Ik ben zo bang... deel 6
donderdag 14 oktober 2010 om 18:04
Deel 6 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5
woensdag 20 oktober 2010 om 15:36
woensdag 20 oktober 2010 om 15:47
quote:spuka schreef op 20 oktober 2010 @ 15:10:
Milaatje, ik heb een chemo met streptozocine + doxorubicine, omdat ik van de doxorubicine Caelyx heb, heb ik dus maar een kleine kans op haaruitval, als het allemaal een beetje wil blijven ze hangen. ;)Ik weet dat dit helemaal niet grappig is hoor, maar ik moet lachen om de onleesbaarheid van je post. Wat een geheimtaal joh
Milaatje, ik heb een chemo met streptozocine + doxorubicine, omdat ik van de doxorubicine Caelyx heb, heb ik dus maar een kleine kans op haaruitval, als het allemaal een beetje wil blijven ze hangen. ;)Ik weet dat dit helemaal niet grappig is hoor, maar ik moet lachen om de onleesbaarheid van je post. Wat een geheimtaal joh
woensdag 20 oktober 2010 om 15:48
woensdag 20 oktober 2010 om 16:13
Phoehee, Okkie is te vroeg geboren! http://www.nu.nl/economie ... -vier-weken-verlengd.html
woensdag 20 oktober 2010 om 16:16
Bah! Kom ik thuis ligt er een grote envelop van het bevolkingsonderzoek naar borstkanker met de uitslag dat die dus verder onderzoek behoeft. Had ik even niet op gerekend Wil het nog even wegstoppen tot dinsdag, maar helaas. En de buurvrouw kwam (heel lief overigens) vragen of ik ook zo'n goed bericht had ontvangen. Nee dus! Ze was helemaal aangedaan, dat hoeft natuurlijk niet, het was hartstikke goed bedoelt maar met alles wat ik dit jaar al heb moeten doorstaan vond ze het zo vreselijk. Ach dat wijffie was echt van slag. Wat ik wèl merk is dat ik iedereen een hart onder de riem moet steken en niet andersom, dat zal bij jullie ook wel zo zijn denk ik. Raar eigenlijk ... Begrijp ook veel beter die term "sterke vrouwen" nu. Blijf nog even hopen op een positieve uitslag dinsdag, maar anders zal ik er toch ook mee moeten dealen. Nog maar even wegstoppen, hoe moeilijk ook.
woensdag 20 oktober 2010 om 16:19
Pasdedeux, inderdaad, het komt er toch vaak op neer dat je anderen troost.
Ergens ook niet zo gek: jij leeft ermee, elke dag, anderen komt het soms rauw op hun dak vallen.
Maar na een tijdje kan dat inderdaad vermoeiend zijn, dat je constant bezig bent andermans verdriet weg te nemen terwijl je eigen verdriet er gewoon nog steeds is.
Ik vind je plan om het tot dinsdag weg te stoppen helemaal zo'n gek idee niet.
Zoals ik gisteren al zei: je kunt niks veranderen aan de situatie. Daarom is alle stress die je nu voelt eigenlijk zo zinloos... logisch, dat wel, maar zinloos. Je lost niks op.
"Gewoon" doorleven is altijd mijn ideaal. Niet altijd haalbaar, maar wel mijn doel.
Ergens ook niet zo gek: jij leeft ermee, elke dag, anderen komt het soms rauw op hun dak vallen.
Maar na een tijdje kan dat inderdaad vermoeiend zijn, dat je constant bezig bent andermans verdriet weg te nemen terwijl je eigen verdriet er gewoon nog steeds is.
Ik vind je plan om het tot dinsdag weg te stoppen helemaal zo'n gek idee niet.
Zoals ik gisteren al zei: je kunt niks veranderen aan de situatie. Daarom is alle stress die je nu voelt eigenlijk zo zinloos... logisch, dat wel, maar zinloos. Je lost niks op.
"Gewoon" doorleven is altijd mijn ideaal. Niet altijd haalbaar, maar wel mijn doel.
woensdag 20 oktober 2010 om 16:53
Pasdedeux,
Ik heb een revalidatieprogramma gedaan na mijn borstkanker en een van de dingen die mij daarvan is bijgebleven is een uitspraak van de psycoloog "Het is pas zo als het zo is" En dat klopt natuurlijk helemaal wij maken ons vaak enorme zorgen zonder te weten of het wel zo is of zal zijn of gaat worden. Maar ik begrijp het heel goed dat je het wegstopt. Ik wil je toch een knuffel geven en heel veel sterkte wensen.
Ik heb een revalidatieprogramma gedaan na mijn borstkanker en een van de dingen die mij daarvan is bijgebleven is een uitspraak van de psycoloog "Het is pas zo als het zo is" En dat klopt natuurlijk helemaal wij maken ons vaak enorme zorgen zonder te weten of het wel zo is of zal zijn of gaat worden. Maar ik begrijp het heel goed dat je het wegstopt. Ik wil je toch een knuffel geven en heel veel sterkte wensen.
woensdag 20 oktober 2010 om 17:03
als meelezer en soms mee schrijver wil ik de meiden van dit forum een heerlijke meeting toewensen, en even een hart onder de riem over okkie, onze jongste was nog maar 9 weken ofzo toen die met waterpokken 1000 km in de auto moest. (voor ik moppers krijg: onze huisarts vond het onzin toen ik na het stellen van de diagnose teleurgesteld zei, dat onze vakantie dus niet door kon gaan, ben je mal meid!!! huppa die auto in en lekker genieten van de vakantie, die kleine is niet van suiker.) ik zag er ook enorm tegen op maar uiteindelijk was het een perfecte reis. Denk nu nog wel eens als die me de oren van het hoofdklets in de auto als baby was het relaxter rijden 
een kleine opmerking wat gaat jullie ontzettend netjes met binkie der verhaal om, ik zal maar niet schrijven wat ik dacht ...
anders word ik van het forum afgemikt vrees ik.
ik verdwijn weer in de meelezersmodus
een kleine opmerking wat gaat jullie ontzettend netjes met binkie der verhaal om, ik zal maar niet schrijven wat ik dacht ...
anders word ik van het forum afgemikt vrees ik.
ik verdwijn weer in de meelezersmodus
woensdag 20 oktober 2010 om 17:46
woensdag 20 oktober 2010 om 18:04
Dank jullie wel allemaal voor de fijne reacties!
Doet me echt goed: rvzb, EV, Meepie, bedankt.
Goeie tip trouwens van Meepie: het is pas zo als het zo is.
Dat geeft precies weer zoals ik het ook probeer te doen.
En rvzb, wat leuk dat jouw reis toen toch heel goed gegaan is! Dat zijn de positieve verhalen waar je als moeder soms ook behoefte aan hebt, denk ik.
Doet me echt goed: rvzb, EV, Meepie, bedankt.
Goeie tip trouwens van Meepie: het is pas zo als het zo is.
Dat geeft precies weer zoals ik het ook probeer te doen.
En rvzb, wat leuk dat jouw reis toen toch heel goed gegaan is! Dat zijn de positieve verhalen waar je als moeder soms ook behoefte aan hebt, denk ik.
woensdag 20 oktober 2010 om 18:12
Ik ben toch even alles terug gaan lezen van gisteravond.
Nor eigenlijk zou jij de post ook nog weg moeten halen.
Je bent lief hoor. Hoe je het schrijft over Jan. Maar ik steek nog even mijn kop in het zand. Weet echt nog niet hoe ik ermee om moet gaan. 'k Heb zijn zus ook nog niet gesproken. Ik heb hem vanavond over een uitspraak terecht gewezen en toen hij erover nadacht, dacht hij het met een grapje af te doen. Niet dus, hij mag zo niet met mij omgaan. Dat snapt hij nu wel. Hij was er even stil van. Misschien is dat de beste oplossing. Hem erop wijzen dat wat hij zegt niet kan. Nu is het doorgedrongen hoop ik. Eens kijken of het dan beter gaat.
Hoe gaat het nu met je vader Norre?
Spuka je post was inderdaad mooi en ik ben blij dat hij blijft staan. Ondanks het negatieve zijn er toch mooie dingen geschreven.
Vanavond heb ik bestuursvergadering. Ik ga mijn voorzitterschap opgeven. In 2011 moet ik herkozen worden en ik wil dat niet. Wel wil ik de groep kinderen leiding blijven geven. Dus is er ook al een oplossing voor het probleem wat er was. Ben benieuwd hoe er op gereageerd wordt.
Ik heb net met Saar een klein stukje gefietst. Ik krijg nu natuurlijk alle hondenliefhebbers over me heen. Maar het was echt maar een klein stukje. Ze heeft zoveel energie en ze vond het helemaal geweldig. Ze deed het ook meteen helemaal goed. Bleef netjes naast me lopen. Trok niet en ik zag haar gewoon genieten. Nu staat ze op de bank naar buiten te kijken, want ze mist haar maatje die met Jan is gaan fietsen. Natuurlijk veel verder.
Vanavond is het frietavond. Heb er zin in.
Nor eigenlijk zou jij de post ook nog weg moeten halen.
Je bent lief hoor. Hoe je het schrijft over Jan. Maar ik steek nog even mijn kop in het zand. Weet echt nog niet hoe ik ermee om moet gaan. 'k Heb zijn zus ook nog niet gesproken. Ik heb hem vanavond over een uitspraak terecht gewezen en toen hij erover nadacht, dacht hij het met een grapje af te doen. Niet dus, hij mag zo niet met mij omgaan. Dat snapt hij nu wel. Hij was er even stil van. Misschien is dat de beste oplossing. Hem erop wijzen dat wat hij zegt niet kan. Nu is het doorgedrongen hoop ik. Eens kijken of het dan beter gaat.
Hoe gaat het nu met je vader Norre?
Spuka je post was inderdaad mooi en ik ben blij dat hij blijft staan. Ondanks het negatieve zijn er toch mooie dingen geschreven.
Vanavond heb ik bestuursvergadering. Ik ga mijn voorzitterschap opgeven. In 2011 moet ik herkozen worden en ik wil dat niet. Wel wil ik de groep kinderen leiding blijven geven. Dus is er ook al een oplossing voor het probleem wat er was. Ben benieuwd hoe er op gereageerd wordt.
Ik heb net met Saar een klein stukje gefietst. Ik krijg nu natuurlijk alle hondenliefhebbers over me heen. Maar het was echt maar een klein stukje. Ze heeft zoveel energie en ze vond het helemaal geweldig. Ze deed het ook meteen helemaal goed. Bleef netjes naast me lopen. Trok niet en ik zag haar gewoon genieten. Nu staat ze op de bank naar buiten te kijken, want ze mist haar maatje die met Jan is gaan fietsen. Natuurlijk veel verder.
Vanavond is het frietavond. Heb er zin in.
woensdag 20 oktober 2010 om 18:17
Wat gaaf Zoeb, dat Saar het fietsen leuk vindt!
Langzaam opbouwen en gewoon goed in de gaten houden dat ze het volhoudt, dan kan er denk ik niet zo veel misgaan.
En heel goed, dat je je man erop gewezen hebt. Misschien is dat inderdaad wel de beste optie: confronteren met de gevolgen van zijn gedrag.
En voor vanavond: sterkte met je afzwaaien! Dat je aan wil blijven als groepsleidster is denk ik wel een pleister op de wonde voor ze
maar het zal best een schok zijn om je te verliezen als voorzitter.
Krijg je wel een afscheidsfeest??? moet wel hoor!
Langzaam opbouwen en gewoon goed in de gaten houden dat ze het volhoudt, dan kan er denk ik niet zo veel misgaan.
En heel goed, dat je je man erop gewezen hebt. Misschien is dat inderdaad wel de beste optie: confronteren met de gevolgen van zijn gedrag.
En voor vanavond: sterkte met je afzwaaien! Dat je aan wil blijven als groepsleidster is denk ik wel een pleister op de wonde voor ze
Krijg je wel een afscheidsfeest??? moet wel hoor!
woensdag 20 oktober 2010 om 18:31
Ze zeggen dat het slecht is voor de spieren van een pup. Maar ik zie het verschil niet als we haar op het veld achter Sedi aan laten rennen of een stukje langs de fiets. Ze jankt altijd vreselijk als Jan met Sedi gaat fietsen dus ik ben het eens gaan proberen. Ze was niet moe toen we terug waren, want ze bleef nog rondrennen in de tuin. Nou ja van een straat uit fietsen, bij de slager uitrusten en weer dezelfde straat terug fietsen kan ze ook niet moe worden. Ik vond het zelf ook heel erg leuk.
woensdag 20 oktober 2010 om 22:07
Ik was vandaag met de bus naar de stad om Okkie's id op te halen en vond een heel ander cadeautje voor je Bo! En past altijd in de auto. Ik moest meteen aan je denken.
Rvzb dankje. 9 weken en waterpokken, phoe!
Zoebie je kan zelf prima inschatten wat Saar aankan en wat niet. Wel echt fijn dat ze er van geniet.
Ingmagh ik had het ook gelezen ja, is echt wel
fijner denk ik. Hij is nog zo klein.
Rvzb dankje. 9 weken en waterpokken, phoe!
Zoebie je kan zelf prima inschatten wat Saar aankan en wat niet. Wel echt fijn dat ze er van geniet.
Ingmagh ik had het ook gelezen ja, is echt wel
fijner denk ik. Hij is nog zo klein.