Ik drink teveel

27-08-2011 21:01 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren... Maar waarom zou ik het niet doen.

- Ik ben eeuwig vrijgezel. Zal ook nooit wat worden.

- Ik heb geen toekomstperspectief. Flut baantje etc.

Jack daniels is mijn grote vriend als ik weer een nieuw dieptepunt heb gehad. Zie geen rede waarom ik zou stoppen met drinken.
quote:new_in_town schreef op 28 augustus 2011 @ 17:39:

[...]

Faalhaas en ik kennen elkaar uit een ander topic. Tong uitsteken (iig naar mij) heb ik opgevat als een 'hee, leuk je weer te zien'. Komt op mij dus niet onaardig over, maar kan me wel voorstellen dat het op anderen raar overkomt.Ah oke, dan snap ik m!
quote:chocolover schreef op 28 augustus 2011 @ 18:23:

Ik wil best serieus hier met je over zijn faalhaas want je hebt niet voor niks dit topic geopend.

Laat maar weten als je er klaar voor bent =nuchter!)

back at you!Ik drink net het laatste beetje whiskey op... Viva vriendinnetje!
Het eerder een vunzig bedoelde smiley...
Ik krijg niet echt het idee dat je wilt stoppen...
quote:avedon schreef op 28 augustus 2011 @ 16:46:

[...]

Hoe ga je je daar beter van voelen?

Ga lekker uitwaaien, je hoofd leeg maken. Shake up your liver.Hmm
quote:Moonlight82 schreef op 28 augustus 2011 @ 20:44:

Ik krijg niet echt het idee dat je wilt stoppen...Ik kan ook geen rede vinden om het wel te doen. Dat is nou het hele probleem.
quote:faalhaas schreef op 28 augustus 2011 @ 20:46:

[...]

Ik kan ook geen rede vinden om het wel te doen. Dat is nou het hele probleem.Wat wil je dan met dit topic?
quote:laurie86 schreef op 28 augustus 2011 @ 20:50:

[...]

Wat wil je dan met dit topic?Ja sjah ja geen idee.
quote:faalhaas schreef op 28 augustus 2011 @ 20:44:

Het eerder een vunzig bedoelde smiley...
quote:new_in_town schreef op 28 augustus 2011 @ 20:57:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=Lu2FtVSQK-0

Past wel bij het topic
quote:faalhaas schreef op 28 augustus 2011 @ 20:46:

[...]

Ik kan ook geen rede vinden om het wel te doen. Dat is nou het hele probleem.

Misschien dat je een kutleven hebt?

Of heb je dat niet?

Ben je nooit misselijk, heb je geen last van je darmen?

Moet je nooit kotsen?

Ik heb ook tijden gehad dat ik veel dronk maar voor mijn spijsvertering was het niet best.
quote:Moonlight82 schreef op 28 augustus 2011 @ 21:49:

[...]

Misschien dat je een kutleven hebt?

Of heb je dat niet?

Ben je nooit misselijk, heb je geen last van je darmen?

Moet je nooit kotsen?

Ik heb ook tijden gehad dat ik veel dronk maar voor mijn spijsvertering was het niet best.Ja dat heb ik... Nee eigenlijk alleen een kater.
quote:faalhaas schreef op 28 augustus 2011 @ 15:30:

Morgen ben ik de klos... Ben vrijdag in bed bliijven liggen met een kater. Moest eigenlijk gewoon werken.Succes morgen.
Gelukkig (vind ik persoonlijk) zijn sommige reacties al wat genuanceerder.

Faalhaas, ik hoop dat je en slaapt en op tijd wakker bent en fit genoeg bent om gewoon te gaan werken.

Blijf vooral hier schrijven, al zou wat meer info ook wel fijn zijn.
Als je niet gelukkig bent vanwege je verslaving... doe er dan wat aan, ´just fucking do it´ (uitspraak van een afgekickte vriendin).

Laat je opnemen in een goeie 12stappenkliniek en ga met jezelf aan de slag. Dat had je al kunnen doen in de tijd dat je hier besteedt aan forummen.

Als je echt wilt, dan doe je dat.
Ik was zwaar verslaafd aan roken, de één na de andere sigaret stak ik op. Op een gegeven moment had ik er genoeg van, ben van de ene op de andere dag gestopt. Al ruim 16 jaar rookvrij nu, heerlijk. Dus het is allemaal mogelijk, als je maar wilt.
quote:teddy41 schreef op 29 augustus 2011 @ 13:19:

Als je niet gelukkig bent vanwege je verslaving... doe er dan wat aan, ´just fucking do it´ (uitspraak van een afgekickte vriendin).

Laat je opnemen in een goeie 12stappenkliniek en ga met jezelf aan de slag. Dat had je al kunnen doen in de tijd dat je hier besteedt aan forummen.

Als je echt wilt, dan doe je dat.Die verslaving komt weer door andere dingen... Anders zou ik wel een rede hebben om te stoppen...
Je geeft aan dat je je waardeloos voelt. Dat lijkt mij best wel een goede reden om te stoppen.

Is de hulp die je krijgt gericht op je verslaving? Want ik denk dat het niet zo zinvol is om andere problemen aan te pakken als je tegelijk beheerst wordt door alcohol.

Heb je familie? Vrienden? Die zullen je nuchter ook een stuk meer kunnen waarderen. Je werkgever ook natuurlijk. Werk geeft een beetje zingeving, het zou zonde zijn als je daar niet meer goed kunt functioneren. Ik zie dat dat nu al aan de hand is. Is behoud van je baan geen derde goede reden? (Na je rot voelen en je gezondheid).

Sterkte ermee.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:Moonlight82 schreef op 28 augustus 2011 @ 20:44:

Ik krijg niet echt het idee dat je wilt stoppen...Nee, dat idee heb ik ook niet. En eerlijk gezegd hoopte ik iets anders te zien toen ik dit topic weer opende. Maar het lamlendige zwelgen in zelfmedelijden werkt gigantisch op mijn zenuwen, dus ik vrees dat ik niks vriendelijks te melden heb hierover...het komt me te bekend voor!
quote:faalhaas schreef op 29 augustus 2011 @ 18:50:

[...]

Die verslaving komt weer door andere dingen... Anders zou ik wel een rede hebben om te stoppen...Kun je dan ook niet aan die andere dingen wat doen?
faalhaas, hoe gaat het nu met je?
Faalhaas, aan de drank verslaafd zijn is een kutziekte. Maar

er is veel hulp om ervan af te komen en te blijven. Alcoholist blijf je altijd, of je drinkt of niet, maar er zijn ondanks dat nog zoveel mooie dingen te beleven! Je bent toch nog relatief jong, je hebt een baan, je bent niet dom. Waarom zou jij niet geluk mogen hebben?

Als het je nu niet uitmaakt of je drinkt of niet, give life a chance en stop! Je hebt al stappen gezet in de goede richting, top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven