Ik haat de winter

28-02-2012 18:15 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen winterdepressie, maar ik kan zo slecht tegen kou. Zo ongelofelijk slecht. Het liefste bleef ik de hele winter binnen bij de verwarming. Ik zeg vaker afspraken af, ik zie tegen dingen op, ik word bloedchagrijnig van sneeuw, vorst. Zelfs de boodschappen kan ik in de winter echt dagen uitstellen. Ik vind de feestdagen leuk, da's echt het enige. Maar in de zomer ben ik veel gelukkiger. Ik haat die 100 lagen kleding, het zit me in de weg. Ik wil best sporten, hardlopen of fietsen, maar echt niet in de winter. Ik ga zelfs minder graag naar mijn vriend omdat ik dan door de kou naar hem toe moet, en 's avonds laat door de kou ook weer terug. Het is nu eind februari. Bijna is die klotewinter voorbij. Maar ik word haast depressief bij het idee dat het mijn leven lang ieder jaar opnieuw een aantal maanden zo koud is. Dat ik ieder jaar opnieuw er tegenop zal zien en tegen zal moeten worstelen. Het voelt alsof ik me verzet tegen de winter... alsof het zin heeft. Ik kan wel tegen donker, daar heb ik geen moeite mee. Het is geen gebrek aan licht ofzo, het is een gebrek aan warmte. Daarom denk ik niet dat het een winterdepressie is. Maar het zit me zo in de weg.

Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?
Zelf zou ik het liefst als een marmot de winter ingaan,al slapend om vervolgens wakker te worden in de lente.

Ik haat de winter met al die winterse troep, heb het altijd koud en al die kleren aan bleggghhh

Als kind zijnde had ik al een hekel aan die kou, begreep ook niet dat iedereen ging schaatsen of sleetje rijden, koud koud en koud
Tips heb ik niet, wilde ook even mijn ding kwijt
Hier nog iemand die niet van de winter houdt! Alleen als ik in december naar mijn dochter in Zwitserland ga, vind ik het leuk. Daar is het echt winter: Zon, sneeuw en niet zo heel koud... Bovendien hoef ik dan niks...kán ik wandelen als ik wil.

Schaatsen houd ik ook al niet van, ik heb heel snel winterhanden/voeten, dus koud.....dooie vingers. Had ik als kind al, toen vond ik schaatsen ook al niet leuk...

Geef mij de zomer maar...heerlijk. Ik zou best in een warm land willen wonen!
Ik hou juist niet van zomer. Al dat gezweet en niet kunnen slapen van de muggen en de hitte. Elke dag die felle zon.

Moet zeggen dat je wel geluk hebt, deze winter heeft het nauwelijks gesneeuwt en is het maar kort echt koud geweest.

Tips; verhuis naar een warm land.

Je zegt van de feestdagen te houden, probeer uit te zoeken waar dat aan ligt (het eten, lichtjes, versieringen, etc) en probeer dat na te creeren de rest van de winter. Kerstlichtjes zijn een hele leuke sfeermaker in huis.

Ga af en toe naar de sauna of zonnebank of koop zo'n infrarood lamp.

Doe geen 100 lagen aan maar gewoon thermohemd/legging onder je gewone kleren.

Als je ergens heen moet: richt je niet op de kou maar op het opwarmen met je vriend erna, of na de boodschappen lekker opwarmen op de bank met een dekentje en een kopje chocolademelk.
-
Thermo kleding heeft hier juist geen nut, lijkt wel of ik het er door kouder had.
Wanneer is het koud geweest dan?

Ja even een weekje of 2, maar voor de rest was het een warme winter!

Het is bijna weer klote-zomer, da's erger, warm, heet, zweten, lang licht, felle zon, ik zou er haast depri van worden. Blegh.
-
Alles onder de 25 graden is koud
quote:charlottecharles schreef op 28 februari 2012 @ 18:29:

Het is bijna weer klote-zomer, da's erger, warm, heet, zweten, lang licht, felle zon, ik zou er haast depri van worden. Blegh.
Ik heb ook een hekel aan koude... Niet echt aan de winter, want de sfeer vind ik dan weer wel gezellig,. Maar de kou.. Hele koude vingers en voeten. Het duurt eeuwen voordat die weer normaal aanvoelen.
quote:mayhem schreef op 28 februari 2012 @ 18:30:

[...]

Hier nog 1!
quote:liora schreef op 28 februari 2012 @ 18:30:

Alles onder de 25 graden is koud

Inderdaad! Laat de warmte maar komen
quote:lynsay_viva schreef op 28 februari 2012 @ 18:33:

[...]

Inderdaad! Laat de warmte maar komen Gelukkig een medestander
quote:lynsay_viva schreef op 28 februari 2012 @ 18:33:

[...]

Inderdaad! Laat de warmte maar komen Haha, heb jij nog even pech de komende tijd!
@mayhem hahaha, herken mezelf 100% in dat verhaal over de zomer van jou! Gelukkig ben ik niet de enige ook al lijkt het vaak zo.

Kleren en beddengoed extra vaak wassen vanwege al dat gezweet. Al die spierwitte mensen in minirokjes/shorts en hempjes de eerste dag dat het een beeetje warm is. Niet gezellig met vriend kunnen knuffelen onder een dekentje terwijl we film kijken want bij de minste of geringste aanraking is het weer plakfeest. Zo moe en duf voelen van de hitte, niet goed kunnen concentreren want je hersenen zijn oververhit. Ipv even leker langzaam wakker worden op een zaterdagochtend gelijk al die felle zonnestralen en hitte zodra je je ogen opent. Mannen die blijkbaar een hormoonschommeling krijgen in de zomer en alles nog geiler vinden en je geen boodschappen kunt doen in luchtige kleding (lees: jurkje) zonder minstens 1x nageroepen te worden. Al die K*T vliegen en fruitvliegjes en bijtende vliegjes en spinnen en muggen en alle andere insecten die je zelfs met een hor voor je raam niet kunt vermijden.....
Ik heb ook 'n hekel aan de kou en aan het grauwe grijze en kale. Vind het persoonlijk wel fijn als de dagen weer langer worden, maar in landen waar de zon altijd rond 6 uur opkomt en rond 18 uur ondergaat, heb ik daar meestal weinig last van omdat het daar 'n warmer klimaat betreft.

Liefst was ik miljonair, dan zat ik december t/m maart wel ergens in Australie/Nieuw Zeeland.
quote:leelee3 schreef op 28 februari 2012 @ 18:39:

@mayhem hahaha, herken mezelf 100% in dat verhaal over de zomer van jou! Gelukkig ben ik niet de enige ook al lijkt het vaak zo.

Kleren en beddengoed extra vaak wassen vanwege al dat gezweet. Al die spierwitte mensen in minirokjes/shorts en hempjes de eerste dag dat het een beeetje warm is. Niet gezellig met vriend kunnen knuffelen onder een dekentje terwijl we film kijken want bij de minste of geringste aanraking is het weer plakfeest. Zo moe en duf voelen van de hitte, niet goed kunnen concentreren want je hersenen zijn oververhit. Ipv even leker langzaam wakker worden op een zaterdagochtend gelijk al die felle zonnestralen en hitte zodra je je ogen opent. Mannen die blijkbaar een hormoonschommeling krijgen in de zomer en alles nog geiler vinden en je geen boodschappen kunt doen in luchtige kleding (lees: jurkje) zonder minstens 1x nageroepen te worden. Al die K*T vliegen en fruitvliegjes en bijtende vliegjes en spinnen en muggen en alle andere insecten die je zelfs met een hor voor je raam niet kunt vermijden.....Jaaa vieze insecten, blegh!! Altijd weer moeten oppassen voor wespen. En al die muggen, vliegen, mieren, horzels
Emigreren naar een warmere plek. Heb ik ook gedaan.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Nou ja, alles onder de 20 graden is koud. 23 graden zo'n beetje vind ik perfect. Maar ik vind het nu dus ook echt wel koud. Koud is bij mij alles waarbij ik een winterjas aan moet.

Zonnebank zou misschien wel een goed idee zijn ja. Heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Ik vind december heel gezellig. Nog beter zou het zijn als die feestdagen in juni waren, want ook al is het gezellig, het is nog steeds veel te koud!

Ik verheug me nu alweer op in de zon zitten op het balkon, met een boekje. Of in het park liggen. Picknicken. Naar het strand.

Het helpt vast ook niet mee dat ik een absolute koukleum ben. De verwarming staat hier altijd op 22 graden, anders heb ik het gevoel dat ik bevries. Ik ga in mei kamperen, en mijn elektrische deken gaat mee tegen de kou 's nachts.

En voor je het weet is de zomer weer voorbij. Want de zomer duurt hooguit een maand voor mijn gevoel, vaak nog korter. De winter duurt minimaal elf maanden. Dat zal wel niet echt zo zijn, maar zo voelt het wel. Ik ben gewoon boos op de winter. Stom hè?

Ik zou moeten proberen er het beste van te maken. In plaats daarvan word ik er boos en chagrijnig van. Verzet ik me er tegen. Helpt niks en kost veel energie. Thanks voor de tips in elk geval.
Ja en nou word ik haast ook depressief van de zomer, na die negatieve verhalen! Haha. Ik vind beestjes het ergste van de zomer... En er zitten er hier véél. Afgelopen jaar zelfs in november/december nog muggen gespot. En altijd zitten ze bij mij op de voordeur. Met z'n twintigen tegelijk. Maar ZON! Heerlijk! In april naar het klooster voor een paar dagen en dan hopelijk weer in het gras kunnen zitten in de tuin. Dat gras dat zo heerlijk tussen je tenen kriebelt. Verschillende festivals waar ik zo gelukkig van word. BBQ-en met lieve mensen. Ik heb in de zomer vaak van die spontane momenten dat ik wel kan huilen van geluk. Dat ik er gewoon door overspoeld word. Dat heb ik in de winter nou nooit.

In al mijn gelukkige herinneringen, is het gek genoeg ook zomer. Ik heb zo weinig herinneringen, laat staan fijne, aan de winter.
Oooooohhhhh, zo herkenbaar!! Alles in je post TO!! Ik heb ook zo'n gruwelijke pestpokkehekel aan de winter. En ben ook zo'n koukleum en zeg ook afspraken af. Het liefst zou ik begin december in winterslaap zakken en zo eind maart wakker worden. Ook omdat ik een hekel heb aan de feestdagen. Zo eind maart wordt het weer redelijk te doen qua temperatuur.

Ik ga regelmatig naar de sauna maar vind het dan weer vervelend dat ik daarna zoveel lagen kleren weer aan moet. En ik ga onder de zonnebank en heel vaak in bad. Alles om maar wat warmte te krijgen.
Ik heb ook een pesthekel aan de winter. Zeker nu ik kinderen heb. Toen ik ze nog niet had, bleef ik gewoon zoveel mogelijk binnen. Maar nu voel ik me schuldig tegenover hen als ik maar steeds binnen blijf, dus ga ik tegen heug en meug naar buiten. Afgelopen weekend heb ik nog lopen vernikkelen van de kou in een speeltuin en kinderboerderij. In de zomer vind ik zoiets heerlijk, picknickspullen mee en lekker in de zon zitten, maar nu heb ik me alleen maar steeds af staan vragen of ik het al kon maken om weer naar huis te gaan. Ik heb het ook echt altijd koud. Wat was ik afgelopen zomer gelukkig met mijn weekje Griekenland, waar het 32 graden was en ik de hele dag in mijn bikini liep zonder het koud te hebben.

Het ergste aan die smerige, koude, deprimerende periode vind ik nog dat hij zo lang duurt. 2 maandjes mooi weer en 10 maanden rotweer, zo is het in Nederland ongeveer verdeeld. Het mag van mij best winter worden, maar dan precies andersom verdeeld. Een vriendin van mij woont in Portugal en die kon met de kerst nog in een korte broek lopen. Heerlijk lijkt me dat!

Elninjoo, ik droom ook regelmatig dat ik het geld heb om in ieder geval een groot deel van de winter in een warm land door te brengen. Of gewoon ergens anders te gaan wonen (al realiseer ik me dat andere landen ook weer hun minpunten hebben).

Ik moet wel zeggen dat deze winter me nog is meegevallen, hij had erger gekund. Het was nog laat in de herfst mooi weer en het is een hele tijd niet écht koud geweest. Die sneeuw was voor een paar dagen ook nog wel mooi, maar was ook mooi op tijd weer verdwenen. En nu is het alweer bijna maart en kan ik er wat beter tegen omdat ik weet dat het einde van die rotperiode in zicht is. Ik droom alweer van bloesembomen in de tuin, lammetjes in de wei en lekker in de tuin zitten met een boek. Zo lang kan het allemaal niet meer duren, toch? Toch???????
Ik haat kou, woon (mede) daarom nu in een warm land. Bijna elke dag de zon, heerlijk. Gaat nooit vervelen. Nederland was me minstens acht maanden per jaar te koud. Zo fijn dat ik geen handschoenen en sjaals meer nodig heb :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven