Ik heb niet veel karakter...

14-03-2012 17:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_138511 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 02:37
Reden: prive
98.80% gewijzigd
Ehm..... ik ben een enorm ouwe taart hoor, maar waarin vind je dat je niet echt karakter hebt? Dat heb je wel namelijk. Type doodgoeie vent die geen mensen wil kwetsen en pas tot zijn recht komt bij mensen die hij echt vertrouwd en pas dan zegt wat hij oprecht meent.

Na jaren samengeweest te zijn met eikels nu met een 'jou' getrouwd. Ik weet aan je heb, je laat me niet vallen, je zal in gezelschap nooit het hoogste woord voeren want je bent geen prater, maar ALS je wat zegt.... Dan heeft het ook meteen inhoud. Jij vindt het heerlijk om naar mijn veel te impulsieve verhalen te luisteren en houdt me met je nuchtere instelling met beide beentjes op de grond.... Je vindt jezelf geen held, en maar middelmaat.... Maar man wat ben jij een mooi mens.

Man..... Jij barst van het karakter. Net als mijn man. Je ziet het alleen niet....
De hardste schreeuwers doen dat om hun eigen onzekerheid te overschreeuwen.

Zolang je maar een eigen mening hebt - je hoeft die echt niet van de daken te schreeuwen.

Ik woon in de VS, en het is hier best wel plastic fantastic qua karakters, maar uiteindelijk bereiken die mensen daar niks mee. Heb laatst een groep Aziaten ontmoet die gewoon lekker relaxed was, niks te bewijzen, en dat vond ik veeeel gemakkelijker!

Het 'meelachen' ken ik wel een beetje van vroeger. Ik ben gewoon gestopt met lachen om dingen die ik niet grappig vind.

Verder: geef jezelf een schop onder de kont.
geweldige post Oriane!
Je kunt wel degelijk meer karakter ontwikkelen en ik denk ook dat je nu zelf tot de som komt dat je daar behoefte aan begint te krijgen.

Want als ik het goed uit je verhaal op maak, ben je niet zo tevreden over jezelf?

Kijk: als je het allemaal wel best vindt zo, moet je vooral doorgaan zoals je nu bezig bent.

Niets mis mee: voor jezelf niet en voor anderen niet.

Ga eerst eens ontdekken wat je nu echt beroerd, wat je nu echt pakt.

Waar ligt je passie?

Waar heb je echt heel veel voor over?

Waaruit haal je voldoening?

Waarop ben je oprecht trots?

Wat worden hierin je doelen, hoe wil je zijn, wat bewonder je?

Ga daar mee aan de slag op de manier die bij je past.

Ik denk dat je dan wel tot dingen gaat komen die je meer opleveren.

Als je concreet dingen wilt weten hoe je dit aan moet pakken hoor ik het wel van je.
Zelfkennis is de eerste stap! Heel goed van je.

Ik denk dat je gewoon in het proces van volwassen worden zit en je nu bewust wordt waar je zelf voor wil staan. Blijf proberen bewuste keuzes te maken en respectvol met mensen om te gaan. Ik weet niet wat je studeert, maar goede boeken lezen en algemene ontwikkeling opdoen kan ook helpen.

En het gaat niet van vandaag op morgen. Maar er zijn ontelbaar veel mensen die klootzakken zijn zonder dat ze het weten en zonder dat ze er iets aan willen doen. Die ben jij in ieder geval al een stap vooruit!
quote:mister23 schreef op 14 maart 2012 @ 17:34:

Mijn huisgenoten zijn namelijk een beetje het type arrogante ballen, en vaak zitten ze ook alles en iedereen af te zeiken, terwijl ze zelf ook nog weinig gepresteerd hebben. Zo'n type wil je toch niet worden? Dat is pas karakterloos.Ontwikkel je eigen persoonlijkheid met vallen en opstaan.
Not a day goes by I don t think about you.
Mooie post, Oriane.
bericht verwijderd
anoniem_138511 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 02:37
Reden: prive
98.37% gewijzigd
Oh... En ik ben op je gevallen omdat je verlegen was en geen woord durfde uit te brengen.........
He knul, mijn man kan een enorme botte hond zijn. Prima, want dan geeft hij een mening. Heul genuanceerd zijn kan hij namelijk niet zo.

Niks geen rotte versie dus. Hij heeft alleen een vrouw die hem als hij te bit is... Verbaal wel aan kan.
En als het je zo dwars zit dat er weinig uit je handen komt: geef jezelf een schop onder je kont!
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Mister23;

Wat betreft je hard uit de hoek komen en zo af en toe wat lulligs zeggen, vind ik van karakter getuigen.

Natuurlijk zijn er grenzen, maar je durf wel je mening te geven en een opmerking te maken als jij dat wilt / behoefte aan hebt.

Je klinkt als een prettig persoon, zo kom je in ieder geval op mij over.

En ach, wat zegt leeftijd? Ik ben een stuk jonger dan jou, en heb trouwens ook een stuk minder bereikt. Daarentegen ben ik trots op mezelf hoe en waar ik nu in het leven sta.

Natuurlijk, ik had liever een paar papiertjes op zak gehad, maar ik kan wel zeggen dat ik mezelf een fijn persoon vind en dat ik trots op mezelf ben hoe ik het doe.

Ik vind je overkomen als een prettig persoon, je moet alleen nu even je draai vinden in hetgeen waar je je nu in bevind. Is het een beetje het ''is dit het?'' gevoel? Hoe je nu leeft?
Oriane meer?
quote:mister23 schreef op 14 maart 2012 @ 18:01:

Ik wil iemand zijn waarvan mensen denken : Daar kun je bij waarbij je terecht kan als je iets wilt weten, of als je iemand nodig hebt. Iemand die eerlijk is en ook durft te zeggen als het niet zo aardig is. Iemand met verantwoordelijkheidsgevoel en iemand waar je niet zo snel een grap mee uithaalt..

Dan ga je hiernaar leven.

Als je oprecht bent zullen de juiste mensen je zien zoals je bent. En wat anderen denken is niet belangrijk.
Oriane meer wat?
Ik heb mij ook tijden onzeker gevoeld, mn ex zei altijd jij functioneert niet in groepen... Daardoor werd ik teruggetrokken, terwijl ik juist een extrovert persoon ben...

Alleen bij de juiste mensen, die bij mijn karakter passen!

Dus meet je niet met anderen, ga met mensen om bij wie je je op je gemak voelt. Daar zul je zien dat je karakter hebt, een heel mooi karakter!
quote:Troeta schreef op 14 maart 2012 @ 17:50:

geweldige post Oriane!Nou inderdaad, je weet het prachtig te verwoorden.
Meer heldere meningen over jouw man en mannen in het algemeen. TO kan hier hopelijk iets mee. Je bent opbeurend.
quote:Soppie300 schreef op 14 maart 2012 @ 18:16:

[...]

Nou inderdaad, je weet het prachtig te verwoorden.Sluit ik me bij aan!
Mister, weet je wat ik nou zo goed van je vind? Je hebt herkent jezelf in je exvriendin, dat getuigt van zelfinzicht. Wellicht haal je jezelf iets te veel naar beneden, maar dat kan ik niet beoordelen. Mensen die hun eigen fouten zien en er vervolgens iets mee doen kunnen nog heel ver komen. Vaak is een ontevreden gevoel de eerste stap naar een beter leven. Was je niet ontevreden, dan zou je nog lang op deze manier kunnen doorgaan. Je weet het nu misschien even niet, maar als je eerlijk naar alle mogelijkheden in je leven kijkt, zullen er vanzelf weer andere dingen op je pad komen.

En als je het echt niet ziet, praat dan met iemand die je op weg kan helpen.

En blijf jezelf niet kwellen met studieachterstanden e.d. Wat gebeurt is gebeurt, dat verander je niet meer, je toekomst heb je zelf in de hand.
quote:Oriane schreef op 14 maart 2012 @ 17:45:

Ehm..... ik ben een enorm ouwe taart hoor, maar waarin vind je dat je niet echt karakter hebt? Dat heb je wel namelijk. Type doodgoeie vent die geen mensen wil kwetsen en pas tot zijn recht komt bij mensen die hij echt vertrouwd en pas dan zegt wat hij oprecht meent.

Na jaren samengeweest te zijn met eikels nu met een 'jou' getrouwd. Ik weet aan je heb, je laat me niet vallen, je zal in gezelschap nooit het hoogste woord voeren want je bent geen prater, maar ALS je wat zegt.... Dan heeft het ook meteen inhoud. Jij vindt het heerlijk om naar mijn veel te impulsieve verhalen te luisteren en houdt me met je nuchtere instelling met beide beentjes op de grond.... Je vindt jezelf geen held, en maar middelmaat.... Maar man wat ben jij een mooi mens.

Man..... Jij barst van het karakter. Net als mijn man. Je ziet het alleen niet....

Speciaal voor mister23 herhaal ik bovenstaande nog maar even, in het geval je dit over het hoofd hebt gezien. Oriane slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop en kan er een slotje op dit topic .

Mister23 geloof mij - een andere ouwe taart - dat er heel veel dames zijn, die hun handjes dichtknijpen met iemand zoals jij aan hun zijde. Maar misschien zou je iets minder negatief naar jezelf moeten kijken en iets meer positief in het leven staan. Doe de dingen die jij leuk vindt en omring je met mensen waarbij jij je op je gemakt voelt.
Die 'arrogante ballen' waarvan ik aanneem dat zij dezelfde leeftijd hebben als jij zitten net als jij in de ontwikkelingsfase. Verschil is dat zíj denken het helemaal zijn en jij bent eerlijk. Da's het verschil. Geloof me. Jij bent niet rot. Ik vind je een schatje en met jou gaat het echt helemaal goed komen.
Post verwijderd omdat ie nergens op sloeg
Haha oei heul herkenbaar

Hoewel ik het niet karakterloos zou willen noemen... Maar meer 'lief' of 'conflictontlopend' gedrag. Dat meisje vond jou natuurlijk ook een gigantische oetlul dat je drie keer een afspraak afzei... Maar ze wilde geen conflict aangaan.

Geen tips trouwens.. Maak alleen de afspraak met jezelf dat je iig op professioneel vlak niet schattig gaat lopen zijn. Lief zijn werkt daar niet zo goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven