Wie is die halve Gelukkeling? Ik pak mijn tas pas morgen in.

Morgenmiddag moet ik nog naar de verjaardag van schoondochter.

Pasdedeux op de één of andere manier raakte jou post me. Je moet gewoon blijven posten hoor en je niet af laten houden door de gebeurtenissen.

En ja ik moet vaker iets nakijken in de notulen en het is lastig als het niet goed genotuleerd is of helemaal niet.

Ik ben wel opgelucht, maar heb slecht geslapen. Blugh, lag om half vier nog te lezen, ben in een hazeslaapje gevallen en was daarna om half zes alweer wakker. Kort nachtje dus. Gelukkig heb ik er altijd weinig last van.
Good morning,

het is nu al een drukke dag!

Ik ga de Frankrijkgangers zo even mailen, heb ineens nog heel veel moeten regelen laar dat lezen jullie zo wel

Pasdedeux, ik heb toch al een aantal keer heel duidelijk gezegd dat je van harte welkom bent? Ik zeg het nu nog één keer en dan moet het genoeg zijn hoor :-)

Het is juist leuk als er nieuwe mensen bijkomen!

Schrijf elke dag, schrijf één keer per maand, het maakt niks uit. We zijn er als je ons nodig hebt en het is gezellig als je meeschrijft.

Zoebie, goed gedaan! Het zal een pak van je hart zijn denk ik.

Phoehee, wat lief van je cadeau :-)

Luonto, ik snap je wel hoor; het is altijd een raar idee dat je niet zo "privé" bent als het soms lijkt. Maar ik ben blij dat je eerlijk toegeeft soms moeite te hebben met nieuwkomers, en ook dat je erkent dat je gewoon even moet wennen vaak :-)

Ingmagh, jij bent net als ik: een late kofferpakker! Ik doe dat altijd op het laatste moment (maar in mijn hoofd heb ik alles al zes keer in- en uitgepakt)...

Gelukkeling, Sri Lanka komt toch snel dichtbij nu!! Oooh, mag ik mee, in de koffer?

Milaatje, dank je. Je begrijpt precies wat ik bedoelde te zeggen gisteren in mijn post.

En inderdaad, een bijzonder vrolijk filmpje!!!

Its, ik moet eigenlijk ook wat doen aan de boekenkast; ik snap niet dat die na amper een maand alweer zo'n zooi is geworden!!!

Ik moet weer aan de slag; ook bloedprikken vandaag en nog een boel regelen. Vanmiddag komt er een mail naar jullie!
Zoeb, jouw tripje begint goed bekeken ook pas een dag later natuurlijk. Vervelend dat je niet goed hebt geslapen. Elke keer dat ik dat hier lees, voel ik me gezegend met mijn diepe slaap. In dat soort gevallen vraag ik me dan altijd af: hoe moet dat als er over een paar jaar een kind ligt te blèren... Maar er zullen wel speciale sensors voor worden ontwikkeld als het zover is.

Trouwens, die halve is natuurlijk Okkie. Er wordt nog steeds getwijfeld begrijp ik. Ben benieuwd!

Its, ben benieuwd naar je boekenkast. Moet echt fenomenale proporties aan beginnen te nemen nu. Ben jaloers! Ik heb nog steeds mijn boeken niet geteld, moet ik toch eens doen als wanneer ik 'm ga reorganiseren.

(ohja, er stond me wat van bij dat jij je cadeautje voor Okkie gekocht had op het boekenfestijn. Zouden we hetzelfde kunnen hebben gekocht? Ik was het gisteren aan het inpakken en begin me zorgen te maken )

Bo, hoe gaat het met je, nu je een week extra rust hebt? Kun je ook beter bijkomen nu, of heb je nog steeds pijn en stramme fijne motoriek? Je begrijpt wel dat je je voor ons niet helemaal ongans hoeft te soppen he? Zoals gelukkeling van het weekend tegen me zei: als je je witte handschoen even meeneemt en gelijk al de plinten even doet... Ik ben Wij zijn de beroerdsten niet!
quote:robo schreef op 21 oktober 2010 @ 10:46:

Ingmagh, jij bent net als ik: een late kofferpakker! Ik doe dat altijd op het laatste moment (maar in mijn hoofd heb ik alles al zes keer in- en uitgepakt)...

Klopt, ik heb al gewassen wat ik mee wil en het klaarliggen om te strijken. Maar ín de tas? Dat is pas morgenochtend klaar
Bo ik wil echt wel stoffige plinten zien hè! Anders voel ik me niet thuis.

Echt, laat zo veel mogelijk de boel de boel. Zoebie en ik zijn al geen poets talenten en Ingmagh en Luonto hebben al hier geslapen dus dan valt alles mee.

Gelukkeling wanneer ga je ook alweer?
haha, nou mijn vriend doet de poets bij ons hoor phoehee. Tot zover mijn talent
Ingmagh van een baby wordt je wel wakker hoor! Of eigenlijk hier niet want hij slaapt al bijna een week door!

Ik denk dat Okkie meegaat. Ik ben enorm goed in keuze's

En heb ik de luxe om te blijven twijfelen omdat beide opties kunnen. En ik heb gister een ID kaart gehaald en kolfflessen, ja dan kun je blijven twijfelen.
Haha, ik zal de plinten een extra laagje stof geven

Ik heb jullie net gemaild trouwens.

Okkie kan mee hoor, alles is klaar voor zijn aankomst :-)
ik heb een kadootje voor Bo gekocht op het boekenfestijn.

Ik ben een late kofferpakker, itsman is een vroege en zeer strenge kofferpakker. Alles volgens het lijstje en over mijn kleding wordt nauwkeurig geoordeeld. Ik mag niet in de buurt komen tijdens de koffer-inpak sessie en met laatste spullen aankomen mag al helemaal niet
Haha its, zo gaat het bij ons met de auto. Ik doe de tas, vriend de auto

Ok, maar voor Bo was er zóveel keuze, daar maak ik me geen zorgen om. Voor okkie was het vrij specifiek

Phoehee, we zitten te crossposten op de mail!
quote:ingmagh schreef op 21 oktober 2010 @ 11:24:

Phoehee, we zitten te crossposten op de mail!

Crossposten, maar niet naar mij?!?!

Bo, volgens mij komen stiekem toch met een hele bus en zit ik in mijn eentje hier in dat koude Nederland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven