Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
O Ing, dat was omdat Sjur zei ''later als ik groot ben'' bietje flauw, maar dat was de hele stemming gisteravond.

Goede morgen allemaal, het lijkt me ook behoorlijk vervelend die gipsarm, het is niet leuk, misschien wordt het tweede gips wat lichter met iets meer ruimte om je vingers te bewegen. Heb je er al handtekeningen op staan? Ik weet nog dat ik als kind wel eens hoopte op een gebroken arm, zodat ik een tijdje niet naar school zou hoeven, maar tjeetje, je wist niet wat je wenste

Heb je een beetje kunnen uitrusten Bo? ik hoop het.
Goedemorgen,

ik heb enorm lang geslapen en ben nog steeds moe.

Vandaag maar even niks doen behalve de afwas :-)

Ro wil of het terrein hiernaast kopen en dan hier de verbouwing doen zoals we hem wilden doen voor ik ziek werd, of een ander huis met heel veel terrein.

We zijn dus aan het kijken naar van alles momenteel.

Onze buren verdreop hebben vier ezeltjes, die zijn echt superlief :-)

Zelf wil ik ooit een geitje, die vind ik zo leuk.

Maar eerst maar eens zorgen dat er genoeg grond komt om al die beesten op te houden!

Zoeb, hoe is het met de pijn nu? Slik je nog steeds pijnstillers?

Ik hoop dat je je vandaag goed kan vermaken, vervelen is niet leuk!
Goeiemorgen Bo!

Ik probeer sinds mijn vakantie op je topic bij te lezen, maar ik word er steeds uitgegooid, grrr. Ik ben dus nog niet bij je operatie aanbeland. Is alles goed gegaan? Nu heel moe van de hormoonprikken, lees ik? Vandaag maar lekker rustig aan doen dan. Hier schijnt de zon!

Ik heb twee ezeltjes achter mijn huis, zoooo lief! Ze lopen altijd met elkaar te kroelen Volgens mij kun je er beter twee dan één nemen.
Ga in therapie!
Hee Dubiootje, ik heb ook veel inlogproblemen gehad hoor, op het forum.

Gelukkig nieuwjaar voor jou trouwens :-)

Ik ben niet moe van de prikken, maar van de naweeën van de operatie (die goed is gegaan).

De hormonen hoeven pas over twee weken weer, gelukkig :-)
Goedemorgen goedemiddag dames

Ik was al een tijdje wakker hoor, maar moest even langs de mondhygiëniste. Nu even hard zwoegen thuis en dan mag ik vanmiddag van mezelf naar de kapper

Wij zouden maar al te graag een boerderij hebben met dieren. Maar dat is hier niet te betalen. Mijn droom is nog steeds om een zorgboerderij op te starten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Oh, zo Geluk... Ik zeg ook altijd: "later als ik groot ben". Het feit dat je na je achttiende een "vrouw" bent en geen "meisje" meer geeft mij al bijna 9 jaar problemen. Ik denk dus dat het bij mij inderdaad is, als ik later groot ben en kinderen heb. Of als ik later groot ben en een nieuwe baan heb Misschien verandert dat als je inderdaad kinderen hebt. Hoe ging dat bij jullie Phoehee, Zoebie, Gelukkeling, Dubio, Norre en anderen: kon je jezelf ineens wel "vrouw in plaats van meisje" noemen?

Vanaf morgen kan ik eindelijk mijn iphone buiten de deur gebruiken, yeah!

Its, zorgboerderijen zitten vooral in het oosten van het land zeker? Ik ken wel mensen die ervoor naar Drenthe zijn verhuisd. Of toch die miljoenen winnen met de staatsloterij. Over 5 dagen is er weer een trekking

Wat ga je met je haar doen?

Bo, ik hoop dat je het inderdaad bij de afwas kunt houden. Het is wel zo fijn als je in ieder geval tussen alle behandelingen door nog een beetje kunt uitrusten!

Zoebie, hier is al geen sneeuw meer te zien sinds zaterdag. Ik heb wel een logeerkamertje over hoor!
ik heb wel een idee van wat ik wil, een hippe bob of zo. Nu alleen nog even kijken of ik het ook wil laten verven
Lijkt me heerlijk Ing. Even geen sneeuw meer. Mijn oudste zus is jarig en ik wil eigenlijk best een weekend naar Den-Haag. Als alles goed is met de pols vrijdag denk ik ook nog dat ik het doe.

Hier in het dorp zitten twee zorgboerderijen. Moet erg leuk zijn voor de mensen die er werken.

Ik wil ook een paar ezeltjes. Die zijn zo schattig. Vroeger hadden we een soort kinderboerderij in ons eerste huis. Met honden, kippen, duiven, eenden, fazanten en twee geiten. Goh dat zou ik best weer willen. Was erg leuk. Ook voor de kinderen.

Its ik wil ook naar de kapper. En hoe kun je nu rouwrandjes onder je nagels krijgen door nietsdoen???

Ik ga straks maar weken. Ik erger me er rot aan, maar zelfs nagels kun je niet knippen met een hand.
Luont, ben je al terug of ben je verdwaald in Paris?
Bo en alle anderen (speciaal Zoebie die in de lappenmand is): een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik wens jullie vooral veel gezondheid en positieve energie om al jullie wensen voor dit jaar uit te laten komen!

Ing, ik heb en had niet zo veel moeite mezelf een vrouw te noemen (maarre... da's al even geleden ). Daar groeide ik vanzelf in. Nu heb ik nog wel eens de neiging een man een jongen te noemen, gek genoeg heb ik dat met vrouwen veel minder. Ik gebruik ook wel eens 'meiden' voor vriendinnen. Ik ben een feminist dus meisje of zelfs dame zijn woorden die ik liever vermijd. Vrouw is een prima woord, vind ik

Wat zijn zorgboerderijen? *kijkt dommig*

Mevrouw en u, daar heb ik meer moeite mee Maar ook daar ben ik inmiddels wel een beetje aan gewend.
Ga in therapie!
zorgboerderijen zijn boerderijen waar verstandelijk gehandicapten kunnen werken en eventueel wonen of logeren. Ik zou graag een zorgboerderij hebben waar mensen dan werken en waar een crisisopvang zit. Maar goed dat is echt een onmogelijke droom
Volgens mijn zijn er wel een aantal zorgboerderijen voor verstandelijk gehandicapten, met opvang. Hier in de buurt in ieder geval niet, anders was ik daar meteen gaan werken

Als ik de staatsloterij win, dan komt het helemaal goed
Dubio, ik zou mezelf geen feministe noemen. Maar het feit dat ik mezelf een meisje vind en nog geen vrouw, zegt volgens mij meer over mijn zelfbeeld dan over mijn positie in de maatschappij.
Och Ing dat is, denk ik, een proces van jaren. Toen ik zelf een kind had heb ik nog een hele tijd gedacht; oei nu ben ik een volwassen vrouw en moeder en ben ik verantwoordelijk voor alle gezellige feestjes en moet ik het leuk maken, zoals mijn moeder voor ons deed, dat lukt me nooit!

Maar langzaam maar zeker groei je erin hoor.

Ik ben nu op mijn werk en het is vreselijk druk, mijn hoofd loopt nu al om. brrrrrrrrrrrrrr
Ing ik was 21 toen mijn oudste werd geboren, maar met veel meer verantwoordelijkheid dan de meesten van die leeftijd. Omdat ik toen al jaren voor mijn jongere broertjes en zusjes had gezorgd. Geen idee wanneer ik vrouw werd. Ik vond en vind het nu nog steeds vreselijk om "mevrouw" en "u" te worden genoemd. Maar na mijn 50e leek dat erger te worden.

Als ik me voorstel zeg ik altijd heel hard mijn voornaam en zacht mijn achternaam.

Bo ben je lekker aan het uitrusten? Je bent dat net als ik al heel snel zat, denk ik.

Ik heb gestofd en gestofzuigd. (stofgezogen) En het ging niet slecht. Had wel even tijd nodig. Sommige dingen zien mannen dus echt niet.
Zo lief. ik kreeg vanmiddag een chocoladepakketje van Male.

Wat zitten er toch fantastische mensen op dit forum.
Grappig, ik heb ook best moeite gehad met de overgang van meisje naar vrouw (eh, mezelf zo zien...). Had ook meer te maken met t feit dat ik mezelf altijd klein (figuurlijk dan) en onbelangrijk vond. Na wat therapie is dat beeld gelukkig wat gezonder geworden

Een zorgboerderij, dat lijkt me ook wel wat, hoewel een creatief atelier me nog meer zou liggen. Wie weet, ooit (als ik later groot en sterk ben ) Hier, omgeving Haarlem en Amsterdam zijn beide volgens mij wel vertegenwoordigd.
Ik kon net wéér een half uur helemaal niet op de site!

Wat is er toch allemaal aan de hand de laatste tijd!

In ieder geval heb ik braaf genikst vandaag, voor de TV met de Gilmore Girls en een pot thee.

Morgen naar Straatsburg dus ik ben blij dat ik vandaag kon uitrusten.

Zoeb, je hebt gewoon kunnen stofzuigen met die pols?

Ik wist het wel, jij zit niet lang op de bank te niksen hè

Ben wel blij voor je dat je weer iets kan, dat gevoel van nutteloos zitten te zitten is niet prettig.

Wat lief van Male! Echt super. heb je ze al op

Gelukkeling, werk ze! Moet je tot laat?

Ik wist ook niet precies wat een zorgboederij is, maar ik vind het een mooi idee.

Als ik de Euromillions win sponsor ik Its voor haar eigen boerderij!

Ingmagh, ik ben bijna 35 en ik voel me ook geen mevrouw hoor!

Dus dat kan hééééél lang duren, dat gevoel wat je hebt :-)

Phoehee, hoe is het met jou?

Druk aan het werk weer? Ik vroeg me af of je baas zich al wat normaler weet te gedragen.

Dat zou toch een hoop stress wegnemen, denk ik!
Ik heb met mijn arm in een mitella en met links gezogen. Gaat goed Milaatje.

Wat een brand zeg in Moerdijk. Zelfs de sirenes zijn afgegaan. In een tank van een chemiebedrijf dus niet veel goeds gaat daar de lucht in. Je zal er maar wonen.
Goed zo Zoeb, niet klein te krijgen die vrouw/dat meisje................stom hoor ik voel me in mijn hoofd ook nog 18, maar als ik de buitenkant bekijk schrik ik me meestal een hoedje.

Ik ben nu bijna klaar, nog tot 6 uur dan mag ik weg.

Waar kunnen we klagen? want het forum is echt vaak slecht bereikbaar.
quote:sjur schreef op 05 januari 2011 @ 16:39:

Een zorgboerderij, dat lijkt me ook wel wat, hoewel een creatief atelier me nog meer zou liggen. Wie weet, ooit (als ik later groot en sterk ben ) Hier, omgeving Haarlem en Amsterdam zijn

beide volgens mij wel vertegenwoordigd.

Dan combineren we het

ik was weer terug van de kapper, ben weer een plaatje

En dat mevrouw zijn, ik voel me ook niet altijd een mevrouw. Wel volwassen (zo af en toe) maar geen mevrouw. Ik heb ook het gevoel dat ik niet snel zo bekeken wordt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik heb het ook over vrouw zijn, mevrouw voel ik me nooit, heb ik altijd neiging rond te kijken wie er bedoeld wordt...

Its: deal!
Mijn baas is ziek, zielig hè! Ik heb al 3 weken niet gezien, jammer hè!

Ik voel me ook nog meisje. Ik zie er ook uit als een 14-jarige met baby. Bij mijn ijsbaanabonnement dacht ze 18-, euh neu 31

Bo zouden jullie dan iets anders kopen? Eerst dit verkopen? Staat de grond ernaast te koop? Sorry voor de 3 vragen achter elkaar.
Jeetje phoehee, als het straks gaat regenen, mag je wel oppassen met die giftige stoffen die bij moerdijk de lucht in gaan. Hetzelfde geldt voor jou gelukkeling!

En nu iets heel anders. Ik heb denk ik het derde gerecht voor zaterdag gevonden, maar er moet 2kg lamsbout in en ik ben benieuwd of ik dat kan vervangen door iets anders... Het is zo duur! Kan ik het vervangen door runderlapjes? Het moet 1uur marineren en daarna 10min bakken en dan nog minimaal 75min sudderen... Dat kan ik dan met runderlapjes wel wat langer doen. Ik weet dat het heel anders smaakt hoor, maar het is wel een stuk betaalbaarder...

Kan iemand daar iets over zeggen, of zal ik toch maar op eten een topic openen? Jullie koken ook allemaal zo lekker *slijm slijm*

Vriend heeft net een spaarlamp kapot gemaakt die ik net vanmiddag had gekocht, voor 24 euro (ik herhaal VIER EN TWINTIG EURO!). Wat ontzettend zonde van het geld. Ik was ook wel echt boos, we hadden er bíjna ruzie over, maar dat zou onze eerste ruzie zijn en dan vond ik die lamp zo'n onzinnig onderwerp, dat ik de slappe lach kreeg
Volgens mij is lamsvlees heel goed te vervangen door rundvlees, even opletten dat de kooktijd er langer op wordt. Ik houd de ramen dus dicht, geen gif in huis..............

24 euro.............huh, heb je lampen van 24 euro? dan zitten er gouden randjes aan zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven