Ik haat de winter
dinsdag 28 februari 2012 om 18:15
Ik heb geen winterdepressie, maar ik kan zo slecht tegen kou. Zo ongelofelijk slecht. Het liefste bleef ik de hele winter binnen bij de verwarming. Ik zeg vaker afspraken af, ik zie tegen dingen op, ik word bloedchagrijnig van sneeuw, vorst. Zelfs de boodschappen kan ik in de winter echt dagen uitstellen. Ik vind de feestdagen leuk, da's echt het enige. Maar in de zomer ben ik veel gelukkiger. Ik haat die 100 lagen kleding, het zit me in de weg. Ik wil best sporten, hardlopen of fietsen, maar echt niet in de winter. Ik ga zelfs minder graag naar mijn vriend omdat ik dan door de kou naar hem toe moet, en 's avonds laat door de kou ook weer terug. Het is nu eind februari. Bijna is die klotewinter voorbij. Maar ik word haast depressief bij het idee dat het mijn leven lang ieder jaar opnieuw een aantal maanden zo koud is. Dat ik ieder jaar opnieuw er tegenop zal zien en tegen zal moeten worstelen. Het voelt alsof ik me verzet tegen de winter... alsof het zin heeft. Ik kan wel tegen donker, daar heb ik geen moeite mee. Het is geen gebrek aan licht ofzo, het is een gebrek aan warmte. Daarom denk ik niet dat het een winterdepressie is. Maar het zit me zo in de weg.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?
Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?
dinsdag 28 februari 2012 om 22:35
Binnenshuis stook ik 't naar 23 graden. Bij die temperatuur voel ik me 't lekkerst, ook al heb ik in de winter bij 23 graden binnen n dikke trui aan en in de zomer 'n t-shirt.
De slaapkamer laat ik wel heel koud worden, daar is het maar iets van 17 graden. Maar ik heb 'n heerlijk dik ganzendons dekbed.
De slaapkamer laat ik wel heel koud worden, daar is het maar iets van 17 graden. Maar ik heb 'n heerlijk dik ganzendons dekbed.
woensdag 29 februari 2012 om 07:30
Ik vind het niet gek dat jullie het bij een temperatuur van 8 graden al ijskoud hebben. Ik heb het ook koud in de winter, maar de verwarming gaat echt niet op 23 graden, hooguit 21,5. En 's nachts ook gewoon het raam open. Jullie lichaam went op dit manier nooit aan kou, dus heb je het bij een temperatuur van 8 graden al ijskoud en blijf je bij temperaturen onder nul binnen.