Ik heb per ongeluk vis op :(

10-09-2016 17:19 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een aantal weken geleden vegetarisch geworden. Het ging heel goed, tot gisteren... Ik was bij mijn ouders, en m'n ma had vissticks gebakken. Ik had heel erg honger dus at er ook een paar van. Niks aan de hand. Toen ik savonds thuis was kwam een vriendinnetje langs. Voor ze naar mij kwam had ze kleine boodschappen gedaan en ze had gerookte zalm gekocht en vroeg me of ik het even in mijn koelkast kon bewaren. Jazeker! zei ik en onderweg naar de keuken dacht ik 'wat vond ik zalm vroeger toch lekker dit is het enige wat ik nu mis' en toen kreeg ik het opeens benauwd want plots besefte ik me dat ik nog maar een paar uurtjes geleden vis had gegeten..... Wat voelde ik me schuldig zeg! Echt nog steeds! Echt heeeeeel stom. En mijn moeder was het waarschijnlijk ook vergeten anders had ze me wel gewaarschuwd. Echt heel stom dit! Ik ben al zoveel weken bezig met supergezond eten, zo puur mogelijk, en helemaal geen vlees, en dan opeens vissticks (gebakken nog wel). Herkenbaar? Hoe kom ik nou van mijn schuldgevoel af? :(
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Kan gebeuren. Morgen weer een nieuwe dag.
Tegenover wie voel je je schuldig?
Ik hoop dat het lekker was.

Ik zeg ook af en toe dat ik "stop met snoepen".

Tot ik alsnog uit zin die wafel of die praline op mijn werk die getrakteerd wordt in mijn mond steek.
Niet herkenbaar. Wat een aanstellerij zeg. Eet je wel genoeg als je zo'n trek hebt dat je je niet kunt inhouden? Je gedrag klinkt obsessief.
Door je niet te druk te maken om futiliteiten.

Je bent goed bezig. Ga er gewoon mee door.
"People, what a bunch of bastards"
Om welke reden ben je vegetariër geworden?
Relax.
Och je zal gewoon even moeten wennen aan je nieuwe eetpatroon. Bovendien is een "terugval" logisch als je ineens zo drastisch veranderd.

Misschien meer in stapjes wennen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Tr0tter schreef op 10 september 2016 @ 17:21:

Tegenover wie voel je je schuldig?Tegenover mijn karakter en de lieve onschuldige visjes :(
quote:Mietrot schreef op 10 september 2016 @ 17:21:

Ik hoop dat het lekker was.

Ik zeg ook af en toe dat ik "stop met snoepen".

Tot ik alsnog uit zin die wafel of die praline op mijn werk die getrakteerd wordt in mijn mond steek.

Dus dat!

Niet erg, kan gebeuren hoor.
Ik heb een dochter die sinds ze 14j was vegetarisch ging eten. Ze is nu 27 en heeft nooit geen vlees/vis meer aangeraakt.
quote:Juliette__92 schreef op 10 september 2016 @ 17:23:

[...]

Tegenover mijn karakter en de lieve onschuldige visjes :(Ze waren toch al verwerkt tot vissticks? Als jij ze niet had gegeten had iemand anders bij jou thuis ze opgegeten of nog erger...ze waren weggegooid.
Relax.......... Wat heeft je schuldig voelen voor zin? Die vis verlaat je lichaam vanzelf weer
quote:Moemoe64 schreef op 10 september 2016 @ 17:22:

Om welke reden ben je vegetariër geworden?Hoe ouder ik word hoe meer liefde ik krijg voor dieren, en ik vond het idee dat ik iets eet wat vroeger gewoon net zoals wij 'leefde' raar en vies. En ook omdat ik heel veel ben aangekomen. Ik at veel snacks en aangezien meeste snacks uit vlees bestaan was de keuze snel gemaakt.
Haha ik moet een beetje om je lachen TO dat je pas uren later bedenkt dat je vissticks gegeten hebt. Goed dat je vegetarier eilt worden. Dit soort dingen kunnen gebeuren. Maak je niet te druk.
heb je een eetstoornis?
Heb dat ook gehad.

Ik was net een week ofzo vegetarisch, op mijn zestiende, en mijn moeder was de boodschappen op aan het ruimen.

Ze nam een plakje corned beef om op te snoepen. Ze bood mij er ook één aan, en zonder na te denken stop ik dat plakje vlees in mijn mond.

Lekker hoor. We lachten erom, en gingen verder met ons leven.
quote:Juliette__92 schreef op 10 september 2016 @ 17:26:

[...]

Hoe ouder ik word hoe meer liefde ik krijg voor dieren, en ik vond het idee dat ik iets eet wat vroeger gewoon net zoals wij 'leefde' raar en vies. En ook omdat ik heel veel ben aangekomen. Ik at veel snacks en aangezien meeste snacks uit vlees bestaan was de keuze snel gemaakt.Huh? Dan snack je wel vrij bijzonder. Veel bitterballen ofzo?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Raar.
quote:Juliette__92 schreef op 10 september 2016 @ 17:26:

[...]

Hoe ouder ik word hoe meer liefde ik krijg voor dieren, en ik vond het idee dat ik iets eet wat vroeger gewoon net zoals wij 'leefde' raar en vies. En ook omdat ik heel veel ben aangekomen. Ik at veel snacks en aangezien meeste snacks uit vlees bestaan was de keuze snel gemaakt.Je kunt iets tegen hebben op bv de bio-industrie maar om het eten van andere wezens raar en vies te vinden, dat snap ik niet. Of vind je het ook vies dat leeuwen graag zebra eten? Of dat een meeuw een visje uit het water pikt?
Hallo?!
quote:IBIopviva schreef op 10 september 2016 @ 17:33:

[...]

Huh? Dan snack je wel vrij bijzonder. Veel bitterballen ofzo?Wel lekker.
Hallo?!
quote:Juliette__92 schreef op 10 september 2016 @ 17:23:

[...]

Tegenover mijn karakter en de lieve onschuldige visjes :(

zo lief zijn ze niet

"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Doe even normaal. Je bent niet vergiftigd hoor. Gewoon weer verder gaan met je leven.
quote:S-Meds schreef op 10 september 2016 @ 17:32:

heb je een eetstoornis?Wedden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven