Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Ik ga douchen. Altijd een hele onderneming.

Bo succes met het huis. Je weet het nooit. Misschien wordt dit het wel.

Phoehee, als ik er een grote kast bijzet, dan is die binnen de kortste keren ook weer vol. Ik moet nodig eens al mijn kasten opruimen. En eigenlijk ook alles weggooien wat ik al jaren niet meer gebruik. Maar ik ben zoooo slecht in weggooien. Erg hé.

Nou ja, als ik ga weggooien heb ik weer plek zat.

En nog 12 dagen. Ik ben al aan het aftellen. Maar of ik dan meteen auto kan rijden?? Denk het niet. Het gips zit nu al zo los, dat ik het als ik wil over mijn hand heen af kan doen.

Ik heb dus nu al geen spieren in mijn pols over. Ik zal best moeten oefenen straks.

En nu douchen. Schoondochter staat om 12 uur hier om samen boodschappen te doen.
Zo, huis is weer redelijk aan kant. Even met z'n tweetjes de mouwen opgestroopt en het is weer klaar. Nouja, bijna dan, want ik wil nog wat bloemen neerzetten. Dan is het weer echt thuis...

Ik ben trouwens in een prachtig boek aan het lezen: de jongen in de gestreepte pyjama van John Boyne. Af en toe een dikke keel van ontroering...

Bo hoe was het huis?
Heb het boek net uit. Hoe mooi het verhaal is, zo slap is het einde. Jammer.
Het huis was het niet voor ons, Meepie.

Wel heel leuk en interessant om te kijken wat er te koop is binnen ons budget, maar dit huis wordt 't zeker niet.

Sjur, jammer als het einde zo tegenvalt hè.

Wel lekker dat jullie huis weer schoon is; hier begint het een bende te worden zo langzamerhand :-)
Sjur dat is jammer, je hebt al niet vaak een boek dat echt pakt en dan heb je er eens eentje, heeft het een slap slot, flauw.

Het laatse boek dat ik in een adem uitlas was een oudje, Nog eenmaal mijn moeder zien, een waar gebeurd verhaal over twee in Engeland opgegroeide half Iraanse zusjes die uitgehuwelijkt werden aan Iraanse mannen en daar moesten leven in the middle of nowhere. Een van de zusjes woont er trouwens nog.

Ik ben op het moment verhalen van buitenlandse schrijfsters aan het lezen, nu lees ik het boek van Malika Oufkir over haar 20 jarige opsluiting in Marokko, ook echt gebeurd.

Wie heeft er al eens gedacht over een e-reader? het is verrekte makkelijk om mee te nemen op vakantie, geen gesjouw meer met kilo's boeken, maar ik zal ze alleen zo missen, heb er ook nog zoveel die ik lezen wil.... Het schijnt ook best makkelijk illegaal te downloaden te zijn?

Geen huis voor jullie, naja dan kun je lekker verder zoeken, ook leuk!
Bestaat er in Frankrijk eigenlijk iets wat Funda in NL is? Dan kun je vanaf achter je pc al een eerste schifting maken en voorpret hebben!
O enneh Ing, GEFELICITEERD!

(Tis toch vandaag, toch?)
psssssssst 't is volgens mij morgen
Ben ik in ieder geval niet te laat... En doe ik het morgen nog eens dunnetjes over. Beloofd!
Nee sjur, morgen. Maar ik vier het vanavond voor vrienden, dus ik voel me toch een beetje jarig vandaag!

Lekker rustig boodschappen gedaan, net de tiramisu gemaakt, de kwarktaart, de laatste cakejes van donderdag versierd, de tomatensoep voor morgen staat op, de guacemole is klaar... Morgen het ijs en het hoofdgerecht. Het loopt allemaal gesmeerd!

Jammer dat het huis niks was bo. Ik weet nog dat wij een hele ronde door onze huidige woonplaats hebben gedaan om te kijken wat ons budget toeliet. Af en toe was het wel heel erg. Huizen uit 1950 waar alle kozijnen, de cv installatie, de bekabeling, de keuken, de badkamer nog moesten gebeuren. En dan zeggen, dat redt u wel voor 50.000. Moet u wel alles zelf doen. Tja... Ik hoop wel dat er snel een mooi huis op jullie pas komt. Zou een hele leuke afleiding zijn!

Ik ga even snel eten. Ga zo even op de rest in!
Leuk phoehee, een nieuwe kast. Welke is het? Staat hij op dezelfde plek als die lage kast, onder de trap zeg maar? Ik wil ook een nieuwe. Mijn vriend gaat 'm als het goed is maken, maar ik weet niet wanneer

Sjur, ik heb alleen de film gezien, van the boy with the striped pyjamas. Ik vond het einde daarvan vooral heel zielig. Misschien dat het niet hetzelfde einde is? Ik vond het wel een mooie film / een mooi verhaal.

Ik heb net "pil" van Mike boddé gelezen. Gaat over een depressie, maar dan wel een heel zware. Het is heel goed en recht door zee geschreven. Het rare is dag Mike een cabaretier is en hij soms ook gewoon heel grappig iets heel verdrietigs of zwaars kan zeggen. Heel vreemd. Heb er voor mijn moeder ook een stuk uit gekopieerd, maar denk niet dat ze het gaat lezen. Dat soort dingen houdt ze niet van. Ze heeft ook nog nooit komt een vrouw bij de dokter gelezen omdat ze het te zielig vindt.

Zoebie, is dat wel goed, dat je gips zo los zit? Lijkt me dat het niet meer heel veel steun geeft. Wel fijn dat het nog naar twaalf nachtjes slapen is

Gelukkeling, ik heb het even gemist, maar wanneer gaan jullie weer?

Its, was je nou vandaag aan het werk? Heb je het weer overleefd? Ook taart gebakken vandaag?

Luonto, ik heb een heel stom vraagje (ik hoor nu mijn opa zeggen "er zijn geen stomme vragen, alleen stomme mensen" ). Gisteravond was zaten we nog een heel klein stukje van de 3j's op weg naar het songfestival te kijken (sorry, er was niks anders) en daar zonden ze sommige stukken in spiegelbeeld uit. Heb jij enig idee waarom? Letters en kapsels zitten ineens andersom en dat ziet er zo raar uit!
Ooooh spannend Ingmagh, morgen jarig

Weer een jaartje ouder, dat moet je goed vieren vind ik altijd.

Heel veel plezier vanavond met je vrienden!!! Aan de hapjes kan het niet liggen, heerlijk klinkt het!

Sjur, er zijn hier zat websites waar je kunt zoeken, per regio vooral. Dus we hebben absoluut een beeld bij wat we willen, maar we hebben ook gemerkt dat je naar aanleiding van een advertentie eigenlijk niks kan beslissen. De werkelijkheid is altijd anders (soms zelfs schokkend veel anders).

Dus we zullen moeten blijven bezoeken; we hebben nu trouwens een huis gezien dat erg interessant lijkt :-)

Gelukkeling, ik heb aan een e-reader gedacht maar ik doe het niet. Ik hou teveel van een boek in mijn hand hebben, ik kan niet wennen aan dat beeldscherm. Ik heb er één gezien bij vrienden en het is niks voor mij.

Maar misschien ben ik wel hopeloos ouderwets hoor, dat kan :-)
Ik word geroepen voor een film :-) er staan al hapjes klaar, soms is Ro toch wel heel lief.

Ik begeef me dus maar even naar de andere kant!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaahhh wat lief!

Ik ben eigenlijk het meest gehecht aan het kopen van mijn 2e hands boeken, als ik ze uit heb doe ik ze wel gewoon weg, als het een leuk boek is naar vrienden en als het maar matig was, weer naar de kringloop. Trouwens, als we een eind langs het strand gaan lopen laat ik mijn boek op het strandbed liggen, dat kun je met een e-reader beter niet doen denk ik.

Heel veel plezier vanavond Ing! (we hopen de 24e februari te vliegen).
Gezellig hé die hapjes. Hier is het al op.

Jammer van het huis, maar het geeft je een leuke afwisseling om verder te zoeken.

Wat zonde zeg van de boerderij. Ik heb er naar staan kijken.

Snap je toch niet dat ze het er zo bij laten liggen en het alleen maar minder waard word.

Ik snap soms zowiezo niets van erfgenamen.

We zitten zelf midden in een conflict wat dat betreft.

Ing maak er een fijne avond van. Juist lekker dat het gips losser zit joh. Kan ik af en toe een beetje schuiven.

Ik doe het echt niet af hoor. Ik kijk wel uit. 't Is normaal dat het losser gaat zitten.

Mij lijkt het een fout van de regie als beelden in spiegelbeeld zijn. Ik zie het wel vaker.

Ik ben nog steeds met mijn stamboom bezig en ik heb ze al al tot 1590 terug kunnen vinden. Maar nu is het echt moeilijk nog iets te vinden. Namen veranderen nogal eens en dat is moeilijk zoeken. Maar er is veel te vinden op Internet en in het westen zijn ze nogal stamboomgek en ze zetten alles openbaar. Dus wel makkelijk soms en je kunt hele generaties terug zoeken. Ik strandde al heel snel op een voorvader die Arij heette. Nergens meer te vinden. En toen ik op zijn vrouw ging googelen blijkt hij opeens Arie te heten. Foutje van de burgerlijke stand in Delft.

Erg leuk dat je daar wel geboorte, trouw en overlijdens aktes kan downloaden. Dat maakt het nog leuker al is het soms onleesbaar.

Ik heb nu dus al mijn voorouders tot 1590 . Nu moet ik al die kinderen nog toe gaan voegen. Wel leuk om te doen.

En het wordt maar hernoemd en hernoemd en op een gegeven moment hebben aangetrouwden niet eens meer een achternaam.

Dan heten ze Marije Cornelisdochter of zoiets en daar zijn er duizenden van terug te vinden. Om het makkelijk te maken. Pas met de invoering van de burgerlijke stand (18 november 1811) werden achternamen verplicht.

Gelukkig heeft mijn voorvader geboren in 1590 nog steeds een achternaam al staat er vanaf 1635 opeens "van der"

vóór de achternaam.

Leuk hoor die uitzoekerij.
En na nog wat speurwerk ben ik uitgekomen bij de stamvader van mijn moeder. Jan Willemszoon ..... die is overleden in 1482.

Ben ik dus nog verder terug dan mijn vaders kant. Ben benieuwd wat mijn moeder er van vind.

Moet nog wel heel veel bijwerken. Ieuw.
Bo waarom voldoe jij eigenlijk niet aan de criteria voor Avastin?

Mich dunkt toch, dat als er iemand in aanmerking voor komt, jij dat wel bent.

Ik zit met mijn vriendin te mailen. Die is kotsmisselijk van haar eerste chemo gisteren. (vrijdag). Is daar iets voor wat goed helpt?
Zo dames! Vanaf nu ben ik 27! Er waren erg weinig mensen ( wat ik altijd jammer vind. En vervelend, want denken ze nu dat ik weinig vrienden heb? Aan de andere kant heb ik wel voor iedereen tijd.) ik heb leuke cadeautjes gekregen en geld voor boeken en misschien voor in de tuin? Ik vond het erg gezellig! Nu maar naar bed, ben toch wel moe...

24 feb, dan zijn mijn vriend en ik 4 jaar samen!

Slaap lekker allemaal!
GEFELICITEERD INGMAGH (nu écht...)
Ingmagh gefeliciteerd! Vandaag komt je familie toch? 27, een heel mooi jaar!

Vandaag vieren we mijn vriend's verjaardag, hij is morgen jarig. Zijn laatste jaar als 30-iger, volgend jaar een 4'tje.

Bo klinkt als een gezellige avond met hapjes en een film. Met je mooie haar!
Ingmagh wij hebben de Bestå kast, hoogglans wit met 9 delen, als een vierkant met 9 delen zeg maar.

Mijn vader zei 'jullie moeten er een gekleurd vlak achter schilderen, zo valt hij niet op'. Dat was een groot compliment over de kast, hij valt niet op! We hebben al zooi genoeg
Goedemorgen!

Lieve Ingmagh, van harte gefeliciteerd!!!

Ik hoop dat je een prachtig jaar vol verrassingen en leuke nieuwe uitdagingen tegemoet gaat!

Jammer inderdaad dat er niet heel veel mensen waren, maar aan de andere kant zegt het aantal niks over de gezelligheid.

Vandaag weer bezoek, of ga je ergens heen met je vriend?

Zoeb, wat klinkt dat leuk, de stamboom. Ik wist niet dat je zo veel kon vinden op internet tegenwoordig; in mijn hoofd moet je nog steeds oude stoffige archieven in om je voorouders te achterhalen. Nu kan het allemaal met een klik op de muis, handig hè!

Ik kom trouwens niet in aanmerking voor Avastin omdat het hier in FR alleen nog vergoed wordt bij de eerste metastasering, vanaf de eerste uitzaaiing dus.

En dat stadium ben ik al even voorbij helaas. Terwijl het in gevallen zoals het mijne wel degelijk werkt. Ro is er heel boos over, maar zelf denk ik tsja, ik kan er toch niks aan veranderen.

Gelukkeling, het was inderdaad lief van Ro :-)

We hebben een gezellige avond gehad en ik heb goed geslapen. Zometeen gaan we naar mijn schoonmoeder en daarna genieten van het koude maar zonnige weer. Even wandelen misschien, of anders een beetje in de tuin rommelen.

Phoehee, wat grappig van je vader Fijn dat de kast niet zo opvalt, zo valt de troep erin namelijk ook niet op.

Wat een boel verjaardagen op het moment hè!

Bij ons gaat het nu ook beginnen, de hele maand februari is vol met verjaardagen.

Gezellig, zo eten we nog eens wat taart!

Van harte lieve Ing, 27 jaar! een mooi getal, een heel fijne dag gewenst vandaag, met een heerlijk jaar erachteraan!

succes met het koken ....
Yeah! Jarig!

Ik hou wel van mijn verjaardag, al kan ik niet precies vertellen waarom. Ik vind de cadeautjes bijvoorbeeld echt super leuk, maar ik denk dat ik het net zo leuk zou vinden als ik niks krijg.

Hartstikke bedankt voor de felicitaties. Net ontbijt op bed gehad van vriend en oorbellen van titanium. Super mooi!

Vandaag krijg ik wederzijdse ouders te eten en de broers en zussen. Die komen allemaal rond vijf uur, dus wij gaan straks nog even hardlopen en dan het eten voorbereiden.

Leuk dat je ook een verjaardag viert phoehee! Altijd gezellig. Bij ins is juist januari een verschrikkelijk drukke maand. Ik ben bijvoorbeeld samen met mijn tante jarig en morgen is er ook een tante jarig. Mijn vriend, zijn vader, mijn vader, de vriend van mijn sjokkend (ja hoor, we hebben er weer een! Het moet schoonzus zijn...), twee ooms en vier vriendinnen zijn jarig. Allemaal op koninginnedag verwekt zegt mijn vader altijd en ik ben de enige die stipt op tijd was volgende week mijn broertje en dan zijn wij er irl weer tot ongeveer april doorheen.

Dan ben jij aan de beurt bo! Ben je al aan het aftellen? Of mag Ro eerst tellen en jij pas vanaf zijn verjaardag?

Ik kom vast vanmiddag nog wel even langs, liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven