Ik dacht dat ik er was

02-04-2015 11:22 32 berichten
Hallo Allemaal,

Ik was zo blij, want begin dit jaar kon ik eindelijk naar die therapeut. Ik heb EMDR bij haar gevolgd en heb flinke stappen vooruit kunnen zetten. Alleen loop ik nu vast...ik weet niet meer wat ik moet doen.

Door de EMDR ben ik de scheiding van mijn ouders eindelijk gaan begrijpen. Daardoor begrijp ik eindelijk wat er toen gebeurd is. Sommige beelden bleven maar door mijn hoofd suizen en dat heb ik nu niet meer. Hardstikke fijn!

alleen die moeder, wat een raar en naar mens is dat geweest. het is nog zachtjes uitgedrukt. ik vertrouw mezelf nu niet meer. ik heb haar immers altijd vertrouwd, dat doe je toch als kind. Ik wil niet zo als haar worden, maar ze heeft me wel gevoed met rare leefregels. ik weet niet welke abnormaal zijn en welke niet.

Ik durf mensen ook niet meer te vertrouwen, kom steeds de verkeerde mensen tegen. van of heel onzeker naar keihard zodat ze mij weer beduvelen...

ik weet niet hoe je normaal omgaat. wat is dat...serieus. wat doen mensen als ze bij elkaar op visite gaan...hoe zitten die onbeschreven normen en waarden in elkaar...voel me zo ver van de gewone wereld afstaan.

ik voel me verknipt. Als ik het met de therapeut er over heb, zegt ze dat ik hooggevoelig ben en in het hier en nu moet leven. ik doe zo mijn best om in het hier en nu te leven, maar sorry dat werkt gewoon niet. want dat abnormale is voor mij normaal. het gaat om je onbewuste wat eigenlijk vervuilt is...ik wil dat niet in me, ik wil niet zo als haar zijn.

Ik leef momenteel best teruggetrokken, als ik buiten ben doen ik mijn happyface op. als mensen me vragen ben ik altijd aardig enz...merk dat ik dan soms ook niet eens bij mijn gevoel kom. Denk soms wel eens dat ik uit 2 personen bestaan. 1 voor thuis (me echte ik) en 1 voor buiten...

ben altijd bang dat mensen erachter komen hoe gek ik eigenlijk ben...al weet ik ergens ook dat ik dat niet ben.

Soms heb ik er allemaal gewoon helemaal geen zin meer in. maar ik kan dat mijn vader niet aan doen. dat is wel het laatste wat hij verdient. Relaties durf ik niet meer aan te gaan, maar ja eeuwig hier binnen zitten en je happy face buiten is toch ook geen leven. ik loop vast en niet zon beetje ook en ik weet het gewoon niet meer. soms voel ik me zo sterk, maar de laatste tijd voel ik alleen nog maar de pijn. De afgelopen dagen ook, janken en mezelf weer vermannen om te solliciteren. Ben namelijke net weer werkloos en moet me eigenlijk ook nog laten omscholen...hoe, echt hoe!!!

Iemand tips of adviezen.

misschien boeken, websites,
Alle reacties Link kopieren
Je hebt natuurlijk wel karaktertrekken van je moeder geërfd of je dat wilt of niet en zij zien dat terug in jou. Dat is ook niet erg zolang jij het besef hebt dat jij niet je verleden bent en ook niet je moeder. Je hebt van beiden wat trekjes en dat hoort ook zo.

Zolang je maar die extremiteiten achterwege laat.

Ik denk wel dat je pa superveel van je houdt en om je geeft maar hij is misschien niet de juiste persoon om alles mee te bespreken.

Hij kan het misschien te pijnlijk vinden om die erge verhalen te horen en dat roept bij mannen vaak een gevoel van complete machteloosheid op. Hij wou zijn kleine meisje tegen al het ergs in de wereld beschermen en dat is hem helaas niet gelukt. Jij weet heus wel waardoor dat komt maar voor hem is die waarheid te pijnlijk. Probeer je dan ook meer te focussen op wat je nu wel hebt en niet te veel over hoe alles is gegaan met hem en je broer.

Wilt niet zeggen dat je je mond altijd maar moet houden maar probeer het meer met iemand anders te delen. Zo zorg je dat je moeder niet jullie toekomstige herinneringen met elkaar verpest. Probeer goede momenten te creëren met je familie en ja... je moeder die is gewoon dood. Soms kun je beter die navelstreng doorknippen en nooit meer omkijken.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ik zou die nummers even weghalen, dat is privacygevoelige info

Deze vrouw is dus geen psycholoog én niet bevoegd om EMDR uit te voeren? Of heeft ze nog meer kwalificaties behalve hypnotherapeut en 'beroepsbeoefenaar aanvullende gezondheid'?

Als je psychische problemen hebt ben je erg kwetsbaar, je hebt een hele hoop te verwerken en daarbij verdien je goede hulp van een integere en deskundige therapeut. Ik zou hier inderdaad heel kritisch naar gaan kijken.

Aanvulling: ik heb even op haar site gekeken (daarom is het goed om de privé gegevens hier weg te halen i.v.m. haar privacy) en ze beweert ook geen psycholoog te zijn, dat is een misverstand die in dit topic is ontstaan. Ze is verder ook wel duidelijk dat de vergoeding via de zorgverzekeraar op basis van alternatieve/complementaire zorg is. Ik zou nagaan welke opleiding zij heeft gehad voor EMDR, je kan naar de vereniging EMDR mailen of ze daar geregistreerd is. Verder zou ik er zeker kritisch naar kijken, is dit de vrouw die jou in de volgende stappen echt goed kan begeleiden? Heeft ze daar wel de expertise voor? Mijn laatste zin hierboven blijft dus staan.
uhm ja ik zie dat haar site is aangepast en dat ze eerst maatschappelijkwerkster is geweest.

dus waarschijnlijkj is het iemand die mensen met de beste bedoelingen wilt helpen, maar niet voldoende kwalificaties heeft.

ze geeft echt EMDR, ik heb net ook op de site gekeken van Stichting EMDR en volgens mij mag ze het inderdaad niet geven.

wat raar zeg! Ik schrik hiervan...Bedankt, ik dacht echt dat dit goed zat!

Ik begrijp dat mijn historie best ingewikkeld is, maar gelukkig word het voor mij steeds duidelijker en dat geeft me gelukkig wel wat rust in me hoofd. begrijp nu ineens wat sommige mensen me jaren geleden wilden vertellen...zo apart, maar ik begreep die mensen toen gewoon niet, alsof je een andere taal spreekt...

Maar ik ga wel even een andere therapeut zoeken. kwam wel een lijst tegen van betrouwbare therapeuten op een site waarvan ik straks dat boek wil gaan bestellen. denk dat ik eerst dat boek ga lezen en als dat me aanspreekt eens een afspraak maken met een van die therapeuten en kijken of dat klikt en vooral of de registraties kloppen

Mijn ervaringen met de GGZ zijn niet zo goed. ik heb een aantal korte opnames gehad en ben daar eigenlijk nooit echt verder mee gekomen. ik heb alle stickers al op mijn voorhoofd gehad. ook heb ik meerdere keren tijdens die opnames aangeven dat ik last had van de scheiding van vroeger (beelden) nooit hebben ze naar me geluisterd, nee omdat je misbruikt bent geweest word altijd daar naar gekeken. want ja daar zou ik wel niet over willen praten. ik heb het idee dat zodra ze horen dat je misbruikt bent, ze gelijk bij bordeline uitkomen en je niet meer gehoord word, maar een beetje op afstand word gehouden.

Maar ondertussen krijg je wel van allerlei pillen, ik ben al een keer heel veel aangekomen door die pillen. echt ik kwam per dag gewoon aan en zat met een paar weken op 82 kilo ...heeft me heel veel moeite gekost om dat er weer af te krijgen...

later kreeg ik weer eens andere pillen en daarvan kon ik niet meer nadenken en had ik ook geen controle meer over mezelf, ik plaste zelfs in bed en had dat niet eens in de gaten, zo vies!!! dus dat werkt ook niet voor mij.

Ondertussen kosten die therapien me wel handen vol met geld, zo zonde!!!

en goddess, mooi gezegt en bedankt voor je tip. ik ga dat inderdaad doen, want zoals jij het uitlegt kan ik het goed begrijpen. aan mijn vaders kant zijn hartproblemen en ze worden nooit ouder dan 68, dit jaar word hij 65...ik hoop dat hij de uitzondering op de regel word, want het is een bijzonder sterke vent. Maar neem jullie tips en adviezen mee en hoop dat ik het dan met een goed gevoel kan afsluiten...gewoon een leuk contact.

Echt bedankt allemaal voor jullie tips, adviezen en luisterd oor of oog of lezend oog uhmmm hahahah

ik ga dit topic bij me favorieten zetten en als ik de draad even kwijt ben dan lees ik het door en dan kom ik weer bij mezelf uit.

bevestigd maar weer dat er genoeg goede mensen op de wereld rondlopen

fijne dag allemaal!!!!

vannacht ook heerlijk geslapen :-)
Justme4you, ik denk ook dat deze vrouw met de beste bedoelingen mensen wil helpen. Volgens mij is ze op haar site ook eerlijk over hoe ze te werk gaat (alleen zet ik mijn vraagtekens bij die EMDR, kan haar niet vinden op de site van de vereniging, maar niet alle leden staan erop, als je het zeker wil weten kan je ze mailen.) Maar het is voor jou gewoon de vraag of je echt geholpen bent met haar en je opent dit topic natuurlijk omdat het wel een beetje vast begint te lopen.

Het blijft moeilijke om een goede therapeut te vinden die bij je past, vrijgevestigd of binnen de GGZ. Ik zou de GGZ niet opgeven, maar het is zeker niet 'heilig' en ze zijn inderdaad vaak afgeleid door hun DSMmetje, in meer of mindere mate onder dwang van de zorgverzekeraar. Heb je wel eens schematherapie overwogen?

Veel succes met je zoektocht, je bent volgens mij in ieder geval al een eind op de goede weg!

(O, en check voordat je bij een therapeut begint of het wel door je zorgverzekeraar vergoed wordt. Als het om een psycholoog gaat of binnen de GGZ zal je toch nog wel een diagnose opgeplakt krijgen, dit zijn therapeuten verplicht anders krijgen ze het niet vergoed van de zorgverzekeraar. Als je je twijfels hebt bij de diagnose leg dit gewoon op tafel bij de therapeut, door er samen over te praten kan jij duidelijkheid scheppen waar zij het misschien verkeerd geïnterpreteerd hebben en kan jij meer inzicht in je problematiek krijgen waar zij het misschien bij het juiste eind hebben.)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer e.e.a. opgezocht en www.beatrijs.com is een site die gaat over actuele dilemma's omtrent etiquette en zij heeft ook een artikel in Trouw. Neem niet alles klakkeloos over wat daar staat maar het kan je helpen om bepaalde situaties wat meer te begrijpen. Zij heeft ook boeken geschreven die op deze site vermeldt staan. Je kunt ook bij een tweedehands winkel of bibliotheek op zoek gaan naar meer informatie hierover.

justme4you ik hoop ook dat je vader heel oud wordt en jammer inderdaad van de hartklachten. Maar het is imo al een hele troost om te weten dat hij altijd van je is blijven houden en bezorgd om je is gebleven. Jij hebt gewoon domme pech gehad met je moeder
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Hai Goddess23,

Ik had je bericht nog niet gezien, ik ga het lezen.

super dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven