Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Ik heb ook het idee (maar ik wil nogal eens wantrouwig zijn) dat er aan damage control wordt gedaan. Daar is ook veel voor te zeggen in een dergelijke situatie, want als je zegt dat er mogelijk giftige of kankerverwekkende stoffen in de lucht zitten, dan breekt de pleuris uit natuurlijk. Massale evacuatie is praktisch en economisch ongewenst. En het is waarschijnlijk moeilijk te zeggen of het ook echt nodig is. Toch zou ik niet lekker zitten als ik nu daar zat.

Wat frustrerend dat de oncoloog je zorgen niet serieus wilde nemen

Het lijkt me onmogelijk dat er bij een brand in een chemisch bedrijf waarbij meerdere tanks met zwaar giftige vloeistoffen geëxplodeerd zijn, "geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen" zoals is meegedeeld. Dat er (nog) niets gemeten is, wil niet zeggen dat er niets vrijgekomen is. Waar zijn die stoffen dan gebleven?

Anyway, ik ga maar eens slapen
Ga in therapie!
Nog steeds aan het blussen... Maar toch sneller onder controle dan ik had verwacht. Lijkt me wel vies hoor, de geur, de rookdeeltjes... Maar er wordt gezegd geen gevaar voor de volksgezondheid. Wie ben ik om dat in twijfel te trekken?
Dat is natuurlijk ook zo Ing. Maar 't is toch wel vreemd. Ze hadden het wel snel geblust. Petje af voor de brandweer.

Schoondochter komt me halen en brengt me naar de kapper.

Ik heb de hoes voor mijn arm, dus kan ik veilig douchen. Lekker.
Hoe is het vandaag met jou Bo? je moet dus weer naar Straatsburg, je blijft wel bezig op deze manier zeg....ik ben benieuwd wat de bloeduitslagen zijn, ik hoop dat ze eens meevallen dit keer.

Wat is het nog donker vanmorgen zeg, zou dat alleen aan de regenlucht liggen? ik ben nog niet erg wakker, want net moest ik alweer inloggen (dat hoefde vroeger nooit) toen typte ik ''goedemorgen'' bij mijn gebruikersnaam

Eerst maar eens een paar koppen koffie, dan even snel naar de markt (die is hier beneden) en daarna met de zusjes sporten.
Ja Bo ik hoop ook zo dat er eens goede uitslagen komen. Wat zal dat voor jou een hoop rust geven.
Ik vind ook dat er snel beter nieuws mag komen, Bo! Het wordt tijd voor dalende markers na een bevriezingsactie!

(ik stuur dit vanaf mijn iPhone, hij doet het!)
Goedemorgen!

Gelukkeling, zal ik je voortaan goedemorgen noemen?

Ik moet ook constant inloggen hoor, er is echt iets veranderd op de site sinds een tijdje.

Ik heb weer zo'n lange nacht gemaakt en nog steeds supermoe. Ik vrees het ergste voor de bloeduitslagen eigenlijk, maar ik zal ze zo wel krijgen.

Vanmiddag naar de oncoloog en dan moet ik weer aan de chemo; helaas is net mijn haar weer enigszins terug en vind ik die stap dus erg groot (ijdel van me hè). Maar het moet, ik voel de ziekte gewoon woekeren momenteel.

Ben niet voor niks zo enorm moe ook.

Ik heb gezien dat er inderdaad een grote brand was in een fabriek; ik heb er het fijne niet van gelezen maar als ik die pikzwarte rook zie op de foto's, dan denk ik: zou daar nou echt niks giftigs in zitten?

Ik ben wat dat betreft altijd best wantrouwig.

Hier in FR is jaren volgehouden dat de Tsjernobylwolk aan de grens gestopt was. Totdat in de Elzas ineens 40x méér jonge mensen schildklierkanker kregen dan in de rest van het land.

Dus tien jaar na dato gaf de regering dan toch toe: dat komt inderdaad van Tsjernobyl.

Als ze nou direct hadden gezegd dat er risico was, dan hadden mensen niet meer uit hun groentetuin gegeten, etc.

Nu betalen veel jonge mensen de prijs voor het feit dat de regering toentertijd geen paniek wou zaaien.

Zoeb, ik snap het nu inderdaad, je referentie aan Milaatje!

Ik heb me sufgezocht gisteren of ik toevallig een bericht van haar gemist had; ik dacht zelfs nog even dat het aan de problemen op de site lag dat ik niet alles kon lezen

Hoe is het met je pijn trouwens? Slik je nog pijnstillers?
He bah Bo, wat rot dat je nog steeds zo moe bent. Krijg je vandaag ook de uitslagen? Erg positief klinkt het niet.

Toen die oncoloog zo boos werd op mijn toch heel normale vraag, had ik al meteen mijn twijfels hoor. Alleen zo jammer dat je dat pas na jaren via het nieuws moet horen. Ik denk nu nog steeds dat daarom kanker doodsoorzaak nummer een is geworden. Wij hadden toen ook een stuk land en groente uit eigen tuin. Maar waarom het ene kind wel en het andere niet, blijf ik me afvragen. Ach daar krijg ik toch nooit meer antwoord op.

Ik duim voor toch een beetje betere uitslag.

Gisteren zoon operatie bal was gedraait niet te redden anderen bal wel. Nou kijken alles goed is weefsel. Echt nieuwe jaar start mega slecht. Zit thuis en zit er doorheen. Pff robo vuile rot kanker echt soms zo kwaad van. Help geen donder. Mijn jongste veel aandacht nodig. Want die heb ook wel gehad. Tja zoebie vele vragen weinig antwoord. Voel zo oneerlijk gewoon zo erg knuf iedereen trouwens
Kom even om het hoekje gluren. Lig sinds het nieuwe jaar af en aan in bed met koorts. Hoera, 2011!

Allemaal een dikke knuffel!
O, als we een boerderij gaan beginnen, wil ik een aparte kamer met boer Gerrit uit BZV. Kent dat geregeld worden?
Wolk stopt aan de grens, het is niet grappig maar toch ook weer wel. Wie verzint dat?

Bo die huizenprijzen, wow. Tijd voor een 2e huis!
Nor, beterschap!!!

Stomme rotgriep steeds, tijd voor een nieuw begin dit jaar, zonder koorts en zonder griep!

Ik ben weg, tot vanavond allemaal :-)
Oh, mag ik dan boer frank?
Boer Gerrit haha, die zit hoog en droog in zijn eigen boerderij in Kollumerpomp...........wat een plaatsnaam wie verzint dat.

Boer Frank is die van de geitjes, die vind ik ook leuk!

Is het niet leuk voor jou Bo om dat te kijken op programma gemist? ik zit altijd in mijn uppie te becommentariëren, erg leuk!

http://boerzoektvrouw.kro.nl/video/2010/default.aspx

Ja die bloeduitslagen, je hebt natuurlijk de tumor aan je eierstok die gewoon door kan rommelen. wat rot dat je het voelt woekeren, toch maar weer snel aan de chemo, k*t dat je haar er dan weer af gaat, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar nu moeite mee hebt.

Goh dat is schrikken Anita, hoe krijg je zoiets? is de operatie wel goed gegaan?

Norre wat naar! alweer/nog steeds aan het kwakkelen, moet je niet eens aan de echinacea? of doe je dat soort dingen al? ik heb er zelf baat bij, denk ik, want ik ben lang niet zo vaak ziek 's winters.
Jeetje norre, dat duurt wel héél erg lang! Heb je je bloed al laten prikken? Ik kan me niet voorstellen dat dit ergens goed voor is...

Mijn collega's gaan nu hun 5e cup-à-soup drinken. Kan echt nooit goed voor je zijn!
goedemiddag dames

Nor, heelveel beterschap, hoop dat je snel wat opknapt

Gelukkeling wat was het donker he vanochtend, mijn collega en ik begonnen ons af te vragen of we allebei niet een uur te vroeg waren begonnen

Bo, ik hoop dat je alweer bijna thuis bent en goed nieuws hebt gehad

Ingh, kunnen we boer Frank niet gewoon delen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ho ho hooooooooooh dat wordt een beetje té hoor, zoiets als Anton Heijboer met al zijn vrouwen.
Ben er weer; nou, lange verhalen maar in het kort moet ik een bloedtransfusie want mijn bloed is ineens heel slecht (snap er niks van, ben niet eens aan de chemo) en vanaf volgende week aan de Taxol.

Over vier weken komt daar Avastin bij, daarna wordt de Taxol afgebouwd en hou ik alleen Avastin over.

Verder veel vaker bloedprikken want ze willen beter bij kunnen houden waarom mijn bloed zich zo slecht ontwikkelt.

Verder naar de gynaecoloog en praten over eierstokverwijdering.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga doen.

Nou ja, dat dus in het kort; ik ga even wachten op Ro en misschien kom ik vanavond nog even hoi zeggen :-)

Heb een hoofd vol dingen waar ik over moet beslissen en het duizelt me een beetje.
Komt daar dan ook je vermoeidheid vandaan? Je gaat wel weer een heel traject in... wel prettig dat je zo nauwgezet gevolgd wordt. Laat alles maar eens goed bezinken. Stof zat tot nadenken lijkt me...
Hoi meisje, dat verklaart wel waarom je zo moe was.Zou je ergens bloed verliezen? in je darmen of zo? goh raar hoor.
Bo , wat moet je over veel nadenken. Hoop dat je de rust hiervoor kunt vinden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Jeetje Bo wat een nare berichten allemaal weer. Ik geef je een dikke knuffel.
Nee, ik verlies geen bloed, mijn leverwaardes zijn ineens bizar slecht.

Daarbij heb ik waarschijnlijk een reactie op de bloedverdunners (ik begreep niet precies wat dat ermee te maken had, maar er was iets in mijn bloed wat daardoor kwam) en hup.

Mijn lijf kan dus niet meer even.

Ben inderdaad niet voor niks zo moe.

Ro is er net, die heeft een k*tdag gehad op het werk dus ik zeg maar even niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven