Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
En jawel, ze hadden geen tijd meer dus nu komen ze 17 januari.

Lekker snel
Ooh jammer zeg, je kunt pas je subsidie aanvragen als alles compleet is zeker.
De belastingteruggave krijgen we sowieso pas met de aangifte van 2010, dus dat duurt nog even.

Maar we willen zo graag officieel goed aangesloten zijn op het netwerk, dan kunnen we de kilowattjes ook echt verkopen ipv ze gratis te leveren omdat EDF nog geen akkoord heeft gegeven
o ja natuurlijk, nu snap ik het!

'k heb net een half uur mijn ex schoonmoeder aan de telefoon gehad, ik ben er doodop van, ze wordt wat dementerig en vraagt alles tien keer. Ik kan ook soms niet op het juiste Franse woord komen en dan maakt ze er meteen iets heel anders van pfffffffff
Bo dat schiet niet echt op dus!

En ik vind jou een hele goede huisvrouw, je kookt goed, hebt een moestuin, je kan breien wat wil je nog meer?

Gelukkeling ik eet geen vis en schelpdieren en dergelijke. Trassi (?) ook niet en dat zit ook door veel oosters eten.

Zoebie je bent nog geeneens oma, hoezo oud? En als je heel hard jogt in je joggingbroek ziet niemand die kreukels hoor. Ik zou anders gaan voor de Ro methode, echt iets voor een man om te verzinnen.
Wij eten spagetti carbonara, mijn favoriet. Maar dan wel met vega spekjes en eieren even meegekookt door de verse spagetti. En mascarpone en versgeraspte parmesan. Mmm!
Mmm, klinkt lekker! Krijg er helemaal trek van...

Ik ben ook een pasta aan het maken, met gehakt, prei, erwtjes en kastanjechampignons. Daar een saus heen van kookroom, boursin en witte wijn. Gaat wel smaken denk ik!
quote:gelukkeling schreef op 03 januari 2011 @ 15:24:

Zoebie quelle bonne idée! zeg mij maar na:

J'ai le bras cassé parceque je suis une vieille boîte (haha sorry, ik ben een beetje melig)Had er helemaal overheen gelezen
Oh, wij ook spaghetti, maar dan met rode saus. Door vriend klaargemaakt. Heerlijk! Ondertussen wordt gekeken naar Dakar, waar ik niks aan vind. Maar gisteren heeft vriend ook boer zoekt vrouw gekeken en donderdag is het weer wie is de mol tijd.
het mooie is, dat als ik het in de vertaalmachine intik het precies goed vertaald wordt, terwijl het echt onzin is haha.

Lekkere pasta's eten jullie, hier hadden we sla, ham en eitjes met asperges (uit een pot) en aardappeltjes uit de actifry
Iets met oud en doos? (no offence Zoeb, echt niet!)
Btw, hebben jullie ook zo'n moeite met posten? Ik ben net een kwartier bezig geweest met een stukje tekst, maar dat werd nix omdat de cursor steeds versprong...
Wij hadden aardappeltaart met Munster, echt koud-weer-eten!

voor Phoehee, ineens voel ik me helemaal geen slechte huisvrouw meer :-)

Gelukkeling, grappig hè, ik zei letterlijk aan Ro wat je geschreven had, maar de strekking van het verhaal begreep hij prima hoor "vielle boîte", té grappig :-)

Sjur, jouw pasta klinkt ook al zo lekker.

Ingmagh, oh, is Paris-Dakar er weer? Vroeger volgde ik dat altijd, ik had ooit de droom om met de motor ook te gaan. Maar ik begreep al snel dat het niet leuk door het zand rijden is, maar een tocht met afzien

Morgen moet ik bloedprikken en ik moet met de trein, maar de TER in Lorraine staakt weer eens. Nu proberen we uit te vinden of mijn trein toch gaat, anders weet ik niet hoe ik er moet komen!
quote:sjur schreef op 03 januari 2011 @ 20:56:

Btw, hebben jullie ook zo'n moeite met posten? Ik ben net een kwartier bezig geweest met een stukje tekst, maar dat werd nix omdat de cursor steeds versprong...Ja, het forum was bij mij ook even superlangzaam net!
Aardappeltaart met munster, is dat wat ze in de buurt van Clermont-Ferrand een truffade noemen? Die heb ik afgelopen zomer gegeten (en dat met zomers weer), errug lekker maar ook errug machtig! Nu gebruikten ze in C-F geen Munster maar Cantalkaas...

Of is dit een typisch gevalletje van klok-klepel?

Klinkt in ieder geval ook erg lekker!
Alleen dat de kazen allebei van koemelk gemaakt worden is een overeenkomst, verder zijn ze niet te vergelijken Sjur, Munster is zo'n erge stinkkaas dat je hem als chemisch wapen zou kunnen gebruiken. Ik zoen je vandaag even niet op de bek Bo, als je het niet erg vindt

Ik hoop dat je trein rijdt morgen, kun je in dit geval niet een ziekentaxi krijgen?
Cantal hadden ze ook best can-stal mogen noemen, kan er ook wat van!

Dit is trouwens een truffade zoals wij hem gegeten hebben.Best een steentje in de buik!
quote:gelukkeling schreef op 03 januari 2011 @ 22:15:

Sjur, Munster is zo'n erge stinkkaas dat je hem als chemisch wapen zou kunnen gebruiken. Ik zoen je vandaag even niet op de bek Bo, als je het niet erg vindt

Ja, munster is echte stinkkaas!. Onderschat de epoisse en de roquemadour ook niet trouwens! Cantal, Lijkt dat niet een beetje op gruyère/comté? Zo lang het niet op tillsitter of appenzeller lijkt, kun je altijd nog beter Cantal hebben hoor!

Bo, ik hoop dat de treinen morgen rijden, slaap lekker!
Trouwens bo, Parijs Dakar gaat tegenwoordig van Santiago maa arica en weer terug. Helaas niet meer door Afrika, maar helemaal in zuid-Amerika...
ff een dikke speciaal voor Anita!

Met mij gaat het momenteel wel. Heb gisteren een k**tedag gehad, maar vandaag was hij alweer wat beter.

dag meisjes! Welterusten!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Goed van je Netje, je blijft positief ondanks alles!

een dikke welterusten knuffel voor jou
Goedemorgen,

Sjur, de aardappeltaart uit deze streek (de tartiflette, en zodra je hem met Munster maakt de Munstiflette ) moet in de oven: dunne schijfjes aardappel, stukjes ui, teentje knoflook, in laagjes met daartussen dus Munsterkaas.

Ik ben er dol op, op Munster. De geur is vele malen zwaarder dan de smaak en als het koud is, is zo'n aardappeltaart dus enorm lekker :-)

Ingmagh, Epoisse, da's ook al zo lekker ja!

Cantal is trouwens ook echt heerlijk, maar vele malen minder sterk dan inderdaad Munster of Vacherin.

Goed, na dit kaaspraatje (en Gelukkeling, ik heb mijn tandjes gepoetst hoor ) kunnen we over tot de orde van de dag.

Ik ben wakker geblaft door de honden, dus het is vroeger dan ik gepland had.

Gelukkeling, voor secundaire dingen zoals bloedprikken heb je alleen recht op een VSL als je jezelf niet kunt verplaatsen. En dat kan ik wel, dus ik moet zelf wat regelen.

Ik geloof dat mijn trein wel rijdt vandaag.

Netje, en ik wens je vandaag weer een niet-al-te-slechte dag toe!
Bo ik hoop dat je trein op tijd gaat. Wat een gedoe. Ik heb het borstonderzoek maar verzet naar de 20e. Ik zou niet weten hoe ik dat nu zou moeten. Alleen aan- en uitkleden kost me al een uur.

Anita wat moeilijk allemaal. Jij krijgt ook nooit de rust die je nodig hebt.

Het gaat dooien. Eindelijk. Dan kan ik eens een wandeling maken. Hier liggen de stoepen nog steeds vol aangevroren sneeuw. Negen graden wordt het donderdag. Heerlijk.
Gelukkeling ik heb wel zo'n vermoeden wat er staat. Ik zal het eens vertalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven